Gå til innhold

Å bruke veske


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Inspirert av en annen tråd så begynte jeg å tenke over veskebruk. Jeg var nok godt oppi trettiårene før jeg begynte å bruke veske på fast basis, før det hadde jeg en stor lommebok med plass til mobil, nøkler osv. 

Nå har jeg en liten veske/clutch med bankkort, sertifikat osv, håndsprit, leppestift, håndkrem, Kleenex, Paracet og jobbnøkler som jeg enten bruker for seg selv eller putter oppi dagens veske. Jeg har ikke så mange vesker, men noen til hvert sitt bruk. 
 

Bruker du vesker, og hvis ikke, hvordan får du med deg diverse nødvendigheter når du beveger deg bort fra hus, jobb og bil?

Anonymkode: da26a...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker ikke veske. 

Det som ikke bor i lommene på jakka, og bittelitt i bukselommer, det går i sekken. 

Mine nødvendigheter er bilnøkkel, adgangskort på jobb, telefon med bankkort og lypsyl. Og matboks. 

Anonymkode: fff8d...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes veske ser veldig kjerringaktig ut, og mistenker (etter å ha lest den andre tråden) at det påvirker personligheten i feil retning. 

Anonymkode: 5c7b2...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke veske.

Har en stor lommebok med plass til kort, mobil og nøkler. Har ikke med meg mer enn det.

 

Anonymkode: de69d...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bruker ikke veske.

Har en stor lommebok med plass til kort, mobil og nøkler. Har ikke med meg mer enn det.

 

Anonymkode: de69d...fa5

Det var det jeg selv hadde til jeg vel var sånn ca i midten av 30 årene. Kommer behovet for mer stæsj med årene altså 🤔☺️

hi

Anonymkode: da26a...489

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det var det jeg selv hadde til jeg vel var sånn ca i midten av 30 årene. Kommer behovet for mer stæsj med årene altså 🤔☺️

hi

Anonymkode: da26a...489

Jeg er snart 50 år da ;)

Så årene har ikke gitt meg flere behov.

Anonymkode: de69d...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker alltid veske, og har gjort det siden jeg jobbet som ekstrahjelp i en veskebutikk ved siden av videregående.

For meg er vesken ofte en viktig del av antrekket, og jeg bruker nok mye mer penger på vesker og sko enn på klær 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker veske, har såpass mange i ulik str og design at jeg kan bruke ut i fra antrekk og hva jeg skal den dagen. 

Til og fra jobb bruker jeg sekk siden jeg går til og fra jobb. 

Endret av frk Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke veske. Har mobil og bilnøkler i lommen. Har ikke behov for masse stæsj med. 

Anonymkode: 40a42...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke veske stort sett, bruker sekk.

får vondt i skulderen om jeg bruker skulderveske, og gidder ikke gå og bære veske i hånda 😅

Anonymkode: 3abeb...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bruker ikke veske. Har mobil og bilnøkler i lommen. Har ikke behov for masse stæsj med. 

Anonymkode: 40a42...7a8

Har du bukser med store lommer i om sommeren da?

Anonymkode: 3abeb...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Har du bukser med store lommer i om sommeren da?

Anonymkode: 3abeb...bad

Trenger man virkelig så store lommer? Jeg har mer eller mindre alltid lommer og der passer fint mobilen min oppi ja ☺️

Anonymkode: 40a42...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en litt større crossbody veske. Har en liten mappe oppi den, der jeg har kleenex,lypsyl, tamponger, håndkrem.

Jeg har lommebok, adgangskort, matpakke og nøkler i veska. Går til jobb hver dag.

Skal jeg ut med venninner har jeg en liten crossbody veske.

Anonymkode: cef57...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid veske, og oppi vesken er det flere mindre med diverse i. En med speil, pinsett, negleklipper etc, en med håndkrem etc, en med lader og en med airpods. Så har jeg en liten lommebok, jeg har solbriller, nøkkelkort og bilnøkler. Jeg har alltid en bagliner sånn at det er lett å bytte veske uten å måtte ta ut masse smått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukar ikkje veske. Heller ikkje lommebok, har bankkort og førerkort på mobilen. Har sjeldan nøklar med, berre når eg køyrer bil. Brukar ikkje sminke. Og har så kort veg til jobb at det er likegreit å bere matpakken i handa.

Treng eg ta med pc nokon plass er sekk bedre enn veske.

Endret av ☆☆☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke veske. Har kort i mobilen og nøkler i lomma. Appelsinen min har jeg i hånda eller i ett bomullsnett som jeg bruker når jeg stopper å handle på vei hjem fra jobb.

De veldig få gangene jeg bruker veske er det en vill leteaksjon etter veldig kort tid. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg er blitt oppsøkt av fremmede som kommer med veska FØR jeg i det hele tatt har oppdaget at den er borte 😅 Så jeg kan bare ikke bruke veske rett og slett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vesker som er litt romslige og som har flere rom og lommer. Drar ofte på dags og helgeturer, så må ha orden i flere ting jeg har med. De er også fine til småhandel. Bruker kun vesker ved spesielle anledninger ellers, som ved restaurantbesøk, annet lengre besøk, og i selskap, og da mindre vesker selvsagt.

Anonymkode: 17c3d...906

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat. Admin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke veske, har aldri gjort det, har ikke så mye jeg må ha med meg. Har lommebok, nøkler og telefon i lommer eller i hånden. Som regel så har jeg med meg bilen og, der ligger medisiner som jeg evt trenger.

Anonymkode: 9a1f8...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja bruker alltid veske. Har flere og det kan virkelig gjøre et antrekk finere. 
 

ikke enig i at det er kjærring-aktig iallefall. Tenåringer og andre unge kvinner bruker vesker og det er en viktig accessory 

Anonymkode: b62d4...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tenåringer og andre unge kvinner bruker vesker og det er en viktig accessory 

Anonymkode: b62d4...ebf

Det er virkelig ikke alle tenåringer som gjør det nei.

Anonymkode: 5c7b2...b2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt veske hver dag siden jeg var ca. 12 år. Ett sted må jeg jo ha : penger, leppepomade, linser, tyggis, lite speil og medisiner.  Ooog ark, kulepenn, plaster, pinsett.  

Anonymkode: fdc15...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veske er jo et lekkert tilbehør til et antrekk i tillegg til praktisk funksjon.  Å velge veske er like viktig som smykker og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (6 minutter siden):

Veske er jo et lekkert tilbehør til et antrekk i tillegg til praktisk funksjon.  Å velge veske er like viktig som smykker og sko.

Det tenker eg er riktig.

Helsing ho utan smykker og med joggesko til kvardags.

Eg har veske når eg pyntar meg. Mest fordi finkleda anten manglar eller har ubrukelige lommer. Men også til pynt.

Endret av ☆☆☆
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sjelden veske, mer om sommeren enn om vinteren, og mer til pent enn til hverdags. PCen fraktes best i sekk, og siden jeg ikke frakter med meg sminke og lommebok trenger jeg stort sett ikke veske. 
 

Tror jeg torpederer svogerforskningen til den krakilske her, mistenker sterkt at jeg er blokkert, og at jeg burde brukt veske for å bekrefte fordommene hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett mobilen som må med, den har jeg i en lomme eller i handa. 

Anonymkode: 4c982...e54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...