Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #51 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (45 minutter siden): De gangene jeg har bestemt meg for å skrive som anonym men glemmer anonymknaooen i tråden, så informerer jeg om det. Jeg syns ikke at person/bruker skal være avgjørende heller, i noen tråd da det er tema vi bør forholde oss til. Så da skal alle vite det? Slik at du slipper å svare på spørsmålet? Anonymkode: cc8c2...24e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #52 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er du hi? Anonymkode: 6a856...ee1 Det er jeg som er HI. Men noen følte seg visst såpass truffet at de var nødt til å overta tråden og søple den ned.... Anonymkode: 8f41c...03f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #53 Skrevet 27. februar 2023 Mange rare avsporinger i denne tråden, og mye "jeg kan la være å svare hvis jeg ikke vil". Ingen benekter at man kan la være. Alle vet at det kun er i en rettssal man er nødt til å svare. Og i kirka, hvis man ønsker å bli gift. Alle andre steder kan man møte alle spørsmål med taushet. Og mange som er høyt på strå, som Putin el lignende, svarer jo aldri på noe. De vet at de bør la det være, fordi de enten da må lyve eller avsløre noe som bør ligge skjult. Jeg har ikke noe problem med å se hvorfor en diktator er taus. Men spørsmålet var ikke om folk kan la være eller ikke. Spørsmålet var hva som driver de som er sånn. Jeg personlig syns det er sykt uhøflig, jeg husker en kjenning som bare lot ethvert uønsket spørsmål falle til jorden, og jeg oppfattet han som ekstremt arrogant i de situasjonene. Men høflighet er nå bare ett av elementene her, og ikke så viktig egentlig. Men i en annen tråd blir folk som unngår spørsmål beskrevet som "manipulerende". Oppfatter du det som manipulering hvis du blir snytt som et svar? Eller er det frykt som driver sånne folk? Anonymkode: 8f41c...03f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #54 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Tilsvarende ser jeg at mange av de mest fornuftige innleggene ignoreres. De med gode forklaringer eller oppklarende spørsmål. Jeg regner med de som får disse ignorerer dem for å fortsatt kunne argumentere uten å måtte ta hensyn til virkeligheten. Anonymkode: e5355...9ab Dette er dessverre situasjonen her og en del andre steder, ja. Anonymkode: 8f41c...03f
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #55 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (5 timer siden): Det kommer helt an på. Hvis du kommer med saklige kommentarer og spørsmål relatert til tema uten å påstå at personen er sånn og slik, så bør alle svare i en diskusjon. Å ignorere er hersketeknikk i slike tilfeller, eller man unngår fordi man ikke har godt argument. Hvis du derimot er usaklig og begynner og skrive ting som "du er tydeligvis..." "du mener åpenbart at.." osv som i stråmenn og synsinger om person fremfor å snakke sak, så er det ingen vits i å svare deg. Hold deg til sak og unngå karakteristikker av meningsmotstander, så bør du forvente svar. Ellers har jeg noen ganger rett og slett misset noen kommentarer hvis mange deltar. Du blir spurt 4 ganger i denne tråden om det er du som er HI. Hva er grunnen til at du fortsetter å delta i tråden uten å oppklare at du ikke er det? Vil du at folk skal tro du har en eller annen slags definisjonsmakt i tråden? Anonymkode: 8f41c...03f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå