Gå til innhold

Er det klin umulig å gå ned i vekt når man bruker antidepressiva?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortell meg dine tips! 

Spiser jeg mer enn 1200 kalorier pr dag legger jeg på meg. Spiser jeg under 1000 går kiloene saaaaaakte nedover, men jeg blir sløv, utilpass og har opplevd å nesten besvime flere ganger. Væskebalansen blir helt i ulage og det samme blir jeg. 

Jeg forsøker å forstå metabolismen og hvordan denne blir forstyrret ved bruk av antidepressiva, men klarer ikke finne noe om bruk av det samtidig som den opprettholdes på ett normalt nivå. Med så lite inntak blir jeg også slapp/sliten/trøtt og klarer ikke være i så mye aktivitet som jeg bør. Har tidligere trent stryke 4 ganger i uka samt løping, men da jeg begynte på tabletter økte vekta uansett. (Jeg vet trening er gram og kosthold er kilo)

Noen som har knekt koden?

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les deg opp på hva kroppen trenger av næring og væskeinntak i løpet av en dag, og les om hvilke matvarer som gjør deg mett uten å overdrive inntak, Det er på ingen måte umulig å gå ned i vekt på AD, men det krever litt mer kunnskap og innsats. Du kan også spørre legen din om dette.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Les deg opp på hva kroppen trenger av næring og væskeinntak i løpet av en dag, og les om hvilke matvarer som gjør deg mett uten å overdrive inntak, Det er på ingen måte umulig å gå ned i vekt på AD, men det krever litt mer kunnskap og innsats. Du kan også spørre legen din om dette.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Jeg har forsøkt å spørre legen, men hun er ikke så interessert i å snakke om at jeg har lagt på meg ekstremt mye på kort tid. 
 

Føler jeg passer på inntak og får i meg nok grønnsaker, proteiner osv. Legger inn absolutt alt i Lifesum og følger med der 

 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Les deg opp på hva kroppen trenger av næring og væskeinntak i løpet av en dag, og les om hvilke matvarer som gjør deg mett uten å overdrive inntak, Det er på ingen måte umulig å gå ned i vekt på AD, men det krever litt mer kunnskap og innsats. Du kan også spørre legen din om dette.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Er det noe legene er lite interesert i, så er det vekt.

Anonymkode: bf7be...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har forsøkt å spørre legen, men hun er ikke så interessert i å snakke om at jeg har lagt på meg ekstremt mye på kort tid. 
 

Føler jeg passer på inntak og får i meg nok grønnsaker, proteiner osv. Legger inn absolutt alt i Lifesum og følger med der 

 

Anonymkode: 35238...ec4

Fortell hva du spiser og drikker i løpet av en dag.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken AD bruker du? Vurdere annen type?

Anonymkode: a24fa...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Fortell hva du spiser og drikker i løpet av en dag.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Jeg har gjort det. Men til ingen nytte. Så jeg dro til ernæringsfysiolog (privat) og fikk gitt en gjennomgang der. Hun mente at jeg spiste riktig og lite nok, men har for dårlig forbrenning og at det er pga tablettene. Så jeg prøvde hennes måte, og gikk ned 800 gram på 3 uker. Dvs hennes måte var 1000 kalorier om dagen. Da var jeg sykemeldt for noe annet så det gikk bra, men det funker ikke når jeg jobber. Hvis jeg én dag spiser for mye så går jeg opp til dagen etter. Kroppen binder ekstremt mye væske i tillegg så det er en evig dårlig sirkel 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvilken AD bruker du? Vurdere annen type?

Anonymkode: a24fa...d5c

Bruker quetiapin for søvn. Vet ikke om det finnes noe annet som hjelper og som ikke gjør at alt blir ødelagt. Prøvde to uker uten, da sov jeg minimalt, men vekta rikka seg hvertfall litt. Måtte begynne på de igjen og vipps, tilbake til å gå opp for filleting 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har gjort det. Men til ingen nytte. Så jeg dro til ernæringsfysiolog (privat) og fikk gitt en gjennomgang der. Hun mente at jeg spiste riktig og lite nok, men har for dårlig forbrenning og at det er pga tablettene. Så jeg prøvde hennes måte, og gikk ned 800 gram på 3 uker. Dvs hennes måte var 1000 kalorier om dagen. Da var jeg sykemeldt for noe annet så det gikk bra, men det funker ikke når jeg jobber. Hvis jeg én dag spiser for mye så går jeg opp til dagen etter. Kroppen binder ekstremt mye væske i tillegg så det er en evig dårlig sirkel 

Anonymkode: 35238...ec4

Prøv å spis en liten skål med frukt og litt naturell yoghurt med litt frø som solsikke eller gresskarfrø før et par måltider der du normalt er mest sulten. Korn og frø gjør deg mettere, så lag eget sunt brød med slike produkter. Bruk mye salatblader,tomater, løk og rødbeter med egg, med kjøtt, fisk eller cottage sheese som pålegg. Bland frø og urter i små salater til middag. Spis en fullkornskive til kvelds med tomater ( de metter og er jo veldig sunt. Drikk mye vann og gjerne med sitron, og da med lunken vann. Spis gulrøtter mellom måltider om du blir sulten. Eller om du liker rå broccoli, kål eller lignende.

Jeg går på medisiner som påvirker forbrenning selv, og holder meg konsekvent til dette på hverdag. Koser meg med litt ost, grove kjeks, eller grønnsaker med dip på lørdag, og nyter til fulle et par glass vin. En viss aktivitet er viktig og bruk tid når du spiser. Jeg liker denne dietten jeg spiser, og holder fast på den. Jeg skeier litt i selskap noen ganger i året, men da dikker jeg mest smothie dagen etter. Husk D-vtamin. Håper jeg kunne inspirere litt. Jeg gikk ned 20 kg på tre måneder, men da trente jeg mye også. Det er litt mer enn ett år siden og har holdt meg stabil.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke klin umulig. Gikk på quetiapin med en relativt høy dose, og gikk ned i vekt når jeg ville det. Passet jeg ikke på så kunne jeg fort gå opp, for jeg fikk jo økt sult, men gikk ned igjen med en gang. 

Anonymkode: dbf32...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Prøv å spis en liten skål med frukt og litt naturell yoghurt med litt frø som solsikke eller gresskarfrø før et par måltider der du normalt er mest sulten. Korn og frø gjør deg mettere, så lag eget sunt brød med slike produkter. Bruk mye salatblader,tomater, løk og rødbeter med egg, med kjøtt, fisk eller cottage sheese som pålegg. Bland frø og urter i små salater til middag. Spis en fullkornskive til kvelds med tomater ( de metter og er jo veldig sunt. Drikk mye vann og gjerne med sitron, og da med lunken vann. Spis gulrøtter mellom måltider om du blir sulten. Eller om du liker rå broccoli, kål eller lignende.

Jeg går på medisiner som påvirker forbrenning selv, og holder meg konsekvent til dette på hverdag. Koser meg med litt ost, grove kjeks, eller grønnsaker med dip på lørdag, og nyter til fulle et par glass vin. En viss aktivitet er viktig og bruk tid når du spiser. Jeg liker denne dietten jeg spiser, og holder fast på den. Jeg skeier litt i selskap noen ganger i året, men da dikker jeg mest smothie dagen etter. Husk D-vtamin. Håper jeg kunne inspirere litt. Jeg gikk ned 20 kg på tre måneder, men da trente jeg mye også. Det er litt mer enn ett år siden og har holdt meg stabil.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Takk for gode tips! 🙏Har nok ikke vært god på korn og frø, var flinkere til det før da jeg spiste lavkarbo. Kan prøve å ta opp tråden derfra ser jeg utfra hva du anbefaler, og droppe fettet :) 

Skal screenshotte dette og handle i morgen! 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke klin umulig. Gikk på quetiapin med en relativt høy dose, og gikk ned i vekt når jeg ville det. Passet jeg ikke på så kunne jeg fort gå opp, for jeg fikk jo økt sult, men gikk ned igjen med en gang. 

Anonymkode: dbf32...5ff

Hva var trikset? Hvor mye spiste du? 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Takk for gode tips! 🙏Har nok ikke vært god på korn og frø, var flinkere til det før da jeg spiste lavkarbo. Kan prøve å ta opp tråden derfra ser jeg utfra hva du anbefaler, og droppe fettet :) 

Skal screenshotte dette og handle i morgen! 

Anonymkode: 35238...ec4

Det er korn og frø både smaker og metter, og jeg spiser to små skiver til dette til frokost med kaffe. Hoder meg mett lenge. Lykke til!

Anonymkode: 90a0e...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hva var trikset? Hvor mye spiste du? 

Anonymkode: 35238...ec4

Vet ikke hva trikset var, annet enn å leve så normalt som mulig. Ikke spise 200 gram sjokolade, men tok meg heller et eple eller noe. For suget er jo der, så jeg måtte putte noe i munnen. Noen ganger et kilo gulrøtter på en dag, bare for å ha noe å knaske på. Men jeg holdt meg også i aktivitet hver dag, enten tur eller tyngre trening (ballidrett, tre ganger i uka). Nå går jeg faktisk på en medisin som gjør meg mindre sulten, men fortsatt holder jeg på å spise selv om det ikke frister. Kanskje det holder metabolismen der den skal være. 

Skulle ønske jeg kunne komme med emn suksessoppskrift, men. 

Anonymkode: dbf32...5ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Prøv å spis en liten skål med frukt og litt naturell yoghurt med litt frø som solsikke eller gresskarfrø før et par måltider der du normalt er mest sulten. Korn og frø gjør deg mettere, så lag eget sunt brød med slike produkter. Bruk mye salatblader,tomater, løk og rødbeter med egg, med kjøtt, fisk eller cottage sheese som pålegg. Bland frø og urter i små salater til middag. Spis en fullkornskive til kvelds med tomater ( de metter og er jo veldig sunt. Drikk mye vann og gjerne med sitron, og da med lunken vann. Spis gulrøtter mellom måltider om du blir sulten. Eller om du liker rå broccoli, kål eller lignende.

Jeg går på medisiner som påvirker forbrenning selv, og holder meg konsekvent til dette på hverdag. Koser meg med litt ost, grove kjeks, eller grønnsaker med dip på lørdag, og nyter til fulle et par glass vin. En viss aktivitet er viktig og bruk tid når du spiser. Jeg liker denne dietten jeg spiser, og holder fast på den. Jeg skeier litt i selskap noen ganger i året, men da dikker jeg mest smothie dagen etter. Husk D-vtamin. Håper jeg kunne inspirere litt. Jeg gikk ned 20 kg på tre måneder, men da trente jeg mye også. Det er litt mer enn ett år siden og har holdt meg stabil.

Anonymkode: 90a0e...fe6

Hva slakgs korn og frø bruker du?

Anonymkode: bf7be...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vet ikke hva trikset var, annet enn å leve så normalt som mulig. Ikke spise 200 gram sjokolade, men tok meg heller et eple eller noe. For suget er jo der, så jeg måtte putte noe i munnen. Noen ganger et kilo gulrøtter på en dag, bare for å ha noe å knaske på. Men jeg holdt meg også i aktivitet hver dag, enten tur eller tyngre trening (ballidrett, tre ganger i uka). Nå går jeg faktisk på en medisin som gjør meg mindre sulten, men fortsatt holder jeg på å spise selv om det ikke frister. Kanskje det holder metabolismen der den skal være. 

Skulle ønske jeg kunne komme med emn suksessoppskrift, men. 

Anonymkode: dbf32...5ff

Jeg skulle også ønske du kunne komme med suksessoppskrift 😂 Jeg spiser knapt karbohydrater, spiser bare grønnsaker og frukt (ikke mye, blir bare sulten av det), hvis jeg «skeier ut» spiser jeg Max 1500 kalorier og da er det som at kroppen går helt i vranglås og samler alt jeg inntar av væske 😞 Fryktelig frustrerende! Var nok ikke så obs på hva jeg spiste da jeg begynte å legge på meg, for da trente jeg mye og tenkte ikke over hvor mye kalorier det feks var i en Tacolefse. For én lefse med fyll er jo i utgangspunktet ikke mye mat. Men det kan fort bli 600 kalorier det om man ikke passer på. Alt sånn passer jeg på nå, men likevel…. 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, med mindre du ikke er veldig tynn (som jeg regner med at du ikke er siden du vil gå ned) og du sitter stille mesteparten av dagen så er 1200 kcal lite. Om du spiser 1200 kcal og energibehovet ditt er mer enn 1200 kcal så er det umulig a ikke gå ned, med mindre du har en eller annen sykdom som som tilsier noe annet. Om du bruker 1900 kcal i energi ila dagen og får i deg 1200 så er det klin umulig å ikke gå ned, og det er klin umulig å gå opp.  Finn ut av hva du spiser ila dagen og prøv å ikke la sulten styre deg. Jeg går på to forskjellige antidepresiva, quentapin (eller noe sånt) og Wellbutrin, i tillegg går jeg på Lamictal for bipolar.

Alle tre har vektøkning som bivirkning. Problemet er at man har lyst på mer mat enn det man har behov for og at man derfor spiser mer enn hva man har behov for. Bruk litt tid og viljestyrke til å telle kcal og venn deg til å få i deg litt mindre energi enn hva du trenger, start rolig og ikke sult deg selv, da bli du bare ennå mer deppa. Sakte men sikker blir du vant til mindre porsjoner og lysten på "dritt" blir mindre. Når du har vent hodet og magen din ti å spise mindre så slutter du å telle kcal (for det er sinnsykt slitsomt)

Å gå saaakte ned er ikke negativt, det er positivt. Går du ned for fort er det store sjanser til å falle tilbake til gamle vaner, venn deg sakte og rolig til å spise mindre.  Dette klarer du, for det klarte jeg :)

Anonymkode: 8aa08...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Altså, med mindre du ikke er veldig tynn (som jeg regner med at du ikke er siden du vil gå ned) og du sitter stille mesteparten av dagen så er 1200 kcal lite. Om du spiser 1200 kcal og energibehovet ditt er mer enn 1200 kcal så er det umulig a ikke gå ned, med mindre du har en eller annen sykdom som som tilsier noe annet. Om du bruker 1900 kcal i energi ila dagen og får i deg 1200 så er det klin umulig å ikke gå ned, og det er klin umulig å gå opp.  Finn ut av hva du spiser ila dagen og prøv å ikke la sulten styre deg. Jeg går på to forskjellige antidepresiva, quentapin (eller noe sånt) og Wellbutrin, i tillegg går jeg på Lamictal for bipolar.

Alle tre har vektøkning som bivirkning. Problemet er at man har lyst på mer mat enn det man har behov for og at man derfor spiser mer enn hva man har behov for. Bruk litt tid og viljestyrke til å telle kcal og venn deg til å få i deg litt mindre energi enn hva du trenger, start rolig og ikke sult deg selv, da bli du bare ennå mer deppa. Sakte men sikker blir du vant til mindre porsjoner og lysten på "dritt" blir mindre. Når du har vent hodet og magen din ti å spise mindre så slutter du å telle kcal (for det er sinnsykt slitsomt)

Å gå saaakte ned er ikke negativt, det er positivt. Går du ned for fort er det store sjanser til å falle tilbake til gamle vaner, venn deg sakte og rolig til å spise mindre.  Dette klarer du, for det klarte jeg :)

Anonymkode: 8aa08...9b5

Og drit i slankekurer, det fører ikke til noe godt. Spis det du liker, men spis litt mindre av det. Å nekte seg selv å spise det man liker er tortur. Spis mindre godis i helgene, men ikke utelukk det helt

Anonymkode: 8aa08...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Og drit i slankekurer, det fører ikke til noe godt. Spis det du liker, men spis litt mindre av det. Å nekte seg selv å spise det man liker er tortur. Spis mindre godis i helgene, men ikke utelukk det helt

Anonymkode: 8aa08...9b5

Ikke spis rosenkål og linser om du hater det, og unn deg potet, til og med loff om du elsker det..Bare spis mindre av det :)

Anonymkode: 8aa08...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Bruker quetiapin for søvn. Vet ikke om det finnes noe annet som hjelper og som ikke gjør at alt blir ødelagt. Prøvde to uker uten, da sov jeg minimalt, men vekta rikka seg hvertfall litt. Måtte begynne på de igjen og vipps, tilbake til å gå opp for filleting 

Anonymkode: 35238...ec4

Quetipin legger man på seg av for noe som er en bivirkning. Man får noe som heter lufthunger og spiser mer enn vanlig, er mer sulten osv. er helt grusomt. Jeg hadde ikke gått på den for søvn. Det er en antipsykotisk medisin som har en bivirkning som gjør at man blir trøttere av den. De vil heller gi deg den enn sovemedisin. Fatter ikke at det er lovt. Ville heller tatt en reisesyketablett eller en allergi medisin då de har den samme bivikningen men de er ikke nervemedisiner. Kom deg av den

Anonymkode: 7a12e...75d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike tråder som dette blir veldig full av synsing, reproduksjon av gamle myter og støy fra tynne mennesker med velregulert metabolisme som tror de er mer flinke enn heldige.

Lytt til ernæringsfysiologen. Bestill en egen time hos legen for å snakke om vekten.

Anonymkode: 454b8...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Quetipin legger man på seg av for noe som er en bivirkning. Man får noe som heter lufthunger og spiser mer enn vanlig, er mer sulten osv. er helt grusomt. Jeg hadde ikke gått på den for søvn. Det er en antipsykotisk medisin som har en bivirkning som gjør at man blir trøttere av den. De vil heller gi deg den enn sovemedisin. Fatter ikke at det er lovt. Ville heller tatt en reisesyketablett eller en allergi medisin då de har den samme bivikningen men de er ikke nervemedisiner. Kom deg av den

Anonymkode: 7a12e...75d

Jeg har forsøkt melatonin, vallergan, imovane, zopiklone og vival. Så det er ikke førstevalget av legen å gi meg quetiapin, bare så det er sagt :)
Jeg vet den gjør meg trøtt og ugrei, men jeg får ikke sove uten hjelp. Alternativet er 2 timer søvn pr natt, om jeg er heldig. 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Altså, med mindre du ikke er veldig tynn (som jeg regner med at du ikke er siden du vil gå ned) og du sitter stille mesteparten av dagen så er 1200 kcal lite. Om du spiser 1200 kcal og energibehovet ditt er mer enn 1200 kcal så er det umulig a ikke gå ned, med mindre du har en eller annen sykdom som som tilsier noe annet. Om du bruker 1900 kcal i energi ila dagen og får i deg 1200 så er det klin umulig å ikke gå ned, og det er klin umulig å gå opp.  Finn ut av hva du spiser ila dagen og prøv å ikke la sulten styre deg. Jeg går på to forskjellige antidepresiva, quentapin (eller noe sånt) og Wellbutrin, i tillegg går jeg på Lamictal for bipolar.

