Gå til innhold

Inspirert av annen tråd - er desember servise viktig for å feire en god jul?


Mrs Remington

Anbefalte innlegg

Mrs Remington skrev (På 9.10.2022 den 22.34):

Forskjell på julepynt og adventstake som er symbolsk og det å ville ha juleservise?

Hvorfor symboliserer julepynt mer enn juleservise at det er jul? Og hvorfor er ikke juleservise en del av julepynt?
Juleservise er for meg absolutt et symbol på juletiden og julen. Jeg  ser ingen grunn til at noen andre skal vurdere hvilken symbolverdi mitt servise har? 
Jeg lager julemat også, forsåvidt, så da er det kanskje mer innafor? Når tradisjonene holdes i hevd på flere måter?

Endret av amandine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mrs Remington skrev (På 9.10.2022 den 22.44):

Hva i all verden sparer du for å få råd til et juleservise for? Man kan vel dekke til julebord selv om man ikke har tåpelige røde sløyfer rundt tallerken? Smaker maten bedre dersom man har juleservise? Er det ikke det andre som spiller en rolle rundt julemiddagen? 

Hvorfor i all verden lager du en tråd når du angriper svarene du får på denne barnslige måten?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (På 9.10.2022 den 22.44):

Hva i all verden sparer du for å få råd til et juleservise for? Man kan vel dekke til julebord selv om man ikke har tåpelige røde sløyfer rundt tallerken? Smaker maten bedre dersom man har juleservise? Er det ikke det andre som spiller en rolle rundt julemiddagen? 

Hvorfor så passiv-aggressiv?

Anonymkode: d2aea...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor så passiv-aggressiv?

Anonymkode: d2aea...080

Du må nok lese deg litt opp på passiv agressiv - jeg er nok helst i kategorien aktiv agressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Miss Marple* skrev (7 timer siden):

Det er vel ikke viktig, men det er veldig koselig. Jeg begynner å samle i år og gleder meg til frokosten første juledag. 

Jeg gleder meg mest til maten, spiller ingen rolle for meg hvilket motiv tallerken har, maten smaker ikke bedre av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (8 timer siden):

Jeg gleder meg mest til maten, spiller ingen rolle for meg hvilket motiv tallerken har, maten smaker ikke bedre av den grunn. 

Det er jo helt greit. Heldigvis kan man sette pris på flere ting samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Remington skrev (21 timer siden):

Du må nok lese deg litt opp på passiv agressiv - jeg er nok helst i kategorien aktiv agressiv.

Aktiv aggressiv?

Anonymkode: d2aea...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...