Gå til innhold

Teste for Covid mer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Visste du hva du hadde hver gang di ble forkjøla før Covid kom?

Anonymkode: 450f0...9e8

Covid kan ikke sammenlignes med forkjølelse, det er riktigere å sammenligne med influensa, men med høyere dødelighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Men det er jo ikke gitt at du trenger sykmelding med covid, og du kan også trenge sykmelding med andre tilstander. Det er jo veldig sløvt av legen å skrive ut sykmelding på så tynt grunnlag!

Anonymkode: 1087d...41b

Jeg skrev ingen steder at det er gitt at man trenger sykemelding, men jeg trengte det. Og nei, det er ikke sløvt av min lege å skrive ut en sykemelding på det grunnlaget. Min lege kjenner meg, og testen min var positiv og jeg var syk. Bedre da at jeg holdt meg hjemme enn at jeg kom på legekontoret og smittet flere. 

Anonymkode: 89ffd...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ganske syk for et par uker siden. Jeg ringte legekontoret da jeg fremdeles hadde opp mot 40 i feber på dag 3 med egenmelding, og trengte sykmelding. Fikk beskjed om å ta koronatest og den var positiv. Da jeg ikke var livstruende syk, fikk jeg sykmelding "over telefon". Her er det fremdeles sånn at hvis man har korona får man ikke sitte å vente på venterommet. Da blir man hentet ute. Det forstår jeg godt da 90 prosent av venterommet er fylt opp av syke eldre.

Anonymkode: cae3e...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (3 timer siden):

Covid kan ikke sammenlignes med forkjølelse, det er riktigere å sammenligne med influensa, men med høyere dødelighet. 

Covid er ikke så skummel som den var lenger. De aller fleste blir mildt syke og mindre syke enn av influensa slik den har utviklet seg. 

Anonymkode: 450f0...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tester om vi er syke. Greit med negativ test før vi evt bestiller legetime, for de spør om det er testet

Anonymkode: 9e2ae...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Covid er ikke så skummel som den var lenger. De aller fleste blir mildt syke og mindre syke enn av influensa slik den har utviklet seg. 

Anonymkode: 450f0...9e8

Covid er covid fremdeles. Som legen min sa så sies det at den for de fleste av oss, ikke gir alvorlig sykdom som innebærer innleggelse på sykehus med livreddende behandling.  Helt vanlig å ligge rett ut i både 1 og 2 uker, det er det samme som mild sykdom. Mange misforstår dette og blir dermed overrasket når de ender opp sengeliggende. Min datter ble innlagt pga korona i 2 dager, men sykdomsforløpet hennes ble likevel klassifisert som mildt. Hun fikk pustehjelp for å minske plagene, men det sto aldri om livet. Jeg ble innlagt med sepsis og begynnende organsvikt. Det ble klassifisert som alvorlig sykdom fordi jeg trengte behandling for å overleve. 

Anonymkode: cae3e...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Covid er covid fremdeles. Som legen min sa så sies det at den for de fleste av oss, ikke gir alvorlig sykdom som innebærer innleggelse på sykehus med livreddende behandling.  Helt vanlig å ligge rett ut i både 1 og 2 uker, det er det samme som mild sykdom. Mange misforstår dette og blir dermed overrasket når de ender opp sengeliggende. Min datter ble innlagt pga korona i 2 dager, men sykdomsforløpet hennes ble likevel klassifisert som mildt. Hun fikk pustehjelp for å minske plagene, men det sto aldri om livet. Jeg ble innlagt med sepsis og begynnende organsvikt. Det ble klassifisert som alvorlig sykdom fordi jeg trengte behandling for å overleve. 

Anonymkode: cae3e...74d

Men, trenger du egentlig teste deg for å få bekreftet at det er Covid når du er syk? Hva er poenget?

Anonymkode: 450f0...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg skrev ingen steder at det er gitt at man trenger sykemelding, men jeg trengte det. Og nei, det er ikke sløvt av min lege å skrive ut en sykemelding på det grunnlaget. Min lege kjenner meg, og testen min var positiv og jeg var syk. Bedre da at jeg holdt meg hjemme enn at jeg kom på legekontoret og smittet flere. 

Anonymkode: 89ffd...f4f

Men om testen var negativ så ville du vel fortsatt trenge sykmelding?

Anonymkode: 1087d...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men, trenger du egentlig teste deg for å få bekreftet at det er Covid når du er syk? Hva er poenget?

Anonymkode: 450f0...9e8

Nei, men skal du til legen fordi du trenger sykmelding eller behandling så trenger du det. I hvert fall her jeg bor

 

Anonymkode: cae3e...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nei, men skal du til legen fordi du trenger sykmelding eller behandling så trenger du det. I hvert fall her jeg bor

 

Anonymkode: cae3e...74d

Det er nå én ting. Men, å teste seg bare for å sjekke om det er Covid forstår jeg ikke poenget med. Er man syk så holder man seg hjemme uansett hva det er man har. 

Anonymkode: 450f0...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er nå én ting. Men, å teste seg bare for å sjekke om det er Covid forstår jeg ikke poenget med. Er man syk så holder man seg hjemme uansett hva det er man har. 

Anonymkode: 450f0...9e8

Men som du leser her så er det mange tullinger som hadde gått på jobb med korona,så da holder jo tydligvis ikke folk seg hjemme når de er syk.

Anonymkode: 0743c...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men som du leser her så er det mange tullinger som hadde gått på jobb med korona,så da holder jo tydligvis ikke folk seg hjemme når de er syk.

Anonymkode: 0743c...0fa

Det er jo hvis de ikke er syke. Mange arbeidsgivere har gitt beskjed om at arbeidstakere skal møte på jobb hvis de ikke er syke, men har positiv test. 

Anonymkode: 450f0...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...