Gjest Danida Skrevet 24. august 2023 #26 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er akkurat det jeg prøver å fortelle. Men jeg tar alltid feil Anonymkode: 158ba...ce7 Sånne folk må få det lest høyt av noen de frykter litt. F eks på familievernkontoret.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #27 Skrevet 24. august 2023 Danida skrev (14 minutter siden): Sånne folk må få det lest høyt av noen de frykter litt. F eks på familievernkontoret. Han har fått beskjed av en mann på barnevernet. Det hjelper heller ikke. Ingen andre enn han har rett. Han sier ja og at han må skjerpe seg der og da, men gjør ikke noe med det. Har hatt veiledning i snart et år, og det er ingen endring. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #28 Skrevet 24. august 2023 Hvorfor vil hun bo der? er det fordi hun har mange venner der? Han høres ut som min eks og han er ikke en hyggelig mann Anonymkode: 4957c...fb4
Gjest Danida Skrevet 24. august 2023 #29 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Han har fått beskjed av en mann på barnevernet. Det hjelper heller ikke. Ingen andre enn han har rett. Han sier ja og at han må skjerpe seg der og da, men gjør ikke noe med det. Har hatt veiledning i snart et år, og det er ingen endring. Anonymkode: 158ba...ce7 Syns barnet det er noe allright å bo der, da? Dersom han fortsetter å komme med meldinger til deg om hva barnet gjør og ikke gjør, så bør du kanskje bare sende et papagøyesvar. Gjenta det samme hver gang. "Dette må du ta opp med XX hos barnevernet, det er de som gir deg foreldreveiledning, ikke jeg."
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #30 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor vil hun bo der? er det fordi hun har mange venner der? Han høres ut som min eks og han er ikke en hyggelig mann Anonymkode: 4957c...fb4 Ja, hun vil bo der 50% fordi de fleste vennene bor der. Jeg vurderer å flytte dit meste år, men det koster mye mer å kjøpe noe der enn her jeg bor, og det er et trangt leiemarked. Siste året har det bare vært steder med et soverom til 12000 i mnd, så lite sannsynlig at jeg har råd til det.. Danida skrev (3 minutter siden): Syns barnet det er noe allright å bo der, da? Dersom han fortsetter å komme med meldinger til deg om hva barnet gjør og ikke gjør, så bør du kanskje bare sende et papagøyesvar. Gjenta det samme hver gang. "Dette må du ta opp med XX hos barnevernet, det er de som gir deg foreldreveiledning, ikke jeg." Hun synes det er vanskelig å bo der med han, men hun vil gjerne være der pga vennene. Har svart mye «ok» og «jaha» og «dette må du fikse selv» og «hva tenker du det hjelper å si fra til meg?» får ikke noe svar etter det da, men så går det noen timer og så får jeg en ny «xxx la et vått håndkle på gulvet på rommet» Jeg skjønner seriøst ikke hva han gjør dette for. Jeg gjør jo aldri noe med den informasjonen jeg får. Bortsett fra den gangen han låste henne ute da. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #31 Skrevet 24. august 2023 Er jeg den eneste som ikke skjønner hvordan du kan la barnet ditt no der?? Hun blir jo forsømt, omsorgssvikt. Og indirekte også av deg siden du ikke hjelper henne.... Anonymkode: da4a8...80f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #32 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Er jeg den eneste som ikke skjønner hvordan du kan la barnet ditt no der?? Hun blir jo forsømt, omsorgssvikt. Og indirekte også av deg siden du ikke hjelper henne.... Anonymkode: da4a8...80f Nå mener barnevernet det motsatte da, og i og med at hun er gammel nok til å bestemme selv, så er det lite jeg kan gjøre egentlig. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #33 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Ja, hun vil bo der 50% fordi de fleste vennene bor der. Jeg vurderer å flytte dit meste år, men det koster mye mer å kjøpe noe der enn her jeg bor, og det er et trangt leiemarked. Siste året har det bare vært steder med et soverom til 12000 i mnd, så lite sannsynlig at jeg har råd til det.. Det er ett vanskelig dilemma det der... Har ingen andre råd enn å holde ut, og snakke med barnet ditt om at hun ikke er den som gjør feil Mitt barn flyttet til sin far, bedre miljø, flere venner (en stund) osv. Han er som din eks, og det tok ikke lange tiden før hun flyttet tilbake til meg. Anonymkode: 4957c...fb4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #34 