Gå til innhold

Folkens. Jeg trenger råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg går på dps. Men det hjelper ikke. Har kompleks ptsd blant annet 

Anonymkode: 108fb...665

Forteller du hvor mange baller du har i luften, hvordan det koker i hodet? Reaksjonsmønsteret ditt er ikke helt normalt, at du bruker så mye energi på virvelvind i hodet gjør deg fullstendig utslitt, lenge før du trenger å bli det.

Du gruer deg og overtenker så du blir helt utmattet, det må jo være mer enn ptsd?

Du trenger hjelp til å samle trådene. Lande litt om du skjønner.

Anonymkode: aa907...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Forteller du hvor mange baller du har i luften, hvordan det koker i hodet? Reaksjonsmønsteret ditt er ikke helt normalt, at du bruker så mye energi på virvelvind i hodet gjør deg fullstendig utslitt, lenge før du trenger å bli det.

Du gruer deg og overtenker så du blir helt utmattet, det må jo være mer enn ptsd?

Du trenger hjelp til å samle trådene. Lande litt om du skjønner.

Anonymkode: aa907...7ad

Ja. Jeg forteller alt. Hva mener du med at mitt reaksjonsmønster ikke er normalt? Jeg blir veldig glad hvis du forklarer ❤️

Har kompleks ptsd, noe som er mer enn bare ptsd. Har og fått diagnose: Uspesifisert
reaksjon på alvorlig belastning..

 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du trenger hjelp til alt. Barn, økonomi, løsrive deg fra foreldrene dine og til å selge huset og finne deg et nytt. Ring kommunen og spør om de har sosionom eller lignende som kan hjelpe deg å holde i alle trådene. Slik det er nå, så drukner du i problemene dine. Det er nemlig vanskelig å skjønne at hele verden (barnevern, politi, eks og foreldre) jobber mot deg, og at du selv gjør alt riktig. 

Anonymkode: 54dff...be3

Jeg hadde en fast person i kommunen, men følte ikke at hun hjalp meg. Jeg ble bare sliten av å snakke om problemene. 

Jeg føler ikke at noen jobber imot meg. Hvordan fikk du det inntrykket? Alle vil hjelpe (bortsett fra eks da 😅) men at de kanskje ikke vet hvordan de kan hjelpe.

Jeg har ikke økonomiske problemer. Men å beholde boligen alene er naturligvis tøft og da hadde hvem som helst slitt. 1 lønning på høye utgifter er vanskelig. Jeg kunne tenkt meg å flytte, kunne nesten blitt gjeldsfri. Men er så mange hensyn å ta

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde en fast person i kommunen, men følte ikke at hun hjalp meg. Jeg ble bare sliten av å snakke om problemene. 

Jeg føler ikke at noen jobber imot meg. Hvordan fikk du det inntrykket? Alle vil hjelpe (bortsett fra eks da 😅) men at de kanskje ikke vet hvordan de kan hjelpe.

Jeg har ikke økonomiske problemer. Men å beholde boligen alene er naturligvis tøft og da hadde hvem som helst slitt. 1 lønning på høye utgifter er vanskelig. Jeg kunne tenkt meg å flytte, kunne nesten blitt gjeldsfri. Men er så mange hensyn å ta

Anonymkode: 108fb...665

Det er ingen som prøver å hjelpe deg som er gode nok. Barnevernet klarer ikke å finne gode nok løsninger til barna dine. Dps klarer ikke å hjelpe på psyken. Kontakten din klarer ikke å hjelpe deg med praktiske ting. Foreldrene dine hjelper kun på sine premisser. Eksen betaler ikke det han skal. Osv. Osv. Osv. 
 

Hva er fellesnevneren i alt jeg nevner over? Det er jo deg, og at ingenting noen gjør er godt nok. 

Anonymkode: 54dff...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

JOg nå må jeg fortelle om denne svindelen, jeg vet at det ikke faller i god jord. 

Anonymkode: 108fb...665

Ok, så alt er bare trolling altså.

Anonymkode: ac1a8...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Behold det du har nå, til barna er større, da kan du fristille deg helt. 
 

Akkurat nå er skolekrets og forutsigbarhet for barna det som kommer først. Jatte med, velge sin kamp med omhu. En dag er det historie. Det er min tanke, men det er ditt liv og ditt valg. 

Anonymkode: 7ac4b...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ok, så alt er bare trolling altså.

Anonymkode: ac1a8...7c5

Hva mener du?

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er ingen som prøver å hjelpe deg som er gode nok. Barnevernet klarer ikke å finne gode nok løsninger til barna dine. Dps klarer ikke å hjelpe på psyken. Kontakten din klarer ikke å hjelpe deg med praktiske ting. Foreldrene dine hjelper kun på sine premisser. Eksen betaler ikke det han skal. Osv. Osv. Osv. 
 

Hva er fellesnevneren i alt jeg nevner over? Det er jo deg, og at ingenting noen gjør er godt nok. 

Anonymkode: 54dff...be3

Er barnevernet som selv sier at de ikke ser en løsning. Er ikke jeg som sier det. Barnevernet har sagt rett ut at de ikke vet hva de skal gjøre.

Eksen betaler barnebidrag. 

Foreldrene mine har alltid hatt betinget kjærlighet. Vet du hva kompleks ptsd kommer av?

Dps sier de ikke kan gi råd, og jeg får så sjeldent timer. Jeg skal mest sannsynlig bli innlagt for å få en skikkelig oppfølging! Helhetlig vurdering.

Jeg prøver bare å beskrive hvordan det er her. Er ikke meningen å klage ! Eller påstå at ingen er god nok

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Behold det du har nå, til barna er større, da kan du fristille deg helt. 
 

Akkurat nå er skolekrets og forutsigbarhet for barna det som kommer først. Jatte med, velge sin kamp med omhu. En dag er det historie. Det er min tanke, men det er ditt liv og ditt valg. 

Anonymkode: 7ac4b...7f4

Ja, har tenkt det selv. I andre tråder jeg har skrevet har flere sagt at det kan umulig ha blitt godkjent av bvt, det med at vi bor så tett, og derfor bør jeg flytte. Blir litt forvirret. 

Å jatte med på flere plan i livet er ikke bra for noen i lengden. Er det jeg har gjort de siste årene. 

Men jeg tenker på barna, og tror det er best å beholde huset. Men da må jeg fortelle alt til de som må hjelpe økonomisk 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Ja, har tenkt det selv. I andre tråder jeg har skrevet har flere sagt at det kan umulig ha blitt godkjent av bvt, det med at vi bor så tett, og derfor bør jeg flytte. Blir litt forvirret. 

Å jatte med på flere plan i livet er ikke bra for noen i lengden. Er det jeg har gjort de siste årene. 

Men jeg tenker på barna, og tror det er best å beholde huset. Men da må jeg fortelle alt til de som må hjelpe økonomisk 

Anonymkode: 108fb...665

Å jatte med er ikke noe du skal resten av livet, det er noe du gjør midlertidig for å få livet til å funke og slippe unødvendig støy frem til du kan stå på beina selv. Hvis du forstår hva jeg mener? Det har en sluttdato, det er den dagen du har kontroll på egen hverdag uten å være avhengig av bidrag fra de rundt. Å jatte med er ikke å godta utilbørlig opptreden, det er å la diskusjonen ligge når den ikke fører noe sted. Inn ene øra, ut den andre. 

Anonymkode: 7ac4b...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er barnevernet som selv sier at de ikke ser en løsning. Er ikke jeg som sier det. Barnevernet har sagt rett ut at de ikke vet hva de skal gjøre.

Eksen betaler barnebidrag. 

Foreldrene mine har alltid hatt betinget kjærlighet. Vet du hva kompleks ptsd kommer av?

Dps sier de ikke kan gi råd, og jeg får så sjeldent timer. Jeg skal mest sannsynlig bli innlagt for å få en skikkelig oppfølging! Helhetlig vurdering.

Jeg prøver bare å beskrive hvordan det er her. Er ikke meningen å klage ! Eller påstå at ingen er god nok

Anonymkode: 108fb...665

Et barnevern som sier at de ikke vet hva de skal gjøre hadde fått påpakk av statsforvalteren. De har ikke lov til å gi opp barn på den måten som du beskriver her. 
 

Jeg har faktisk vansker for å tro at det finnes mennesker som ikke har kontroll på noen aspekt i livet slikt som du beskriver. Du må i hvert fall ikke finne på å la barna flytte hjem før du har ordnet opp i resten av livet ditt. 

Anonymkode: 54dff...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er den samme som ble lurt til å kjøpe krypto, så trenger du kanskje at foreldrene dine passer litt på deg?

Anonymkode: 43a62...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Hvis du er den samme som ble lurt til å kjøpe krypto, så trenger du kanskje at foreldrene dine passer litt på deg?

Anonymkode: 43a62...484

Hun trenger åpenbart at noen passer på. Det virker som at voksenlivet er for overveldende og hun takler ingen aspekter av det. Men så lenge hun er overbevist om at hun ikke kan gjøre noe annerledes vil det aldri endre seg. 

Anonymkode: 54dff...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hun trenger åpenbart at noen passer på. Det virker som at voksenlivet er for overveldende og hun takler ingen aspekter av det. Men så lenge hun er overbevist om at hun ikke kan gjøre noe annerledes vil det aldri endre seg. 

Anonymkode: 54dff...be3

Jeg trenger ikke at noen passer på meg. Alle gjør feil ! Spesielt hvis de er presset opp i et hjørne!  Hvor man er ekstremt alene! 

Jeg får mye støtte fra flere hold at jeg er en sterk kvinne som klarer enormt mye - alene!  

Jeg har en god jobb, pusser opp huset nå, har bygget to hus alene!  Har stått i mye alene! Tatt meg av eksen, ungene! Unger med diagnoser osv osv. Fosterhjemmene beklager seg ofte hvor sliten de er (de er to voksne på 1 og 2 barn). 

Jeg ØNSKER endring, så blir feil å si at jeg ikke ønsker det. Jeg er heller desperat etter hjelp. Er tungt å stå I alene!  

Jeg ønsker også å bli innlagt for å få fortgang på ting. Jeg vet at jeg trenger å bli sterkere i meg selv. Trenger å stå opp for meg selv. 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Et barnevern som sier at de ikke vet hva de skal gjøre hadde fått påpakk av statsforvalteren. De har ikke lov til å gi opp barn på den måten som du beskriver her. 
 

Jeg har faktisk vansker for å tro at det finnes mennesker som ikke har kontroll på noen aspekt i livet slikt som du beskriver. Du må i hvert fall ikke finne på å la barna flytte hjem før du har ordnet opp i resten av livet ditt. 

Anonymkode: 54dff...be3

Ja, det kan du godt si! Jeg har allerede klaget til statsforvalteren og gjør det gjerne igjen! 

 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere kan forestille dere hvordan det er å alltid ha blitt presset inn i ting, man egentlig ikke vil, helt siden man var et lite barn. Jeg ble utsatt for mye fysisk og psykisk vold. Trusler osv. Jeg var alltid livredd som barn. Det har fortsatt opp igjen hele livet. Makt og kontroll med ekstreme konsekvenser på hva som vil skje hvis jeg ikke gjør som forventet. Jeg tror ikke dere kan forestille dere. Jeg kommer meg heller ikke ut av det! Jeg prøver!  Men blir stoppet hele tiden. Jeg ønsket noen utenfra til å ha barna mine, men sånn ble det ikke. Jeg kunne ikke stoppe det. Blir overkjørt!  Samtidig er jeg så ekstremt sliten nå! Dette har pågått over lang tid.

Jeg har kjempet og kjempet for å bli trodd på at eksen trengte hjelp, barna mine osv. Det er en seier at jeg fikk rett til slutt! !!

Jeg har vært i 100% jobb i tillegg til alt dette

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hva mener du?

Anonymkode: 108fb...665

Fordi ting henger ikke på greip. Hvis dette mot formodning er sant, så blir jeg litt skremt over hvor mye du utleverer deg og din familie.

Anonymkode: ac1a8...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha noen metale begrensninger? Burde nok hatt verge

Anonymkode: 84bcf...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg trenger ikke at noen passer på meg. Alle gjør feil ! Spesielt hvis de er presset opp i et hjørne!  Hvor man er ekstremt alene! 

Jeg får mye støtte fra flere hold at jeg er en sterk kvinne som klarer enormt mye - alene!  

Jeg har en god jobb, pusser opp huset nå, har bygget to hus alene!  Har stått i mye alene! Tatt meg av eksen, ungene! Unger med diagnoser osv osv. Fosterhjemmene beklager seg ofte hvor sliten de er (de er to voksne på 1 og 2 barn). 

Jeg ØNSKER endring, så blir feil å si at jeg ikke ønsker det. Jeg er heller desperat etter hjelp. Er tungt å stå I alene!  

Jeg ønsker også å bli innlagt for å få fortgang på ting. Jeg vet at jeg trenger å bli sterkere i meg selv. Trenger å stå opp for meg selv. 

Anonymkode: 108fb...665

Hvis du er så utrolig sterk - hvorfor ordner du ikke opp i livet ditt uten å måtte omtrent daglig ty til råd fra ukjente på et anonymt forum. Som du likevel ikke hører på. 

Anonymkode: ee4d2...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...