Gå til innhold

Om det var EU valg i dag hva ville dere stemt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

HVa ville du stemt om det var EU valg i dag? 

Selv ville jeg stemt NEI 

Anonymkode: 68e9e...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miljøpartiet de grønne, for våre barns fremtid.

Anonymkode: aa8be...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Europa er snart historie om ikke vi samler oss. Vi følger jo uansett reglene, kan like gjerne være med å sette de. 

Anonymkode: cf57d...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler meg fram til et JA. 

Anonymkode: a3bd2...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Miljøpartiet de grønne, for våre barns fremtid.

Anonymkode: aa8be...ab9

Hæ? Du vet hva EU er?

Anonymkode: 2cc55...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Miljøpartiet de grønne, for våre barns fremtid.

Anonymkode: aa8be...ab9

Spørsmålet var ja eller nei til EU. 

Jeg stemte nei sist, ville stemt ja nå

Anonymkode: 01a09...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hæ? Du vet hva EU er?

Anonymkode: 2cc55...7a1

Samma det vel, valg er valg 😂

Anonymkode: f84ba...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville stemt ja til EU. Når vi er medlem av EØS og ikke EU, får vi ingen av fordelene. I tillegg skulle jeg ønske vi alle kunne brukt euro. Jeg er så lei av å følge med på kronekursen, og overføre hver gang den er under en viss sum. 

Anonymkode: c3b67...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier ja, vet dere hvordan EU parlamentet fungerer? Når et land som Ukraina med 40 mill innbyggere skal være ett av EU landene om et par år, i tillegg til Polen med 38 mill, så vil deres stemmer overkjøre enhver stemme fra lille Norge med 5 mill innbyggere. Budsjettbetalinger, derimot, fungerer omvendt. Kort fortalt - et lite rikt land vil betale mye og bestemme ingenting. 

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ville stemt ja til EU. Når vi er medlem av EØS og ikke EU, får vi ingen av fordelene. I tillegg skulle jeg ønske vi alle kunne brukt euro. Jeg er så lei av å følge med på kronekursen, og overføre hver gang den er under en viss sum. 

Anonymkode: c3b67...d71

Hvilke fordeler vil du som innbygger få hvis Norge blir medlem av EU?
Tro meg, bedre å ha eget valuta som ditt eget land bestemmer over, enn å være fullstendig avhengig av euro, EU parlamentet og øst europeisk blokk i eu 🙄

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Dere som sier ja, vet dere hvordan EU parlamentet fungerer? Når et land som Ukraina med 40 mill innbyggere skal være ett av EU landene om et par år, i tillegg til Polen med 38 mill, så vil deres stemmer overkjøre enhver stemme fra lille Norge med 5 mill innbyggere. Budsjettbetalinger, derimot, fungerer omvendt. Kort fortalt - et lite rikt land vil betale mye og bestemme ingenting. 

Anonymkode: 3e254...40c

Enig. Norge ville hatt omtrent 14 stemmer av 705 stemmer....vi ville fått kjempemye å si. Det ville vært Tyskland og Frankrike som ville bestemt i Norge siden de har så ekstremt mange stemmer. 

EU kunne kreve en større del av fiskekvoter og strøm fra Norge i tillegg til at vi skulle betale ekstreme summer for å være medlem. 

En av årsakene til at Storbritannia forlot EU var dårlig regler i form av fri flyt av arbeidskraft etter at landene i øst ble medlem. Rumenere kom til UK, fikk en 'jobb' som de hadde i 1-3 mnd, etter dette kunne de få gratis legebehandling, støtte for alle barna i Romania også arbeidsledighetstrygd som de tok med tilbake til Romania. 

Anonymkode: 68e9e...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville stemt JA til EU 🇪🇺 

I 1994 var jeg 9 år, så jeg kunne ikke stemme da.

Håper jeg får mulighet

Anonymkode: 5199a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folkens. Se på Danmark og Sverige. De har vært medlem i MANGE år. De er også ganske rike, og det går helt fint.

Danmark føles mye mer kontinentalt enn avsidesliggende Norge

Anonymkode: 5199a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Folkens. Se på Danmark og Sverige. De har vært medlem i MANGE år. De er også ganske rike, og det går helt fint.

Danmark føles mye mer kontinentalt enn avsidesliggende Norge

Anonymkode: 5199a...8d8

Det hadde gått mye bedre hvis de fulgte Storbritannia og gikk ut av EU 

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Folkens. Se på Danmark og Sverige. De har vært medlem i MANGE år. De er også ganske rike, og det går helt fint.

Danmark føles mye mer kontinentalt enn avsidesliggende Norge

Anonymkode: 5199a...8d8

Føles mer kontinentalt..? Baserer du din og dine barns framtid på følelse framfor kunnskap om politiske og økonomiske konsekvenser? Det går sikkert an det og..selv om det er et dumt og kunnskapsløst 🤷‍♀️

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Ville stemt JA til EU 🇪🇺 

I 1994 var jeg 9 år, så jeg kunne ikke stemme da.

Håper jeg får mulighet

Anonymkode: 5199a...8d8

Mulighet til å gi øst europeiske eliter til å bestemme over norske ressurser? Vente hele livet på denne muligheten - imponerende 🤦‍♀️

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart JA. Hadde vært best for alle om vi var medlem av EU. Ikke minst billigere for oss. 

Anonymkode: 34cd4...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Mulighet til å gi øst europeiske eliter til å bestemme over norske ressurser? Vente hele livet på denne muligheten - imponerende 🤦‍♀️

Anonymkode: 3e254...40c

Oi du var paranoid og konspirasjonsteoretisk. Tror du Danmark og Sverige sliter mye med det der eller? 

Anonymkode: 5199a...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de endrer slik stemmene fungerer, kunne jeg stemt ja. Det burde ikke vært avgjort etter hvor mange innbyggere det er i landet. Alle land kunne fått f.eks. 10 stemmer hver, eller en annen mer rettferdig fordeling. Da blir det ikke en liten elite som regjerer over hele EU.

Slik det er nå, hadde jeg stemt nei, men hadde ikke brydd meg nevneverdig om vi likevel ble medlem.

Anonymkode: f5c34...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det hadde gått mye bedre hvis de fulgte Storbritannia og gikk ut av EU 

Anonymkode: 3e254...40c

Seriøst?! 🤣 Er du klar over hvor mye trøbbel de har havnet i som følge av å gå ut av EU? Hvor mange som angrer på at de stemte for å gå ut? 
 

jeg vill defintivt stemt JA! Noe annet er ren idioti

Anonymkode: 5cc83...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Seriøst?! 🤣 Er du klar over hvor mye trøbbel de har havnet i som følge av å gå ut av EU? Hvor mange som angrer på at de stemte for å gå ut? 
 

jeg vill defintivt stemt JA! Noe annet er ren idioti

Anonymkode: 5cc83...3bd

Helt enig i dette 👍🏼

Anonymkode: c3b67...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Seriøst?! 🤣 Er du klar over hvor mye trøbbel de har havnet i som følge av å gå ut av EU? Hvor mange som angrer på at de stemte for å gå ut? 
 

jeg vill defintivt stemt JA! Noe annet er ren idioti

Anonymkode: 5cc83...3bd

Men det er jo en vesentlig forskjell. EU må jo straffe Storbritania så ikke flere land følger etter. Akkurat nå er jo alle land for tiden er inne i en tøff økonomisk periode, så det er lett å skylde på Brexit. 

Anonymkode: 68e9e...107

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt ingen av ja-mennesker nevnt noen konkrete fordeler i EU-medlemskap som Norge evt.skulle få 🙄  

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Seriøst?! 🤣 Er du klar over hvor mye trøbbel de har havnet i som følge av å gå ut av EU? Hvor mange som angrer på at de stemte for å gå ut? 
 

jeg vill defintivt stemt JA! Noe annet er ren idioti

Anonymkode: 5cc83...3bd

Å gi fra seg landets suverenitet, frivillig - DET er ren idioti 

Anonymkode: 3e254...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...