Gå til innhold

Folkens. Jeg trenger råd


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er meg med flere barn og en situasjon der jeg må bestemme meg for å være avhengig av foreldre til å beholde boligen min eller skal jeg selge.....

Ville du kjøpt noe du hadde råd til? Med få soverom?  Ikke plass til alle barna?

Flytte fra skolekrets? 

Eller finne noe i nærheten? 

Fortell akkurat hva du hadde gjort 

Foreldrene mine mener jeg bør beholde bolig, med deres hjelp.. men da blir de enda mer involvert i mitt liv (noe jeg ikke ønsker). 

Å flytte er en omfattende jobb..  og da er jeg avhengig av hjelp til det  og da er det vell foreldre som må hjelpe med det.. . ..? 

#føler meg låst og kvelt

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det du med barna som ikke går sammen? Da ville jeg ikke flyttet til noe med mindre plass. Da ville jeg heller flyttet til noe stort og fritt, med dårligere standard om nødvendig, som er litt utenfor allfarveg. 

Anonymkode: 7693c...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Er det du med barna som ikke går sammen? Da ville jeg ikke flyttet til noe med mindre plass. Da ville jeg heller flyttet til noe stort og fritt, med dårligere standard om nødvendig, som er litt utenfor allfarveg. 

Anonymkode: 7693c...d18

Ok. Hvorfor? 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjansen for at barna flytter hjem igjen er vel ganske liten, så det går nok fint om ikke alle har egne rom. De eldste bør ha rom for seg selv så kan de yngste dele når de er hjemme på samvær. 
 

Du bør gjøre det du kan for å løsrive deg fra foreldrene dine, så å flytte et stykke bort fra dem høres smart ut. Å få hjelp fra dem til å flytte er noe helt annet enn å ha de så nær som du har nå. 
 

Er det mulig at du kan kjøpe hus med utleiedel? Da kan du kanskje få råd til noe større. 

Anonymkode: 54dff...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden situasjonen din (og barnas) er såpass uavklart enda, så hadde jeg  (om jeg var deg) svalgt enda noen kameler og latt foreldrene mine hjelpe meg å beholde huset til jeg hadde sett hva som skjer med barna. Om det viser seg at noen av de ikke kommer til å flytte hjem igjen så hadde jeg solgt huset og funnet meg noe mindre DA- ikke nå.

OM alle barna kommer hjem igjen så trenger du plassen.

MEN sett opp noen genser for deg selv i forhold til foreldrene dine. Selv om de hjelper deg med huslånet så trenger de ikke ha tilsyn i resten av livet ditt om du ikke ønsker det. Ha en klar samtale med de,der du takker for hjelpen,men samtidg gjør det klart at de kun har rett på å vite alt om økonomien din.

Anonymkode: 7561f...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er ikke barna i fosterhjem?

Anonymkode: aa907...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Sjansen for at barna flytter hjem igjen er vel ganske liten, så det går nok fint om ikke alle har egne rom. De eldste bør ha rom for seg selv så kan de yngste dele når de er hjemme på samvær. 
 

Du bør gjøre det du kan for å løsrive deg fra foreldrene dine, så å flytte et stykke bort fra dem høres smart ut. Å få hjelp fra dem til å flytte er noe helt annet enn å ha de så nær som du har nå. 
 

Er det mulig at du kan kjøpe hus med utleiedel? Da kan du kanskje få råd til noe større. 

Anonymkode: 54dff...be3

Jeg er enig med deg. Skulle flyttet et stykke unna, men det betyr også at jeg flytter fra barna mine. Det er det som er problemet 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ta kontakt med noe fagpersoner og få veiledning. Du virker helt handlingslammet. 

Anonymkode: ee4d2...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Siden situasjonen din (og barnas) er såpass uavklart enda, så hadde jeg  (om jeg var deg) svalgt enda noen kameler og latt foreldrene mine hjelpe meg å beholde huset til jeg hadde sett hva som skjer med barna. Om det viser seg at noen av de ikke kommer til å flytte hjem igjen så hadde jeg solgt huset og funnet meg noe mindre DA- ikke nå.

OM alle barna kommer hjem igjen så trenger du plassen.

MEN sett opp noen genser for deg selv i forhold til foreldrene dine. Selv om de hjelper deg med huslånet så trenger de ikke ha tilsyn i resten av livet ditt om du ikke ønsker det. Ha en klar samtale med de,der du takker for hjelpen,men samtidg gjør det klart at de kun har rett på å vite alt om økonomien din.

Anonymkode: 7561f...0b9

Dette høres meget fornuftig ut. Problemet er at de kommer til å bli skuffet og oppgitt (nok en gang) og de har ingen problemer med å kjefte og si veldig sårende ting! 

Jeg kan heller ikke sette grenser for meg selv, da de automatisk får lett innsyn i livet mitt. Det er forventet at jeg lever livet mitt på en bestemt måte! Det er ikke noe jeg kan endre på! 

Jeg føler meg presset opp i et hjørne! Det blir bare mindre og mindre plass til meg. Det er ubeskrivelig tungt å stå I alene 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Tror du må ta kontakt med noe fagpersoner og få veiledning. Du virker helt handlingslammet. 

Anonymkode: ee4d2...bc6

Stemmer det. Men hvem?  Dps sier at de kan ikke gi råd. Jeg må finne styrken inni meg selv 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Men er ikke barna i fosterhjem?

Anonymkode: aa907...7ad

Mesteparten av tiden ja. Men jeg har de mye på samvær ❤️

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna? Hvordan kommer de seg til skole og fritidsaktiviteter der du bor nå? Har du bil? 

Jeg ville valgt noe i samme skolekrets, hvor det er lett for barna å komme seg til skole, fritidsaktivitet og venner mest mulig på egenhånd.

Dersom alder og kjemi mellom barna gjør det mulig ville jeg latt de yngste dele rom. Eget rom kan de få når eldre søsken flytter ut. 

Og søk hjelp for deg selv. 

Anonymkode: b088a...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hvor gamle er barna? Hvordan kommer de seg til skole og fritidsaktiviteter der du bor nå? Har du bil? 

Jeg ville valgt noe i samme skolekrets, hvor det er lett for barna å komme seg til skole, fritidsaktivitet og venner mest mulig på egenhånd.

Dersom alder og kjemi mellom barna gjør det mulig ville jeg latt de yngste dele rom. Eget rom kan de få når eldre søsken flytter ut. 

Og søk hjelp for deg selv. 

Anonymkode: b088a...ec4

Jeg går på dps, føler ikke det hjelper. 

Barna er 4, 5, 6 og 11. 

Jeg har bil ja, men ingen går på fritidsaktiviteter. 

Jeg gruer meg så voldsomt for å flytte og alt det bringer med seg. Forferdelig å stå i dette

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du skal akseptere å ta i mot hjelp fra foreldrene dine, bli boende og heller revurdere flytting når du har kommet mer ovenpå? 

 

Anonymkode: b088a...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at foreldrene dine helst ville at du klarer deg selv. Hvis det er slik at du trenger støtte fra familie, skal du være glad for at foreldrene dine har ork og lyst til å forsøke få deg ovenpå, ikke irritere deg over at de involverer seg i ditt liv, på et tidspunkt i livet du egentlig burde klart deg selv. Kan ikke på noen måte tenke meg at de er fornøyd med situasjonen som den er, men er der for deg likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (8 minutter siden):

Jeg tenker at foreldrene dine helst ville at du klarer deg selv. Hvis det er slik at du trenger støtte fra familie, skal du være glad for at foreldrene dine har ork og lyst til å forsøke få deg ovenpå, ikke irritere deg over at de involverer seg i ditt liv, på et tidspunkt i livet du egentlig burde klart deg selv. Kan ikke på noen måte tenke meg at de er fornøyd med situasjonen som den er, men er der for deg likevel.

Ja, det er virkelig sant ! Men det som er problemet er at jeg kommer meg aldri ovenpå med denne innvirkningen. Er det som er! Det er veldig komplisert. 

Jeg kan ikke hva hvem som helst på besøk, jeg blir påminnet flere ganger i uken om hvordan jeg heller burde levd livet mitt. De blir sure hvis jeg ikke gjør som de vil

Det blir jo en betinget hjelp/kjærlighet 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du søke husbanken om boliglån? Venninna mi fikk lån over 50 år der, sånn så hun fikk råd til en dyrere bolig.

Anonymkode: b4ab6...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Kanskje du skal akseptere å ta i mot hjelp fra foreldrene dine, bli boende og heller revurdere flytting når du har kommet mer ovenpå? 

 

Anonymkode: b088a...ec4

Jeg kommer meg aldri ovenpå så lenge jeg lever dette livet. Jeg har ikke sjans til å komme videre, ta egne valg. Men jeg forstår meget godt at du svarer som du gjør ❤️ hadde gjort det samme.

Og nå må jeg fortelle om denne svindelen, jeg vet at det ikke faller i god jord. 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kan du søke husbanken om boliglån? Venninna mi fikk lån over 50 år der, sånn så hun fikk råd til en dyrere bolig.

Anonymkode: b4ab6...c79

Jeg fikk dessverre avslag 😔

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer meg aldri ovenpå så lenge jeg lever dette livet. Jeg har ikke sjans til å komme videre, ta egne valg. Men jeg forstår meget godt at du svarer som du gjør ❤️ hadde gjort det samme.

Og nå må jeg fortelle om denne svindelen, jeg vet at det ikke faller i god jord. 

Anonymkode: 108fb...665

Er det også deg? Er det mulig å ha så dårlig kontroll på livet? Du må søke hjelp, både med økonomien, barna og hvor du skal etablere deg. Kommunen har helt sikkert en koordinator som kan hjelpe til. Du takler ikke livet, rett og slett, og må søke hjelp! Nå!  

Anonymkode: 54dff...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg kommer meg aldri ovenpå så lenge jeg lever dette livet. Jeg har ikke sjans til å komme videre, ta egne valg. Men jeg forstår meget godt at du svarer som du gjør ❤️ hadde gjort det samme.

Og nå må jeg fortelle om denne svindelen, jeg vet at det ikke faller i god jord. 

Anonymkode: 108fb...665

Hvilken svindel? 

Anonymkode: a15bf...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Er det også deg? Er det mulig å ha så dårlig kontroll på livet? Du må søke hjelp, både med økonomien, barna og hvor du skal etablere deg. Kommunen har helt sikkert en koordinator som kan hjelpe til. Du takler ikke livet, rett og slett, og må søke hjelp! Nå!  

Anonymkode: 54dff...be3

Jeg går på dps. Men det hjelper ikke. Har kompleks ptsd blant annet 

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg går på dps. Men det hjelper ikke. Har kompleks ptsd blant annet 

Anonymkode: 108fb...665

Du trenger hjelp til alt. Barn, økonomi, løsrive deg fra foreldrene dine og til å selge huset og finne deg et nytt. Ring kommunen og spør om de har sosionom eller lignende som kan hjelpe deg å holde i alle trådene. Slik det er nå, så drukner du i problemene dine. Det er nemlig vanskelig å skjønne at hele verden (barnevern, politi, eks og foreldre) jobber mot deg, og at du selv gjør alt riktig. 

Anonymkode: 54dff...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg, skjønner at livet ditt er veldig tøft. 

Anonymkode: b088a...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Klem til deg, skjønner at livet ditt er veldig tøft. 

Anonymkode: b088a...ec4

Tusen takk ❤️

Anonymkode: 108fb...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...