Gå til innhold

MR undersøkelse av hodet, uten henvisning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

OK, det var synd.

Min erfaring er at en del leger får piggene litt ut, dersom man sier at dette har jeg lest på google, dette sier fysioterapeuten min, dette sier en sykepleier. Da føler de at de signerer på et slags bestillingsverk som noen andre har kokt sammen.

Jeg personlig ville heller ha skrevet ned symptomer og tegn og plager, punktvis på en liste, og sagt at jeg følte min egen lege ikke tar meg på alvor. Da føler gjerne legen at hun er den som løser et problem, ønsker å gjøre det bedre enn fastlegen din, og strekker seg for deg.

Du velger naturligvis dette selv, men det siste er det jeg har best erfaring med :) 

Anonymkode: 37fa0...975

Takk for tips❤️

Anonymkode: 90ae7...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 22.3.2024 den 19.18):

Til og med leger kan ikke bare bestille MR. De må sende henvisning så må en radiolog (røntgenlege) vurdere henvisningen. De avgjør om det er riktig å ta MR eller om man f.eks heller burde gjøre en ultralyd utifra problemstillingen.

Anonymkode: 3ebda...0c1

Det stemmer, det kan de gjøre ved flere undersøkelser. Jeg ble sendt til røntgen av legevaktslege, og de på radiologisk avdeling bestemte at jeg skulle ha CT i stedet for, for det ga best resultat.

Anonymkode: 32431...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 20.3.2024 den 14.06):

Er dette mulig i dag med alle mulige private leger rundt omkring? 

Alexis, Volvat, unilabs eller lignende?

Hvis ikke, finnes det et sted jeg kan ha en privat legetime for så å ta MR (dersom legen set behovet)?

Fastlegen nekter meg henvisning, så derfor lurer jeg på hvordan jeg forholder meg til veien mot å betale for dette selv.

Anonymkode: 90ae7...40f

Da ville jeg byttet lege. 

Anonymkode: 1c033...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...