Gå til innhold

Er det galt å dikte opp et innlegg på en blogg om en svak gruppe for å få engasjert folk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenåringer skriver mye rart på nett. Vi voksne trenger ikke alltid å forstå tenåringers eventuelle skrøner og umoden tankegang, og språk 

Anonymkode: eacc3...a19

Trykker ikke på den linken, men for å svare på spørsmålet: 

Blir det avklart i innlegget at det er en hypotetisk/oppdiktet historie om en svak gruppe, kan en skrive hva en vil. Men blir det framstilt som noe som har skjedd/sannheten, da blir det jo løgn, og bør slettes!

Anonymkode: b3879...fa4

Jeg tenker at hun jobber mye og at han som ufør kanskje ville "hevde seg litt" ?  Jeg vet ikke. Men hun får vel ikke fordommer på grunn av en person og vil heve seg over sånn? Jeg skjønte ikke helt? 

Det virker som om begge har/ hadde litt issues ( ikke av noen alvorlig grad ) , og at det ble bare tull alt sammen? 

Jeg ble litt forvirret over hvor løgnen er og at dette skal engasjere så mange? 

Annonse

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Du får ikke meg til å klikke på linken din bare for å gi deg enda flere klikk altså. Kanskje du burde få deg en jobb?

Anonymkode: 6156a...47a

Ingen har bedt deg om å klikke på bloggen hennes. Kanskje lese hovedinnlegget og så tenke over hva som hadde skjedd om det ikke var link til noen kilde?

Jeg har to jobber faktisk. Hvorfor er det viktig for deg at jeg er... åja, du tror historien er sann og at jeg er den uføre i historien? Ikke er jeg mann og ikke er jeg ufør. Ellers takk.

Anonymkode: 7a85a...d42

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Trykker ikke på den linken, men for å svare på spørsmålet: 

Blir det avklart i innlegget at det er en hypotetisk/oppdiktet historie om en svak gruppe, kan en skrive hva en vil. Men blir det framstilt som noe som har skjedd/sannheten, da blir det jo løgn, og bør slettes!

Anonymkode: b3879...fa4

Ja, enig. Det er jo sært å fremstille løgnerhistorier som sanne?! Hvorfor gjør et voksent menneske noe slikt?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ingen har bedt deg om å klikke på bloggen hennes. Kanskje lese hovedinnlegget og så tenke over hva som hadde skjedd om det ikke var link til noen kilde?

Jeg har to jobber faktisk. Hvorfor er det viktig for deg at jeg er... åja, du tror historien er sann og at jeg er den uføre i historien? Ikke er jeg mann og ikke er jeg ufør. Ellers takk.

Du linker til selve bloggen (din) for at folk skal lese den før de kommenterer. Ikke en setning om noe annet.

Hvor skrev jeg at du er ufør? Tror du jeg er så stokk dum at jeg mener uføre kan "skaffe seg en jobb"?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Trenger du klikk på bloggen din? 

Anonymkode: 71831...02a

Ikke min blogg. Hvordan det? Hvis jeg levde av blogg og hadde dårlig råd så hadde jeg trengt klikk på bloggen min, ja. Hva så?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, enig. Det er jo sært å fremstille løgnerhistorier som sanne?! Hvorfor gjør et voksent menneske noe slikt?

Dette er tsunami i vannglass. Det var jo ingenting å ta på vei for? 🙂

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du linker til selve bloggen (din) for at folk skal lese den før de kommenterer. Ikke en setning om noe annet.

Hvor skrev jeg at du er ufør? Tror du jeg er så stokk dum at jeg mener uføre kan "skaffe seg en jobb"?

Anonymkode: 6156a...47a8

Nei, det er ikke min blogg. Du insinuerer at jeg er den som ikke har jobb (det har hun som har bloggen). Det betyr altså at du mener jeg er den uføre.

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Dette er tsunami i vannglass. Det var jo ingenting å ta på vei for? 🙂

Å fremstille uføre på den måten? Det er en ganske vanlig fordom om uføre. At de bare er late, sitter hjemme og koser seg hele dagene. Det er en ganske stygg fordom å spre videre ved å skrive løgnerhistorier. Det er ikke "å ta på vei for", feil begrep. Det er å reagere på at folk sprer fordommer.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke min blogg. Du insinuerer at jeg er den som ikke har jobb (det har hun som har bloggen). Det betyr altså at du mener jeg er den uføre.

Hvis du kan lese vil du se at jeg ikke kommer til å klikke meg inn. Jeg vet derfor ingenting om uføre eller annet det eventuelt står der. Men altså ikke gi deg liksom. Kjære.

Hvis du kan lese vil du se at jeg ikke kommer til å klikke meg inn. Jeg vet derfor ingenting om uføre eller annet det eventuelt står der. Men altså ikke gi deg liksom. Kjære.

Men du vet hva det står i hovedinnlegget. Hold deg til tema. Tema er altså om det er greit å lage slike løgnerhistorier for å spre fordommer om svake og utsatte grupper.

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Å fremstille uføre på den måten? Det er en ganske vanlig fordom om uføre. At de bare er late, sitter hjemme og koser seg hele dagene. Det er en ganske stygg fordom å spre videre ved å skrive løgnerhistorier. Det er ikke "å ta på vei for", feil begrep. Det er å reagere på at folk sprer fordommer.

Er det en vanlig fordom? Er du  bruker på Kvinneguiden? 🙃 For der er fordommer, hets og mobbing tendensen. Det er liksom ikke sånn i den virkelige verden. 

Hun blir fordomsfull på grunn av en enkelt person? Jeg tror ikke det 🙂 de har tydeligvis, som jeg skrev, issues begge to. Om ikke så alvorlige, så nok til å trigges av hverandre.

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Er det en vanlig fordom? Er du  bruker på Kvinneguiden? 🙃 For der er fordommer, hets og mobbing tendensen. Det er liksom ikke sånn i den virkelige verden. 

Hun blir fordomsfull på grunn av en enkelt person? Jeg tror ikke det 🙂 de har tydeligvis, som jeg skrev, issues begge to. Om ikke så alvorlige, så nok til å trigges av hverandre.

Hun sprer fordommer. Historien hennes er oppdiktet. Ikke rart de har mentale problemer begge to, de er samme person.

Hun sprer fordommer. Historien hennes er oppdiktet. Ikke rart de har mentale problemer begge to, de er samme person.

Jeg bryr meg ikke. Det er lite interessant rett og slett 🙂

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Du har klikket deg inn i en tråd for å fortelle at du ikke bryr deg? Det viser jo tydelig hvor lite du bryr deg.

Jeg bryr meg. Også når det er andre det går ut over, ikke bare meg selv.

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men du vet hva det står i hovedinnlegget. Hold deg til tema. Tema er altså om det er greit å lage slike løgnerhistorier for å spre fordommer om svake og utsatte grupper.

Hvordan vet du at historien er oppdiktet?

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Du vet at du ikke MÅ svare i tråder som ikke interesserer deg? Det er lite givende for oss å lese om alt du ikke bryr deg om eller svir i øynene av. 

Hvordan vet du at historien er oppdiktet?

Fordi uføre ikke har "fri". Det er en fordom. Det er en slik greie som er lettvint å si og å skrive om uføre for å fyre opp fordommer mot uføre.

Fordi uføre ikke har "fri". Det er en fordom. Det er en slik greie som er lettvint å si og å skrive om uføre for å fyre opp fordommer mot uføre.

Men hun forteller en historie om en ufør som selv betegner det som at han har fri. Hvorfor provoserer det deg? Og på hvilket grunnlag kan du beskylde vedkommende for løgn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...