Gå til innhold

Altså, hallo!! Mannen tenker ikke på noe?


amandine

Anbefalte innlegg

Etter middag i dag satt mannen og kikket ut av vinduet og så ut som om han var langt borte i tankene. Etter en stund spurte jeg hva han tenkte på. Ingenting, svarte han. Han har en krevende jobb og mange jern i ilden så jeg så litt spørrende på ham og spurte en gang til, for det er jo ikke mulig å ikke tenke på noe? 
Jo, det er visst det. Jeg har altså levd med denne mannen i 30 år og først i dag oppdaget jeg at han kan slappe av og tenke på INGENTING? Det er stille i hodet hans?? 
Jeg er helt sjokkert, og litt misunnelig, for om jeg sitter og stirrer tomt ut i luften kan jeg garantere at jeg ikke tenker på INGENTING, jeg har sikkert ørten tanker og prosjekter som surrer rundt.
Er det bare meg? Er det normalt å ha det helt stille i hodet? Er det en manneting? 

Bill mrk Tusen tanker i hodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har vel vært tatt opp utallige ganger i alt fra repotasjer til tiktok, og ikke minst av forskjellige stand up humorister.

For det er visst den største forskjellen på kvinner og menn. Vi kverner på ting hele vår våkne tid, menn kan være "tomme i hodet" og tenke på ingenting.

Anonymkode: 123e0...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dette har vel vært tatt opp utallige ganger i alt fra repotasjer til tiktok, og ikke minst av forskjellige stand up humorister.

For det er visst den største forskjellen på kvinner og menn. Vi kverner på ting hele vår våkne tid, menn kan være "tomme i hodet" og tenke på ingenting.

Anonymkode: 123e0...f5e

Jeg har aldri tenkt over det, eller hørt det. Jeg er kanskje ute på dato. Jeg skjønner ikke at det er mulig å stoppe karusellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri tenkt over det, eller hørt det. Jeg er kanskje ute på dato. Jeg skjønner ikke at det er mulig å stoppe karusellen.

Mange av de har vel ikke noen karusell, mer 1 togspor bare, til nød 2.

Anonymkode: 53f50...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google the nothing box, ganske morsom, og for meg som kvinne helt utenkelig

Anonymkode: 7dffb...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke komme på en eneste gang jeg ikke har tenkt på noe som helst, nei. Annet enn når jeg sover- og da drømmer jeg til gjengjeld mye. Så jeg skjønner ikke at det går an, engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig har de vel funnet ut av at det menn generelt tenker aller mest på, når de først tenker, er Romerriket.. 😅😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (2 timer siden):

Etter middag i dag satt mannen og kikket ut av vinduet og så ut som om han var langt borte i tankene. Etter en stund spurte jeg hva han tenkte på. Ingenting, svarte han. Han har en krevende jobb og mange jern i ilden så jeg så litt spørrende på ham og spurte en gang til, for det er jo ikke mulig å ikke tenke på noe? 
Jo, det er visst det. Jeg har altså levd med denne mannen i 30 år og først i dag oppdaget jeg at han kan slappe av og tenke på INGENTING? Det er stille i hodet hans?? 
Jeg er helt sjokkert, og litt misunnelig, for om jeg sitter og stirrer tomt ut i luften kan jeg garantere at jeg ikke tenker på INGENTING, jeg har sikkert ørten tanker og prosjekter som surrer rundt.
Er det bare meg? Er det normalt å ha det helt stille i hodet? Er det en manneting? 

Bill mrk Tusen tanker i hodet

Er nok en manneting. Min mann sier også det at det er stille om Jan ikke aktivt tenker på noe. Og han tenker ikke aktivt på noe veldig ofte... der er lyset på men ingen hjemme🙈😅

Anonymkode: a8270...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er vi. Men du kan trene opp evnen til å ikke nødvendigvis tenke på så mye, men heller observere. Det har jeg blitt langt bedre på. Bare det å se på en edderkopp som spinner spindelvev eller humlene som arbeider flittig. 

Anonymkode: c0201...78e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der ble jeg mann:D

Kaller det å meditere hvis jeg må sette navn på det. En enkel sak å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forklarer jo en hel del om menn faktisk kan sitte å tenke på ikke’no.

høres magisk ut! Innsiden av hodet mitt minner stort sett alltid om en rundkjøring i India…

utrolig kjipt om jeg nå fremover må tro på samboeren når han sier «jeg tenkte ikke på det» om husarbeid eller ting som skulle blitt gjort. Må jeg da altså avtrene meg? (Vanskelig med adhd) eller trene han opp til å ikke ha det tanketomt? Eller må jeg påminne han til stadighet? (Han er stort sett flink, men noengang går ting i glemmeboken, eller han ofrer det vel ikke en tanke)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke på mye, men jeg kan også sitte stille uten å tenke på noe som helst. 

Anonymkode: d49ed...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

amandine skrev (3 timer siden):

Etter middag i dag satt mannen og kikket ut av vinduet og så ut som om han var langt borte i tankene. Etter en stund spurte jeg hva han tenkte på. Ingenting, svarte han. Han har en krevende jobb og mange jern i ilden så jeg så litt spørrende på ham og spurte en gang til, for det er jo ikke mulig å ikke tenke på noe? 
Jo, det er visst det. Jeg har altså levd med denne mannen i 30 år og først i dag oppdaget jeg at han kan slappe av og tenke på INGENTING? Det er stille i hodet hans?? 
Jeg er helt sjokkert, og litt misunnelig, for om jeg sitter og stirrer tomt ut i luften kan jeg garantere at jeg ikke tenker på INGENTING, jeg har sikkert ørten tanker og prosjekter som surrer rundt.
Er det bare meg? Er det normalt å ha det helt stille i hodet? Er det en manneting? 

Bill mrk Tusen tanker i hodet

Det er jo en av de tingene menn kan som jeg misunner... De klarer å koble helt av. 

Anonymkode: 6aab6...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prekæs skrev (35 minutter siden):

Og der ble jeg mann:D

Kaller det å meditere hvis jeg må sette navn på det. En enkel sak å få til.

Det er ikke enkelt for oss som tenker mye, da hadde vi jo kunne stoppet tankekjøret.

Anonymkode: a8270...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å ikke tenke på noe. Selv mens jeg skriver dette innlegget minner hjernen meg på at jeg har en vask i maskinen jeg ikke har hengt opp og at jeg har glemt å sende melding til ei venninne som ble operert i forgårs. Det er alltid trafikk på minst tre spor. Mannen påstår at han kan tenke på ingenting. Det høres fredelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kan tenke på mye, men jeg kan også sitte stille uten å tenke på noe som helst. 

Anonymkode: d49ed...fb6

Men når du ikke tenker på noe, blir det bare mørkt/stille eller hva? Helt utenkelig for meg å ikke tenke på noe hvert sekund. Det er jo flere parallelle løp med tanker her. 

Anonymkode: a8270...494

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Vi kan diskutere noe som vi ikke finner ut av/blir enige om. Så drar mannen til skogs i 3-4 t og når han kommer hjem så spør jeg om han har kommet noe videre. Nei, det har han ikke tenkt mer på! Etter flere timer alene i skauen.

Jeg skjønner ikke at det går an. Men det er altså en manneting? Da får jeg vel tro på han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å være hjernedød er det faktisk umulig å ikke tenke på noe. At man ikke husker hva man har tenkt er en ting, eller at tankene surrer og man ikke tenker over hva man tenker på er en ting, men det er faktisk ikke mulig å ikke tenke. Hjernen er faktisk bygget sånn. Men det er mulig å trene seg opp til å ikke tenke på alt dette man kan kalle «støy», altså der man skravler med seg selv i hodet. 

Anonymkode: 93d4b...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Uten å være hjernedød er det faktisk umulig å ikke tenke på noe.

Er du mann?

Anonymkode: 389ff...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror aldri det er stille i hodet. Men jeg øver meg stadig på bevissthetstrening, det å være i øyeblikket fullt og helt, det gir en ro, og som regel gir det også mer energi.

På tide å finne frem meditasjonsboken igjen... den jeg aldri kommer gjennom fordi tankene går :D

Anonymkode: 18ee7...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

amandine skrev (4 timer siden):

Etter middag i dag satt mannen og kikket ut av vinduet og så ut som om han var langt borte i tankene. Etter en stund spurte jeg hva han tenkte på. Ingenting, svarte han. Han har en krevende jobb og mange jern i ilden så jeg så litt spørrende på ham og spurte en gang til, for det er jo ikke mulig å ikke tenke på noe? 
Jo, det er visst det. Jeg har altså levd med denne mannen i 30 år og først i dag oppdaget jeg at han kan slappe av og tenke på INGENTING? Det er stille i hodet hans?? 
Jeg er helt sjokkert, og litt misunnelig, for om jeg sitter og stirrer tomt ut i luften kan jeg garantere at jeg ikke tenker på INGENTING, jeg har sikkert ørten tanker og prosjekter som surrer rundt.
Er det bare meg? Er det normalt å ha det helt stille i hodet? Er det en manneting? 

Bill mrk Tusen tanker i hodet

Det er faktisk mer en kvinneting 😀

Anonymkode: 5917a...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ofte at jeg ikke tenker på noe. Kverner aldri og tenker ikke med lyd 

Anonymkode: edfcf...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres fantastisk ut! 😍

Jeg er under utredning for ADHD å her har jeg 100 forskjellige tanke på en gang,det er aldri stille! Sliter med tankekjør spesielt etter jeg har lagt meg. Må være deilig å klare å ikke tenke på noe innimellom.

Anonymkode: ac9a1...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Er du mann?

Anonymkode: 389ff...bee

Må man være mann for å vite at det faktisk ikke er mulig å ikke tenke?

Anonymkode: 93d4b...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...