Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #1 Skrevet 21. oktober 2022 Dersom dere kommer på middagsbesøk til noen, hvor rent og ryddig forventer dere at det skal være? Vi har hatt en slags unntakstilstand her noen uker og husarbeid har blitt nedprioritert. I morgen får vi huset fult, det har vært planlagt lenge, mange av gjestene jobber skift slik at vi må være tidlig ute med planleggingen slik at alle kan komme. Har vasket og ryddet fra jeg kom hjem fra jobb kl 15, men er redd det ikke er bra nok Anonymkode: 144c8...e95
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #2 Skrevet 21. oktober 2022 Det skulle være veldig nedgrodd og jeg måtte vada i rot før jeg hadde reagert. Så lenge du har rent toalett! Anonymkode: 6a026...af3
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2022 #4 Skrevet 21. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det skulle være veldig nedgrodd og jeg måtte vada i rot før jeg hadde reagert. Så lenge du har rent toalett! Anonymkode: 6a026...af3 2 av 3 er vasket, den siste tar mannen i morgen tidlig HI Anonymkode: 144c8...e95
gale damen Skrevet 22. oktober 2022 #5 Skrevet 22. oktober 2022 Det er godt nok! De kommer ikke for å sjekke støvsamlingen din. Rene toaletter og en liten skål med grønnsåpe under sofaen, så går det helt fint😊
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #6 Skrevet 22. oktober 2022 Badene bør være rene og skittentøy ryddet bort. Oppvasken bør være tatt og kjøkkenet vasket. Stue og gang bør være støvsuget. Anonymkode: a7916...4b8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 Eneste jeg reagerer på er møkket kjøkken og do. Og det fikser du på kort tid. Her er det alltid unntakstilstand. Tre barn, to katter, hund og to voksne som er skippertak folk. 😂 Jeg er glad vi har bursdager spredd over året for da MÅ vi ta oss litt i nakken jevnlig. Anonymkode: 6bebf...8f1
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg trives best hvis det ikke er strøkent, slapper mer av da. Reagerer kun negativt hvis sokkene klistrer seg fast i gulvet, skittentøy ligger strødd i stua, og/eller doen er så skitten at jeg ikke klarer å sette meg på den. 😛 (Har opplevd alt dette. Men kom tilbake likevel da.) Anonymkode: 46ca1...3a7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Badene bør være rene og skittentøy ryddet bort. Oppvasken bør være tatt og kjøkkenet vasket. Stue og gang bør være støvsuget. Anonymkode: a7916...4b8 Dette. Jeg ville reagert mest på skittent bad og kjøkken. Litt rot og støv tåler jeg fint. Anonymkode: f49dd...f3e
frk Nilsen Skrevet 22. oktober 2022 #10 Skrevet 22. oktober 2022 Gi gulvet en runde med støvsugeren. Ryddig og rent kjøkken, rent bad og do. Det er nok. Hvis det ligger noe skittentøy slengt rundt, hiv det i kurven.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #11 Skrevet 22. oktober 2022 Tusen takk. Bad og kjøkken er rent, og gulvene er støvsugd og vasket. Hyller og slikt er rotete, og o ikke helt støvfrie Anonymkode: 144c8...e95
frk Nilsen Skrevet 22. oktober 2022 #12 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk. Bad og kjøkken er rent, og gulvene er støvsugd og vasket. Hyller og slikt er rotete, og o ikke helt støvfrie Anonymkode: 144c8...e95 Mer enn bra nok 😊
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #13 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Dersom dere kommer på middagsbesøk til noen, hvor rent og ryddig forventer dere at det skal være? Vi har hatt en slags unntakstilstand her noen uker og husarbeid har blitt nedprioritert. I morgen får vi huset fult, det har vært planlagt lenge, mange av gjestene jobber skift slik at vi må være tidlig ute med planleggingen slik at alle kan komme. Har vasket og ryddet fra jeg kom hjem fra jobb kl 15, men er redd det ikke er bra nok Anonymkode: 144c8...e95 Da har du vasket og ryddet i 9 timer ? Og fortsatt ikke i mål. Hvor møkkete og rotete går det an å ha lurer jeg på. Så ekkelt! Anonymkode: fccf4...138
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #14 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Da har du vasket og ryddet i 9 timer ? Og fortsatt ikke i mål. Hvor møkkete og rotete går det an å ha lurer jeg på. Så ekkelt! Anonymkode: fccf4...138 3 unger som må tas av mens jeg holdt på. Middag som måtte lages, spises og ryddes opp etter innimellom. Dårlig rygg som gjør at jeg må ta mange pauser Anonymkode: 144c8...e95
Gjest NotNaomi Skrevet 22. oktober 2022 #15 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Da har du vasket og ryddet i 9 timer ? Og fortsatt ikke i mål. Hvor møkkete og rotete går det an å ha lurer jeg på. Så ekkelt! Anonymkode: fccf4...138 Det tenkte du. Jeg lurte på hvor stort huset var eller om HI var perfeksjonist. Til HI. Er enig med flere her at bare toalett og kjøkken er rent, så bryr jeg meg lite om noe annet. Rot og støv på hyller hadde jeg ikke lagt merke til. Og så har det litt å si hvor godt man kjenner folk. Har ei venninne som bor i et kaos med både dyr og smuler på gulvet, og jeg kunne ikke brydd meg mindre. Både spiser og går på toalett der..
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #16 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg legger ikke merke til om det er litt rot og støv. Men synes at kjøkkenet og toalett bør være rent. Jeg ser ikke om noen har pusset opp heller 🙂. Er lite interessert i hvordan andre har det Anonymkode: e263e...e33
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #17 Skrevet 22. oktober 2022 Badet bør være rent og ryddig, rent betyr do og vask. Må ikke være helt fritt for støvform alle steder. Skittentøy i kleskurv gjør ingenting. Jeg syns det er hyggelig å komme til folk der det ser ut som det bor folk og ikke minst st en ser det bor barn der det bor barn. Også er det kjekt om kjøkkenet er rent, om det er ting fra maten du lager til besøket er det greit, men om det er gammel skitt på benker, gammel oppvask osv så blir det litt feil for meg. Jeg tenker at banker blr vaskes før en starter med å lage mat, så når jeg ser skittene benker og jeg er invitert til middag så kjenner jeg at jeg blir skeptisk. Heldigvis ekstremt sjeldent jeg har opplevd. Og lett å skje forskjellen fra kjeler og ting og tang som er brukt til å lage maten og gamle ting. Bryr meg ikke om vasken er full av kjeler fra maten som er laget nå, viser bare at de har det like hektisk som jeg ofte har det hjemme. Anonymkode: 121e9...04c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #18 Skrevet 22. oktober 2022 Jeg vil gjerne ha en stol å sitte på uten å måtte rydde først og rentdekketøy. Mulighet til å henge eller legge fra seg yttertøy på et sted det ikke er for møkkete og et ikke alt for møkkete bad. Ellers er selskapet og maten viktigere. Anonymkode: 7f6d3...a3e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #19 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jeg vil gjerne ha en stol å sitte på uten å måtte rydde først og rentdekketøy. Mulighet til å henge eller legge fra seg yttertøy på et sted det ikke er for møkkete og et ikke alt for møkkete bad. Ellers er selskapet og maten viktigere. Anonymkode: 7f6d3...a3e Det er ikke noe problem, har masse ledige knagger (de som vesker til vanlig henger på), og gulvet er vasket. Bad og kjøkken er også vasket. HI Anonymkode: 144c8...e95
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #20 Skrevet 22. oktober 2022 Altså....det som beskrives her høres jo ut som en episode av syke samlere! Normale oppegående folk har det da ikke så rotete og skittent at det må en 9 timers økt til for at det skal se greit ut? Vi vasker ukentlig, ikke like grundig hver uke, men alltid slik at det SER strøkent ut. Og om det dukker opp besøk, støvsuger jeg kjapt med håndstøvsuger (Dyson - løp og kjøp!), tørker støv med en støvmopp, går over bad og toalett med Jif våtservietter, og vipps: ser helt shina ut på 10 minutter. Men det krever at man rydder bort ting etterhvert, vi lar aldri skittentøy ligge rundt omkring, oppvasken blir tatt med en gang vi har spist, vi smårydder hver dag hele uka. Kunne aldri levd med et kaos slik som beskrives her. Ja til obligatorisk husmorskole etter ungdomsskolen! Anonymkode: 44ac8...91b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #21 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Altså....det som beskrives her høres jo ut som en episode av syke samlere! Normale oppegående folk har det da ikke så rotete og skittent at det må en 9 timers økt til for at det skal se greit ut? Vi vasker ukentlig, ikke like grundig hver uke, men alltid slik at det SER strøkent ut. Og om det dukker opp besøk, støvsuger jeg kjapt med håndstøvsuger (Dyson - løp og kjøp!), tørker støv med en støvmopp, går over bad og toalett med Jif våtservietter, og vipps: ser helt shina ut på 10 minutter. Men det krever at man rydder bort ting etterhvert, vi lar aldri skittentøy ligge rundt omkring, oppvasken blir tatt med en gang vi har spist, vi smårydder hver dag hele uka. Kunne aldri levd med et kaos slik som beskrives her. Ja til obligatorisk husmorskole etter ungdomsskolen! Anonymkode: 44ac8...91b Du tror ikke det er mer sannsynlig, da, at TS (som alt har sagt at hun har tre (!) bad) har et digert hus og dessuten noe over middels høy standard for hvor ryddig ting skal være? Hun har ogsnå nevnt at hun har egne knagger for vesker... Anonymkode: 27b8e...3b9
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #22 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Altså....det som beskrives her høres jo ut som en episode av syke samlere! Normale oppegående folk har det da ikke så rotete og skittent at det må en 9 timers økt til for at det skal se greit ut? Vi vasker ukentlig, ikke like grundig hver uke, men alltid slik at det SER strøkent ut. Og om det dukker opp besøk, støvsuger jeg kjapt med håndstøvsuger (Dyson - løp og kjøp!), tørker støv med en støvmopp, går over bad og toalett med Jif våtservietter, og vipps: ser helt shina ut på 10 minutter. Men det krever at man rydder bort ting etterhvert, vi lar aldri skittentøy ligge rundt omkring, oppvasken blir tatt med en gang vi har spist, vi smårydder hver dag hele uka. Kunne aldri levd med et kaos slik som beskrives her. Ja til obligatorisk husmorskole etter ungdomsskolen! Anonymkode: 44ac8...91b Det pleier vi også, men som sagt, de siste uken har vi hatt en unntakstilstand her. Sa heller ikke at jeg jobbet konstant i de 9 timene heller. Innimellom måtte jeg lage, spise og rydde opp etter middag - der gikk 2 timer. Minste på 5 hadde enorme mengder leker utover stuen og på rommet sitt, det ble feiet sammen i en haug som han måtte være med på å rydde på plass på de riktige stedene, og han bruker lang tid på slikt - der gikk 2 timer til gitt. Da var det 5 timer igjen, jeg har en dårlig rygg som egentlig ikke tåler husarbeid i lange økter så måtte hvile over halvparten av tiden slik at jeg faktisk er oppegående i dag. Fornøyd nå? HI Anonymkode: 144c8...e95
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #23 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Det pleier vi også, men som sagt, de siste uken har vi hatt en unntakstilstand her. Sa heller ikke at jeg jobbet konstant i de 9 timene heller. Innimellom måtte jeg lage, spise og rydde opp etter middag - der gikk 2 timer. Minste på 5 hadde enorme mengder leker utover stuen og på rommet sitt, det ble feiet sammen i en haug som han måtte være med på å rydde på plass på de riktige stedene, og han bruker lang tid på slikt - der gikk 2 timer til gitt. Da var det 5 timer igjen, jeg har en dårlig rygg som egentlig ikke tåler husarbeid i lange økter så måtte hvile over halvparten av tiden slik at jeg faktisk er oppegående i dag. Fornøyd nå? HI Anonymkode: 144c8...e95 Ikke bry deg med sånne snurpefitter som må tråkke på andre for å føle seg bedre selv. Jeg er sikker på at det er tusen ganger hyggeligere å komme på besøk til deg enn til henne! Anonymkode: fc7f5...f1a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #24 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det pleier vi også, men som sagt, de siste uken har vi hatt en unntakstilstand her. Sa heller ikke at jeg jobbet konstant i de 9 timene heller. Innimellom måtte jeg lage, spise og rydde opp etter middag - der gikk 2 timer. Minste på 5 hadde enorme mengder leker utover stuen og på rommet sitt, det ble feiet sammen i en haug som han måtte være med på å rydde på plass på de riktige stedene, og han bruker lang tid på slikt - der gikk 2 timer til gitt. Da var det 5 timer igjen, jeg har en dårlig rygg som egentlig ikke tåler husarbeid i lange økter så måtte hvile over halvparten av tiden slik at jeg faktisk er oppegående i dag. Fornøyd nå? HI Anonymkode: 144c8...e95 Du skrev ved 12 tiden igårkveld at du sluttet på jobben kl 15.00 og har holdt på siden da. (Det er akkurat sånn du har skrevet i innlegget ditt). Det er vel derfor vi lurer på hvor ille utgangspkt var. Uansett høres det ut som om du nå har et helt normalt vasket hjem. Et tips er å ta det litt oftere, da trenger du ikke å brekke ryggen med 5 timers økter i vasking. Anonymkode: fccf4...138
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #25 Skrevet 22. oktober 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Du skrev ved 12 tiden igårkveld at du sluttet på jobben kl 15.00 og har holdt på siden da. (Det er akkurat sånn du har skrevet i innlegget ditt). Det er vel derfor vi lurer på hvor ille utgangspkt var. Uansett høres det ut som om du nå har et helt normalt vasket hjem. Et tips er å ta det litt oftere, da trenger du ikke å brekke ryggen med 5 timers økter i vasking. Anonymkode: fccf4...138 Mange vil ikke lese en slik beskrivelse bokstavelig. Det er slik man gjerne sier det når man er sliten og føler man jobber i ett. HI, du høres ut som en omtenksom vert som ønsker at gjestene skal føle seg vel hos deg. Bare det får meg til å tro at folk koser seg hos deg, og at du kan slappe helt av med tanke på hvordan huset ser ut og ikke bekymre deg for om der er bra nok.👍 Anonymkode: d140c...3a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå