Gå til innhold

Dere som bor uten partner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når du ble alene, var det noe du ikke greide å fikse selv, i huset feks? Noe du husker du trengte hjelp til, eller ikke fikser?

Jeg er på vei til å bli alene og er så redd jeg plutselig oppdager at det er masse jeg ikke greier fikse selv... Men jeg er ganske handy da, men hater snekring feks. 

Anonymkode: ea256...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du ikke en sterk, selvstendig kvinne som ikke trenger noen mann da?

Rosie-the-Riveter-We-Can-Do-It-poster-J-

Anonymkode: 82817...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er du ikke en sterk, selvstendig kvinne som ikke trenger noen mann da?

Rosie-the-Riveter-We-Can-Do-It-poster-J-

Anonymkode: 82817...4dd

Hun sa vel ikke at hun trengte en mann…? Hun sa hun var bekymra for å ikke klare å fikse ting som kan oppstå i huset. Hvis hun ikke kan klare det, så trenger hun jo ikke å la en mann flytte inn. Hun kan leie en håndverker for eksempel. Eventuelt tinge en venninne som kan fikse det.

Anonymkode: 31293...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du behøver er en stol å stå på og en del penger til de tingene du fremdeles ikke klarer.

Jo, vi behøver menn på samfunnsplan, men mange av de mennene som gjør de klassiske mannfolkoppgavene er importert fra andre land og mange norske menn klarer mindre enn den jevne kvinne.

Dessverre. Jeg skulle ønske det ikke var sånn, men…feminisme.

Anonymkode: d6a7f...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hun sa vel ikke at hun trengte en mann…? Hun sa hun var bekymra for å ikke klare å fikse ting som kan oppstå i huset. Hvis hun ikke kan klare det, så trenger hun jo ikke å la en mann flytte inn. Hun kan leie en håndverker for eksempel. Eventuelt tinge en venninne som kan fikse det.

Anonymkode: 31293...a66

Jeg sa vel ikke at hun sa at hun trengte en mann? Jeg minnet henne bare på at hun er en sterk selvstendig kvinne som ikke trenger noen mann. Det er bare trist å høre om kvinner som ønsker eller drømmer om en mannlig partner.

Anonymkode: 82817...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er du ikke en sterk, selvstendig kvinne som ikke trenger noen mann da?

Rosie-the-Riveter-We-Can-Do-It-poster-J-

Anonymkode: 82817...4dd

…hilsen mannen som satt på et kvinneforum og kranglet, fremfor å brøyte snø eller felle trær eller fiske fisk eller snekre terrasse?

Anonymkode: d6a7f...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er bare trist å høre om kvinner som ønsker eller drømmer om en mannlig partner.

Anonymkode: 82817...4dd

Prøv gaysir dersom du blir deppa av heterofile kvinner?

Anonymkode: d6a7f...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slikt man har folk til. Ingen grunn til å kunne ting man er uinteressert i, det kan man betale for.

Anonymkode: 26f33...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er slikt man har folk til. Ingen grunn til å kunne ting man er uinteressert i, det kan man betale for.

Anonymkode: 26f33...0b1

Ja, men greit å være litt forberedt på hva slags budsjett en trenger evt. 

Anonymkode: ea256...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

…hilsen mannen som satt på et kvinneforum og kranglet, fremfor å brøyte snø eller felle trær eller fiske fisk eller snekre terrasse?

Anonymkode: d6a7f...985

Hilsen sterk selvstendig kvinne som skremmer vekk de fleste menn fordi de ikke har overtaket. 😂 Er det alt en mann har å bidra med? Å snekre litt eller brøyte litt snø? Fisk får vi kjøpt i butikken. Brøyting får man gjort med maskiner. Det finnes nok av kvinnelige snekrere. Så hva trenges en mann til egentlig? Hva godt skal man ha en mann for?

Anonymkode: 82817...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Prøv gaysir dersom du blir deppa av heterofile kvinner?

Anonymkode: d6a7f...985

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 31293...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var ikke noe jeg ikke fikset, bortsett fra ett tett rør en gang, men da ringte jeg rørlegger. Det jeg hadde og har problemer med er å rydde inn, vaske og rydde på plass oppvask, for det var alltid en av hans oppgaver. Det er ryddig på kjøkkenet midt to ganger i måneden. 

Anonymkode: 5a2d7...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har partner, men gjør det meste selv for han finnes ikke handy....

Anonymkode: 0dfc7...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Det du behøver er en stol å stå på og en del penger til de tingene du fremdeles ikke klarer.

Jo, vi behøver menn på samfunnsplan, men mange av de mennene som gjør de klassiske mannfolkoppgavene er importert fra andre land og mange norske menn klarer mindre enn den jevne kvinne.

Dessverre. Jeg skulle ønske det ikke var sånn, men…feminisme.

Anonymkode: d6a7f...985

Når du skrive rett med at menn som gjør mannfolkoppgaver tenker jeg at du bor i Oslo eller Bærum eller kanskje en annen stor by som Bergen.

Jeg bor på Hedmarken og her er 9 av 10 menn håndverkere. Og VELDIG handy. Føler at alle pappaene i barnhagen og skolen er snekkere, rørleggere, elektrikere osv.

Det er ingen østeuropeere eller andre utlendinger som bygget bygningene eller husene osv her. Hedmarkinger (som oftest kan spore samtlige besteforeldre fra Hedmark også) gjør alle mannfolkoppgavene.

Mannen min er et unntak, for han er programmerer, og ikke spesielt handy/praktisk anlagt :) Så vi har da betalt andre menn fra Hedmarken for å gjøre jobben for oss med alt av oppussing osv.

Ordentlige, hardtarbeidende folk som en kan stole på :)

Anonymkode: 7524e...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YouTube har vist meg hvordan jeg bytter pære i steikeovnen, tømmer filter på vaskemaskinen, og tømmer sluket i vasken. Jeg har lært å bytte egne vindusviskere på bilen, kløyve og bære ved, skifte dekk og håndtere snøfresen. Jeg har også montert integrert oppvaskmaskin selv.  Jeg har bygget en pergola og trehytte, alt går! 
Youtube og vilje fikser det meste! 
På seks pr har jeg måttet be om hjelp til en ting, og det var når kloakken ble tett. Den fikset jeg ikke selv. 
Du klarer det du vil! Og resten kan du betale for😊

Anonymkode: cc718...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Når du skrive rett med at menn som gjør mannfolkoppgaver tenker jeg at du bor i Oslo eller Bærum eller kanskje en annen stor by som Bergen.

Jeg bor på Hedmarken og her er 9 av 10 menn håndverkere. Og VELDIG handy. Føler at alle pappaene i barnhagen og skolen er snekkere, rørleggere, elektrikere osv.

Det er ingen østeuropeere eller andre utlendinger som bygget bygningene eller husene osv her. Hedmarkinger (som oftest kan spore samtlige besteforeldre fra Hedmark også) gjør alle mannfolkoppgavene.

Mannen min er et unntak, for han er programmerer, og ikke spesielt handy/praktisk anlagt :) Så vi har da betalt andre menn fra Hedmarken for å gjøre jobben for oss med alt av oppussing osv.

Ordentlige, hardtarbeidende folk som en kan stole på :)

Anonymkode: 7524e...1f6

Veldig interessant kommentar. 

Anonymkode: 5a2d7...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når du ble alene, var det noe du ikke greide å fikse selv, i huset feks? Noe du husker du trengte hjelp til, eller ikke fikser?

Jeg er på vei til å bli alene og er så redd jeg plutselig oppdager at det er masse jeg ikke greier fikse selv... Men jeg er ganske handy da, men hater snekring feks. 

Anonymkode: ea256...fbf

Jeg fikset alt i huset da jeg hadde samboer, nå som jeg bor alene fikser jeg ennå mer.

Det er bare å hoppe i det, google, se på youtube, les instruksjoner og om du ikke skjønner hva du skal gjøre så les den ti ganger til.

Jeg har skiftet drivereim på vaskemaskinen (som jeg ikke hadde peiling på hva var før den røyk), jeg skifter ledninger på lamper, tar fra hverandre rør under vasken for å tømme vannlåsen om det er tett, jeg har fjernet maling med varmepistol, slipt ned gulv med slipemaskin, satt opp lettvegg, fjernet gammelt og montert nytt toalett, byttet servantskap med vask (fikk rørleggenabo til å sjekke at det var i orden etterpå), montert all drit fra IKEA osv

Jeg og exmannen kjøpte ett gammelt hus og den gang hadde ingen av oss peiling på hva man skal gjøre om noe går galt. De gangene mannen prøvde seg på noe så gikk det alltid galt og ting ble verre enn hva de var til å begynne med. Selv om jeg trodde at jeg var helt håpløs på sånt og ikke hadde tatt i en hammer siden sløyden for tretti år siden, så tenkte jeg at jeg faktisk var nødt til å prøve meg, for vi hadde ikke råd til å ansette noen. 

(brøyte snø må ungene gjøre for det hater jeg)

Nød lærer naken dame å spinne har jeg lest ett sted:) Hopp i det, det gir en utrolig god mestringsfølelse når du får det til!

