Gå til innhold

Om det var EU valg i dag hva ville dere stemt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Fortsatt ingen av ja-mennesker nevnt noen konkrete fordeler i EU-medlemskap som Norge evt.skulle få 🙄  

Anonymkode: 3e254...40c

Jo, vi blir som miljøpartiet (apropos) på stortinget og får like mye påvirkningskraft. Løp og stem...

Anonymkode: 5c7aa...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Fortsatt ingen av ja-mennesker nevnt noen konkrete fordeler i EU-medlemskap som Norge evt.skulle få 🙄  

Anonymkode: 3e254...40c

Joda, står det. 
 

Europa går feil vei når det kommer til befolkningsvekst, hver enkelt på sin tue er langt fra like sterkt som samlet. Solidaritet. Det gjelder både krig og andre kriser. Vi er allerede bundet gjennom EØS, følger reglene som flinkest i klassen, men har liten påvirkning. Ble ikke engang invitert da gass skulle diskuteres under krisen etter invasjonen til Russland. En plass ved bordet i det minste. 
 

Økt handel, lettere flyt både innen handel, utdanning og arbeidskraft. Samlet vil EU lettere regulere store selskap som Google, fremfor hvert enkelt land på sin måte. De dukker snart opp i Skien, det bør være ett aktuelt tema for oss. 

Anonymkode: cf57d...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ved forrige EU avstemning så var det noen sjefer hvor jeg jobbet som hadde veldig lyst til Brussel for å leke, så vi fikk alle brev om om vi ikke stemte JA så var det ikke sikkert selskapet ville kunne fortsette og alle ville miste jobben sin....gjett om det ble NEI! 

Anonymkode: 68e9e...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

. Vi er allerede bundet gjennom EØS, følger reglene som flinkest i klassen, men har liten påvirkning. 

 

Økt handel, lettere flyt både innen handel, utdanning og arbeidskraft. 

Anonymkode: cf57d...861

14 av 705 plasser i EU - DET er påvirkning 🤦‍♀️

Lettere flyt - helt konkret, hvilke hindringer mener du det er i dag i Norge for handel og utdanning? 

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

14 av 705 plasser i EU - DET er påvirkning 🤦‍♀️

Lettere flyt - helt konkret, hvilke hindringer mener du det er i dag i Norge for handel og utdanning? 

Anonymkode: 3e254...40c

Hvis jeg skal ta bryet med å svare deg, får du legge av deg de barnslige emojiene først. 

Anonymkode: cf57d...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dere som sier ja, vet dere hvordan EU parlamentet fungerer? Når et land som Ukraina med 40 mill innbyggere skal være ett av EU landene om et par år, i tillegg til Polen med 38 mill, så vil deres stemmer overkjøre enhver stemme fra lille Norge med 5 mill innbyggere. Budsjettbetalinger, derimot, fungerer omvendt. Kort fortalt - et lite rikt land vil betale mye og bestemme ingenting. 

Anonymkode: 3e254...40c

Her er det jo du som ikke har info om hvordan EU-institusjonene fungerer. 

Anonymkode: 1c0f3...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vanligvis ingen fan av Erna Solberg, men akkurat her sa hun noe fornuftig. Nemlig at nei-siden i Norge fremdeles er såpass sterk at det er meningsløst å bruke masse tid, energi og penger på å jobbe mot en ny avstemning når man ikke er sikker på å få et annet svar enn sist.

Det er for mange nei-folk i Norge til at det blir noen ny avstemning.

Jeg er litt i tvil, så skulle det blitt en ny avstening måtte jeg satt meg bedre inn i det. I utgangspunktet tenker jeg ja, fordi vi i dag må følge alle reglene de setter, men ikke har noe påvirkningskraft. Men igjen, jeg måtte satt meg bedre inn i hvordan systemet virker. Er det sant at antall stemmer blir så lavt måtte jeg kanskje revurdert.

Anonymkode: a9834...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Helt klart JA. Hadde vært best for alle om vi var medlem av EU. Ikke minst billigere for oss. 

Anonymkode: 34cd4...365

Hva hadde blitt billigere og bedre?

Anonymkode: f84ba...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja hørte på nyheter nå at om vi i Norge fikk stemt på EØS-avtalen nå så hadde selv det blitt nei. 

Anonymkode: 68e9e...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jaja hørte på nyheter nå at om vi i Norge fikk stemt på EØS-avtalen nå så hadde selv det blitt nei. 

Anonymkode: 68e9e...107

Men det er vel noe påvirket av strømprisen i det siste? Vil tro man fort snudde hvis en så konsekvensene av mangel på arbeidskraft som da ville fulgt. Større utfordring enn strøm, som kunne vært løst bedre internt. 

Anonymkode: cf57d...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hva hadde blitt billigere og bedre?

Anonymkode: f84ba...290

Alt hadde blitt billigere. Strøm, mat etc. 

Anonymkode: 34cd4...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Alt hadde blitt billigere. Strøm, mat etc. 

Anonymkode: 34cd4...365

Har du noe faktagrunnlag for din påstand? 

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...