Gå til innhold

Gravid


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!
Jeg vil bare lufte litt frustrasjon og vil høre deres mening. Jeg har blitt gravid nå for andre gang( har et barn på snart 2 år sammen også), og syntes dette er en fortvilende situasjon fordi jeg vil gjerne beholde barnet, men det vil ikke samboer.
Grunnen hans er fordi han har ett barn til fra tidligere i tilegg annenhver uke, og at jeg ble veldig dårlig i det forrige svangerskapet og det tærte en del på forholdet fordi vi var veldig nyetablerte da. Jeg har hele tiden tidligere respektert at han ikke vil ha fler, og vi ble enige om at han kunne sterilisere seg om han ikke ville det, fordi jeg ikke tåler noen form for prevensjonsmiddel. Det har gått over ett år siden vi avtalte det og han har fortsatt ikke valgt og gjøre dette.

Jeg har vært tydelig på at jeg ikke har lyst til å ta abort, hvertfall ikke når jeg egentlig ønsker ett barn til selv. Og nå sitter jeg i den situasjonen her, og hvis jeg velger å ta det bort, er det egentlig bare på grunn av han. Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 22789...f22

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Din kropp - ditt valg. Så enkelt er det. Om han ikke vil gjøre deg gravid så får han sprute andre steder, ta på seg kondom, eller, som dere allerede har pratet om, snipp snipp. Det er hans ansvar å se til at han ikke gjør deg gravid hvis han ikke vil ha (flere?) barn sammen med deg. Det er hans ansvar. Han er stor gutt, han klarer å ta ansvar.

Jeg hadde gjennomført graviditeten. Som regel forandrer slike menn mening når barnet først er der.

Anonymkode: 73565...05c

Lenke til kommentar

Kjære deg ❤️ jeg skjønner godt fortvilelsen din. Jeg ville tatt en skikkeøig prat med samboeren din. Dette er ikke noe du har klart selv men han har vært med i dette. Du skal ikke velge abort for han ønsker det. Han må selv ta ansvar og han vet hvordan ett barn blir laget. Jeg har selv tatt abort men det valgte jeg selv pga jeg er for syk til ny graviditet og flere barn. Dette er kun ditt valg. Din kropp og helse. Han bør være en støttende person i dette. Viss han ikke ønsket flere barn så måtte han valgt å beskytte seg mer enn det han har gjort. Å ta abort er ikke ett lett valg, og spesielt ikke når du ønsker deg flere.

Anonymkode: d8213...907

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...