(det jeg måtte ha hjelp til av en mann var å bære tunge ting)

Endret av smurfis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når du ble alene, var det noe du ikke greide å fikse selv, i huset feks? Noe du husker du trengte hjelp til, eller ikke fikser?

Jeg er på vei til å bli alene og er så redd jeg plutselig oppdager at det er masse jeg ikke greier fikse selv... Men jeg er ganske handy da, men hater snekring feks. 

Anonymkode: ea256...fbf

Snekring kan profesjonelle fagfolk gjøre best - det er ikke sååå dyrt hvis du velger privat eller små bedrifter. 
Det som er digg når du bor alene at du kan velge selv hvor mye du må fikse eller ikke 😅👍 altså, du kan bo i en lettstelt leilighet og slippe hele problemstillingen. Bestiller service eller reparasjon på hvitevarer (2-4000kr) hvis det skjer noe, og skifte lyspærer .. jeg kommer ikke på mer, faktisk 😅 

 

Anonymkode: 74ae9...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Når du skrive rett med at menn som gjør mannfolkoppgaver tenker jeg at du bor i Oslo eller Bærum eller kanskje en annen stor by som Bergen.

Jeg bor på Hedmarken og her er 9 av 10 menn håndverkere. Og VELDIG handy. Føler at alle pappaene i barnhagen og skolen er snekkere, rørleggere, elektrikere osv.

Det er ingen østeuropeere eller andre utlendinger som bygget bygningene eller husene osv her. Hedmarkinger (som oftest kan spore samtlige besteforeldre fra Hedmark også) gjør alle mannfolkoppgavene.

Mannen min er et unntak, for han er programmerer, og ikke spesielt handy/praktisk anlagt :) Så vi har da betalt andre menn fra Hedmarken for å gjøre jobben for oss med alt av oppussing osv.

Ordentlige, hardtarbeidende folk som en kan stole på :)

Anonymkode: 7524e...1f6

Sant sant, man burde nok bosette seg på Hedmarken! Fin dialekt og alt! :D  

Anonymkode: d6a7f...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hilsen sterk selvstendig kvinne som skremmer vekk de fleste menn fordi de ikke har overtaket. 😂 Er det alt en mann har å bidra med? Å snekre litt eller brøyte litt snø? Fisk får vi kjøpt i butikken. Brøyting får man gjort med maskiner. Det finnes nok av kvinnelige snekrere. Så hva trenges en mann til egentlig? Hva godt skal man ha en mann for?

Anonymkode: 82817...4dd

De er kjekke å ha til sitt bruk. Samtaler, kos, sex, dele foreldrerollen og oppgaver i hjemmet. 
 

Jeg elsker mannen min og anser meg som heldig som fant en mann som både virker og som elsker meg tilbake. 

Anonymkode: 1b730...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

YouTube har vist meg hvordan jeg bytter pære i steikeovnen, tømmer filter på vaskemaskinen, og tømmer sluket i vasken. Jeg har lært å bytte egne vindusviskere på bilen, kløyve og bære ved, skifte dekk og håndtere snøfresen. Jeg har også montert integrert oppvaskmaskin selv.  Jeg har bygget en pergola og trehytte, alt går! 
Youtube og vilje fikser det meste! 
På seks pr har jeg måttet be om hjelp til en ting, og det var når kloakken ble tett. Den fikset jeg ikke selv. 
Du klarer det du vil! Og resten kan du betale for😊

Anonymkode: cc718...326

Herlig😊👍

Anonymkode: ea256...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde alt fra før, så det å bli alene ble en lettelse. Da slapp jeg og rydde etter en voksen mann. Jeg har bodd alene med barna i 16 år nå, og har klart alt til nå. 

Og nå med internett, så er det mye du kan lære der.

Anonymkode: 3daac...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med en mann som uansett ikke klarer å fikse en dritt.

Hadde vært helt fint å bo alene

Anonymkode: c1962...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så morsomt å se hvor tøffe kvinner er på nett. I dag skal kvinner være så sterke og selvstendige, men sannheten er at kvinner aldri har vært svakere enn det de er i dag. Griner og sutrer for hver minste ting. 

Anonymkode: 8c0ed...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du!

Jeg har lært meg mye og ikke minst innsett at jeg er mer handy enn eksen. En tidligere date og jeg skulle fikse no sammen og da spurte han «tror du jeg kan dette fordi jeg er mann?» 

Da måtte jeg virkelig tenke meg om. Ja, jeg trodde han var mer handy fordi han var mann 🙄 flaut altså! 


Mitt beste tips er YouTube og i nødens stund en tlf til fagperson om noe står heeelt fast.  

Jeg heier på både deg og meg selv! Kjør på! 👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...