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er ett vanskelig dilemma det der... Har ingen andre råd enn å holde ut, og snakke med barnet ditt om at hun ikke er den som gjør feil Mitt barn flyttet til sin far, bedre miljø, flere venner (en stund) osv. Han er som din eks, og det tok ikke lange tiden før hun flyttet tilbake til meg. Anonymkode: 4957c...fb4 Vi har hatt ordningen i et år nå. Men hun sa at om jeg flytter dit, så vil hun bo 100% hos meg. Det er bare vennene som holder henne der Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #35 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Vi har hatt ordningen i et år nå. Men hun sa at om jeg flytter dit, så vil hun bo 100% hos meg. Det er bare vennene som holder henne der Anonymkode: 158ba...ce7 jeg skjønner at det er fryktelig vanskelig med høye boligpriser, og hun er jo såpass stor at hun sikkert ikke bor hjemme i så veldig mange år til. Men jeg ville vurdert det, hun har det jo åpenbart ikke bra hos far Anonymkode: 4957c...fb4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #36 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): jeg skjønner at det er fryktelig vanskelig med høye boligpriser, og hun er jo såpass stor at hun sikkert ikke bor hjemme i så veldig mange år til. Men jeg ville vurdert det, hun har det jo åpenbart ikke bra hos far Anonymkode: 4957c...fb4 Jeg vurderer det. Men må vente til neste år. Har et barn til som har alt her vi bor nå. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #37 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå mener barnevernet det motsatte da, og i og med at hun er gammel nok til å bestemme selv, så er det lite jeg kan gjøre egentlig. Anonymkode: 158ba...ce7 Nå vet vel de ikke alt som skjer der? Det med å bytte lås alene hadde vært nok for meg, men jeg brur meg om ungene mine da. Anonymkode: da4a8...80f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #38 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Jeg vurderer det. Men må vente til neste år. Har et barn til som har alt her vi bor nå. Anonymkode: 158ba...ce7 Var i samme situasjon som deg, involverte barnevernet og som mente jeg måtte flytte. Men da var hun 17 år og med 2 mindre søsken var det ikke aktuelt. (Far bor 40 min unna) Så kan bare sende deg en styrkeklem! Anonymkode: 4957c...fb4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #39 Skrevet 24. august 2023 Hvor lang avstand er det nå for datteren din, med transport hun kan ta selv? (kollektivtransport, sykkel) Er det en løsning at du flytter litt nærmere ned fortsatt ok boligpriser? Anonymkode: d8457...704
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #40 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Nå vet vel de ikke alt som skjer der? Det med å bytte lås alene hadde vært nok for meg, men jeg brur meg om ungene mine da. Anonymkode: da4a8...80f De vet om det. Jeg har jo fortalt det. De ringer meg og spør hvordan det går. Og det handler ikke om jeg bryr meg om barna eller ikke. Barna har sterkere rettigheter enn det jeg har. Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvor lang avstand er det nå for datteren din, med transport hun kan ta selv? (kollektivtransport, sykkel) Er det en løsning at du flytter litt nærmere ned fortsatt ok boligpriser? Anonymkode: d8457...704 Det er 6 min med buss og 20 min å gå til skolen. Fra far er det 15 min å gå. Stedene ligger veldig tett, men store prisforskjeller. Får dyre boliger her også, men da de som ligger helt ved sjøen. Det er bare en liten del av stedet jeg bor som ligger ved sjøen, og får enebolig til 2-3 mill her. Det han bor koster samme boligene 5-6 mill. Jeg får nok rundt 3 for mitt hus, men overskuddet (ca 2 mill) er langt fra nok egenkapital på neste bolig. Får ikke mer enn 2 mill i lån. Billigste som ligger ute der nå er restaureringsobjekt til 4 mill…. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #41 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Var i samme situasjon som deg, involverte barnevernet og som mente jeg måtte flytte. Men da var hun 17 år og med 2 mindre søsken var det ikke aktuelt. (Far bor 40 min unna) Så kan bare sende deg en styrkeklem! Anonymkode: 4957c...fb4 Det er jo det som er dilemma. Hvilket av barna skal man ta hensyn til? Det er fryktelig vanskelig. Men neste år går begge på samme skole da. Så jeg leter og leter etter mulig bolig. Det er jo ikke uten risiko å selge før jeg har en plan for neste bolig. Jeg risikerer jo faktisk å bli hjemløs om jeg gjør det Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #42 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo det som er dilemma. Hvilket av barna skal man ta hensyn til? Det er fryktelig vanskelig. Men neste år går begge på samme skole da. Så jeg leter og leter etter mulig bolig. Det er jo ikke uten risiko å selge før jeg har en plan for neste bolig. Jeg risikerer jo faktisk å bli hjemløs om jeg gjør det Anonymkode: 158ba...ce7 Men det er jo ikke så langt til far, ser jeg over her. Kan du være mer på tilbudsside med tilrettelegging og transport? Jeg gjorde det her, endte opp med å kjøre frem og tilbake til skolen, kjøre til trening etc. Jeg sa rett ut til barnevernet at jeg kunne ikke flytte. Jeg har 2 barn til, en jobb som ligger 20 min motsatt vei osv. Jeg kunne ikke rive opp hele livet dems her fordi far til eldste var idiot. Anonymkode: 4957c...fb4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #43 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er jo det som er dilemma. Hvilket av barna skal man ta hensyn til? Det er fryktelig vanskelig. Men neste år går begge på samme skole da. Så jeg leter og leter etter mulig bolig. Det er jo ikke uten risiko å selge før jeg har en plan for neste bolig. Jeg risikerer jo faktisk å bli hjemløs om jeg gjør det Anonymkode: 158ba...ce7 Du må jo ta hensyn til begge og la begge bo hos deg. Hvor er ikke så farlig, bare det ikke er hos faren. Anonymkode: da4a8...80f
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #44 Skrevet 24. august 2023 Det høres ikke ut som han er klar for å ha barnet så mye, men når det er barnet somønsker dette så hadde jeg strekt meg langt. Du skriver ikke hvor gammelt barnet er, men om det ikke er for lite ville jeg tatt en lang prat med det hjemme for å snakke om det er noe du kan hjelpe til med i det daglige slik at ting hos far blir litt bedre. Om det er å ringe barnet hver morgen for å vekke, kan gjøre hverdagen for barnet mye bedre. Nå har jeg store barn som egentlig abre bor hjemme, men eldte er hos kjærestene endel. Hver gang det er hos kjæresten sender jeg en snapp hver gang jeg står opp, er det ingen respons før 7 så ringer jeg. Hun er syk og sliter med søvn, så noen ganger sover hun så dypt at hun ikke hører ringeklokka, men ringelyden ifra meg våkner hun av. Samme gjør jeg når jeg starter tidlig på jobb, da drar jeg noen timer før de skal stå opp. Da får begge ungene en snapp, og er det ingen respons før 7 så ringer jeg. De klarer egentlig å stå opp selv, men for oss har det faktisk blitt en hyggelig morgen ting for de aller fleste gangene får jeg god morgen tilbake på snapp. Så snakk med barnet om det kan være noen små ting du kan hjelpe til med som ikke blir veldig inngripende. Tidligere hade jeg bonusbarn og moren deres var ett surrehue med å huske ting. Var det turdag så husket hun det aldri, svømming osv. Ungene syns det alltid var sårt å være de som aldri hadde riktig tøy, hadde med ski, pålegg til påskefrokosten osv. Vi tok en liten prat hjemme omkring dette for de kom ofte hjem til oss etter skolen når slikt hadde skjedd, da var de lei seg og trengte å hente seg litt inn før de skulle hjem til moren. En av mine barn sendte de en mld kvelden før med beskjed turdag, svømming osv. Det ble nemlig helkræsj om mor fikk høre vi hadde gitt beskjed til ungene om slikt, men om beskjeden kom ifra mine barn var det ikke ett problem. Så da kunne ungene pakke og ordne selv hjemme hos moren, var det noe de ikke fant eller hadde der fant vi det frem. De hade ingenting som gikk frem og tilbake, så vi hadde alt vi trengte hos oss. Moren skulle også ha det, men hun hadde null kontoll på ting. Og skulle det være mer aktutt så kom de innom oss før skolen. Vi bodde rett ved skolen så dette var praktisk mulig, eller jeg sendte tingene med mine barn. Så snakk med barnet ditt og kanskje dere kan finne noen små ting som kan hjelpe for dere. Du bør ikke og skal ikke stå for den daglige oppdragelsen på godt og vondt når hun er hos far, men om du kan gjøre småting som barnet ditt også ønsker slik at ting blir bedre ville jeg strekt meg langt. Kjefte på mitt barn over tlf eller ta oppdragerpraten om hvordan hun oppførste seg hos far hadde jeg aldri gjort. For hvordan far var mot barnet aner jeg ikke så det blir feil for meg å gripe inn der. Jeg oppdrar når barnet er hjemme hos meg, jeg skal gi ros og jeg skal veilede når det er negative ting hjemme hos meg. For meg var dette en bitteliten ting og ikke noe styr. Vi fikk ukesplanen deres på mail hver fredag og hver søndag fant vi frem alles ukesplaner og førte opp på kalenderen vi hadde. Det gjorde jeg hver søndag så to ekstra selv ukene de ikke var det var ikke ett problem. Hjemme hos oss tittet alle på kalenderen hver morgen og de klarte selv å ha styr på ting, de så også selv at imorra er det turdag og ga beskjed at de ønsket å ha med pølser slik at vi fikk kjøpt. Så en mld var en bitteliten enkel ting for meg, men gjorde ting veldig mye bedre for ungene. Anonymkode: 346b9...c4a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #45 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Men det er jo ikke så langt til far, ser jeg over her. Kan du være mer på tilbudsside med tilrettelegging og transport? Jeg gjorde det her, endte opp med å kjøre frem og tilbake til skolen, kjøre til trening etc. Jeg sa rett ut til barnevernet at jeg kunne ikke flytte. Jeg har 2 barn til, en jobb som ligger 20 min motsatt vei osv. Jeg kunne ikke rive opp hele livet dems her fordi far til eldste var idiot. Anonymkode: 4957c...fb4 Jeg er på jobb i skoletiden, og reiser 07.30. Kjører til treninger og kamper når hun er hos meg. Kjøringen får far til da. Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Du må jo ta hensyn til begge og la begge bo hos deg. Hvor er ikke så farlig, bare det ikke er hos faren. Anonymkode: da4a8...80f Jeg nekter da ingen å bo hos meg. Hvor fikl du det fra? Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #46 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det høres ikke ut som han er klar for å ha barnet så mye, men når det er barnet somønsker dette så hadde jeg strekt meg langt. Du skriver ikke hvor gammelt barnet er, men om det ikke er for lite ville jeg tatt en lang prat med det hjemme for å snakke om det er noe du kan hjelpe til med i det daglige slik at ting hos far blir litt bedre. Om det er å ringe barnet hver morgen for å vekke, kan gjøre hverdagen for barnet mye bedre. Nå har jeg store barn som egentlig abre bor hjemme, men eldte er hos kjærestene endel. Hver gang det er hos kjæresten sender jeg en snapp hver gang jeg står opp, er det ingen respons før 7 så ringer jeg. Hun er syk og sliter med søvn, så noen ganger sover hun så dypt at hun ikke hører ringeklokka, men ringelyden ifra meg våkner hun av. Samme gjør jeg når jeg starter tidlig på jobb, da drar jeg noen timer før de skal stå opp. Da får begge ungene en snapp, og er det ingen respons før 7 så ringer jeg. De klarer egentlig å stå opp selv, men for oss har det faktisk blitt en hyggelig morgen ting for de aller fleste gangene får jeg god morgen tilbake på snapp. Så snakk med barnet om det kan være noen små ting du kan hjelpe til med som ikke blir veldig inngripende. Tidligere hade jeg bonusbarn og moren deres var ett surrehue med å huske ting. Var det turdag så husket hun det aldri, svømming osv. Ungene syns det alltid var sårt å være de som aldri hadde riktig tøy, hadde med ski, pålegg til påskefrokosten osv. Vi tok en liten prat hjemme omkring dette for de kom ofte hjem til oss etter skolen når slikt hadde skjedd, da var de lei seg og trengte å hente seg litt inn før de skulle hjem til moren. En av mine barn sendte de en mld kvelden før med beskjed turdag, svømming osv. Det ble nemlig helkræsj om mor fikk høre vi hadde gitt beskjed til ungene om slikt, men om beskjeden kom ifra mine barn var det ikke ett problem. Så da kunne ungene pakke og ordne selv hjemme hos moren, var det noe de ikke fant eller hadde der fant vi det frem. De hade ingenting som gikk frem og tilbake, så vi hadde alt vi trengte hos oss. Moren skulle også ha det, men hun hadde null kontoll på ting. Og skulle det være mer aktutt så kom de innom oss før skolen. Vi bodde rett ved skolen så dette var praktisk mulig, eller jeg sendte tingene med mine barn. Så snakk med barnet ditt og kanskje dere kan finne noen små ting som kan hjelpe for dere. Du bør ikke og skal ikke stå for den daglige oppdragelsen på godt og vondt når hun er hos far, men om du kan gjøre småting som barnet ditt også ønsker slik at ting blir bedre ville jeg strekt meg langt. Kjefte på mitt barn over tlf eller ta oppdragerpraten om hvordan hun oppførste seg hos far hadde jeg aldri gjort. For hvordan far var mot barnet aner jeg ikke så det blir feil for meg å gripe inn der. Jeg oppdrar når barnet er hjemme hos meg, jeg skal gi ros og jeg skal veilede når det er negative ting hjemme hos meg. For meg var dette en bitteliten ting og ikke noe styr. Vi fikk ukesplanen deres på mail hver fredag og hver søndag fant vi frem alles ukesplaner og førte opp på kalenderen vi hadde. Det gjorde jeg hver søndag så to ekstra selv ukene de ikke var det var ikke ett problem. Hjemme hos oss tittet alle på kalenderen hver morgen og de klarte selv å ha styr på ting, de så også selv at imorra er det turdag og ga beskjed at de ønsket å ha med pølser slik at vi fikk kjøpt. Så en mld var en bitteliten enkel ting for meg, men gjorde ting veldig mye bedre for ungene. Anonymkode: 346b9...c4a Jeg sender melding hver morgen, men når hun legger seg klokken 03.00 om natten fordi hun har sovet nesten hele kvelden, så våkner hun ikke om jeg ringer. Døgnet er helt snudd hos far. Denne uken har hun ikke vært på treninger heller fordi hun har sovet hele kvelden. I morgen kommer hun til meg da, så tenkte kanskje å sende melding til faren og si fra om alt som skjer her. Kanskje han slutter da.. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #47 Skrevet 25. august 2023 Oppdatert: nå ordner deg seg. Hun flytter hjem 100%. Hun har fått så mye kjeft i dag at hun har låst seg inn på rommet sitt og tør ikke gå ut. Hun pakker alt, far reiser og jeg henter henne mens han er borte. Hun føler seg så mislykket i livet at hun ikke kan ha det sånn mer. Hun har fått høre alt hun gjør galt i detalj. Får håpe det holder, og at hun ikke vil tilbake. Fra i gå kveld til i dag morges har jeg fått ikke mindre enn 11 meldinger med hva hun har gjort galt. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #48 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Oppdatert: nå ordner deg seg. Hun flytter hjem 100%. Hun har fått så mye kjeft i dag at hun har låst seg inn på rommet sitt og tør ikke gå ut. Hun pakker alt, far reiser og jeg henter henne mens han er borte. Hun føler seg så mislykket i livet at hun ikke kan ha det sånn mer. Hun har fått høre alt hun gjør galt i detalj. Får håpe det holder, og at hun ikke vil tilbake. Fra i gå kveld til i dag morges har jeg fått ikke mindre enn 11 meldinger med hva hun har gjort galt. Anonymkode: 158ba...ce7 Så utrolig bra! Det er det verste man kan oppleve, å bli behandlet sånn av sine egne foreldre. Håper han skjønner hvor idiot han er og at han antagelig har ødelagt forholdet dem i mellom Anonymkode: 4957c...fb4
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #49 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Så utrolig bra! Det er det verste man kan oppleve, å bli behandlet sånn av sine egne foreldre. Håper han skjønner hvor idiot han er og at han antagelig har ødelagt forholdet dem i mellom Anonymkode: 4957c...fb4 Jeg forklarte at sånn kjefting ødelegger henne. Han svarte «til pass for henne». Så sa jeg at dette jo grenser til psykisk mishandling, og da svarte han «nei, det kalles oppdragelse». Han ser virkelig ikke hva det kan gjøre med et annet menneske. Jeg håper det varer at hun er her. Hun leverer fra seg nøkkel og rensker rommet sitt. Jeg får bare forberede meg på mye kjøring til og fra venner fremover. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 25. august 2023 #50 Skrevet 25. august 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jeg forklarte at sånn kjefting ødelegger henne. Han svarte «til pass for henne». Så sa jeg at dette jo grenser til psykisk mishandling, og da svarte han «nei, det kalles oppdragelse». Han ser virkelig ikke hva det kan gjøre med et annet menneske. Jeg håper det varer at hun er her. Hun leverer fra seg nøkkel og rensker rommet sitt. Jeg får bare forberede meg på mye kjøring til og fra venner fremover. Anonymkode: 158ba...ce7 Jeg får helt vondt, og helt flashbacks av dette Da min datter rømte fra faren så snakket jeg med stemor som sa "vet ikke hva vi skal gjøre med henne jeg, hun er jo helt umulig". Jada, hun kan være umulig, men man må uansett møte barna der de er, og ikke kjefte og smelle. Hun hadde tilogmed ropt til henne at hun trengte medisiner og en "jævla god psykolog". Man gjør bare ikke sånt med noen mennesker. Der endte det med at far ble fysisk mot henne, dessverre, før hun skjønte at det ikke var noe sted å bo Du får bare stå i det, det er slitsomt når det står på, men tiden flyr og vipps så har hun lappen og kan ordne seg selv! Anonymkode: 4957c...fb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå