Gå til innhold

Jeg får ikke engang sove på imovane!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Leit høre at du sliter med søvn. Kan du dele teknikkene som hjelper deg å sove? Jeg er i overgangsalder og sliter med søvn pga det. Har hormonplaster, men våkner likevel før soloppgang

Anonymkode: 14cf3...ecd

Jeg kan ikke si at jeg sliter med det lenger, fordi jeg tåler godt at det skjer en sjelden gang i blant 🤗 Teknikkene går i hovedsak på å kun tenke på pust, og slappe av i alle muskler. Spesielt musklene i ansiktet (lett å glemme). Først tar jeg et par dype, rolige innpust mens jeg teller, og så puster jeg ut mens jeg teller til samme antall som innpust. Så puster jeg inn, holder pusten fem sekunder, og puster rolig ut. Gjentar det et par ganger. Deretter bare konsentrerer jeg meg om pusten (ikke puste overfladisk, men helt ned i lungene) og å slappe av helt. Jeg tillater meg ikke å la tankene vandre til hverdagslige ting/ problemer. KUN fokusere på pust og avslapning. Det var vanskelig til å begynne med, så det tok litt tid før jeg sovna den første tiden, men funker faktisk HVER ENESTE GANG for meg.
Noen syns forresten det hjelper med en varm dusj eller bad før man legger seg.


Hvis du våkner veldig tidlig så er det i seg selv ikke noe krise - den mest verdifulle søvnen har du de første timene etter du har sovnet. Jeg klarer nå å bare lukke øynene og fortsette å sove nå. 

Anonymkode: 33a06...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 21.3.2024 den 8.11):

Imovane er kun for innsovning, og vil ikke virke utover natta. Jeg tar Vallergan i tillegg, da holder jeg meg sovende hele natta. Det er en ufarlig allergimedisin, du må få på resept. 

Den heter ikke vallergan lengre, men husker i farten ikke det nye navnet.

Anonymkode: 1d59f...049

Alimemazin?

Anonymkode: ed5b3...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...