Gå til innhold

Burde det være forbud mot å spise på arbeidsplassene under ramadan?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nei! 
Vi bor på østkanten i Oslo og når sønnen min startet i 1 kl så startet han i en klasse hvor 80 % av barna var muslimer. 
Tenkte ikke så mye over det, helt til han begynte å få kommentarer av de andre barna på hva han hadde i matpakka. Det var Haram og ikke lov å ha med seg salami, skinke ol.. Han ble mobbet for maten han spiste..

Det ble til slutt så ille at vi byttet skole!

 

Anonymkode: d2ee5...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nei! 
Vi bor på østkanten i Oslo og når sønnen min startet i 1 kl så startet han i en klasse hvor 80 % av barna var muslimer. 
Tenkte ikke så mye over det, helt til han begynte å få kommentarer av de andre barna på hva han hadde i matpakka. Det var Haram og ikke lov å ha med seg salami, skinke ol.. Han ble mobbet for maten han spiste..

Det ble til slutt så ille at vi byttet skole!

 

Anonymkode: d2ee5...37c

Du prøver bare å spre hat og fordommer mot muslimer. Alle vet at muslimer er tolerante og har forståelse for at folk har forskjellig tro.

Anonymkode: abae4...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du prøver bare å spre hat og fordommer mot muslimer. Alle vet at muslimer er tolerante og har forståelse for at folk har forskjellig tro.

Anonymkode: abae4...db4

Nei, dette er faktisk en helt sann historie! Å, nei jeg skriver ikke dette for å spre hat og fordommer, men fordi at man kan oppleve fordommer fra alle folkeslag, det er ikke bare hvite kristne, men forekommer i alle religioner…

I min historie så må også skolen ta sin del av skylden som ikke blandet klassene godt nok, og barna sa jo bare det de hadde lært hjemme at svin er Haram. 
Jeg har ingenting i mot muslimer ( da hadde jeg ikke bodd på østkanten i 20 år ) 

Anonymkode: d2ee5...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, dette er faktisk en helt sann historie! Å, nei jeg skriver ikke dette for å spre hat og fordommer, men fordi at man kan oppleve fordommer fra alle folkeslag, det er ikke bare hvite kristne, men forekommer i alle religioner…

I min historie så må også skolen ta sin del av skylden som ikke blandet klassene godt nok, og barna sa jo bare det de hadde lært hjemme at svin er Haram. 
Jeg har ingenting i mot muslimer ( da hadde jeg ikke bodd på østkanten i 20 år ) 

Anonymkode: d2ee5...37c

Det er så lett å gjennomskue høyreekstreme som deg som prøver å spre hat og fordommer mot en minoritet som ikke gjort noen noe galt. ❤️ 

Anonymkode: abae4...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!!! Jeg er forsåvidt ateist, men saken er at jeg driver med periodisk faste og første måltid er middag. Det hadde vært FANTASTISK om ingen fikk spise på jobb!!

Anonymkode: 2a1cf...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi hadde bodd i et muslimsk land, tror du de hadde tatt hensyn til oss? NEI. Da er det vi som må ta hensyn til kulturen i det landet.

Så nei! Vi skal virkelig ikke ta hensyn til muslimske folk i vårt land 

Alle kan gå leve fritt i Norge, men aldri i livet om jeg skulle tatt hensyn til deres opplegg

Anonymkode: fd3f0...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vettu hva. Deres valg å ikke spise, vi skal ikke lide for det.

Anonymkode: 323fa...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du prøver bare å spre hat og fordommer mot muslimer. Alle vet at muslimer er tolerante og har forståelse for at folk har forskjellig tro.

Anonymkode: abae4...db4

Ja, og alle kristne er snille. 

Anonymkode: b979d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Ja, og alle kristne er snille. 

Anonymkode: b979d...26d

Breivik du tenker på? Kristne myrdet for å spre religionen sin. Islam er verdens raskest voksende religion helt uten å ta et eneste liv. Islam trenger ikke våpen for å overbevise. Til forskjell fra kristendom som ikke er logisk en gang.

Anonymkode: abae4...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Breivik du tenker på? Kristne myrdet for å spre religionen sin. Islam er verdens raskest voksende religion helt uten å ta et eneste liv. Islam trenger ikke våpen for å overbevise. Til forskjell fra kristendom som ikke er logisk en gang.

Anonymkode: abae4...db4

Er du seriøs nå? Skjønte du virkelig ikke meningen med svaret mitt?

Anonymkode: b979d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Er du seriøs nå? Skjønte du virkelig ikke meningen med svaret mitt?

Anonymkode: b979d...26d

Hvordan mener du at "alle kristne er snille" skal forstås?

Anonymkode: abae4...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan mener du at "alle kristne er snille" skal forstås?

Anonymkode: abae4...db4

Det var et svar til: «Alle vet at muslimer er tolerante og har forståelse for at folk har forskjellig tro».

Anonymkode: b979d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du prøver bare å spre hat og fordommer mot muslimer. Alle vet at muslimer er tolerante og har forståelse for at folk har forskjellig tro.

Anonymkode: abae4...db4

Fy faen, du er naiv!

Anonymkode: 25533...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Fy faen, du er naiv!

Anonymkode: 25533...c01

Ev så liker hn å provosere 😂

Anonymkode: 83ce7...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Ev så liker hn å provosere 😂

Anonymkode: 83ce7...c36

Ev så har hn lst krn 😂

2:257  Det er ikke tvang i religionen, for sannheten er visselig lett å skjelne fra løgnen. Den som derfor fornekter dem som leder vill, og tror på Allah, han har visselig grepet fatt i et sterkt håndtak som ikke kan brytes i stykker, og Allah er Althørende, Allvitende.

https://koran.no/?controller=hq&hq_sn=2&controller=hq&hq_sn=2&view=hq&start=234

Anonymkode: abae4...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Ev så har hn lst krn 😂

:lol: hrlg!

Anonymkode: a1067...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Du prøver bare å spre hat og fordommer mot muslimer. Alle vet at muslimer er tolerante og har forståelse for at folk har forskjellig tro.

Anonymkode: abae4...db4

Slike kommentarer som dette er med på å undergrave integrering og det å løse problemet. Det er slike kommentarer som er med på å bidra til media sin berøringsangst over dette tema. 

https://www.aftenposten.no/oslo/i/opJpg/det-er-vanskelig-aa-vaere-etnisk-norsk-her

Anonymkode: 955b5...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Breivik du tenker på? Kristne myrdet for å spre religionen sin. Islam er verdens raskest voksende religion helt uten å ta et eneste liv. Islam trenger ikke våpen for å overbevise. Til forskjell fra kristendom som ikke er logisk en gang.

Anonymkode: abae4...db4

😂 Hvilken stein har du bodd under? Mist ned en koran i Iran og du blir hengt før solen går ned....

Anonymkode: 955b5...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk bør generelt være mer hensynsfulle med hverandre. Sånn helt generelt, med alle. Da hadde ingen trengt å kreve noe eller hatt noen regler.

Sikker på at det står noen drittsekker og lener seg over pulten til sin muslimske kollega og slikker på el baconbit. Ja, for sånne folk finnes!!! :(

Jeg synes ikke det burde være noe forbud i det hele tatt. Hensyn går begge veier. De som faster tar hensyn til at andre ikke faster.

Men hensynets common sense: ikke snakk om mat til din fastende kollega, ikke oppsøk personen og sett deg ved siden av vedkommende og spis om du ikke MÅ.

Kanskje unngå den maten som lukter nydeligst, om du ikke kan være et sykt unna din fastende kollega.

Jeg er ikke muslim (eller religiøs i noen form) men jeg gjør en variant ADF (Alternate Day Fasting). Annenhver dag faster jeg. Noen ganger (kanskje én dag i uka) kjører jeg full vannfaste, altså at jeg bare drikker vann og ikke noe annet, men de andre «faste»-dagene holder jeg meg til 500 kalorier, og da i form av supper.

Heldigvis jobber jeg i store lokaler og folk spiser ikke «in my face». Så det går helt fint :) Har hyggelige og hensynsfulle kolleger. Jeg prøvet også å være hyggelig og hensynsfull med dem.

Anonymkode: 852d4...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem vet hva som vil skje i fremtiden. Islam er en voksende religion i Norge, og stadig færre er troende kristne. Jeg er ikke det selv. Muslimske kvinner i Norge føder flere barn vs etnisk norske, og mtp innvandring er islam økende. På ett eller annet tidspunkt vil det være flere muslimer i Norge enn troende kristne, og hvem vet hva som vil skje da? Bare en tanke.

Anonymkode: 5c4bf...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke. Jeg faster ofte og da spiser jo andre folk rundt med, kan ikke gå å nekte folk å spise fordi JEG faster. 

Anonymkode: c95d7...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 22.3.2024 den 22.38):

Du prøver bare å spre hat og fordommer mot muslimer. Alle vet at muslimer er tolerante og har forståelse for at folk har forskjellig tro.

Anonymkode: abae4...db4

Du glemte ironiflagget.

Anonymkode: 97bf1...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...