Gå til innhold

Snakk om å bæsje på leggen.. covid.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg jobber i helsevesenet, og kan trygt si at denne vaksina føltes ikke frivillig. Vi ble truet med omplassering og ble kalt inn på teppet av kommunen om vi ikke tok vaksina. Hadde akkurat tatt Astra Zenica da det kom fram at man kunne få alvorlige bivirkninger av den. 
Jeg angrer på at jeg tok denne vaksina. Skulle det bli samme presset på helsearbeidere og vaksine igjen, så  er jeg ferdig i helsevesenet. 

Anonymkode: cdc01...265

Det er frivillig selv om det er konsekvenser ved å si nei. 
 

Hvorfor angrer du, ble du syk?

Anonymkode: 339a4...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Dere som som synes vedkommende fortjente dette, tenker dere på at Norge er i ferd med å gi fra seg retten til frivillige vaksiner? At who skal få velge for oss innbyggere når og med hva vi skal vaksinere oss med? At vi får begrensninger dersom vi ikke adlyder? At mens vaksiner tidligere ble testet over flere år, nå kan testes på 100 dager og samtidig ikke gi oss mulighet for å klage på eventuelle bivirkninger? 

Bare så det er sagt, jeg tok vaksinen selv. Men, jeg angrer som en hund. Det burde flere av dere gjøre. Det er skremmende hvordan dere lar dere hundse med ovenfra. Og ja, covid er ekte og alvorlig og alt sammen, men likevel svært opphauset i forhold til alvorlighetsgraden for menigmann. Derimot, å si fra seg retten til å bestemme kan vise seg enda mer alvorlige konsekvenser. Håper hørja her inne tenker seg om neste gang dere blir nektet å forlate dørstokken uten riktig sertifikat. 

Anonymkode: 47134...f06

Vaksiner er fremdeles frivillig. Og noen barn har smittet andre med sykdommer fordi de ikke vil ta mmr vaksinen. Hurra for dem, ikke sant?!

Hvorfor i alle dager tror «folk som deg» at de som tok den ikke tok den frivillig? At de ble tvunget? For de aller fleste som tok den tok den ikke fordi Erna sa det. De gjorde et selvstendig valg. Akkurat som de som ikke tok den. Og så sitter begge parter og klarer på at den andre er sååååå dum. Er alle som velger noe du ikke tror på dumme? Alle kristne er dumme fordi de tror på Gud? Alle muslimer er dumme fordi de tror på Gud? Det er et valg man tar, og det valget må man nesten la de få ta. 

Anonymkode: 4a709...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 28.9.2023 den 14.24):

Jeg ser egentlig ikke på det som hundsing. Alle vaksiner i dag er frivillig, det er anbefalinger. 
Når noe er så viktig må de gå hardt ut. Denne «milde» skepsisen kan forårsake andres død og et helsevesen som må stå overfor fullstendig uakseptable valg om liv og død. Under slike omstendigheter finnes det ikke rom for skepsis. Brenner det under fotsålene dine så løper du, du venter ikke og ser om gassen dreper deg først.. du tar heller konsekvensene av eventuelle «brannskader». 
Det er harde brutale valg, men det er ikke alltid det finnes tid for «vente og se an» under ikke-ideelle forhold.

Bare idioter velger den metoden.

Anonymkode: c89d7...20d

Frivillig og anbefaling? Er du seriøs?

Vi ble påtvunget vaksine som 100 tusentals mennesker har blitt syke av! Og er fortsatt. Mange har også dødd av selve vaksina. 
Dine bekjente har forstått det riktig; det var et sinnsykt og unødvendig hysteri kring covid. En vanlig influensa for de aller fleste av oss.

Har du ikke skjønt det enda?

Anonymkode: 5b9ed...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Vaksiner er fremdeles frivillig. Og noen barn har smittet andre med sykdommer fordi de ikke vil ta mmr vaksinen. Hurra for dem, ikke sant?!

Hvorfor i alle dager tror «folk som deg» at de som tok den ikke tok den frivillig? At de ble tvunget? For de aller fleste som tok den tok den ikke fordi Erna sa det. De gjorde et selvstendig valg. Akkurat som de som ikke tok den. Og så sitter begge parter og klarer på at den andre er sååååå dum. Er alle som velger noe du ikke tror på dumme? Alle kristne er dumme fordi de tror på Gud? Alle muslimer er dumme fordi de tror på Gud? Det er et valg man tar, og det valget må man nesten la de få ta. 

Anonymkode: 4a709...8fe

For det første, hvem er "folk som meg"? For det andre, hvor kaller jeg folk dumme? 

Jeg ber folk tenke seg om. Denne gangen var vaksinen frivillig. I teorien. I praksis, både og. Det er dog ikke sikkert den er like frivillig neste gang. Jeg sier ikke det kommer folk på døren og holder deg fast i ytterdøren mens de stikker deg i armen, men om det kommer begrensinger som gjør at du ikke får tilgang på nødvendigheter er det ikke lenger frivillig. Pfizer har utviklet piller som gir beskjed når de er oppløst - med begrunnelse i at det kan hjelpe eldre og demente. Hva skjer når de bestemmer seg for at vaksiner utviklet i ekspressfart skal påtvinges hele befolkningen og du ikke kommer deg unna fordi det gis beskjed når du har adlydet ordre fra øvrige hold?

Jeg er overhodet ikke i mot vaksiner. Barna har fulgt vaksineprogram, akkurat som anbefalt. Noen annet ville vært dumt. Grunnen til jeg sier det ville være dumt ikke å følge vaksineprogram er fordi det er velutviklet og man kjenner konsekvenser og bivirkninger. Måten pandemitraktet utvikles på gjør derimot at i praksis én person eller en liten elite sitter og kan påtvinge omtrent hele den europeiske befolkningen en vaksine som ikke er velutviklet. Dette har ikke noe med at "det brenner under føttene". Det har med å bruke hodet og forstå hvilke økonomiske krefter som ligger bak disse avgjørelsene. Disse kreftene er kyniske og bryr seg lite om individer og konsekvensene disse individene opplever. Død er ikke unaturlig. Folk må faktisk forholde seg til at syke og eldre er mer sårbare for pandemier og epidemier. Til og med enkle forkjølelser kan vippe dem av pinnen. Det er trist, for all del, men jeg synes det er mer naturlig at min gamle bestemor dør av sykdom enn at mine barn skal oppleve bivirkninger av en uprøvd vaksine som gjerne følger dem hele livet. 

Anonymkode: 47134...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

For det første, hvem er "folk som meg"? For det andre, hvor kaller jeg folk dumme? 

Jeg ber folk tenke seg om. Denne gangen var vaksinen frivillig. I teorien. I praksis, både og. Det er dog ikke sikkert den er like frivillig neste gang. Jeg sier ikke det kommer folk på døren og holder deg fast i ytterdøren mens de stikker deg i armen, men om det kommer begrensinger som gjør at du ikke får tilgang på nødvendigheter er det ikke lenger frivillig. Pfizer har utviklet piller som gir beskjed når de er oppløst - med begrunnelse i at det kan hjelpe eldre og demente. Hva skjer når de bestemmer seg for at vaksiner utviklet i ekspressfart skal påtvinges hele befolkningen og du ikke kommer deg unna fordi det gis beskjed når du har adlydet ordre fra øvrige hold?

Jeg er overhodet ikke i mot vaksiner. Barna har fulgt vaksineprogram, akkurat som anbefalt. Noen annet ville vært dumt. Grunnen til jeg sier det ville være dumt ikke å følge vaksineprogram er fordi det er velutviklet og man kjenner konsekvenser og bivirkninger. Måten pandemitraktet utvikles på gjør derimot at i praksis én person eller en liten elite sitter og kan påtvinge omtrent hele den europeiske befolkningen en vaksine som ikke er velutviklet. Dette har ikke noe med at "det brenner under føttene". Det har med å bruke hodet og forstå hvilke økonomiske krefter som ligger bak disse avgjørelsene. Disse kreftene er kyniske og bryr seg lite om individer og konsekvensene disse individene opplever. Død er ikke unaturlig. Folk må faktisk forholde seg til at syke og eldre er mer sårbare for pandemier og epidemier. Til og med enkle forkjølelser kan vippe dem av pinnen. Det er trist, for all del, men jeg synes det er mer naturlig at min gamle bestemor dør av sykdom enn at mine barn skal oppleve bivirkninger av en uprøvd vaksine som gjerne følger dem hele livet. 

Anonymkode: 47134...f06

Dette 👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Dere som som synes vedkommende fortjente dette, tenker dere på at Norge er i ferd med å gi fra seg retten til frivillige vaksiner? At who skal få velge for oss innbyggere når og med hva vi skal vaksinere oss med? At vi får begrensninger dersom vi ikke adlyder? At mens vaksiner tidligere ble testet over flere år, nå kan testes på 100 dager og samtidig ikke gi oss mulighet for å klage på eventuelle bivirkninger? 

 

Anonymkode: 47134...f06

 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Oj, dette er veldig interessant! Hvor kan jeg lese mer om dette at WHO skal innføre tvangsvaksinering i Norge? Hvordan har de tenkt å gjennomføre det? 
 

Anonymkode: 23e7f...474

Har du ikke hatt tid til å linke til det 474 spør om, enda, f06? Vi er flere som gjerne vil lese om dette fra en annen kilde enn anonyme på forum. Jeg har googlet og finner ingenting om det du beskriver. Det er mulig at jeg er dårlig til å google så om du kan slenge inn noen linker så blir jeg takknemlig, 

Anonymkode: 3cb9d...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

 

Har du ikke hatt tid til å linke til det 474 spør om, enda, f06? Vi er flere som gjerne vil lese om dette fra en annen kilde enn anonyme på forum. Jeg har googlet og finner ingenting om det du beskriver. Det er mulig at jeg er dårlig til å google så om du kan slenge inn noen linker så blir jeg takknemlig, 

Anonymkode: 3cb9d...79b

Jeg har linket. #23

Anonymkode: 47134...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har linket. #23

Anonymkode: 47134...f06

My bad. De glapp for meg. Interessant. Denne er også interessant: https://www.faktisk.no/artikler/j7lly/vil-generaldirektoren-i-who-fa-mer-myndighet-over-norge og denne: https://rett24.no/articles/-usannsynlig-at-who-vil-fa-myndighet-til-a-gi-bindende-palegg-til-norge

Anonymkode: 3cb9d...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det er jo fritt valg, om du ikke ønsker vaksine så lar du være. Så er konsekvensen at du kan bli satt til andre arbeidsoppgaver. Det er helt greit. Jeg vil ikke som pasient ha uvaksinerte sykepleiere hos meg, jeg vil ha sykepleiere som gjør det de kan for å beskytte meg og seg selv. Jeg vil ha sykepleiere som arbeider kunnskapsbasert og som følger anbefalinger fra helsemyndighetene både nasjonalt og internasjonalt. Det gjør jeg selv som sykepleier og det forventer jeg også. 
Du velger som du vil og velger dermed også konsekvensene. 

Anonymkode: 6a30f...8eb

Og hvis de fortsatt ønsker å ha kvalifisert personell til å jobbe med deg om du blir syk og andre som trenger hjelp av oss som helsepersonell, så tror jeg ikke noen bør gå så hardt ut for å få helsepersonell til å ta en lite utprøvd vaksine igjen. Det skrikes etter kvalifisert helsepersonell, og det blir nok færre å ta av om dette skulle skje igjen. 

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er frivillig selv om det er konsekvenser ved å si nei. 
 

Hvorfor angrer du, ble du syk?

Anonymkode: 339a4...52d

Om dette skulle skje igjen, så er jeg ganske sikker på at det forsvinner en god del kvalifisert helsepersonell. Og det har faktisk ikke helsevesenet råd til. Det blir konsekvensen. 
 

Ja, jeg angrer fordi jeg slet med blødninger i laaaaaaang tid etterpå. Jeg skal ALDRI putte noe mer inn i min kropp som vi vet så lite om. Og jeg kommer aldri mer til å risikere min egen helse for jobben. Som sagt, da er jeg ferdig i helsevesenet, og det er mange som tenker som meg. Så da blir det nå sårbare helsevesenet enda mer sårbart. 

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Om dette skulle skje igjen, så er jeg ganske sikker på at det forsvinner en god del kvalifisert helsepersonell. Og det har faktisk ikke helsevesenet råd til. Det blir konsekvensen. 
 

Ja, jeg angrer fordi jeg slet med blødninger i laaaaaaang tid etterpå. Jeg skal ALDRI putte noe mer inn i min kropp som vi vet så lite om. Og jeg kommer aldri mer til å risikere min egen helse for jobben. Som sagt, da er jeg ferdig i helsevesenet, og det er mange som tenker som meg. Så da blir det nå sårbare helsevesenet enda mer sårbart. 

Anonymkode: cdc01...265

Du påstår at helsevesenet er fullt av idioter. Det stemmer jo ikke.

Anonymkode: b9830...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du påstår at helsevesenet er fullt av idioter. Det stemmer jo ikke.

Anonymkode: b9830...26a

Idioter? Idioter fordi en ikke vil risikere sin egen helse?

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 28.9.2023 den 20.27):

Jeg jobber i helsevesenet, og kan trygt si at denne vaksina føltes ikke frivillig. Vi ble truet med omplassering og ble kalt inn på teppet av kommunen om vi ikke tok vaksina. Hadde akkurat tatt Astra Zenica da det kom fram at man kunne få alvorlige bivirkninger av den. 
Jeg angrer på at jeg tok denne vaksina. Skulle det bli samme presset på helsearbeidere og vaksine igjen, så  er jeg ferdig i helsevesenet. 

Anonymkode: cdc01...265

Skulle bare mangle at man ikke måtte vaksinere seg når man jobber med sårbare og syke mennesker.

Anonymkode: d23fa...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 29.9.2023 den 18.42):

For det første, hvem er "folk som meg"? For det andre, hvor kaller jeg folk dumme? 

Jeg ber folk tenke seg om. Denne gangen var vaksinen frivillig. I teorien. I praksis, både og. Det er dog ikke sikkert den er like frivillig neste gang. Jeg sier ikke det kommer folk på døren og holder deg fast i ytterdøren mens de stikker deg i armen, men om det kommer begrensinger som gjør at du ikke får tilgang på nødvendigheter er det ikke lenger frivillig. Pfizer har utviklet piller som gir beskjed når de er oppløst - med begrunnelse i at det kan hjelpe eldre og demente. Hva skjer når de bestemmer seg for at vaksiner utviklet i ekspressfart skal påtvinges hele befolkningen og du ikke kommer deg unna fordi det gis beskjed når du har adlydet ordre fra øvrige hold?

Jeg er overhodet ikke i mot vaksiner. Barna har fulgt vaksineprogram, akkurat som anbefalt. Noen annet ville vært dumt. Grunnen til jeg sier det ville være dumt ikke å følge vaksineprogram er fordi det er velutviklet og man kjenner konsekvenser og bivirkninger. Måten pandemitraktet utvikles på gjør derimot at i praksis én person eller en liten elite sitter og kan påtvinge omtrent hele den europeiske befolkningen en vaksine som ikke er velutviklet. Dette har ikke noe med at "det brenner under føttene". Det har med å bruke hodet og forstå hvilke økonomiske krefter som ligger bak disse avgjørelsene. Disse kreftene er kyniske og bryr seg lite om individer og konsekvensene disse individene opplever. Død er ikke unaturlig. Folk må faktisk forholde seg til at syke og eldre er mer sårbare for pandemier og epidemier. Til og med enkle forkjølelser kan vippe dem av pinnen. Det er trist, for all del, men jeg synes det er mer naturlig at min gamle bestemor dør av sykdom enn at mine barn skal oppleve bivirkninger av en uprøvd vaksine som gjerne følger dem hele livet. 

Anonymkode: 47134...f06

Ville du synes at det var like naturlig om det var ditt alvorlig syke barn som døde, og ikke et eldre menneske?

Anonymkode: d23fa...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Skulle bare mangle at man ikke måtte vaksinere seg når man jobber med sårbare og syke mennesker.

Anonymkode: d23fa...5c8

Ble en ikke for mye der.

Skulle bare mangle at man måtte vaksinere seg når man jobber med sårbare og syke mennesker.

Anonymkode: d23fa...5c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ble en ikke for mye der.

Skulle bare mangle at man måtte vaksinere seg når man jobber med sårbare og syke mennesker.

Anonymkode: d23fa...5c8

Man må heldigvis ikke vaksinere seg. Og det tror jeg mange har blitt mye mer bevisst på etter de bivirkningene som kom etter denne vaksina. 

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Ble en ikke for mye der.

Skulle bare mangle at man måtte vaksinere seg når man jobber med sårbare og syke mennesker.

Anonymkode: d23fa...5c8

Dessuten så er det ikke smitte denne vaksinen forhindret. De fant jo ut at den ikke var så god på å forhindre smitte, men da var det å forhindre alvorlig sykdom om du selv skulle bli syk. 

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 30.9.2023 den 10.29):

Idioter? Idioter fordi en ikke vil risikere sin egen helse?

Anonymkode: cdc01...265

Idioter fordi man som kettmøblert halvstudert ansatt tror man  vet bedre enn ekspertene.

Anonymkode: b9830...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Idioter fordi man som kettmøblert halvstudert ansatt tror man  vet bedre enn ekspertene.

Anonymkode: b9830...26a

Hva med ekspertene som frarådet vaksinen? Er de også idioter?

Anonymkode: d49c2...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 29.9.2023 den 23.54):

Og hvis de fortsatt ønsker å ha kvalifisert personell til å jobbe med deg om du blir syk og andre som trenger hjelp av oss som helsepersonell, så tror jeg ikke noen bør gå så hardt ut for å få helsepersonell til å ta en lite utprøvd vaksine igjen. Det skrikes etter kvalifisert helsepersonell, og det blir nok færre å ta av om dette skulle skje igjen. 

Anonymkode: cdc01...265

De fleste kvalifiserte helsepersonell vet fordelene ved å være vaksinerte, de har nemlig en grundig naturvitenskapelig utdannelse. Det er bare sånne alternativberter med røkelse mot mareritt på soverommet og voodoo i stedet for Paracet som vil nekte. Og dem trenger vi ikke i helsevesenet.

Anonymkode: f930e...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hva med ekspertene som frarådet vaksinen? Er de også idioter?

Anonymkode: d49c2...e7b

Nei, de er bare veldig få. 

Anonymkode: f930e...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dessuten så er det ikke smitte denne vaksinen forhindret. De fant jo ut at den ikke var så god på å forhindre smitte, men da var det å forhindre alvorlig sykdom om du selv skulle bli syk. 

Anonymkode: cdc01...265

I tillegg til å hindre smitte (jo, det også) hindrer vaksine alvorlig sykdom og død. Noe som også er resultatet når både den ansatte og pasienten er vaksinert: færre av de svake gruppene vil dø.  I tillegg: to vaksinerte i samme rom = mye mindre smittefare enn med to uvaksinerte i samme rom. Antall virus på slimhinneområdet er færre, for å si det helt konkret. Så selv hvis du er blant dem som er vaksinert OG smittet, har du lavere risiko for å smitte pasienten din. Som i sin tur har lavere risiko for å dø dersom han likevel blir smittet. 

Anonymkode: f930e...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Nei, de er bare veldig få. 

Anonymkode: f930e...fbb

Alt i alt, INGEN kan kalle seg eksperter på noe som er helt nytt og aldri har blitt gitt til mennesker før. 

Anonymkode: d49c2...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 1.10.2023 den 23.14):

De fleste kvalifiserte helsepersonell vet fordelene ved å være vaksinerte, de har nemlig en grundig naturvitenskapelig utdannelse. Det er bare sånne alternativberter med røkelse mot mareritt på soverommet og voodoo i stedet for Paracet som vil nekte. Og dem trenger vi ikke i helsevesenet.

Anonymkode: f930e...fbb

Da tror jeg du skal høre litt med helsepersonell rundt omkring i Norges land, om de er villige til å ta enda en vaksine som ikke er ordentlig utprøvd å risikere alvorlige bivirkninger. Bivirkninger som ingen en gang visste at eksisterte, nettopp fordi vaksinen ikke var godt nok utprøvd. Rett etter at jeg tok dose nr. 2 kom det frem i nyhetene om at denne vaksinen ikke skulle gis pga alvorlige bivirkninger og dødsfall. Er vel ingen med vettet i behold som tar en sånn avgjørelse igjen. 

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 1.10.2023 den 23.18):

I tillegg til å hindre smitte (jo, det også) hindrer vaksine alvorlig sykdom og død. Noe som også er resultatet når både den ansatte og pasienten er vaksinert: færre av de svake gruppene vil dø.  I tillegg: to vaksinerte i samme rom = mye mindre smittefare enn med to uvaksinerte i samme rom. Antall virus på slimhinneområdet er færre, for å si det helt konkret. Så selv hvis du er blant dem som er vaksinert OG smittet, har du lavere risiko for å smitte pasienten din. Som i sin tur har lavere risiko for å dø dersom han likevel blir smittet. 

Anonymkode: f930e...fbb

Pussig da at hele sykehjemsavdelingen ble smittet på tross av full vaksinedekning hos personalet. 

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...