Gå til innhold

Noen flere her som skal ned i vekt og vil være med å oppdatere og motivere hverandre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg må ned i vekt, ganske mye ned desverre. Det er ingen vei utenom, nå har jeg bestemt meg. Håper at det er er flere her som vil være med i tråden, det er lettere hvis man kan motivere og heie på hverandre, men jeg kommer uansett til å oppdatere her jevnlig, for å holde meg selv litt i ørene.

1 januar veide jeg 114,5 kilo og hadde dermed en bmi på grusomme 37, noe som er alvorlig fedme grad 2. Jeg har foreløåig bare gjort noen forsiktige justeringer, for å ikke bite over altfor mye på en gang, og miste motivasjonen helt. Utgangspunktet mitt nå er 111,4 kg, og første mål er å komme  ned i fedmekategori 1, det vil si 108 kg og en bmi på 34,9. 1 januar hadde jeg og en helt fryktelig livvidde, hele 120 cm, 40 cm over maksimalt anbefalt livvidde for kvinner. Så jeg har mye å jobbe med.

Bli gjerne med hvis du skal ned i vekt, uansett hvor mye.

1/1    - 114,5 kg                        livvidde - 120 cm
25/1  - 111,4 kg ( - 3,1 kg )

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg er med!!  Gratulerer med gode 3 kg ned!!! 🤩 kjempebra jobbet. 

Jeg sliter med en gammel babyvekt fra 2021 og skal gifte meg snart. Men før bryllupet skal vi prøve å få et barn til så motivasjonen for å slanke seg har vært litt såå deeer.

Men nå har jeg prøvd brudekjoler og fått ordentlig blod på tann. Jeg vil ned i vekt til denne store dagen! Jeg vil ikke at fokuset skal være rundt tanker og følelser som at jeg må holde inne magen for alle bilder osv… sååå, da er vi i gang mens motivasjonen er på topp.

mål: spise mindre, trene mer og logge kalorier litt mer bestemt enn tidligere.

 

Startvekt: 87,5 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verkar skrev (7 timer siden):

Hei! Jeg er med!!  Gratulerer med gode 3 kg ned!!! 🤩 kjempebra jobbet. 

Jeg sliter med en gammel babyvekt fra 2021 og skal gifte meg snart. Men før bryllupet skal vi prøve å få et barn til så motivasjonen for å slanke seg har vært litt såå deeer.

Men nå har jeg prøvd brudekjoler og fått ordentlig blod på tann. Jeg vil ned i vekt til denne store dagen! Jeg vil ikke at fokuset skal være rundt tanker og følelser som at jeg må holde inne magen for alle bilder osv… sååå, da er vi i gang mens motivasjonen er på topp.

mål: spise mindre, trene mer og logge kalorier litt mer bestemt enn tidligere.

 

Startvekt: 87,5 

 

Tusen takk 😊 Så kjekt at du vil være med, så gøy, nå ble jeg glad 😊

Brudekjole er en god motivasjon da 😁
Trene mer, det er min dørstokkmil altså, det er så tiltak.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/1    - 114,5 kg                        livvidde - 120 cm
25/1  - 111,4 kg ( - 3,1 kg )
29/1  - 111,0 kg ( - 0,4 kg )

Hi

 

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også ned i vekt.  

Veier 103 kilo no og startet på mysimba.  Men pga bivirkninger som kvalme er jeg nesten på kanten til å gi opp. Men har gått ned 3 kilo på 12 dager. Men det er pga lite mat pga kvalme og det orker jeg ikke i lang tid 

Anonymkode: 13efb...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 29.1.2024 den 21.56):

Jeg må også ned i vekt.  

Veier 103 kilo no og startet på mysimba.  Men pga bivirkninger som kvalme er jeg nesten på kanten til å gi opp. Men har gått ned 3 kilo på 12 dager. Men det er pga lite mat pga kvalme og det orker jeg ikke i lang tid 

Anonymkode: 13efb...678

Så gøy at du og vil bli med 😊

Det høres slitsomt ut å være så kvalm hele tiden, hjelper ikke med kvalmestillende heller? Håper det blir bedre etterhvert og at kroppen godtar mysimbaen bedre. -'
Jeg har tenkt på noen av de slankemedisnene jeg og, men er skeptisk til alle bivirkningene jeg hører om. Kan jeg spørre hvor mye du betaler i måneden for denne?

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, er også godt i gang.....starta 15.januar med 96.2kg, er nå på 93,9, så 2.3kg ned, livvidde ca 106 ved oppstart - ikke målt den igjen enda...kuttet ut alt godteri og kaker o.l spiser 2 måltider for dag og en del frukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stratosen_er mamma_ skrev (50 minutter siden):

Hei, er også godt i gang.....starta 15.januar med 96.2kg, er nå på 93,9, så 2.3kg ned, livvidde ca 106 ved oppstart - ikke målt den igjen enda...kuttet ut alt godteri og kaker o.l spiser 2 måltider for dag og en del frukt!

Så fint at du vil være med 😊

Så flink du har vært, har du helt sukkerstopp?

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så gøy at du og vil bli med 😊

Det høres slitsomt ut å være så kvalm hele tiden, hjelper ikke med kvalmestillende heller? Håper det blir bedre etterhvert og at kroppen godtar mysimbaen bedre. -'
Jeg har tenkt på noen av de slankemedisnene jeg og, men er skeptisk til alle bivirkningene jeg hører om. Kan jeg spørre hvor mye du betaler i måneden for denne?

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Ja det er slitsomt å være kvalm. Men jeg gikk ned på dosen og da ga det seg. Skal prøve å øke dosen etterhvert. 

Jeg hadde høyt blodtrykk så jeg fikk den på blåresept og betale 520 kr for 3 måneder 

Anonymkode: 13efb...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Så fint at du vil være med 😊

Så flink du har vært, har du helt sukkerstopp?

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Ja....kun spist noe gele uten sukker, sjokolademousse uten sukker.....klarer ikke unngå 100% men bruker sukrin

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja det er slitsomt å være kvalm. Men jeg gikk ned på dosen og da ga det seg. Skal prøve å øke dosen etterhvert. 

Jeg hadde høyt blodtrykk så jeg fikk den på blåresept og betale 520 kr for 3 måneder 

Anonymkode: 13efb...678

Jeg har forsøkt å starte på Mysimba to ganger, men blir så dårlig etter å øke dosen. Kvalmen er verst, men den metalsmaken jeg fikk i munnen var til å dø av 🙈 Nå er jeg på uke to med Wegovy, og har (bank i bordet) ingen andre bivirkninger enn lav matlyst og at jeg føler meg stappmett etter en brødskive.

Anonymkode: 97448...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og med - og startet 1 januar (elsker/hat nyttårsforsett altså!)😂
 

Startvekt: 88,7 kg

Vekt i dag: 81,7

(den første uke  var rask nedgang med mye vanntap). 

 

Anonymkode: 0fb57...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Jeg er og med - og startet 1 januar (elsker/hat nyttårsforsett altså!)😂
 

Startvekt: 88,7 kg

Vekt i dag: 81,7

(den første uke  var rask nedgang med mye vanntap). 

 

Anonymkode: 0fb57...9bd

Oi, wow, 7 kg på en måned er bra det :klappe:

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Start: 87,5

01.02: 85

Denne uken har vært råbra. Jeg har holdt meg til kaloriene mine, ikke jukset med noe. Ingen altoppslukende søtsug. Og dette rett før mensen.. er jo et mirakel 😅 
det gir jo resultater så det gir absolutt mersmak.

 

i helgen blir det lite godteri og chips for det er nemlig duket for familieselskap på søndag med god mat, kake og alt som hører til i en bursdag. 
 

Håper dere har lagt en god plan for helgen så ikke den avsluttes med skuffelse.

god helg!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start 3/1 med vekt 99,5 kg (helt krise)

Veiing 3/2 ved vekt 93,5 kg

-6 kg på en måned skal jeg si meg fornøyd med.

Anonymkode: 97448...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ups, ingen bra uke dette. Nå må jeg ta meg sammen, virkelig. Ny uke, nye muligheter 😆

1/1    - 114,5 kg                        livvidde - 120 cm
25/1  - 111,4 kg ( - 3,1 kg )
29/1  - 111,0 kg ( - 0,4 kg )
05/2 - 111,2 kg ( + 0,2 kg )

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 3.2.2024 den 21.37):

Start 3/1 med vekt 99,5 kg (helt krise)

Veiing 3/2 ved vekt 93,5 kg

-6 kg på en måned skal jeg si meg fornøyd med.

Anonymkode: 97448...815

Utrolig bra jobba, det går bra med Wegovy ser jeg, så bra 😊

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis bedre resultat denne uka :Nikke:

1/1    - 114,5 kg                        livvidde - 120 cm
25/1  - 111,4 kg ( - 3,1 kg )
29/1  - 111,0 kg ( - 0,4 kg )
05/2 - 111,2 kg ( + 0,2 kg )
12/2 - 110,0 kg ( - 1,2 kg )

Det er motiverende å se at vekta går nedover, selv om det bare er 4,5 kg foreløpig.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Heldigvis bedre resultat denne uka :Nikke:

1/1    - 114,5 kg                        livvidde - 120 cm
25/1  - 111,4 kg ( - 3,1 kg )
29/1  - 111,0 kg ( - 0,4 kg )
05/2 - 111,2 kg ( + 0,2 kg )
12/2 - 110,0 kg ( - 1,2 kg )

Det er motiverende å se at vekta går nedover, selv om det bare er 4,5 kg foreløpig.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Bra jobbet 💪🏻

Jeg måtte slutte på Wegovy pga kjip bivirkning, men er nå - 7 kg. Stoppet litt opp pga bursdagsfeiring x3 osv, men nå er jeg i gang igjen.

3/1 - 99,5 kg
13/2 - 92,5 kg

Anonymkode: 97448...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 14.2.2024 den 21.33):

Bra jobbet 💪🏻

Jeg måtte slutte på Wegovy pga kjip bivirkning, men er nå - 7 kg. Stoppet litt opp pga bursdagsfeiring x3 osv, men nå er jeg i gang igjen.

3/1 - 99,5 kg
13/2 - 92,5 kg

Anonymkode: 97448...815

Takk takk 😊

Så kjedelig at du måtte slutte på Wegovy. Tenker du å prøve en annen type da, for det er vel flere typer? 7 kg ned er kjempebra, håper den gode trenden fortsetter, til tross for medisinslutt.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag målte jeg i livet for første gang siden jeg startet, og har gått ned 6 cm, yeahh, er ganske fornøyd med det.

1/1    - 114,5 kg                                                 livvidde - 120 cm
25/1  - 111,4 kg ( - 3,1 kg )
29/1  - 111,0 kg ( - 0,4 kg )  ( - 3,5 kg totalt )
05/2 - 111,2 kg ( + 0,2 kg )  ( - 3,3 kg totalt )
12/2 - 110,0 kg ( - 1,2 kg )   ( - 4,5 kg totalt )
19/2 - 109,2 kg ( - 0,8 kg )   ( - 5,3 kg totalt )   livvidde - 114 cm ( - 6 cm )

I går var jeg på treningssenter for første gang dette året, har som mål å prøve å komme meg dit 2 ganger i uka. Jeg har utrolig dårlig kondisjon, og er litt svak, så det trengs absolutt.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I dag målte jeg i livet for første gang siden jeg startet, og har gått ned 6 cm, yeahh, er ganske fornøyd med det.

1/1    - 114,5 kg                                                 livvidde - 120 cm
25/1  - 111,4 kg ( - 3,1 kg )
29/1  - 111,0 kg ( - 0,4 kg )  ( - 3,5 kg totalt )
05/2 - 111,2 kg ( + 0,2 kg )  ( - 3,3 kg totalt )
12/2 - 110,0 kg ( - 1,2 kg )   ( - 4,5 kg totalt )
19/2 - 109,2 kg ( - 0,8 kg )   ( - 5,3 kg totalt )   livvidde - 114 cm ( - 6 cm )

I går var jeg på treningssenter for første gang dette året, har som mål å prøve å komme meg dit 2 ganger i uka. Jeg har utrolig dårlig kondisjon, og er litt svak, så det trengs absolutt.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Kjempe bra jobbet 💪🏻 Jeg har ikke målt cm, men merket på en bukse at den ikke satt like stramt som vanlig. Det er en god følelse ☺️

Anonymkode: 97448...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med.

Jeg er 174 cm høy og turte ikke veie meg i dag 🙈 Med bursdagsfeiring og div i helga er jeg ganske sikker på at jeg tippet 97 kg.

Tenkte jeg skulle veie meg hver fredag og begynner førstkommende fredag, satser på at jeg veier 96 et eller annet da....

Fint å måle midjen med målebånd en gang i måneden, det vil jammen jeg gjøre også. Tenkte også å ta et bilde av meg selv i helfigur en gang i måneden, forhåpentligvis vil nedgangen synes etterhvert og bli motiverende.

Min motivasjon er flere happeninger til sommeren og høsten, storfamilie, runde tall, konfirmasjon osv. Har så lyst til å føle meg fin i sommerklær og kjole.

Det er jo den forfengelige siden av det, i tillegg kommer helsa. Det er fryktelig tungt å veie så mye, alt blir slitsomt. Satt og så en gammel episode av 71 grader nord, og der gråt og bar de seg over en sekk på 30 kg, det var så umenneskelig tungt... Jeg bærer 30 kg for mye 24/7 jeg. Det er jo en øyeåpner, ikke rart alt er slitsomt og tungt, at hele livet påvirkes.

På tide å ta fatt!

-Kristin

Anonymkode: 335f6...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg vil gjerne være med.

Jeg er 174 cm høy og turte ikke veie meg i dag 🙈 Med bursdagsfeiring og div i helga er jeg ganske sikker på at jeg tippet 97 kg.

Tenkte jeg skulle veie meg hver fredag og begynner førstkommende fredag, satser på at jeg veier 96 et eller annet da....

Fint å måle midjen med målebånd en gang i måneden, det vil jammen jeg gjøre også. Tenkte også å ta et bilde av meg selv i helfigur en gang i måneden, forhåpentligvis vil nedgangen synes etterhvert og bli motiverende.

Min motivasjon er flere happeninger til sommeren og høsten, storfamilie, runde tall, konfirmasjon osv. Har så lyst til å føle meg fin i sommerklær og kjole.

Det er jo den forfengelige siden av det, i tillegg kommer helsa. Det er fryktelig tungt å veie så mye, alt blir slitsomt. Satt og så en gammel episode av 71 grader nord, og der gråt og bar de seg over en sekk på 30 kg, det var så umenneskelig tungt... Jeg bærer 30 kg for mye 24/7 jeg. Det er jo en øyeåpner, ikke rart alt er slitsomt og tungt, at hele livet påvirkes.

På tide å ta fatt!

-Kristin

Anonymkode: 335f6...453

Så fint at du vil være med 😊 Jeg måler flere steder på kroppen, synes det er motiverende å se at cm forsvinner, men jeg har bare skrevet midjemålet her foreløpig, siden det er det det snakkes så mye om.

Tungt å bære på er det virkelig, jeg bærer på 45 kg for mye. Bare det å bøye seg er et herk. Jeg har så vonde knær som får lide for dette, så jeg må klare det, alle kilo ned hjelper. Jeg hadde aldri klart å bære en sekk på 30 eller 45 kilo, det er litt ironisk egentlig, og det er som du sier en skikkelig øyeåpner.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kjempe bra jobbet 💪🏻 Jeg har ikke målt cm, men merket på en bukse at den ikke satt like stramt som vanlig. Det er en god følelse ☺️

Anonymkode: 97448...815

Takk takk  🙇‍♀️  Det er gøy da, å merke at klærne sitter litt løsere enn før.

Hi

Anonymkode: 377b9...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...