Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #26 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (5 minutter siden): Det hadde tatt seg ut i Debatten det 😄 "neh, det der har ikke jeg lyst til å svare på. Jeg sier bare hva JEG mener, så hva dere mener ser jeg ingen grunn til å kommentere. Og jeg svarer heller ikke på spørsmål utfra det jeg sa" Hehe. Syns jeg så det. Er du seriøs? Skjønner du virkelig ikke forskjellen? Anonymkode: 6a856...ee1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #27 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (54 minutter siden): Det kommer helt an på. Hvis du kommer med saklige kommentarer og spørsmål relatert til tema uten å påstå at personen er sånn og slik, så bør alle svare i en diskusjon. Å ignorere er hersketeknikk i slike tilfeller, eller man unngår fordi man ikke har godt argument. Hvis du derimot er usaklig og begynner og skrive ting som "du er tydeligvis..." "du mener åpenbart at.." osv som i stråmenn og synsinger om person fremfor å snakke sak, så er det ingen vits i å svare deg. Hold deg til sak og unngå karakteristikker av meningsmotstander, så bør du forvente svar. Ellers har jeg noen ganger rett og slett misset noen kommentarer hvis mange deltar. Er du hi? Anonymkode: 6a856...ee1
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #28 Skrevet 27. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Nå er det en bitteliten forskjell på forumet her og debatten på NRK. Det er jeg ett hundre prosent enig i! 🙂 men det er snakk om prinsippet her. Hvis du deltar i en diskusjon, så er det jo meningen å både formidle og begrunne så godt man kan. Hvis noen stiller et spørsmål, så er det arrogant og en hersketeknikk å ikke svare. Hvis du derimot velger å ikke delta i en diskusjon, så kan ingen tvinge deg eller kreve at du blir med. Går du inn i en, så er det visse prinsipper man bør følge.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. februar 2023 #29 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Det er jeg ett hundre prosent enig i! 🙂 men det er snakk om prinsippet her. Hvis du deltar i en diskusjon, så er det jo meningen å både formidle og begrunne så godt man kan. Hvis noen stiller et spørsmål, så er det arrogant og en hersketeknikk å ikke svare. Hvis du derimot velger å ikke delta i en diskusjon, så kan ingen tvinge deg eller kreve at du blir med. Går du inn i en, så er det visse prinsipper man bør følge. Ok. Jeg forbeholder meg likevel retten til selv å bestemme hva jeg svarer på og til hvem. Så lenge jeg overholder forumets regler så holder det i massevis.
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #30 Skrevet 27. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Ok. Jeg forbeholder meg likevel retten til selv å bestemme hva jeg svarer på og til hvem. Så lenge jeg overholder forumets regler så holder det i massevis. Så klart forumets regler skal følges. Det har jeg mildt sagt erfart er lurt å gjøre. Men det er uansett ikke greit å kommentere noe en bruker skriver for så å unnlate og svare vedkommende på argument. Det er vel fint å ha litt debattskikk også?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 27. februar 2023 #31 Skrevet 27. februar 2023 Jeg tenker at det enten betyr at man mener spørsmålet ikke har relevans for saken, eller at man ikke har oppfattet sprørsmålet. På generelt grunnlag tenker jeg at å ikke svare på enkeltspørsmål i en diskusjon ikke sier noe som helst om dem det gjelder. Litt avhengig av kontekst så kan jeg likevel tenke at det kan bety at de er flinke til å holde seg saklige, eller at de ikke føler de har noe godt svar på spørsmålet. Dersom de som stiller spørsmålet som ikke besvares fortsetter å mase om det samme spørsmålet, så tenker jeg at det sier om dem at de har vanskelig for å følge tråden i en diskusjon, de har vansker med å respektere motparten eller at de har litt dårlige sosiale antenner. Med mindre spørsmålet er relevant og ikke en avsporing.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #32 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Så klart forumets regler skal følges. Det har jeg mildt sagt erfart er lurt å gjøre. Men det er uansett ikke greit å kommentere noe en bruker skriver for så å unnlate og svare vedkommende på argument. Det er vel fint å ha litt debattskikk også? Så hvor er din debattskikk når du ikke svarer meg da? Anonymkode: 6a856...ee1
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #33 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så hvor er din debattskikk når du ikke svarer meg da? Anonymkode: 6a856...ee1 Da har jeg kanskje misset det som jeg skrev at jeg kan gjøre når mange deltar.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #34 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (24 minutter siden): Det hadde tatt seg ut i Debatten det 😄 "neh, det der har ikke jeg lyst til å svare på. Jeg sier bare hva JEG mener, så hva dere mener ser jeg ingen grunn til å kommentere. Og jeg svarer heller ikke på spørsmål utfra det jeg sa" Hehe. Syns jeg så det. Ikke for å være slem, men i og med at du stadig vekk skriver med nick her inne, så blir vel denne kommentaren å skyte deg selv i foten? Det her er jo akkurat hva du svarer når du blir stilt til veggs… enten det eller «hold deg til kun det jeg spør om og ikke vik en tomme fra det». Anonymkode: ede73...41d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #35 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (10 minutter siden): Da har jeg kanskje misset det som jeg skrev at jeg kan gjøre når mange deltar. Men du svarer fremdeles ikke på det. Så da er din debattskikk ikke mye å skryte av. Anonymkode: 6a856...ee1
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #36 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke for å være slem, men i og med at du stadig vekk skriver med nick her inne, så blir vel denne kommentaren å skyte deg selv i foten? Det her er jo akkurat hva du svarer når du blir stilt til veggs… enten det eller «hold deg til kun det jeg spør om og ikke vik en tomme fra det». Anonymkode: ede73...41d Å ville at folk er saklige er ikke det samme som å si at jeg ikke har lyst til å svare.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #37 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (Akkurat nå): Å ville at folk er saklige er ikke det samme som å si at jeg ikke har lyst til å svare. Selv om de er saklige, så svarer du at de må holde seg innen for de rammene av debatten som du ønsker. Anonymkode: ede73...41d
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #38 Skrevet 27. februar 2023 Jeg synes det er helt greit å ikke svare på enkelte spørsmål. Det er ingen svarplikt her. Jeg synes likevel man skal strekke seg langt for å svare og ivareta alle i en debatt. Det er vel stort sett bare en type setting jeg går litt lei. Det er når vedkommende hele tiden skal vri på virkeligheten, sammenligner situasjoner som ikke kan sammenlignes eller ikke klarer å se tydelige sammenhenger fordi eksempelet flyttes til en annen situasjon. Når det meste er svart/hvitt og vedkommende argumenterer med at mor Nille er en stein (gjerne uten å se det selv). Når dette gjentar seg flere ganger og vedkommendes spørsmål ikke er relatert til virkeligheten, men til en merkelig omskrivning av virkeligheten vedkommende har i sitt eget hode, da er det for min del i alle fall på tide og gjøre på noe annet (men jeg forlater debatten, jeg svarer ikke på deler av innlegg) Tilsvarende ser jeg at mange av de mest fornuftige innleggene ignoreres. De med gode forklaringer eller oppklarende spørsmål. Jeg regner med de som får disse ignorerer dem for å fortsatt kunne argumentere uten å måtte ta hensyn til virkeligheten. Anonymkode: e5355...9ab
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #39 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Så hvor er din debattskikk når du ikke svarer meg da? Anonymkode: 6a856...ee1 NotNaomi skrev (28 minutter siden): Da har jeg kanskje misset det som jeg skrev at jeg kan gjøre når mange deltar. Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Men du svarer fremdeles ikke på det. Så da er din debattskikk ikke mye å skryte av. Anonymkode: 6a856...ee1 Jeg venter fremdeles at debattskikken din skal slå inn. Jeg forventer at du oppfører deg på samme måte som det du krever av andre. Anonymkode: 6a856...ee1
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #40 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg venter fremdeles at debattskikken din skal slå inn. Jeg forventer at du oppfører deg på samme måte som det du krever av andre. Anonymkode: 6a856...ee1 Dette er nok grunnen til at jeg ikke svarer deg. Ikke aner jeg hva du har spurt om, ikke aner jeg hvem du er uten brukernavn og hvilken tråd du mener. Ikke stiller du spørsmålet på nytt, og tenker at jeg bør vite hva du sikter til uten den minste forklaring. Du maser og er insisterende, så grunnen til at jeg svarer nå er at du ikke skal spamme ned tråden med kommentarer til meg på denne måten.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #41 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (13 minutter siden): Dette er nok grunnen til at jeg ikke svarer deg. Ikke aner jeg hva du har spurt om, ikke aner jeg hvem du er uten brukernavn og hvilken tråd du mener. Ikke stiller du spørsmålet på nytt, og tenker at jeg bør vite hva du sikter til uten den minste forklaring. Du maser og er insisterende, så grunnen til at jeg svarer nå er at du ikke skal spamme ned tråden med kommentarer til meg på denne måten. Man kan ikke la være å svare anonyme på et anonymforum og det er i denne tråden spm blir stilt. Hvis du hadde brukt ca 45 sekunder på å finne spørsmålet du ikke har svart på, ville vi sluppet denne diskusjonen. Jeg og har bitt meg merke i at du galant hopper over spørsmål. Er du hi? Er det du ikke har svart på. Forresten, det er bare en som er masende og insisterende i denne tråden. Det er du. Anonymkode: cc8c2...24e
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #42 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (21 minutter siden): Dette er nok grunnen til at jeg ikke svarer deg. Ikke aner jeg hva du har spurt om, ikke aner jeg hvem du er uten brukernavn og hvilken tråd du mener. Ikke stiller du spørsmålet på nytt, og tenker at jeg bør vite hva du sikter til uten den minste forklaring. Du maser og er insisterende, så grunnen til at jeg svarer nå er at du ikke skal spamme ned tråden med kommentarer til meg på denne måten. Da burde du sjekke hva jeg spurte om da, tråden er på 2 sider, så vanskelig er det virkelig ikke å finne ut av.Men det å forvente at du svvarer på samme ,måte som du krever at andre skal gjøre er altså å mase i dine øyne, greit å vite at å svare deg på dine spørsmål er ikke noe vits heller da. Hvorfor i alle dager skal folk svare på alle dine spørsmål, når du ignorerer de spørsmålene du selv ikke vil svare på. Til opplysning så er det ingen god debattskikk å svare som 2 forskjellige brukere i samme tråd, det strider og mot forumreglene, og nei det er ingen forgelmmelse når du gjør det omtrent hele tideb. Anonymkode: 6a856...ee1
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #43 Skrevet 27. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Ok. Jeg forbeholder meg likevel retten til selv å bestemme hva jeg svarer på og til hvem. Så lenge jeg overholder forumets regler så holder det i massevis. Jeg tolker at HI sikter til diskusjoner og samtaler ansikt til ansikt, ikke på et forum. Ansikt til ansikt er det andre regler enn på et forum, og det å bare ikke svare kan virke rart eller frekt eller unnvikende, alt etter som. Anonymkode: 00805...d4a
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. februar 2023 #44 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg tolker at HI sikter til diskusjoner og samtaler ansikt til ansikt, ikke på et forum. Ansikt til ansikt er det andre regler enn på et forum, og det å bare ikke svare kan virke rart eller frekt eller unnvikende, alt etter som. Anonymkode: 00805...d4a Akkurat nå vet jeg ikke helt hvem i tråden som er hi og hva hi mener , men ja; det blir noe annet ansikt til ansikt .
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #45 Skrevet 27. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Ok. Noe så enkelt som at man ikke vil er ikke gangbart altså? Det er bestandig en årsak til at man ikke vil. Noen ganger forstår man den imidlertid ikke selv, andre ganger ønsker man ikke å dele grunnen. Det mener jeg er helt ok. Anonymkode: b7f02...355
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 27. februar 2023 #46 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (2 timer siden): Så klart forumets regler skal følges. Det har jeg mildt sagt erfart er lurt å gjøre. Men det er uansett ikke greit å kommentere noe en bruker skriver for så å unnlate og svare vedkommende på argument. Det er vel fint å ha litt debattskikk også? Er du hi er denne tråden? Det er vel også greit å vite hvem man diskuterer med?
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #47 Skrevet 27. februar 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Er du hi er denne tråden? Det er vel også greit å vite hvem man diskuterer med? De gangene jeg har bestemt meg for å skrive som anonym men glemmer anonymknaooen i tråden, så informerer jeg om det. Jeg syns ikke at person/bruker skal være avgjørende heller, i noen tråd da det er tema vi bør forholde oss til.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #48 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (7 minutter siden): De gangene jeg har bestemt meg for å skrive som anonym men glemmer anonymknaooen i tråden, så informerer jeg om det. Jeg syns ikke at person/bruker skal være avgjørende heller, i noen tråd da det er tema vi bør forholde oss til. Selvfølgelig er det viktig å vite om hi skriver med 1 eller 2 brukere. Anonymkode: 6a856...ee1
Gjest NotNaomi Skrevet 27. februar 2023 #49 Skrevet 27. februar 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig er det viktig å vite om hi skriver med 1 eller 2 brukere. Anonymkode: 6a856...ee1 Det jeg kommenterte var at sak og ikke "hvem"som skriver er det som bør diskuteres og hva vi bør forholde seg til, siden brukeren skrev av det er greit å vite hvem man diskuterer med.
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2023 #50 Skrevet 27. februar 2023 NotNaomi skrev (11 minutter siden): Det jeg kommenterte var at sak og ikke "hvem"som skriver er det som bør diskuteres og hva vi bør forholde seg til, siden brukeren skrev av det er greit å vite hvem man diskuterer med. Jeg registrerer at du fremdeles bare svarer på de spørsmålene som passer deg..... Anonymkode: 6a856...ee1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå