Gå til innhold

Nesten 50, ny mann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for bilder med opphavsrett og avsporinger. Noen innlegg har blitt stående selv om tidligere innlegg var svar på regelbrudd da de fortsetter debatten.

Admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Heller en mann som kan være med på litt turer og opplevelser her og der enn en rikmann som kan dra på tur til Paris når det måtte passe, men som plutselig får telefon fra jobb som er livsviktig og så blir han borte halve dagen. Nei, at en mann har penger betyr ikke alltid at han kan være med på alt mulig av opplevelser. Ofte er det faktisk de menn som har grei økonomi som kan være med på mer av opplevelser enn de arbeidsnarkomane som har store verdier.

Anonymkode: 72262...221

Det er ikke slik at alle med god økonomi er arbeidsnarkomane egoister, altså. Her er det visst underlegenheten din som snakker. Og uføre med god økonomi er enhjørninger.

Men man er ufør av en grunn. Dvs det er noe galt enten hodet, kroppen eller begge. Det er jo ikke et pluss. Det er begrensende uansett hvordan  man vrir og vender på det. Og hvis det ikke er det burde de aldri vært uføre.

Anonymkode: 66fac...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Heller en mann som kan være med på litt turer og opplevelser her og der enn en rikmann som kan dra på tur til Paris når det måtte passe, men som plutselig får telefon fra jobb som er livsviktig og så blir han borte halve dagen. Nei, at en mann har penger betyr ikke alltid at han kan være med på alt mulig av opplevelser. Ofte er det faktisk de menn som har grei økonomi som kan være med på mer av opplevelser enn de arbeidsnarkomane som har store verdier.

Anonymkode: 72262...221

Det er ikke slik at alle med god økonomi er arbeidsnarkomane egoister, altså. Her er det visst underlegenheten din som snakker. Og uføre med god økonomi er enhjørninger.

Men man er ufør av en grunn. Dvs det er noe galt enten hodet, kroppen eller begge. Det er jo ikke et pluss. Det er begrensende uansett hvordan  man vrir og vender på det. Og hvis det ikke er det burde de aldri vært uføre.

Anonymkode: 66fac...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke slik at alle med god økonomi er arbeidsnarkomane egoister, altså. Her er det visst underlegenheten din som snakker. Og uføre med god økonomi er enhjørninger.

Men man er ufør av en grunn. Dvs det er noe galt enten hodet, kroppen eller begge. Det er jo ikke et pluss. Det er begrensende uansett hvordan  man vrir og vender på det. Og hvis det ikke er det burde de aldri vært uføre.

Anonymkode: 66fac...686

Nei, her får du rulle inn altså. Jeg har da ikke skrevet "alle menn som tjener godt er arbeidsnarkomane". Men at du oppfatter det slik, samtidig som du skriver at arbeidsuføre menn med god økonomi er enhjørninger (fantasifoster som ikke eksisterer) sier at du ikke klarer å se nyanser samtidig som du sitter på en høy hest og skal prøve å belære andre. Det jeg skrev om er at det er noe en skal ha i bakhodet, at rikdom ikke kommer av seg selv men av hardt arbeid.

Plusset her skal være at han er en som er noe ut over alle andre, en en har lyst til å oppleve selv hverdagen sammen med. Ikke bare en som kan betale for store gilder. Når en ikke har lyst til å oppleve hverdagen sammen med han er heller ikke "opplevelsene" noe mer verdt det altså. Da blir det veldig ensomme opplevelser.

Å være arbeidsufør er ikke "å være noe galt med". Ikke alle som "det er noe galt i hodet til" er arbeidsiuføre for øvrig.

Anonymkode: 72262...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du markedsfører deg med feit og dvask og ufør så er det ikke tiltrekkende nei. Men har du selvironi og overdriver litt, så skal du ikke se bort fra at en mann liker deg. 

At du er ufør trekker mye ned for meg. Men slike ting som årsak, hvor lenge du har vært ufør, hvordan du lever med din uførhet, og hvordan det påvirker livet ditt, kunne endret oppfatningen min. Jeg er selv i god form uten å være treningsfreak, og ville nok ønsket en partner som selv er i god form. 

Anonymkode: 8bdfc...373

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke blitt sammen med en mann med små barn, og heller ikke en som er ufør. Tror jeg da. Kommer litt an på hvorfor han er ufør, men å ha en mann som er syk er ikke noe jeg har overskudd til 

Anonymkode: 62bf4...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Samme her. Hadde jeg møtt en mann som var ufør hadde jeg lagt på sprang. 


Jaja, bare kom igjen hylekoret…

Anonymkode: da5be...492

Da håper jeg at du løper fort og langt, for folk bør slippe å forholde seg til deg. 
 

Jeg skjønner ikke denne hetsen av uføre. Tror dere at folk velger at de heller skal være syke og hjemme enn friske og i jobb. Svogeren min ble feilbehandlet og har etter seks år med utallige operasjoner og nær-døden opplevelser blitt ufør. Han er likevel den samme beleste, kloke, morsomme og høyt utdannede mannen han alltid har vært. Han kan bare ikke jobbe. At noen velger å løpe fra han er det kun han som tjener på, han fortjener en kvinne som ser han for den flotte mannen han er. 

Anonymkode: 88d8b...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...