Gå til innhold

Kan det være noe med stoffskiftet mitt eller noe annet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Skal du til Dino ;) Han er ok han altså, men synes det blir litt dumt med de sekretærdamene som tilber han som Gud. Det finnes mange bra gynekologer, hvis man går til noen privat. 

HRT er hormone replacement therapy, østrogen/gestagen plaster. Etter fylte 40 er du sannsynlig premenopausal, og med de symptomene er det sannsynlig at du vil kunne få hjelp.

Eneste aberet er at man må sloss om hormonene som om de var brudekjoler på salg, fordi de produserer for få…

Anonymkode: a70af...995

Nei, ikke han det er en annen, privat gynekolog. Jeg gruer meg skikkelig til timen, hva han kommer til å si, men samtidig er jeg veldig utslitt av alt, søvnløshet, svetting, uro i kroppen hele dagen og ingen appetit.

Anonymkode: 0c28f...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også veldig mange symptomer som jeg var nesten overbevist om at var stoffskiftet. Ble grundig undersøkt, og de fant ikke noe. Det viste seg at jeg var utsatt for så mye stress at det ble fysiske plager av det. Ikke visste jeg at stress kunne gjøre meg så dårlig - og det verste er at jeg aldri kommer til å bli helt som før igjen. Faktisk vil jeg beskrive det litt som den berømmelige frosken som settes i vann og ikke kjenner at den blir kokt. Stresset bygget seg sånn opp over tid at jeg ikke klarte å kjenne at det ble helseskadelig. I ettertid vet jeg heller ikke når jeg egentlig burde sagt stopp. Men jeg fortsatte bare å pushe meg, fordi jeg måtte. Legene fant jo ingenting galt med meg. Så prøv å vurder situasjonen din, om du har påkjenninger eller stress som kan forårsake de symptomene du har. 
Hos meg hadde jeg presset meg så hardt over så mange år, at det sa helt stopp, og jeg er ufør i dag av de fysiske plagene jeg har fått. 


(Litt utenfor emnet, men hadde jeg ikke fått barna jeg har, hadde ikke belastningen blitt så stor - ikke bare den direkte belastningen, men også indirekte ved at man feks beholder en jobb man burde ha sluttet i, for å forsørge barna, osv. Jeg blir derfor ganske provosert over Harald Eia som går ut og sier at det ikke er noe slitsomt med barn. Han sitter virkelig ikke på noe fasit, og det han uttrykker kan være skadelig for mange. Ikke alle har alternativ eller mulighet til å velge/velge bort situasjoner som er slitsomme.)

Anonymkode: 19294...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...