Gå til innhold

Når elever ikke kan stå opp for seg selv rundt egen helse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det handler egentlig lite om eleven - det var nedsatt karakter pga KJENT kneskade (med legeerklæring, regner jeg med) og gymlæreren har vektlagt manglende innsats. Det er nok grunnlag til å klage til Statsforvalteren. 

Anonymkode: 4063b...cd1

Nei.

Og dessuten er det ikke det tråden handler om. Hun med en datter med kneskade, er en helt annen enn HI.

HI, derimot, har grunn til å klage.

Anonymkode: 5f203...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Dett eskalerte da noe voldsomt… kommunelege (!), statsforvalter (!) og sadisme… hjelpes!!!

Anonymkode: d22bd...f6a

Man får ikke mer drama enn man lager selv ;) 

Anonymkode: 5f203...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei.

Og dessuten er det ikke det tråden handler om. Hun med en datter med kneskade, er en helt annen enn HI.

HI, derimot, har grunn til å klage.

Anonymkode: 5f203...69c

I dag hadde vi en kort samtale med gymlærer. Da hadde lærer og gutten «ryddet opp». Lærer hadde bedt gutten si fra neste gang og lærer hadde bedt om unnskyldning for å ha presset gutten. Gutten min sier han er fornøyd med unnskyldningen og at han tror det skal gå greit nå. Rektor hadde bedt om å være med på møtet også så forventer ikke mer tull nå. Rektor bekrefter at tilrettelegging skal på plass og siden gutten allerede hadde foreslått opplegg som passer han på styrkerommet så blir det slik. Lærer sa kort at mange elever prøver å komme seg unna gym og det var derfor han presset. Min gutt som han har hatt på skolen i 3 år er en idrettsungdom som aldri har skulket en eneste gymtime og det vet lærer veldig godt. Jaja… kjedelig situasjon. Glad vi sa i fra og at rektor ble med. Hi

Anonymkode: 436ba...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

I dag hadde vi en kort samtale med gymlærer. Da hadde lærer og gutten «ryddet opp». Lærer hadde bedt gutten si fra neste gang og lærer hadde bedt om unnskyldning for å ha presset gutten. Gutten min sier han er fornøyd med unnskyldningen og at han tror det skal gå greit nå. Rektor hadde bedt om å være med på møtet også så forventer ikke mer tull nå. Rektor bekrefter at tilrettelegging skal på plass og siden gutten allerede hadde foreslått opplegg som passer han på styrkerommet så blir det slik. Lærer sa kort at mange elever prøver å komme seg unna gym og det var derfor han presset. Min gutt som han har hatt på skolen i 3 år er en idrettsungdom som aldri har skulket en eneste gymtime og det vet lærer veldig godt. Jaja… kjedelig situasjon. Glad vi sa i fra og at rektor ble med. Hi

Anonymkode: 436ba...cf5

SÅ enkelt kan det gjøres altså! En samtale med de involverte parter for å oppklare situasjonen, beklage feilgrep og bli enige og hvordan gå frem videre. Og det HELT uten å invovlert kommunelege, sjef for Kripos, statsminister, konge og USAs president.

Jammen viste det seg at gymlæreren ikke var sadist også. Det er nesten så man ikke tror hva man leser.

Anonymkode: d22bd...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Lærer sa kort at mange elever prøver å komme seg unna gym og det var derfor han presset.

Det er kan jeg godt forstå, mange slappe som ikke vil eller gidder.

Anonymkode: c8c29...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

the amazing spidermamma skrev (4 timer siden):

Jeg trodde det var slutt på sånne sadistiske gymlærere som fantes da jeg vokste opp, å tvinge noen som er nyoperert til å gjøre øvelser som legen fraråder er ganske drøyt. Hvis han hadde vært litt uheldig, kunne han ha risikert å måtte operere på nytt! 

Og det er ikke rart det er vanskelig for gutten din å nekte, da går det kanskje ut over gymkarakteren hans. 

Bra at dere skal ha en samtale. 

Sadist faktisk, du skulle ikke overdrive litt mer da.

Anonymkode: c8c29...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er kan jeg godt forstå, mange slappe som ikke vil eller gidder.

Anonymkode: c8c29...3d3

Det er det helt sikkert , men er et dårlig argument når han selv innrømmer å fa fått beskjed om hva som gjelder i dette tilfellet. Det er ingen unnskyldning når du ikke har grunn til å tro denne situasjonen handler om skulk og når du får beskjed fra kontaktlærer/eleven. Hi

Anonymkode: 436ba...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I dag hadde vi en kort samtale med gymlærer. Da hadde lærer og gutten «ryddet opp». Lærer hadde bedt gutten si fra neste gang og lærer hadde bedt om unnskyldning for å ha presset gutten. Gutten min sier han er fornøyd med unnskyldningen og at han tror det skal gå greit nå. Rektor hadde bedt om å være med på møtet også så forventer ikke mer tull nå. Rektor bekrefter at tilrettelegging skal på plass og siden gutten allerede hadde foreslått opplegg som passer han på styrkerommet så blir det slik. Lærer sa kort at mange elever prøver å komme seg unna gym og det var derfor han presset. Min gutt som han har hatt på skolen i 3 år er en idrettsungdom som aldri har skulket en eneste gymtime og det vet lærer veldig godt. Jaja… kjedelig situasjon. Glad vi sa i fra og at rektor ble med. Hi

Anonymkode: 436ba...cf5

Bra å høre 👍🏻 Håper gutten lærer at også voksne kan ta feil, og at han må stå på sitt neste gang. God bedring videre 😊

Anonymkode: 5f203...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

SÅ enkelt kan det gjøres altså! En samtale med de involverte parter for å oppklare situasjonen, beklage feilgrep og bli enige og hvordan gå frem videre. Og det HELT uten å invovlert kommunelege, sjef for Kripos, statsminister, konge og USAs president.

Jammen viste det seg at gymlæreren ikke var sadist også. Det er nesten så man ikke tror hva man leser.

Anonymkode: d22bd...f6a

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Sadist faktisk, du skulle ikke overdrive litt mer da.

Anonymkode: c8c29...3d3

At noen ville føle seg veldig truffet her, var jo bare å forvente. 

Anonymkode: 5f203...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I dag hadde vi en kort samtale med gymlærer. Da hadde lærer og gutten «ryddet opp». Lærer hadde bedt gutten si fra neste gang og lærer hadde bedt om unnskyldning for å ha presset gutten. Gutten min sier han er fornøyd med unnskyldningen og at han tror det skal gå greit nå. Rektor hadde bedt om å være med på møtet også så forventer ikke mer tull nå. Rektor bekrefter at tilrettelegging skal på plass og siden gutten allerede hadde foreslått opplegg som passer han på styrkerommet så blir det slik. Lærer sa kort at mange elever prøver å komme seg unna gym og det var derfor han presset. Min gutt som han har hatt på skolen i 3 år er en idrettsungdom som aldri har skulket en eneste gymtime og det vet lærer veldig godt. Jaja… kjedelig situasjon. Glad vi sa i fra og at rektor ble med. Hi

Anonymkode: 436ba...cf5

Er læreren selv ved god helse? Sånn, mentalt? Han visste at eleven er idrettsungdom, aldri skulket, hadde en skade og måtte ha tilpasset øvelser. Derfor satt han ned karakteren, velvitende om alt dette, og innrømmer etterpå på møte at han presset han fordi det er mange som skulker ?!… seriøst, dette er ikke normalt 

Anonymkode: 4063b...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

At noen ville føle seg veldig truffet her, var jo bare å forvente. 

Anonymkode: 5f203...69c

Det var også å forvente på et kvinneforum at en eller annen idiot sidestiller det å være uenig med det å føle seg truffet.

Anonymkode: d22bd...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

At noen ville føle seg veldig truffet her, var jo bare å forvente. 

Anonymkode: 5f203...69c

Føle meg veldig truffet av hva? Å være en sadist, eller hva snakker du om?

Anonymkode: c8c29...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Bra å høre 👍🏻 Håper gutten lærer at også voksne kan ta feil, og at han må stå på sitt neste gang. God bedring videre 😊

Anonymkode: 5f203...69c

Takk takk! Det er akkurat det vi håper han tar med seg videre. At det alltid er lov å si fra rundt egen helse😊. Hi

Anonymkode: 436ba...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest relevante her er hvilke konsekvenser dette fikk for gutten. Er det bare at han og forelder følte seg krenket så blåses dette ut av alle proposisjoner! Full baluba for ingenting alt som skulle til var en mail eller telefon til vedkommende lærer. 

Anonymkode: 800de...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det mest relevante her er hvilke konsekvenser dette fikk for gutten. Er det bare at han og forelder følte seg krenket så blåses dette ut av alle proposisjoner! Full baluba for ingenting alt som skulle til var en mail eller telefon til vedkommende lærer. 

Anonymkode: 800de...9c8

Hvilke konsekvenser det fikk og får vet vi ikke enda. Dansen får karakter så vi vet ikke om hvordan det vil bli vurdert da han ikke deltok slik det var ment. Ellers er konsekvensen at han føler seg dum som ikke klarte å stå i det han selv mente var rett. Vi tenker ikke dette var baluba for ingenting. Hi

Anonymkode: 436ba...cf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det mest relevante her er hvilke konsekvenser dette fikk for gutten. Er det bare at han og forelder følte seg krenket så blåses dette ut av alle proposisjoner! Full baluba for ingenting alt som skulle til var en mail eller telefon til vedkommende lærer. 

Anonymkode: 800de...9c8

Trådstarter her har da ikke laget baluba, tvert i mot fulgt rette tjenestevei og ryddet opp i det på en god måte. 
 

Unnskyldningen til læreren er like dårlig her som om lederen din mistror deg når du er syk for første gang fordi du har en kollega som misbrukte ordningen. Men han ble nå korrigert på det, som var helt riktig. 

Anonymkode: d7994...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Trådstarter her har da ikke laget baluba, tvert i mot fulgt rette tjenestevei og ryddet opp i det på en god måte. 
 

Unnskyldningen til læreren er like dårlig her som om lederen din mistror deg når du er syk for første gang fordi du har en kollega som misbrukte ordningen. Men han ble nå korrigert på det, som var helt riktig. 

Anonymkode: d7994...830

Og så må enkelte i denne tråden akseptere at alle, også dem selv, gjør feil i jobben sin, og at det ikke er grunn til å kalle noen for sadist av den grunn. Noen blåser seg så voldsomt opp.

Anonymkode: d22bd...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...