Alle tre har vektøkning som bivirkning. Problemet er at man har lyst på mer mat enn det man har behov for og at man derfor spiser mer enn hva man har behov for. Bruk litt tid og viljestyrke til å telle kcal og venn deg til å få i deg litt mindre energi enn hva du trenger, start rolig og ikke sult deg selv, da bli du bare ennå mer deppa. Sakte men sikker blir du vant til mindre porsjoner og lysten på "dritt" blir mindre. Når du har vent hodet og magen din ti å spise mindre så slutter du å telle kcal (for det er sinnsykt slitsomt)

Å gå saaakte ned er ikke negativt, det er positivt. Går du ned for fort er det store sjanser til å falle tilbake til gamle vaner, venn deg sakte og rolig til å spise mindre.  Dette klarer du, for det klarte jeg :)

Anonymkode: 8aa08...9b5

Jeg har slanket meg hele livet så jeg vet alt om kalorier inn og ut, og det er derfor jeg ble så ekstremt frustrert av å ikke gå ned når jeg spiste mellom 1200 og 1400 kalorier om dagen. Det var derfor jeg oppsøkte ernæringsfysiolog. Jeg er slankeoperert så det er ikke fysisk mulig for meg å gomle innpå en svær porsjon uten å tenke over hva jeg spiser. Hun sa at med operasjonen og tablettene er forbrenninga mi skakkjørt og derfor må jeg lavt ned i kalorier for å klare å gå ned.
Jeg teller kalorier hver eneste dag, og ser at om jeg ligger rett under 1000 så kryper vekta ned. Så er det en dag hvor jeg kanskje spiser over, og kroppen græbber til seg alt som er av væske og gir "vekt"økning. 

Jeg startet på dette kaloritelleraidet 1.oktober, da var jeg sykemeldt og hadde ikke noe problem med å holde meg unna mat. Men nå jobber jeg fulle dager og har behov for mer energi. Og da legger jeg på meg, om jeg bikker 1200 kalorier..

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Slike tråder som dette blir veldig full av synsing, reproduksjon av gamle myter og støy fra tynne mennesker med velregulert metabolisme som tror de er mer flinke enn heldige.

Lytt til ernæringsfysiologen. Bestill en egen time hos legen for å snakke om vekten.

Anonymkode: 454b8...061

Ja, jeg får gjøre det. Jeg har tematisert vektøkningen tidligere, men hun har bare spurt om jeg sover om natta... Det gjør jeg jo, fordi hun gir meg medisiner for det. Jeg er ikke en som tar plass, har legen sagt "jaja" så sier ikke jeg noe mer. Men jeg får kvinne meg opp og få bestilt en time utelukkende til det... 
 

Anonymkode: 35238...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forsøkt å ikke ta hver natt? Jeg bruker samme medisin som deg for søvn, og merker at bivirkningene slår inn etter 8-9 dager i strekk. Hvis jeg da tar pause på to dager, så restarter jeg på et vis.

Ellers forstår jeg godt frustrasjonen din. Jeg var helt lik. Måtte latterlig lavt ned på kaloriinntaket for å kanskje gå bitte litt ned i vekt, og én gang med mer mat - rett opp igjen. Og på så lavt inntak ble jeg både svimmel og slapp også. For min del har dette løst seg på litt uventet måte, men det får meg i hvert fall til å tenke at stress og forbrenning hører sammen. Jeg ble diagnostisert med ADHD for 1,5 år siden og begynte på medisiner for dette. Det viste seg fort at alt stresset og "angsten" jeg følte egentlig var indre hyperaktiv og rastløshet, for jeg fikk for første gang oppleve en ro inni meg med medisiner. Og det igjen har gjort noe med forbrenningen, for plutselig har den normalisert seg og jeg gikk ned mye i vekt på et langt større matinntak enn jeg hadde tidligere som maks for å kanskje klare å holde vekten. Jeg mistenker at jeg har hatt for høyt kortisolnivå, men det vet jeg jo ikke. Ikke vet jeg om det kan justeres på noen måte ellers heller i så fall. 

Anonymkode: d126e...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...