Gå til innhold

Burde det være forbud mot å spise på arbeidsplassene under ramadan?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Burde arbeidsplasser kreve, i sympati med de som feirer ramadan, at arbeidstakere ikke spiser mat, hverken kjøpt eller medbrakt, på arbeidsplassen under ramadan?

Er det greit, synes du, at folk uten empati trykker i seg mat under ramadan i mens deres muslimske kolleger må faste?

Vil det ikke skape mer toleranse og forståelse for folks forskjellige kulturer og religioner om vi krevde at alle respekterte ramadan?

 

 

Anonymkode: 6c7fa...0e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi må alle respektere hverandre. De oss, og vi dem. Men å kreve at vi også må faste, det skjer ikke. For det er i bunn og grunn deg de gjør. 

Anonymkode: 78beb...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cøliaki, så jeg synes jo at alle bør spise glutenfritt på min arbeidsplass. Kantina som gjelder for hele bygget, bør servere kun glutenfritt til de ca 200 personene som spiser der hver dag……sånn for å vise sympati, forståelse og toleranse til meg hver dag!

Anonymkode: e9e6e...a0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke.

Skal jeg som hedning leve etter alle religioners retningslinjer og regler? 

Anonymkode: 9c07d...cd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkonstruert problemstilling.

Det kommer aldri til å skje at folk nektes å spise lunsj pga ramadan, og jeg tviler må at det er noe norske muslimer i det hele tatt ønsker å nekte folk.

Anonymkode: b979d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så abselutt ikke. Disse tullete ideen disse fanatikerne får skal ikke støttes på noen måte.

Anonymkode: bd9b9...535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel bare et innlegg som er oppkonstruert etter lysdebatten, for å fyre oppunder noe som ikke er eller vil bli en problemstilling.

Dette er i samme kategori som at muslimene skal ta fra oss Jula,nekte oss å spise gris eller nekte barnetegninger med gris på på sykehus osv. Det er jo bare tullball.

Og for dens saks skyld, nei, jeg spiser maten min uavhengig av om andre velger å faste eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Oppkonstruert problemstilling.

Det kommer aldri til å skje at folk nektes å spise lunsj pga ramadan, og jeg tviler må at det er noe norske muslimer i det hele tatt ønsker å nekte folk.

Anonymkode: b979d...26d

Når det er sagt… det skulle ikke forundre meg om noen av disse superdupersnille damene på venstresiden hadde prestert å hoste opp er slikt krav i sin selektive sympati (for kravet hadde ikke kommet fra muslimene selv!), men da hadde de jo måttet innføre matpakkeforbud i den kristne fastetiden også, og da hadde det blitt veeeldig vanskelig for dem. Det er jo ikke ALLE man skal ta hensyn til!

Anonymkode: b979d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når det er sagt… det skulle ikke forundre meg om noen av disse superdupersnille damene på venstresiden hadde prestert å hoste opp er slikt krav i sin selektive sympati (for kravet hadde ikke kommet fra muslimene selv!), men da hadde de jo måttet innføre matpakkeforbud i den kristne fastetiden også, og da hadde det blitt veeeldig vanskelig for dem. Det er jo ikke ALLE man skal ta hensyn til!

Anonymkode: b979d...26d

Og det forundrer meg ikke om dette blir en falsk påstand fra "så-langt-ut-på-høyre-at-man-blir-småbrun-siden" at dette faktisk HAR blitt krevd at noen på venstresiden,uten at det er hold i det. For det skjer ofte....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er frivillig å faste! 

Anonymkode: fd3f0...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (12 minutter siden):

Og det forundrer meg ikke om dette blir en falsk påstand fra "så-langt-ut-på-høyre-at-man-blir-småbrun-siden" at dette faktisk HAR blitt krevd at noen på venstresiden,uten at det er hold i det. For det skjer ofte....

 

Det kommer garantert til å skje.

Anonymkode: b979d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (18 minutter siden):

eller nekte barnetegninger med gris på på sykehus

Akkurat det er faktisk ikke tullball. Barneavdelingen på sørlandet sykehus måtte ta ned en tegning av gris. Det er riktig nok en del år siden, men skjedd har det.

Anonymkode: 97bf1...460

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat det er faktisk ikke tullball. Barneavdelingen på sørlandet sykehus måtte ta ned en tegning av gris. Det er riktig nok en del år siden, men skjedd har det.

Anonymkode: 97bf1...460

Ja,det stemmer. Den faktafeilen innrømmer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, hvorfor ikke?

Når man skiller seg fra mannen sin, inviterer ungenes venner på middag, lar ungenes venner spise den maten de hadde laget til seg selv, inviterer ungenes venner i konfirmasjon, ikke tar med seg ungene på tur hvis de ikke har ‘skikkelig lyst inni hjertet sitt’, etc, så er man jo uansett bare millimeter unna å legge seg helt på rygg for andre kulturer.

Ser ikke hvorfor dette her ^^ skulle være noe bedre enn det som beskrives i HI.

Anonymkode: a1067...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er leder på en arbeidsplass med 60% muslimer. Vi andre spiser, men muslimene velger å gjøre noe annet mens vi spiser. De tar en tur ut eller sitter i et annet rom. I går så vi alle på et webinar på storskjerm. Jeg satt ikke frem frukt og snacks som jeg pleier, men de som ville kunne hente det på kjøkkenet. 

Anonymkode: cd304...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tja, hvorfor ikke?

Når man skiller seg fra mannen sin, inviterer ungenes venner på middag, lar ungenes venner spise den maten de hadde laget til seg selv, inviterer ungenes venner i konfirmasjon, ikke tar med seg ungene på tur hvis de ikke har ‘skikkelig lyst inni hjertet sitt’, etc, så er man jo uansett bare millimeter unna å legge seg helt på rygg for andre kulturer.

Ser ikke hvorfor dette her ^^ skulle være noe bedre enn det som beskrives i HI.

Anonymkode: a1067...395

Beklager, jeg håper dette virkelig var ment som ironi?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Østerdølen skrev (Akkurat nå):

Beklager, jeg håper dette virkelig var ment som ironi?!

Det er jeg ganske sikker på at det ikke er. Dessverre. 
 

Jeg respekterer ramadan, men jeg er ikke muslim og faster derfor ikke. 

Anonymkode: 83ce7...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg respekterer ikke ramadan, så selvsagt ikke. Ingen skal nekte meg å spise. 

Anonymkode: 25533...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er jeg ganske sikker på at det ikke er.

Korrekt.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dessverre. 

Korrekt.

Anonymkode: a1067...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Korrekt.

Korrekt.

Anonymkode: a1067...395

Det sier mye om hva slagd menneske du er. Ikke et jeg bryr meg om å forholde meg til. Farvel til deg. 

Anonymkode: 83ce7...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mannen på filmen burde jo ha anmeldt dette for rasisme og trakassering på arbeidsplassen. 

Anonymkode: 955b5...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig hvorfor skal man vise hensyn under ramadan? Dette er en faste for at de som følger den skal kjenne på hvordan det er å være fattig. I så fall burde man heller brukt energi på å vise hensyn til de som er fattig. 

Anonymkode: 955b5...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Helt ærlig hvorfor skal man vise hensyn under ramadan? Dette er en faste for at de som følger den skal kjenne på hvordan det er å være fattig. I så fall burde man heller brukt energi på å vise hensyn til de som er fattig. 

Anonymkode: 955b5...328

Det er ingen, eller veldig få, som mener man skal vise hensyn i form av å selv avstå fra mat under ramadan. Det er en oppkonstruert problemstilling.

Anonymkode: b979d...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Burde arbeidsplasser kreve, i sympati med de som feirer ramadan, at arbeidstakere ikke spiser mat, hverken kjøpt eller medbrakt, på arbeidsplassen under ramadan?

Er det greit, synes du, at folk uten empati trykker i seg mat under ramadan i mens deres muslimske kolleger må faste?

Vil det ikke skape mer toleranse og forståelse for folks forskjellige kulturer og religioner om vi krevde at alle respekterte ramadan?

 

 

Anonymkode: 6c7fa...0e7

Selvsagt ikke, og det er jo åpenbart at du bare prøver å dra i gang en rasistisk debatt.. 

Anonymkode: 89b94...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...