Gå til innhold

Snakk om å bæsje på leggen.. covid.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har en i nær omgangskrets som var i HARNISK da covid var. Han og hele hans familie gikk HARDT ut på sosiale medier, de trodde covid kun var sterkt overdrevent, at det var oppspinn, og nesten daglig kjempet sin sak mot dette «hysteriet». De fulgte ikke anbefalinger og nektet å sitte i karantene, tok ikke vaksiner. 
Hele familien ble smittet av covid en gang, de nektet å teste seg selvsagt, så de kunne ikke innrømme at det var covid de hadde. 
 

Nå har far aka protestanten selv nylig kommet hjem fra et langt sykehusopphold hvor det var like før han måtte bøte med livet. Han var var dødssyk rett og slett. Og har nå innrømmet at det var covid han hadde. Og pipa har nå fått en annen lyd.

Tenk at denne fornektelsen fra alt av eliten innen helsevesen og forskning holdt på å ta hans liv. En kone og tre barn i skolealder kunne mistet far og ektemann. 
Skremmende.

Anonymkode: c89d7...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette gjelder jo alle som fornekter fakta. Vaksinemotstandere, de som tror jorda er flat og generelt konspirasjonstilhengere. Pipa får ikke annen lyd før de kjenner fakta på kroppen. 
Mennesket har jo rett til å mene hva de vil da men når de trer meningen nedover øra dine så er det jo litt deilig at de må innrømme de tok feil. Jeg har fått diagnose long covid (mildt forløp da) og kjenner selv noen covid fornektere. De har prestert å si jeg er syk pga vaksina. At jeg ble syk åtte måneder etter vaksine og jeg fikk påvist covid spiller ingen rolle. Vaksina har skylda. 😂

Anonymkode: 7a457...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (42 minutter siden):

Det var da riktig vel fortjent.

Det der var bare ondskapsfullt. Det er å ønske andre døde.

Anonymkode: 874fe...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det der var bare ondskapsfullt. Det er å ønske andre døde.

Anonymkode: 874fe...43d

Nå overlevde han. Men, tro meg, vi er mange som har tenkt disse tankene. 
At han før vaksinen, og etter, nektet å forholde seg til nasjonale retningslinjer kunne potensielt sette andre i livsfare. 
Jeg unner ingen sykdom, men dette kalles å lære på den harde måten. 
 

Og jeg håper tanken streifet han der han lå, at dette kunne og har han potensielt bidratt til at andre måtte gå gjennom, pga hans idioti!

Anonymkode: c89d7...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er det viktig å lære av. Formidlingen av hva som skjer må være mer nyansert. Det må være rom for at «milde» skeptikere kan få uttale seg. Slik som det var nå, med så unyansert informasjon, får de skikkelige konspirasjonsteoretikerne fritt spillerom, og treffer langt flere enn dem som ellers hadde kjøpt argumentene deres. Hundsingen og det som av mange ble oppfattet som tvangsvaksinering, førte til dette. Om ikke dette blir tatt lærdom av, vil vaksinedekningen under neste pandemi bli langt lavere, og kanskje for lav. Altså helt stikk motsatt effekt av hva som egentlig er ønsket.

Endret av Den perfekte mor, påan igjen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det der var bare ondskapsfullt. Det er å ønske andre døde.

Anonymkode: 874fe...43d

Men han døde jo ikke. Og det er da en helt normal ting å ønske andre ulykke. 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den perfekte mor, påan igjen skrev (30 minutter siden):

Og dette er det viktig å lære av. Formidlingen av hva som skjer må være mer nyansert. Det må være rom for at «milde» skeptikere kan få uttale seg. Slik som det var nå, med så unyansert informasjon, får de skikkelige konspirasjonsteoretikerne fritt spillerom, og treffer langt flere enn dem som ellers hadde kjøpt argumentene deres. Hundsingen og det som av mange ble oppfattet som tvangsvaksinering, førte til dette. Om ikke dette blir tatt lærdom av, vil vaksinedekningen under neste pandemi bli langt lavere, og kanskje for lav. Altså helt stikk motsatt effekt av hva som egentlig er ønsket.

Jeg ser egentlig ikke på det som hundsing. Alle vaksiner i dag er frivillig, det er anbefalinger. 
Når noe er så viktig må de gå hardt ut. Denne «milde» skepsisen kan forårsake andres død og et helsevesen som må stå overfor fullstendig uakseptable valg om liv og død. Under slike omstendigheter finnes det ikke rom for skepsis. Brenner det under fotsålene dine så løper du, du venter ikke og ser om gassen dreper deg først.. du tar heller konsekvensene av eventuelle «brannskader». 
Det er harde brutale valg, men det er ikke alltid det finnes tid for «vente og se an» under ikke-ideelle forhold.

Bare idioter velger den metoden.

Anonymkode: c89d7...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt deilig når karma kommer og biter noen så tydelig i halen. Godt det gikk bra med han til slutt. Håper nå at han velger å være like tydelig og verbal når han annonserer for alle at han tok feil, men det er han neppe.

Vi har noen av samme ulla i vår familie. Treningsfanatikere, supersunne grønnkålknaskere og med en svært overlegen tone. Vo andre i storfamilien fikk corona litt etter tur. Da var det ikke måte på hvor mye feil vi i deres øyne hadde gjort som ble syke av  "denne lille snuen". Ikke hadde vi spist eller drukket riktig, vaksine var selvsagt helt unødvendig osv. Vi ble tutet ørene fulle av at om vi bare hadde gjort som dem. Så ble de syke. Første og andre dagen la de ut bilder der de klaget over at de ikke kunne gå på treningssenteret og at de lagde stua hjemme om til treningsstudio. Så ble det stille. Ingen snapper, ingen "se så friske vi er". Så viste det seg at de lå helt slått ut begge to, høy feber, hoste og hodepine og var faktisk sykere enn noen av oss andre hadde vært. Det holdt hardt å ikke være like motbydelig tilbake. Da neste tilbud om vaksine kom. Så tok de den. De sluttet også å omtale covid som "denne lille snuen". Alltid fint å se folk lære og vokse. 

Anonymkode: 3cb9d...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå overlevde han. Men, tro meg, vi er mange som har tenkt disse tankene. 
At han før vaksinen, og etter, nektet å forholde seg til nasjonale retningslinjer kunne potensielt sette andre i livsfare. 
Jeg unner ingen sykdom, men dette kalles å lære på den harde måten. 
 

Og jeg håper tanken streifet han der han lå, at dette kunne og har han potensielt bidratt til at andre måtte gå gjennom, pga hans idioti!

Anonymkode: c89d7...20d

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan du tør å tenke slike tanker? Det gjelder visse andre i tråden også. Å tenke så hoverende at andre "lærer på den harde måten" 

Du må huske at enhver sykdom du selv kan få, har du potensielt kunne pådratt deg selv. Det er veldig vanskelig å vite hvorfor noen blir livstruende syke. Og da kan du jo tenke på kostholdet ditt, alkoholinntak, inaktivitet, psykiske belastninger du har hatt pga feil valg eller å ha omgitt deg med feil mennesker. En ting er sikkert og det er at du ikke har levd perfekt og riktig på noen måte. Så den skammen du vil kunne komme til å oppleve må jo bli uutholdelig?  Mest sannsynlig vil du komme til å fortrenge den da, men karma er ikke bare ovetro eller et uttrykk.

Og det er faktisk 100% sant også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kollega som gikk me munnbind nesten et år lenger enn alle andre. besserwisser på alt liksom. så gikk det 4 uker så fikk vedkommende covid etter en tilstelning. Jeg har lurt oå om alle vi andre hadde blitt litt herdet  over tid ved å ikke bruke munnbind mens hun her aldri fikk det pga munnbind. Det var ingen andre på den tilstelningen som fikk covid, vi  vet ikke ikke hvem som tok det med inn. Men hun fikk det.. Lo litt da... men da hun fikk alvorlig sykdom i etterkant som sannsynlig bivirkning tenkte jeg at det hadde holdt med en posjon covid.  bare for å poengtere liksom... ikke sykdom som  ga  varige men liksom....

Anonymkode: 86c8a...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg har en kollega som gikk me munnbind nesten et år lenger enn alle andre. besserwisser på alt liksom. så gikk det 4 uker så fikk vedkommende covid etter en tilstelning. Jeg har lurt oå om alle vi andre hadde blitt litt herdet  over tid ved å ikke bruke munnbind mens hun her aldri fikk det pga munnbind. Det var ingen andre på den tilstelningen som fikk covid, vi  vet ikke ikke hvem som tok det med inn. Men hun fikk det.. Lo litt da... men da hun fikk alvorlig sykdom i etterkant som sannsynlig bivirkning tenkte jeg at det hadde holdt med en posjon covid.  bare for å poengtere liksom... ikke sykdom som  ga  varige men liksom....

Anonymkode: 86c8a...112

Hvorfor tror du det var på tilstelninger hun ble smittet? 

Anonymkode: 3b812...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har en kollega som gikk me munnbind nesten et år lenger enn alle andre. besserwisser på alt liksom. så gikk det 4 uker så fikk vedkommende covid etter en tilstelning. Jeg har lurt oå om alle vi andre hadde blitt litt herdet  over tid ved å ikke bruke munnbind mens hun her aldri fikk det pga munnbind. Det var ingen andre på den tilstelningen som fikk covid, vi  vet ikke ikke hvem som tok det med inn. Men hun fikk det.. Lo litt da... men da hun fikk alvorlig sykdom i etterkant som sannsynlig bivirkning tenkte jeg at det hadde holdt med en posjon covid.  bare for å poengtere liksom... ikke sykdom som  ga  varige men liksom....

Anonymkode: 86c8a...112

Men, men, men, da var det jo bra at hun brukte munnbind slik at hun ikke smittet noen andre på den tilstemningen? Det virket jo tydeligvis. 

Anonymkode: 0062d...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg ser egentlig ikke på det som hundsing. Alle vaksiner i dag er frivillig, det er anbefalinger. 
Når noe er så viktig må de gå hardt ut. Denne «milde» skepsisen kan forårsake andres død og et helsevesen som må stå overfor fullstendig uakseptable valg om liv og død. Under slike omstendigheter finnes det ikke rom for skepsis. Brenner det under fotsålene dine så løper du, du venter ikke og ser om gassen dreper deg først.. du tar heller konsekvensene av eventuelle «brannskader». 
Det er harde brutale valg, men det er ikke alltid det finnes tid for «vente og se an» under ikke-ideelle forhold.

Bare idioter velger den metoden.

Anonymkode: c89d7...20d

Jeg jobber i helsevesenet, og kan trygt si at denne vaksina føltes ikke frivillig. Vi ble truet med omplassering og ble kalt inn på teppet av kommunen om vi ikke tok vaksina. Hadde akkurat tatt Astra Zenica da det kom fram at man kunne få alvorlige bivirkninger av den. 
Jeg angrer på at jeg tok denne vaksina. Skulle det bli samme presset på helsearbeidere og vaksine igjen, så  er jeg ferdig i helsevesenet. 

Anonymkode: cdc01...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jeg jobber i helsevesenet, og kan trygt si at denne vaksina føltes ikke frivillig. Vi ble truet med omplassering og ble kalt inn på teppet av kommunen om vi ikke tok vaksina. Hadde akkurat tatt Astra Zenica da det kom fram at man kunne få alvorlige bivirkninger av den. 
Jeg angrer på at jeg tok denne vaksina. Skulle det bli samme presset på helsearbeidere og vaksine igjen, så  er jeg ferdig i helsevesenet. 

Anonymkode: cdc01...265

I andre land ble folk sparket på dagen om de ikke vaksinerte seg, og det var ikke snakk om helsevesenet engang. 
Og tro meg, de har ikke velferdsordninger som i Norge… Blir du sagt opp are you on your own.

Anonymkode: c89d7...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sug lut skrev (7 timer siden):

Men han døde jo ikke. Og det er da en helt normal ting å ønske andre ulykke. 

Du er slik, det vet vi. 

Anonymkode: 029c1...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

I andre land ble folk sparket på dagen om de ikke vaksinerte seg, og det var ikke snakk om helsevesenet engang. 
Og tro meg, de har ikke velferdsordninger som i Norge… Blir du sagt opp are you on your own.

Anonymkode: c89d7...20d

Og andre land har slitt med blant annet lav vaksinedekning. Er det det som er målet? Det er klart at for dem som ikke hadde betenkeligheter med å ta vaksinen så opplevde de seg hverken hundset eller tvangsvaksinert. De som var redde, de følte seg tvunget. Og måten de ble forsøkt overbevist på, virket i svært stor grad så motsatt som den kunne. Tvang fører sjelden med seg en følelse av trygghet og overbevisning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som som synes vedkommende fortjente dette, tenker dere på at Norge er i ferd med å gi fra seg retten til frivillige vaksiner? At who skal få velge for oss innbyggere når og med hva vi skal vaksinere oss med? At vi får begrensninger dersom vi ikke adlyder? At mens vaksiner tidligere ble testet over flere år, nå kan testes på 100 dager og samtidig ikke gi oss mulighet for å klage på eventuelle bivirkninger? 

Bare så det er sagt, jeg tok vaksinen selv. Men, jeg angrer som en hund. Det burde flere av dere gjøre. Det er skremmende hvordan dere lar dere hundse med ovenfra. Og ja, covid er ekte og alvorlig og alt sammen, men likevel svært opphauset i forhold til alvorlighetsgraden for menigmann. Derimot, å si fra seg retten til å bestemme kan vise seg enda mer alvorlige konsekvenser. Håper hørja her inne tenker seg om neste gang dere blir nektet å forlate dørstokken uten riktig sertifikat. 

Anonymkode: 47134...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dere som som synes vedkommende fortjente dette, tenker dere på at Norge er i ferd med å gi fra seg retten til frivillige vaksiner? At who skal få velge for oss innbyggere når og med hva vi skal vaksinere oss med? At vi får begrensninger dersom vi ikke adlyder? At mens vaksiner tidligere ble testet over flere år, nå kan testes på 100 dager og samtidig ikke gi oss mulighet for å klage på eventuelle bivirkninger? 

Bare så det er sagt, jeg tok vaksinen selv. Men, jeg angrer som en hund. Det burde flere av dere gjøre. Det er skremmende hvordan dere lar dere hundse med ovenfra. Og ja, covid er ekte og alvorlig og alt sammen, men likevel svært opphauset i forhold til alvorlighetsgraden for menigmann. Derimot, å si fra seg retten til å bestemme kan vise seg enda mer alvorlige konsekvenser. Håper hørja her inne tenker seg om neste gang dere blir nektet å forlate dørstokken uten riktig sertifikat. 

Anonymkode: 47134...f06

Amen. Men her inne taler du for døve ører dessverre. Propagandaen og massesuggesjonen fungerte akkurat som den skulle. Skremmende å være vitne til, mye mer skremmende enn covid noen gang var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dere som som synes vedkommende fortjente dette, tenker dere på at Norge er i ferd med å gi fra seg retten til frivillige vaksiner? At who skal få velge for oss innbyggere når og med hva vi skal vaksinere oss med? At vi får begrensninger dersom vi ikke adlyder? At mens vaksiner tidligere ble testet over flere år, nå kan testes på 100 dager og samtidig ikke gi oss mulighet for å klage på eventuelle bivirkninger? 

Bare så det er sagt, jeg tok vaksinen selv. Men, jeg angrer som en hund. Det burde flere av dere gjøre. Det er skremmende hvordan dere lar dere hundse med ovenfra. Og ja, covid er ekte og alvorlig og alt sammen, men likevel svært opphauset i forhold til alvorlighetsgraden for menigmann. Derimot, å si fra seg retten til å bestemme kan vise seg enda mer alvorlige konsekvenser. Håper hørja her inne tenker seg om neste gang dere blir nektet å forlate dørstokken uten riktig sertifikat. 

Anonymkode: 47134...f06

Oj, dette er veldig interessant! Hvor kan jeg lese mer om dette at WHO skal innføre tvangsvaksinering i Norge? Hvordan har de tenkt å gjennomføre det? 

Jeg lurer også på hvorfor jeg skal bruke tid og energi på å angre på å ha tatt Covid-vaksine? Jeg er jo frisk som en fisk.

Anonymkode: 23e7f...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor tror du det var på tilstelninger hun ble smittet? 

Anonymkode: 3b812...345

Nei altså helt sikker er jeg ikke har bare hennes ord på at hun den siste uken ikke hadde vært noe annet sted... men joda kunne jo fått det på butikken. men det var ingen på jobb hos oss som hadde noe tegn til det, og hun hadde ikke vært noe sted på kvelden eller i noen butikker... og ingen andre i hennes familie testet positivt...

Anonymkode: 86c8a...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Dere som som synes vedkommende fortjente dette, tenker dere på at Norge er i ferd med å gi fra seg retten til frivillige vaksiner? At who skal få velge for oss innbyggere når og med hva vi skal vaksinere oss med? At vi får begrensninger dersom vi ikke adlyder? At mens vaksiner tidligere ble testet over flere år, nå kan testes på 100 dager og samtidig ikke gi oss mulighet for å klage på eventuelle bivirkninger? 

Bare så det er sagt, jeg tok vaksinen selv. Men, jeg angrer som en hund. Det burde flere av dere gjøre. Det er skremmende hvordan dere lar dere hundse med ovenfra. Og ja, covid er ekte og alvorlig og alt sammen, men likevel svært opphauset i forhold til alvorlighetsgraden for menigmann. Derimot, å si fra seg retten til å bestemme kan vise seg enda mer alvorlige konsekvenser. Håper hørja her inne tenker seg om neste gang dere blir nektet å forlate dørstokken uten riktig sertifikat. 

Anonymkode: 47134...f06

Hvorfor angrer du som en hund for at du tok vaksinen? Ble du syk av vaksinen? Personlig har jeg tatt 4 vaksiner, og har ikke hatt en eneste bivirkning så her er det ingen anger, men jeg lurer jo litt på hva som er bakgrunnen for anger. 

Når det kommer til påstanden om at WHO er på vei til å skulle velge for hele norges befolkning om de skal ta en vaksinen og når så stusser jeg litt på den påstanden. Kan du henvise til den kilden du har tatt den informasjonen fra? I Norge er det også klagemuligheter ved bivirkninger så jeg lurer litt på kilden til denne påstanden også.

Jeg er nok av de som mener at det er korrekt at en helsearbeider blir forflyttet internt hvis de jobber med sårbare pasienter og ikke vaksinerer seg. Det er viktigere å ta hensyn til de sårbare pasientene som sannsynligvis ikke vil tåle en smitte og gå gjennom ett sykdomsforløp under en pandemi som Korona, og  da teller det mer å skjerme de sårbare enn å skjerme de som nekter å vaksinere seg. 

Anonymkode: f841b...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://subjekt.no/2023/05/08/vi-savner-debatt-om-who-traktaten/

https://www.fhi.no/sm/smittevernveilederen/temakapitler/internasjonalt-smittevernsamarbeid/?term=

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/er-det-noe-ingvild-kjerkol-og-who-er-redde-for-at-vi-skal-fa-vite/o/5-95-1163997

Årsaken til at jeg angrer på vaksinen er bl.a. blødningsforstyrrelser, samt lite kunnskap om langtidseffekter. Tross vaksine har jeg hatt covid 3 ganger. Min mann som ikke er vaksinert har hatt det like mange ganger, men mye mildere. Normalt pleier det å være motsatt hos oss. 

Anonymkode: 47134...f06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

https://subjekt.no/2023/05/08/vi-savner-debatt-om-who-traktaten/

https://www.fhi.no/sm/smittevernveilederen/temakapitler/internasjonalt-smittevernsamarbeid/?term=

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/er-det-noe-ingvild-kjerkol-og-who-er-redde-for-at-vi-skal-fa-vite/o/5-95-1163997

Årsaken til at jeg angrer på vaksinen er bl.a. blødningsforstyrrelser, samt lite kunnskap om langtidseffekter. Tross vaksine har jeg hatt covid 3 ganger. Min mann som ikke er vaksinert har hatt det like mange ganger, men mye mildere. Normalt pleier det å være motsatt hos oss. 

Anonymkode: 47134...f06

Det er forståelig at man angrer når man har får bivirkninger. Når det kommer til hvem som ble mest syk ved korona infeksjon vaksinert kontra ikke vaksinerte har jeg en helt annen erfaring enn deg. De jeg kjenner som ikke tok vaksinene ble jevnt over mye sykere enn de jeg kjenner som tok vaksinene. Jeg f.eks har hatt korona en gang, og da hadde jeg litt vondt i hodet ene dagen. De rundt meg som ikke har tatt eller som ikke kunne ta vaksinen som f.eks min datter, sønn (de ble syke før det var aktuelt å vaksinere barn) og min mann som ikke kunne ta pga allergi har hatt korona henholdsvis 2,3 og 3 ganger. Alle de tre ble skikkelig dårlige og min mann har også utviklet long covid i etterkant av koronainfeksjon for tredje gang. Når det er sagt så sier ikke det noe om hvor stor risikoen er for vaksinerte kontra ikke vaksinerte da min erfaring er kun erfaring basert på individnivå og ikke på gruppenivå (akkurat som din erfaring også er).

Anonymkode: f841b...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg jobber i helsevesenet, og kan trygt si at denne vaksina føltes ikke frivillig. Vi ble truet med omplassering og ble kalt inn på teppet av kommunen om vi ikke tok vaksina. Hadde akkurat tatt Astra Zenica da det kom fram at man kunne få alvorlige bivirkninger av den. 
Jeg angrer på at jeg tok denne vaksina. Skulle det bli samme presset på helsearbeidere og vaksine igjen, så  er jeg ferdig i helsevesenet. 

Anonymkode: cdc01...265

Det er jo fritt valg, om du ikke ønsker vaksine så lar du være. Så er konsekvensen at du kan bli satt til andre arbeidsoppgaver. Det er helt greit. Jeg vil ikke som pasient ha uvaksinerte sykepleiere hos meg, jeg vil ha sykepleiere som gjør det de kan for å beskytte meg og seg selv. Jeg vil ha sykepleiere som arbeider kunnskapsbasert og som følger anbefalinger fra helsemyndighetene både nasjonalt og internasjonalt. Det gjør jeg selv som sykepleier og det forventer jeg også. 
Du velger som du vil og velger dermed også konsekvensene. 

Anonymkode: 6a30f...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...