Gå til innhold

Dette å be til gud


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis Gud var allmektig så hadde ikke små barn lidd, mennesker hadde ikke dødd i naturkatastrofer og fæle ting hadde ikke skjedd med gode mennesker. 
 

Det er ganske mye ved religion som ikke henger på greip, men de som tror velger å tro på alt. Selv at Moses delte Rødehavet i to. 

Anonymkode: 74c47...8de

Gud er jo ikke dum....!

Om verden var perfekt, ingen sykdom, ingen krig, ingen naturkatastrofer eller lidelser, da hadde det jo ikke vært behov for å tro på en gud.

Ingen hadde trodd på Gud om livet var en dans på rosa skyer.

Anonymkode: 78a2c...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sug lut skrev (5 timer siden):

Det heter TRO. Ikke viten og rasjonalitet. Mennesket har til alle tider søkt noe større enn seg selv, og satt dette i system. Du trenger ikke like det, du trenger ikke be, du trenger ikke tro, og du trenger ikke fjase med andres tro. De sterkest religiøse i Norge i dag er humanetikerne, som er mer katolske enn paven på sine synspunkter. Det trenger du heller ikke forholde deg til om du ikke selv ønsker deltakelse i et trossamfunn.

Hvorfor mener du det er viktig å påpeke at humanetikerne er mest religiøse i Norge i dag? For en gangs skyld bommer du, du bommer på åpent mål.

Anonymkode: 5a56e...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor mener du det er viktig å påpeke at humanetikerne er mest religiøse i Norge i dag? For en gangs skyld bommer du, du bommer på åpent mål.

Anonymkode: 5a56e...8db

Hvorfor blir du bare provosert når det blir påpekt at humanetikere er religiøse, og ikke når det kommer dårlig skjult kritikk mot religiøse som ber (altså kristne, jøder, muslimer, katolikker, buddhister osv)?

Anonymkode: 708b6...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Trolletråd. At dere biter på. Ikke gidd. Dere overbeviser ikke noen. Nei, det er ikke mulig å argumentere med de som er ute etter å provosere. Det er litt som, har dere prøvd å gi noen som er i kranglevorent humør komplimanger? "Nei, så fin du var i den kjolen da!" - "Ja vel! Var jeg ikke fin i den jeg hadde i går? Så jeg er ikke fin? Det er den som er fin men ikke jeg! Det er det jeg alltid har visst, du liker meg ikke!". Det er nytteløst. Dere kaster bort tid og energi på å more de som vil provosere dere.

Anonymkode: 007d7...d17

Jeg fant ikke hi provoserende i det hele tatt. Det var et naivt spørsmål, men jeg har opplevd at voksne har stilt slike spørsmål før. Ser jo også at svar er naive her, så dette er nok ikke et tema særlig mange vet noe om eller forstår seg på. Det kan være greit å svare på slikt.

Anonymkode: 911ac...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Fordi man ikke kan få noe uten å be om det. Sånn er det med alt her i livet. Ikke noe som bare kommer uten at man ber om det.

Anonymkode: 3c5d3...7ee

What? Hvor har du vært?

Veldig mye i livet kommer uten at man «ber om det». Og mye man ber om kommer ikke.

Eller tenker du som sjaman Durek at barn som får kreft har «bedt om det»

Anonymkode: d0de2...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...