Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #1 Skrevet 24. august 2023 Vi har et av barna 50/50, det andre bor fast hos meg. Barnet som bor 50/50 får jeg så mye meldinger om. Daglig de ukene hun er hos far. Typ «xxx vil ikke rydde rommet», «xxx hører ikke på meg», «xxx rydder ikke etter seg når hun har laget mat», «xxx gikk ut uten lov», og nå i dag «xxx vil ikke stå opp» Altså.. hva forventer han at jeg skal gjøre? Kunne aldri falt meg inn å sende sånne meldinger til han de ukene hun er her. Har sagt til han minst 1000 ganger at det ikke er noe jeg kan fikse, han må håndtere dette selv. Så går det 5 min. Så kommer melding fra datteren «pappa kjefter, så jeg gikk ut», «pappa kjefter, så jeg gikk på rommet, og nå «pappa vekket meg ikke så jeg rakk bussen» Han får veiledning, men denne sladringen gjør meg gal! Anonymkode: 158ba...ce7
ReneRene Skrevet 24. august 2023 #2 Skrevet 24. august 2023 Sladring? Det virker som om du har to barn. Håper ikke du svarer på dette?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #3 Skrevet 24. august 2023 Høres ut som både faren og barnet egentlig vil at du skal ha 100 %. Anonymkode: 6ddd0...cef
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #4 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Høres ut som både faren og barnet egentlig vil at du skal ha 100 %. Anonymkode: 6ddd0...cef Han har ikke sagt det, så hvordan høres det slik ut? Det høres mer ut som om han ikke klarer å sette grenser og er frustrert over at barnet ikke følger en grensesetting han ikke presterer å etterfølge. Anonymkode: 66954...1fa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #5 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Høres ut som både faren og barnet egentlig vil at du skal ha 100 %. Anonymkode: 6ddd0...cef Det er barnet selv som ønsket 50/50. Vi bor på hvert vårt sted, innen samme skolekrets, og der han bor, bor de fleste vennene hennes. Hadde jeg bodd der, så hadde hun nok bodd mest hos meg Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #6 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Han har ikke sagt det, så hvordan høres det slik ut? Det høres mer ut som om han ikke klarer å sette grenser og er frustrert over at barnet ikke følger en grensesetting han ikke presterer å etterfølge. Anonymkode: 66954...1fa Dette er nok hva problemet er ja. Han vil at jeg skal fikse alt fordi han ikke klarer det selv, og han tar dårlige valg. En gang ble jeg skikkelig sint. De hadde kranglet, hun gikk ut. Han var sint og skulle visst bort den helgen (dette var ikke jeg klar over, så kom litt brått på meg at han skulle reise torsdag kveld). Fikk melding om at han hadde byttet lås på døren, satt en bag utenfor og dratt. Jeg spurte hvor hun var, og om han ikke skulle finne henne og få henne hjem heller enn å reise fra henne uten mulighet til å komme seg hjem eller ha et sted å være. Det var visst ikke hans problem. Heldigvis hadde hun på snapkart, så jeg reiste og fant henne. Hun satt alene på stranden og gråt… Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #7 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Dette er nok hva problemet er ja. Han vil at jeg skal fikse alt fordi han ikke klarer det selv, og han tar dårlige valg. En gang ble jeg skikkelig sint. De hadde kranglet, hun gikk ut. Han var sint og skulle visst bort den helgen (dette var ikke jeg klar over, så kom litt brått på meg at han skulle reise torsdag kveld). Fikk melding om at han hadde byttet lås på døren, satt en bag utenfor og dratt. Jeg spurte hvor hun var, og om han ikke skulle finne henne og få henne hjem heller enn å reise fra henne uten mulighet til å komme seg hjem eller ha et sted å være. Det var visst ikke hans problem. Heldigvis hadde hun på snapkart, så jeg reiste og fant henne. Hun satt alene på stranden og gråt… Anonymkode: 158ba...ce7 Dette er jo ikke greit. Pappaen til eldste oppførte seg også sånn (med unntak av å skifte lås) med det resultat at hun ikke har snakket med han på totalt 6 år av sitt 18 år gamle liv. La jenta bo fast hos deg, hun merker at hun ikke er ønsket hos far Anonymkode: 4957c...fb4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #8 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Dette er jo ikke greit. Pappaen til eldste oppførte seg også sånn (med unntak av å skifte lås) med det resultat at hun ikke har snakket med han på totalt 6 år av sitt 18 år gamle liv. La jenta bo fast hos deg, hun merker at hun ikke er ønsket hos far Anonymkode: 4957c...fb4 Hun er velkommen til å bo fast hos meg, men hin vil selv bo 50/50 Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #9 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hun er velkommen til å bo fast hos meg, men hin vil selv bo 50/50 Anonymkode: 158ba...ce7 Skjønner. Men far forstår at han ikke kan bytte lås og overlate henne til seg selv, eller? Hva er det som gjør at han tenker det er en ok handling? Anonymkode: 4957c...fb4
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #10 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har et av barna 50/50, det andre bor fast hos meg. Barnet som bor 50/50 får jeg så mye meldinger om. Daglig de ukene hun er hos far. Typ «xxx vil ikke rydde rommet», «xxx hører ikke på meg», «xxx rydder ikke etter seg når hun har laget mat», «xxx gikk ut uten lov», og nå i dag «xxx vil ikke stå opp» Altså.. hva forventer han at jeg skal gjøre? Kunne aldri falt meg inn å sende sånne meldinger til han de ukene hun er her. Har sagt til han minst 1000 ganger at det ikke er noe jeg kan fikse, han må håndtere dette selv. Så går det 5 min. Så kommer melding fra datteren «pappa kjefter, så jeg gikk ut», «pappa kjefter, så jeg gikk på rommet, og nå «pappa vekket meg ikke så jeg rakk bussen» Han får veiledning, men denne sladringen gjør meg gal! Anonymkode: 158ba...ce7 Ikke skriv typ. Anonymkode: 6cba6...e03
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #11 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Skjønner. Men far forstår at han ikke kan bytte lås og overlate henne til seg selv, eller? Hva er det som gjør at han tenker det er en ok handling? Anonymkode: 4957c...fb4 Han forstår det, men forstår det ikke. Jeg fikser det jo. Han vet at jeg ikke overlater barnet til seg selv, så da kan han gjøre som han føler for. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #12 Skrevet 24. august 2023 Jeg synes det høres ut som han ønsker å overlate grensesettingen til deg. Når han møter motstand ønsker han at du fikser det. Han informerer og håper/forventer at du tar ballen videre. Det samme da han låste henne ute. Da var nok tanken å forsikre seg om at hun ble ditt ansvar. Da kunne han reise uten å tenke mer på det fordi han forventet at du håndterer det. Anonymkode: 613cc...908
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #13 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det høres ut som han ønsker å overlate grensesettingen til deg. Når han møter motstand ønsker han at du fikser det. Han informerer og håper/forventer at du tar ballen videre. Det samme da han låste henne ute. Da var nok tanken å forsikre seg om at hun ble ditt ansvar. Da kunne han reise uten å tenke mer på det fordi han forventet at du håndterer det. Anonymkode: 613cc...908 Ja, det er jo derfor han gjør det. Og så blir jeg fanget mellom de to. Forsøker å si om og om igjen at han er den voksne her, at han må endre på ting, at han har ansvar for henne, ikke omvendt. Og vet det er litt klisje kanskje, men… hun er ikke sånn her. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #14 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Dette er nok hva problemet er ja. Han vil at jeg skal fikse alt fordi han ikke klarer det selv, og han tar dårlige valg. En gang ble jeg skikkelig sint. De hadde kranglet, hun gikk ut. Han var sint og skulle visst bort den helgen (dette var ikke jeg klar over, så kom litt brått på meg at han skulle reise torsdag kveld). Fikk melding om at han hadde byttet lås på døren, satt en bag utenfor og dratt. Jeg spurte hvor hun var, og om han ikke skulle finne henne og få henne hjem heller enn å reise fra henne uten mulighet til å komme seg hjem eller ha et sted å være. Det var visst ikke hans problem. Heldigvis hadde hun på snapkart, så jeg reiste og fant henne. Hun satt alene på stranden og gråt… Anonymkode: 158ba...ce7 Dette, og det første du skrev, høres ut som om han ikke klarer å håndtere egne følelser. Han har det vondt, derfor vil han at hun også skal ha det vondt. Jeg er fristet til å bli litt personlig, du trenger ikke svare!, jeg mistenker at det at han skal "ta igjen" for å skape vonde følelser hos motparten når han selv har det vondt er noe av grunnen til at dere ikke er sammen mer. Jeg sier bare hva jeg tenker, du trenger ikke svare på det om du ikke vil! Han må lære seg å styre egne følelser og at han ikke kan ta ut over andre den smerte andre forårsaker han. Han må være tydelig, sette grenser, OG - enda viktigere, være der som støtte selv når han selv har det vondt, være støtte selv for de som har såret han. Sånn er det å være forelder. Anonymkode: 66954...1fa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #15 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Dette, og det første du skrev, høres ut som om han ikke klarer å håndtere egne følelser. Han har det vondt, derfor vil han at hun også skal ha det vondt. Jeg er fristet til å bli litt personlig, du trenger ikke svare!, jeg mistenker at det at han skal "ta igjen" for å skape vonde følelser hos motparten når han selv har det vondt er noe av grunnen til at dere ikke er sammen mer. Jeg sier bare hva jeg tenker, du trenger ikke svare på det om du ikke vil! Han må lære seg å styre egne følelser og at han ikke kan ta ut over andre den smerte andre forårsaker han. Han må være tydelig, sette grenser, OG - enda viktigere, være der som støtte selv når han selv har det vondt, være støtte selv for de som har såret han. Sånn er det å være forelder. Anonymkode: 66954...1fa Nei, det stemmer ikke. Årsaken til at vi ikke er sammen mer er noe helt annet. Han har ny kjæreste og er lykkelig. Men han er kanskje litt misunnelig på det forholdet jeg har til barna. Han tåler heller ikke å bli motsagt. All motstand han møter blir møtt med kjeft. Jeg har fortalt han at han må begynne å fortelle henne at hun gjør noe bra. For han er nok alt for opptatt av å fortelle henne alt hun gjør feil, og da tror hun jo til slutt at hun ikke gjør noe bra. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #16 Skrevet 24. august 2023 Jeg får vondt av denne jenta. Far bør snarest ordne opp i sine egne følelser, før han kan være far. Er det noen som har bedt han om å søke hjelp? Enten hos Familievernkontoret eller hos en psykolog. Anonymkode: 7098d...bd8
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #17 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg får vondt av denne jenta. Far bør snarest ordne opp i sine egne følelser, før han kan være far. Er det noen som har bedt han om å søke hjelp? Enten hos Familievernkontoret eller hos en psykolog. Anonymkode: 7098d...bd8 Han får veiledning via barnevernet, men han er av den oppfatning at han egentlig bare er en bra pappa. Han hører ikke på noen. Han er enig der og da, men glemmer det/bryr seg ikke i det han går ut døren Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #18 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Nei, det stemmer ikke. Årsaken til at vi ikke er sammen mer er noe helt annet. Han har ny kjæreste og er lykkelig. Men han er kanskje litt misunnelig på det forholdet jeg har til barna. Han tåler heller ikke å bli motsagt. All motstand han møter blir møtt med kjeft. Jeg har fortalt han at han må begynne å fortelle henne at hun gjør noe bra. For han er nok alt for opptatt av å fortelle henne alt hun gjør feil, og da tror hun jo til slutt at hun ikke gjør noe bra. Anonymkode: 158ba...ce7 Nei, ja, det der blir som å lære noen å kjøre bil ved å fortelle vedkommende alt en ikke skal gjøre, heller enn hvordan en skal gjøre det. Jeg har inntrykk av at han ikke klarer å styre egne følelser. Bra at han er lykkelig. Synd at han ikke oppfører seg som om han var det. Anonymkode: 66954...1fa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #19 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Nei, ja, det der blir som å lære noen å kjøre bil ved å fortelle vedkommende alt en ikke skal gjøre, heller enn hvordan en skal gjøre det. Jeg har inntrykk av at han ikke klarer å styre egne følelser. Bra at han er lykkelig. Synd at han ikke oppfører seg som om han var det. Anonymkode: 66954...1fa Han tåler ikke å bli motsagt. Han liker ikke at noen sier nei. Med datteren kjefter han når hun ikke gjør alt han vil, meg turte han ikke kjefte på, så han satt seg til å se tv. Hvis ikke alt skjer på den måten han ønsker det skal skje, så blir han avvisende med voksne og kjefter på barn og tror at det er løsningen. Anonymkode: 158ba...ce7
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #20 Skrevet 24. august 2023 Hvorfor har du valgt å flytte langt unna hennes venner? Kan du flytte nærmere? Anonymkode: d8457...704
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #21 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor har du valgt å flytte langt unna hennes venner? Kan du flytte nærmere? Anonymkode: d8457...704 Jeg har bodd i samme hus i 13 år, så jeg har ikke flyttet fra noe. Men far har flyttet nærmere skolen, altså nabobygda, og da hun begynte på ungdomsskolen, så fikk hun flere vener der. Har venner her jeg bor også, men de fleste bor nå der far bor Anonymkode: 158ba...ce7
Gjest Danida Skrevet 24. august 2023 #22 Skrevet 24. august 2023 Neste gang får du ringe ham og si at det er tydelig at han ikke klarer å fylle den voksenrollen han er forventet å ha, når han hele tiden prøver å appellere til deg. Siden han mangler autoritet bør ikke barnet bo 50% hos ham, han makter jo ikke oppgaven. Dere trenger en ny samværsavtale.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #23 Skrevet 24. august 2023 Danida skrev (Akkurat nå): Neste gang får du ringe ham og si at det er tydelig at han ikke klarer å fylle den voksenrollen han er forventet å ha, når han hele tiden prøver å appellere til deg. Siden han mangler autoritet bør ikke barnet bo 50% hos ham, han makter jo ikke oppgaven. Dere trenger en ny samværsavtale. Vi har samværsavtale på annenhver helg egentlig, men barnet selv vil bo 50/50. Jeg tror han hadde hadde hatt mye mer autoritet om han hadde vært litt hyggelig av og til. Det er bare kjefting. Men det mener ikke han og han har alltid rett… Anonymkode: 158ba...ce7
Gjest Danida Skrevet 24. august 2023 #24 Skrevet 24. august 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vi har samværsavtale på annenhver helg egentlig, men barnet selv vil bo 50/50. Jeg tror han hadde hadde hatt mye mer autoritet om han hadde vært litt hyggelig av og til. Det er bare kjefting. Men det mener ikke han og han har alltid rett… Anonymkode: 158ba...ce7 Barnet har jo ikke godt av kjefting. Det ødelegger selvbildet og det ødelegger relasjonen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2023 #25 Skrevet 24. august 2023 Danida skrev (8 minutter siden): Barnet har jo ikke godt av kjefting. Det ødelegger selvbildet og det ødelegger relasjonen. Ja, det er akkurat det jeg prøver å fortelle. Men jeg tar alltid feil Anonymkode: 158ba...ce7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå