sug lut Skrevet 22. november 2022 #26 Skrevet 22. november 2022 (endret) Altså hvis man tror mennesker blir rike på NAV så bør man gå noen runder til før man åpner kjeften. Endret 22. november 2022 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #27 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Pisspreik. Det du kommer med altså. Anonymkode: 8bfc8...498 Jeg hadde søkt om sosialhjelp men siden de så at jeg hadde en sparekonto i sønnen min sitt navn så fikk jeg avslag. De mente at da har jeg jo penger. Men det er ikke mine penger! Det er penger som tanter og besteforeldre har satt inn på konto som bursdagsgave. Så jo så strengt er det faktisk! Anonymkode: 67f64...4b9
Bergen_by Skrevet 22. november 2022 #28 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du lest saken? Det står ikke at hun ikke har jobb, der står at hun ikke har fast jobb. Altså som veldig mange som jobber i Norge. Vikariater for eksempel. Leseforståelse må du jobbe med. Anonymkode: 8bfc8...498 Å du tror hun hadde fått lånt i vanlige banker til å kjøpe hus når hun ikke har fast jobb?? Neppe!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #29 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Dette er jo bare vås. Anonymkode: 49612...eac NEI det er jo ikke det! Ta av deg skylappene dine og se virkeligheten! Utrolig at folk fortsatt idag er så lettlurte… Hun har helt rett i at det er vanskeligere å være norsk alenemor. Anonymkode: 7bf9d...c26
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #30 Skrevet 22. november 2022 Bergen_by skrev (16 minutter siden): Å du tror hun hadde fått lånt i vanlige banker til å kjøpe hus når hun ikke har fast jobb?? Neppe! Sønnen min har også fått startlån av kommunen til å kjøpe leilighet. Vet du hva? Han er heilnorsk, hvit i huden og lever på NAV. Lånet må han selvsagt betale tilbake og det må alle som får startlån. Jeg vet om mange, mange gjennom jobben som har fått startlån av kommunen. De fleste er norske av fødsel. Anonymkode: 9724f...685
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #31 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): I klassen til vår datter er det en jente med innvandrerbakgrunn. Familien med mor, far og 4 barn kom hit for 12 år siden. Ingen av de jobber, ungene gå på barneskolen og en fortsatt i barnehagen. De har kjøpt enebolig, har flott, ganske ny bil, og drar på flotte ferier hvert år. I tillegg legger nå mor ut masse bilder fra julemarked i London. Feriene er ikke charter, men mer Egypt, Dubai, Florida.... Jeg er selvfølgelig misunnelig OG undrer stort på hvordan dette går an? Jeg og mannen har gode jobber og ganske god økonomi, men ikke i nærheten av å kunne leve slik som disse. Og dette er ikke eneste innvandrerfamilie som har tilsynelatende god råd uten jobbe. Er ikke dette rart, og litt...urettferdig?? Anonymkode: 91533...424 Tror du de får penger fra det offentlige til en slik livsstil? Det lover jeg at de ikke gjør. Er det urettferdig med millionærer som har bedre råde enn deg? Anonymkode: cda52...954
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #32 Skrevet 22. november 2022 Bergen_by skrev (4 timer siden): Hun har ikke jobb,men eie eget hus får hun selvsagt hjelp til,for hun er jo utlending. Du har kanskje ikke lest saken, men jeg kan sitere for deg: Som aleneforsørger uten fast jobb, ble Amal fanget opp og er nå en del av NAVs Kvalifiseringsprogram. Kjersti Liberg er rådgiver i Drammen kommune. – Amal har fire barn som bor hjemme, og vi vet hvor viktig det er å skape en stabil bosituasjon for unger, sier hun. Rundt ti lavinntektsfamilier får denne hjelpa hvert år i Drammen Det er altså ikke fordi hun er «utlending», men fordi hun er aleneforsørger under fattigdomsgrensa og uten fast jobb. Anonymkode: 49612...eac
Bergen_by Skrevet 22. november 2022 #33 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Sønnen min har også fått startlån av kommunen til å kjøpe leilighet. Vet du hva? Han er heilnorsk, hvit i huden og lever på NAV. Lånet må han selvsagt betale tilbake og det må alle som får startlån. Jeg vet om mange, mange gjennom jobben som har fått startlån av kommunen. De fleste er norske av fødsel. Anonymkode: 9724f...685 Hadde du giddet å lese skikkelig så hadde du sett at dette ikke er vanlig startlån.
Bergen_by Skrevet 22. november 2022 #34 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du har kanskje ikke lest saken, men jeg kan sitere for deg: Som aleneforsørger uten fast jobb, ble Amal fanget opp og er nå en del av NAVs Kvalifiseringsprogram. Kjersti Liberg er rådgiver i Drammen kommune. – Amal har fire barn som bor hjemme, og vi vet hvor viktig det er å skape en stabil bosituasjon for unger, sier hun. Rundt ti lavinntektsfamilier får denne hjelpa hvert år i Drammen Det er altså ikke fordi hun er «utlending», men fordi hun er aleneforsørger under fattigdomsgrensa og uten fast jobb. Anonymkode: 49612...eac Jeg er også alenemamma å får AAP,jeg får det ikke
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #35 Skrevet 22. november 2022 Det eneste som er rart, er at mange nordmenn har glemt hva hardt arbeid er, og forventer å bygge rikdom ved å jobbe en helt gjennomsnittlig jobb 8-16, med fri hver helg og alle høytider. Anonymkode: 638ee...c05
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #36 Skrevet 22. november 2022 Skjønner hva du mener. Jeg kjenner en familie, 4 barn. De fikk hjelp til å kjøpe en ok enebolig. Helt greit. Mor hjemmeværende og far vikar rundt omkring, ikke bestandig han jobber. Etter å ha bodd i huset 2 år, bestemmer de seg for å pusse opp. Ikke bare det, plutselig bygger de noe voldsomt på huset også, det ble dobbelt så stort som originalt. Var veldig omfattende oppussing, gjorde om alle rom og fikk bruksareal i kjelleren. Flyttet både kjøkken og bad, samt lagde det flotte badet i kjelleren. Siden jeg kjenner disse folkene, spurte jeg hvordan i alle dager de fikk råd til det. Vår familie tjener jo minst dobbelt av dem og vi har bare ett barn også. Vi ville aldri i livet fått råd til halvparten engang! (Disse reiser også på flotte ferier, med alle 4 barna.) Jeg fikk aldri noe ordentlig svar på hvordan de betaler for gildet. Mammaen bare mumler noe uforståelig og bytter tema. Men, jeg har aldri tenkt det er NAV som har betalt for dette. Har tenkt de enten har hatt flaks med lotto og ikke vil si det, eller st de har familie som hjelper dem økonomisk. I verste fall, st de holder på med noe kriminalitet, men det håper jeg ikke for de er virkelig en flott familie! Men virker jo rart, sånn sett utenfra. Anonymkode: b7742...6e7
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #37 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Utleninger får jo det meste gratis som førerkort,barnehage,leilighet som de eier selv om de kun har sosialhjelp. Utlendinger får mye mer hjelp enn jeg som norsk alenemamma får. Anonymkode: 67f64...4b9 For noe pisspreik. Anonymkode: cda52...954
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #38 Skrevet 22. november 2022 Bergen_by skrev (42 minutter siden): Å du tror hun hadde fått lånt i vanlige banker til å kjøpe hus når hun ikke har fast jobb?? Neppe! Jeg fikk lån da jeg gikk i vikariat. Anonymkode: cda52...954
Bergen_by Skrevet 22. november 2022 #39 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): For noe pisspreik. Anonymkode: cda52...954 Nei det er det ikke
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #40 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): I klassen til vår datter er det en jente med innvandrerbakgrunn. Familien med mor, far og 4 barn kom hit for 12 år siden. Ingen av de jobber, ungene gå på barneskolen og en fortsatt i barnehagen. De har kjøpt enebolig, har flott, ganske ny bil, og drar på flotte ferier hvert år. I tillegg legger nå mor ut masse bilder fra julemarked i London. Feriene er ikke charter, men mer Egypt, Dubai, Florida.... Jeg er selvfølgelig misunnelig OG undrer stort på hvordan dette går an? Jeg og mannen har gode jobber og ganske god økonomi, men ikke i nærheten av å kunne leve slik som disse. Og dette er ikke eneste innvandrerfamilie som har tilsynelatende god råd uten jobbe. Er ikke dette rart, og litt...urettferdig?? Anonymkode: 91533...424 Det er slik Norge driver innvandringspolitikk. Helt idiotisk. Stem Frp ved neste valg, det er det eneste fornuftige man kan gjøre. Anonymkode: 3cdf3...611
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #41 Skrevet 22. november 2022 Bergen_by skrev (25 minutter siden): Hadde du giddet å lese skikkelig så hadde du sett at dette ikke er vanlig startlån. Jeg har lest skikkelig. Startlån gis av kommunen og er en del av satsingen på barnefamilier fra Husbanken. "Det er Drammen kommune med felles innsats fra Nav, Kompetanseteam Levekår og boligtjenesten ved hjelp av Husbanken som har gjort husdrømmen mulig." Boligtjenesten, som er en del av Drammen kommune, stiller med startlån (enten etter modellen "fra leie til eie" eller "eie først" antagelig), Kompetanseteamet, som også er en del av kommunen, har en knutepunktrolle og driver oppfølging av familien og Nav bistår med kvalifiseringsprogram for å få mor i jobb og sper antagelig på med litt sosialhjelp for kvalifiseringsstønad er ikke akkurat til å fostre fire unger på. Hva slags lån mener du hun har fått? Anonymkode: 9724f...685
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #42 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Dette er jo bare vås. Anonymkode: 49612...eac Nei, det er det aldeles ikke. Anonymkode: 3cdf3...611
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #43 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har en bekjent som har arvet millioner. Hun jobber riktignok som lærer, men lever et liv som de færreste lærere hadde hatt råd til. Livet er urettferdig Anonymkode: 3063d...f83 Dette er irrelevant. Anonymkode: 3cdf3...611
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #44 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): For noe pisspreik. Anonymkode: cda52...954 Nei, det er det faen ikke! Anonymkode: 3cdf3...611
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #45 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt, men det må jo gjelde for alle. Jeg får ikke låne mer enn 700.000 fordi jeg har barn og tjener for dårlig Anonymkode: 94a2f...cbb I Husbanken? Det har jeg vanskelig for å tro på... Anonymkode: 6e7bd...8a3
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #46 Skrevet 22. november 2022 Bergen_by skrev (47 minutter siden): Jeg er også alenemamma å får AAP,jeg får det ikke Bor du i Drammen, da? Anonymkode: 17bb0...ad4
Hengebukksvinet Skrevet 22. november 2022 #47 Skrevet 22. november 2022 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det er slik Norge driver innvandringspolitikk. Helt idiotisk. Stem Frp ved neste valg, det er det eneste fornuftige man kan gjøre. Anonymkode: 3cdf3...611 Ja, for FrP står virkelig på barrikadene for de fattige i Norge…sammen med høyre🤦♀️🤦♀️🤦♀️
Anonym bruker Skrevet 22. november 2022 #48 Skrevet 22. november 2022 Bergen_by skrev (1 time siden): Å du tror hun hadde fått lånt i vanlige banker til å kjøpe hus når hun ikke har fast jobb?? Neppe! Å du tror det er lett å få fast jobb for henne pga sånne som deg? Neppe. Det er vel derfor den måten hun kan få låne på er gunstig nettopp i hennes situasjon da. Bedre oppvekstvilkår for familien gi mer ressurssterke barn som tar utdannelse. At du ikke får lån på trygda di som du har fått fordi det var litt ubehagelig å jobbe og få beskjed om hva man skal gjøre av en sjef, gjør ikke at ikke andre vil og kan jobbe. At du har dårlig samvittighet for å snylte systemet og vil sparke nedover gjør deg ikke til en martyr. Det gjør at du fremstår som forknytt, uempatisk og selvsentrert. Tenk om det er denne dama som skal hjelpe deg på sykehjemmet? Eller er det ikke bra nok? Anonymkode: 8bfc8...498
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #49 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg hadde søkt om sosialhjelp men siden de så at jeg hadde en sparekonto i sønnen min sitt navn så fikk jeg avslag. De mente at da har jeg jo penger. Men det er ikke mine penger! Det er penger som tanter og besteforeldre har satt inn på konto som bursdagsgave. Så jo så strengt er det faktisk! Anonymkode: 67f64...4b9 Du skjønner hvorfor, ikke sant? hvis det var så enkelt at man kunne ha sparekonto i andre navn (barn, samboer etc) så ville det jo være veldig enkelt å dokumentere at man hadde null kroner på konto mens man i realiteten hadde ganske mye spart opp! Hvis du ønsker å holde pengene separat må du opprette en konto i barnets navn. Og når det er spart over et visst beløp kommer overformynderiet inn. Anonymkode: 740f2...d59
Anonym bruker Skrevet 23. november 2022 #50 Skrevet 23. november 2022 Anonym bruker skrev (16 timer siden): I Husbanken? Det har jeg vanskelig for å tro på... Anonymkode: 6e7bd...8a3 I husbanken. Nå kan det riktignok være at jeg traff på en dårlig saksbehandler, fordi hun mente jeg hadde et altfor lite budsjett på klær til ungene og begynte å ettergå hvordan jeg hadde råd til å kjøpe feks pentøy til 17.mai. Sannheten er at jeg har 3 barn, og de arver hverandre. Alltid kjøpt svarte utebukser feks, så de kan brukes uavhengig av kjønn, osv osv. Dette trodde hun ikke på! Hun mente jeg MÅTTE ha minst 3000 i klesbudsjett hver mnd, og da kom jeg litt til kort. Jeg har verken nå eller da jeg var gift brukt så mye hver mnd på ungene. Jeg er fornuftig med bruk av penger, og handler alltid på salg uansett. Jeg har feks en ytterbukse som har liggi i 2 år fordi den kosta meg 150 kroner. Men nei. Det hjalp ikke... Så nei, ikke alle får lån i husbanken heller. Anonymkode: 94a2f...cbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå