Gå til innhold

Dette å be til gud


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvis gud er allsmektig og alltvitende, burde ikke han vite hva som er best for menneskene? Hvorfor skal liksom vi, uvitende mennesker fortelle ham hva som er best og hva vi ønsker?  Det henger bare ikke på greip. 

Anonymkode: 0b6a3...d6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis gud er allsmektig og alltvitende, burde ikke han vite hva som er best for menneskene? Hvorfor skal liksom vi, uvitende mennesker fortelle ham hva som er best og hva vi ønsker?  Det henger bare ikke på greip. 

Anonymkode: 0b6a3...d6d

Små bokstaver = "jeg har ikke noen respekt for de kristnes gud"

Det vil si, "jeg har ikke noen respekt for de kristne". Noe innlegget og spørsmålet bærer tydelig preg av.

Dette hovedinnlegget er bare skrevet for å håne kristne.

Anonymkode: 007d7...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at mennesker vet best, og at det du ønsker er det beste for deg?

Anonymkode: 911ac...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen, men jeg vet da at menneskene er født med fri vilje, og at det er vi som styrer (og ødelegger) planeten helt uten Guds innblanding. 

Ingeb kristne tror da at det er Gud som styrer på jorden.

Anonymkode: 78a2c...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter TRO. Ikke viten og rasjonalitet. Mennesket har til alle tider søkt noe større enn seg selv, og satt dette i system. Du trenger ikke like det, du trenger ikke be, du trenger ikke tro, og du trenger ikke fjase med andres tro. De sterkest religiøse i Norge i dag er humanetikerne, som er mer katolske enn paven på sine synspunkter. Det trenger du heller ikke forholde deg til om du ikke selv ønsker deltakelse i et trossamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Gud var allmektig så hadde ikke små barn lidd, mennesker hadde ikke dødd i naturkatastrofer og fæle ting hadde ikke skjedd med gode mennesker. 
 

Det er ganske mye ved religion som ikke henger på greip, men de som tror velger å tro på alt. Selv at Moses delte Rødehavet i to. 

Anonymkode: 74c47...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sug lut skrev (1 minutt siden):

Det heter TRO. Ikke viten og rasjonalitet. Mennesket har til alle tider søkt noe større enn seg selv, og satt dette i system. Du trenger ikke like det, du trenger ikke be, du trenger ikke tro, og du trenger ikke fjase med andres tro. De sterkest religiøse i Norge i dag er humanetikerne, som er mer katolske enn paven på sine synspunkter. Det trenger du heller ikke forholde deg til om du ikke selv ønsker deltakelse i et trossamfunn.

Kanskje du skal la være å snakke moral om å ikke fjase med andres tro når du i samme åndedrag harselerer med humanetikere? 

Anonymkode: 911ac...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje du skal la være å snakke moral om å ikke fjase med andres tro når du i samme åndedrag harselerer med humanetikere? 

Anonymkode: 911ac...0e1

Det er ikke harselas. De er bare like sterke i troen som andre på at de har noe som er større og viktigere som ledesnor her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis Gud var allmektig så hadde ikke små barn lidd, mennesker hadde ikke dødd i naturkatastrofer og fæle ting hadde ikke skjedd med gode mennesker. 
 

Det er ganske mye ved religion som ikke henger på greip, men de som tror velger å tro på alt. Selv at Moses delte Rødehavet i to. 

Anonymkode: 74c47...8de

Hvem er de gode menneskene ?

Gud har heller aldri vært allmektig.

Anonymkode: 911ac...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis Gud var allmektig så hadde ikke små barn lidd, mennesker hadde ikke dødd i naturkatastrofer og fæle ting hadde ikke skjedd med gode mennesker. 
 

Det er ganske mye ved religion som ikke henger på greip, men de som tror velger å tro på alt. Selv at Moses delte Rødehavet i to. 

Anonymkode: 74c47...8de

https://www.bbc.com/news/science-environment-11383620

Anonymkode: ac653...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man ikke kan få noe uten å be om det. Sånn er det med alt her i livet. Ikke noe som bare kommer uten at man ber om det.

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvem er de gode menneskene ?

Gud har heller aldri vært allmektig.

Anonymkode: 911ac...0e1

‘Allmektige Gud, himmelske far’ osv. 

Se deg rundt så ser du de gode menneskene. 

Anonymkode: 74c47...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fordi man ikke kan få noe uten å be om det. Sånn er det med alt her i livet. Ikke noe som bare kommer uten at man ber om det.

