Gå til innhold

Teste for Covid mer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tester folk seg fortsatt for Covid? Og hva gjør man nå om testen er positiv? Kan man få bekreftet svaret med PCR fortsatt mtp korona pass el?

Anonymkode: 38a6b...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet meg hvertfall, for min egen del. Og det var også greit da jeg ble ordentlig syk og måtte ha sykemelding. 

Anonymkode: 89ffd...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tester ved mistanke. Jobber på sykehus så greit å sjekke. Covidpass er vel historie nå?

Anonymkode: 3370b...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min storfamilie tester. Vi har en som går på cellegift i familien og det er greit å vite hva det er som går. 

Anonymkode: 152d3...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar en test dersom jeg får tak i test gratis, gidder ikke å bruke masse penger på disse testene

Anonymkode: 4ecda...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en i nær familie som i verste fall ikke tåler en slik infeksjon nå, så jeg tester hvis jeg er i tvil. Ble ikke spesielt syk da jeg fikk covid i sommer, i motsetning til influensa, kan jeg risikere å være litt rufsete i nesa og så viser det seg å være covid. Koster meg mindre å ta en test enn å potensielt sende noen jeg bryr meg om på sykehuset. 
 

Sist jeg var hos legen, kom det noen innom for test i forbindelse med reise, vil da tro noen land fremdeles opererer med krav om negativ test 🤔

Anonymkode: 22818...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tester liggende og testet meg mest for nysgjerrighets skyld, regnet med å få negativ test, men det var den ikke.  I min kommune har kommunelegen gått og sagt at han ikke skjønner hvorfor folk driver å tester seg enda.

Anonymkode: 47bcb...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår familie er det kun jeg som tester. Og det er fordi jobben ønsker det. Ingen andre i familien tester seg. 

Anonymkode: 450f0...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg testet meg hvertfall, for min egen del. Og det var også greit da jeg ble ordentlig syk og måtte ha sykemelding. 

Anonymkode: 89ffd...f4f

Hvorfor er en slik test relevant for sykmelding?

Anonymkode: 1087d...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elev i år med nedsatt immunforsvar etter kreftbehandling, så jeg tester av den grunn.

Anonymkode: 07cda...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit å teste slik at man kan holde seg unna de som ikke bør få det, eller de kan holde seg unna meg. For egen del er det greit å vite at jeg har hatt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor er en slik test relevant for sykmelding?

Anonymkode: 1087d...41b

Fordi da kan man sende en melding til fastlegen og informere om hva man har, og slipper dermed gjerne en tur til legen om du trenger sykemelding? Som jeg trengte, for eksempel. 

Anonymkode: 89ffd...f4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg tester kun fordi jeger nysgjerrig 🙈 lever som vanlig selv om den er positiv.

Anonymkode: d2b06...bba

Du kan ikke gå på jobb med korona!! Du kan smitte kollegaene dine! Fy faen så egoistisk du er!!

Anonymkode: 0743c...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du kan ikke gå på jobb med korona!! Du kan smitte kollegaene dine! Fy faen så egoistisk du er!!

Anonymkode: 0743c...0fa

Selvsagt kan man det. Om man da ikke er såpass syk at man ikke klarer å gå på jobb. 

Anonymkode: 30a3c...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Du kan ikke gå på jobb med korona!! Du kan smitte kollegaene dine! Fy faen så egoistisk du er!!

Anonymkode: 0743c...0fa

Hvis man ikke er syk, så kan man det.

Anonymkode: 47bcb...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis man ikke er syk, så kan man det.

Anonymkode: 47bcb...ee6

Nei for det er veldig smittsomt!

Anonymkode: 0743c...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei for det er veldig smittsomt!

Anonymkode: 0743c...0fa

Jo, det kan man. Og veldig mange arbeidsgivere vil helst at du møter på jobb om du ikke er syk. 

Anonymkode: 450f0...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nei for det er veldig smittsomt!

Anonymkode: 0743c...0fa

Jo, det kan man. Slutt å pålegg folk å følge regler som ikke finnes.

Anonymkode: 47bcb...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi tester fremdeles. Vil jo ikke sende barna på skole og barnehage med covid, og holder oss unna besteforeldre som er gamle og skrøpelige. Og så er det greit å vite hva man har. Når vi har ringt lege pga syke barn spør de alltid om vi har testet for covid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fordi da kan man sende en melding til fastlegen og informere om hva man har, og slipper dermed gjerne en tur til legen om du trenger sykemelding? Som jeg trengte, for eksempel. 

Anonymkode: 89ffd...f4f

Men det er jo ikke gitt at du trenger sykmelding med covid, og du kan også trenge sykmelding med andre tilstander. Det er jo veldig sløvt av legen å skrive ut sykmelding på så tynt grunnlag!

Anonymkode: 1087d...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pobie skrev (34 minutter siden):

Ja vi tester fremdeles. Vil jo ikke sende barna på skole og barnehage med covid, og holder oss unna besteforeldre som er gamle og skrøpelige. Og så er det greit å vite hva man har. Når vi har ringt lege pga syke barn spør de alltid om vi har testet for covid. 

Visste du hva du hadde hver gang di ble forkjøla før Covid kom?

Anonymkode: 450f0...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Visste du hva du hadde hver gang di ble forkjøla før Covid kom?

Anonymkode: 450f0...9e8

Du mener da ingen forkjølelse var potensielt dødelig? Ikke drit deg ut.

Anonymkode: 2f088...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...