Gå til innhold

Samme jobb i 14 år. Alltid slutta 12 i morgen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Og ingen kjenner mentaliteten i en vernet bedrift enn én som jobber der. 

Anonymkode: d5c6f...2ee

Nei, det vet du nok bedre enn jeg ;) 

Men fra spøk til alvor, masseoppsigelser er slett ingen løsning her, og du kommer bare til å gjøre deg veldig upopulær på en arbeidsplass, ikke kun hos arbeidsgiver, men også hos kollegaer, dersom du begynner sånn. Har dessverre sett hvordan det går med mennesker som overreagerer på alt mulig. De tror dette såkalte initiativet, vil bli tatt godt i mot, i stedet ender de som fremmedgjort overfor kollegaene.

https://no.wikipedia.org/wiki/Karen_(slang)

Anonymkode: 08c71...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Skal melde det videre. Ikke min arbeidsplass dette gjelder. Det har bestandig vært mye rusk der, men ting har oppigjennom blitt bedre og bedre. Skal be vedkommende ta det videre over påske 

Anonymkode: 1eb90...c2c

👍🏻

Anonymkode: 08c71...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg håper du er ironisk nå…

Anonymkode: 08c71...753

Hva håper du er ironisk? Å gi ledelse en tilbakemelding når de opplagt lager dårlig stemning hos ansatte? Det er ikke farlig å gi tilbakemelding, tvert i mot. 

Anonymkode: 5c19c...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Hva håper du er ironisk? Å gi ledelse en tilbakemelding når de opplagt lager dårlig stemning hos ansatte? Det er ikke farlig å gi tilbakemelding, tvert i mot. 

Anonymkode: 5c19c...e25

Hvis du med ikke farlig mener at man ikke blir henrettet for å si fra, så er jeg enig. Hvis du med ikke farlig mener det ikke vil påvirke ditt fremtidige yrkesliv, så vil jeg si du er i beste fall naiv. 

Anonymkode: 08c71...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Hvis du med ikke farlig mener at man ikke blir henrettet for å si fra, så er jeg enig. Hvis du med ikke farlig mener det ikke vil påvirke ditt fremtidige yrkesliv, så vil jeg si du er i beste fall naiv. 

Anonymkode: 08c71...753

Hva slags verden av ledelse er du kjent med? Tenker du eneste ledere behøver er folk som stryker de med hårene? Greit å ta opp situasjoner mens de er bagateller, ellers får du lett surt arbeidsmiljø hvor ingen får anledning til å gjøre noe med problemet før det er for sent. Gode ledere vet å sette pris på det. 
 

Men du foretrekker kanskje ett arbeidsmiljø hvor alle gnåler om sjefen når sjefen ikke er der og er strålende fornøyd i hvert eneste møte? 

Anonymkode: 5c19c...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Tosk. Fagforeningen har ikke noe med dette å gjøre. En bedrift kan velge å gi full lønn og halv dag fri den dagen uten at en fagforening er involvert. Å tilby ansatte attraktive goder er noe mange arbeidsplasser gjør. Mange steder er selvsagt en fagforening tilstede når det forhandles om vilkår for ansatte, men det er mange arbeidsplasser som fint klarer å tilby slikt uten fagforening. 

HI, Om dette er nytt av året og dere får kort varsel så ville jeg forsøkt å prate med leder? Spørre hva årsaken til så kort varsel er?

Anonymkode: d5c6f...2ee

Naturligvis har den det.

Skjønner er vel Østen vits i å fortelle deg noe, som tror "tosk" er et argument..

Anonymkode: 4f2ea...07a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hva slags verden av ledelse er du kjent med? Tenker du eneste ledere behøver er folk som stryker de med hårene? Greit å ta opp situasjoner mens de er bagateller, ellers får du lett surt arbeidsmiljø hvor ingen får anledning til å gjøre noe med problemet før det er for sent. Gode ledere vet å sette pris på det. 
 

Men du foretrekker kanskje ett arbeidsmiljø hvor alle gnåler om sjefen når sjefen ikke er der og er strålende fornøyd i hvert eneste møte? 

Anonymkode: 5c19c...e25

Ja, jeg er vant med oppegående mennesker, hvis det er det du lurer på. Har ikke vært i et sånt passivt aggressivt miljø som du beskriver, siden jeg var tidlig i tjueårene. Det er det vel få som orker. 

Anonymkode: 08c71...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, jeg er vant med oppegående mennesker, hvis det er det du lurer på. Har ikke vært i et sånt passivt aggressivt miljø som du beskriver, siden jeg var tidlig i tjueårene. Det er det vel få som orker. 

Anonymkode: 08c71...753

Fint for deg, men det er ikke din arbeidsplass det handler om. Nå ble det opplagt dårlig stemning på denne plassen, så hvordan foreslår du at det skal håndteres? 

Anonymkode: 5c19c...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fint for deg, men det er ikke din arbeidsplass det handler om. Nå ble det opplagt dårlig stemning på denne plassen, så hvordan foreslår du at det skal håndteres? 

Anonymkode: 5c19c...e25

Har skrevet om det tidligere i tråden :) 

Anonymkode: 08c71...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Har skrevet om det tidligere i tråden :) 

Anonymkode: 08c71...753

Da er det jo ironisk at du mener dialog er ironisk? 

Anonymkode: 5c19c...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skal melde det videre. Ikke min arbeidsplass dette gjelder. Det har bestandig vært mye rusk der, men ting har oppigjennom blitt bedre og bedre. Skal be vedkommende ta det videre over påske 

Anonymkode: 1eb90...c2c

Jeg tenkte på dette, hvis det ikke er deg som jobber der, at ting kan ha blitt opplyst om, som ikke du vet om. At dette med at de fikk beskjed i går, kanskje er noe de forteller deg, men ikke nødvendigvis er en komplett og utfyllende gjengivelse av hva som egentlig skjedde :) 

Anonymkode: 08c71...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Da er det jo ironisk at du mener dialog er ironisk? 

Anonymkode: 5c19c...e25

Bare glem det, jeg forstår jo nå at det ikke var ironisk ment fra din side.

Anonymkode: 08c71...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Uten tariffavtale er du prisgitt arbeidsmiljøloven (AML) samt det som står i kontakten din. Altså kan arbeidsgiver endre på dette i år uten problemer, da det ikke er hjemlet i AML og nok heller ikke er nevnt i kontrakten din.

Hilsen fagforeningsansatt som har lest mange tariffavtaler og mye i arbeidsmiljøloven

Anonymkode: 4afbc...330

Kan du finne ut hva det står om dette i NHO 453? Altså halv dag onsdag før påske? Er det helligdagstillegg etter kl 12?

Anonymkode: 0a7f8...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Du er jo helt ute og kjøre mhp hvor mye rettigheter du forlanger i hytt og vær. Selvsagt skal arbeidsgiver opptre profesjonelt men det er faktisk noen ganger man bare får godta arbeidsgivers styringsrett og måten ting skjer. Arbeidstakere i Norge har det som regler veldig godt og mange goder i forhold til i utlandet. Du virker veldig naiv og litt virkelighetsfjern

Anonymkode: bf0ea...804

Det stemmer ja… fordi arbeiderbevegelsen har tatt/fått en posisjon som har gjort det mulig å kjempe disse godene frem. Det er faktisk ikke sånn at norske arbeidsgivere er snillere enn andre og gir disse godene av seg selv. Om ansatte ikke organiserer seg og bruker sine talerør flyttes grensene i deres disfavør.  
 

Så ja. Naiv og virkelighetsfjern er passende beskrivelse… på deg

Anonymkode: cfd86...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg tenkte på dette, hvis det ikke er deg som jobber der, at ting kan ha blitt opplyst om, som ikke du vet om. At dette med at de fikk beskjed i går, kanskje er noe de forteller deg, men ikke nødvendigvis er en komplett og utfyllende gjengivelse av hva som egentlig skjedde :) 

Anonymkode: 08c71...753

Nei, jeg overvar den telefonsamtalen. Det er mannens jobb og jeg er rimelig trygg på at ingenting er utelatt. 

Anonymkode: 1eb90...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...