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Selvsagt får man noe uten å be om det. Ganske mye også.

Anonymkode: 911ac...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt får man noe uten å be om det. Ganske mye også.

Anonymkode: 911ac...0e1

Fra Gud?

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fra Gud?

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Man får jo ingenting fra Gud. 

Anonymkode: 74c47...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hvis Gud var allmektig så hadde ikke små barn lidd, mennesker hadde ikke dødd i naturkatastrofer og fæle ting hadde ikke skjedd med gode mennesker. 
 

Det er ganske mye ved religion som ikke henger på greip, men de som tror velger å tro på alt. Selv at Moses delte Rødehavet i to. 

Anonymkode: 74c47...8de

Så du mener jorden hadde hatt det bedre om ingen døde før de mett av dage sovnet tilfreds inn 94 år gamle?

Kanskje den allmektige gud har skjønt at en overbefolket planet ikke er det beste for menneskeheten.

Og hva med takknemlighet, tror du menneskene hadde følt på det noen gang om det aldri skjedde noe galt? Hadde det beste for menneskeheten vært at alle fløt gjennom livet uten å møte motgang?

Anonymkode: 78a2c...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

‘Allmektige Gud, himmelske far’ osv. 

Se deg rundt så ser du de gode menneskene. 

Anonymkode: 74c47...8de

Jeg spurte deg hvem de gode menneskene var, men du har ikke svar, og det er igrunnen helt greit siden det er krevende å svare på. Om det er mulig i det hele tatt. Gud har aldri vært allmektig. Det er derfor han drepte hele jordens befolkning først ved syndefloden, og deretter sin egen sønn.

Anonymkode: 911ac...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fra Gud?

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Det må noen gjerne tro.

Anonymkode: 911ac...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg spurte deg hvem de gode menneskene var, men du har ikke svar, og det er igrunnen helt greit siden det er krevende å svare på. Om det er mulig i det hele tatt. Gud har aldri vært allmektig. Det er derfor han drepte hele jordens befolkning først ved syndefloden, og deretter sin egen sønn.

Anonymkode: 911ac...0e1

Jeg kan jo ikke gi deg navn, det skjønner du nok. Men de gode menneskene finnes, men du må være ren i hjertet selv for å anerkjenne dem. 
 

Om Gud finnes, er han jo allmektig. Derfor heller jeg mot at han ikke finnes. 

Anonymkode: 74c47...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolletråd. At dere biter på. Ikke gidd. Dere overbeviser ikke noen. Nei, det er ikke mulig å argumentere med de som er ute etter å provosere. Det er litt som, har dere prøvd å gi noen som er i kranglevorent humør komplimanger? "Nei, så fin du var i den kjolen da!" - "Ja vel! Var jeg ikke fin i den jeg hadde i går? Så jeg er ikke fin? Det er den som er fin men ikke jeg! Det er det jeg alltid har visst, du liker meg ikke!". Det er nytteløst. Dere kaster bort tid og energi på å more de som vil provosere dere.

Anonymkode: 007d7...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Trolletråd. At dere biter på. Ikke gidd. Dere overbeviser ikke noen. Nei, det er ikke mulig å argumentere med de som er ute etter å provosere. Det er litt som, har dere prøvd å gi noen som er i kranglevorent humør komplimanger? "Nei, så fin du var i den kjolen da!" - "Ja vel! Var jeg ikke fin i den jeg hadde i går? Så jeg er ikke fin? Det er den som er fin men ikke jeg! Det er det jeg alltid har visst, du liker meg ikke!". Det er nytteløst. Dere kaster bort tid og energi på å more de som vil provosere dere.

Anonymkode: 007d7...d17

Gode diskusjoner kan uansett oppstå uavhengig av hi sin motivasjon. 

Anonymkode: 74c47...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Man får jo ingenting fra Gud. 

Anonymkode: 74c47...8de

Du gjør ikke det. Men de som tror mener at de gjør det. Og det må de da få lov til

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (40 minutter siden):

Det er ikke harselas. De er bare like sterke i troen som andre på at de har noe som er større og viktigere som ledesnor her i verden.

De tror på mennesket. Det syns jeg er flott. 

Anonymkode: 8256f...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

De tror på mennesket. Det syns jeg er flott. 

Anonymkode: 8256f...bc3

De tror på litt mer enn det da

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De tror på litt mer enn det da

Anonymkode: 3c5d3...7ee

Hva mer tror de på da?

Anonymkode: 08571...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...