Gå til innhold

Inspirert av annen tråd - er desember servise viktig for å feire en god jul?


Mrs Remington

Anbefalte innlegg

At man har servise som har julemotiv - er det viktig for å føle at man får en bra jul, og isåfall hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Er det viktig med julepynt og adventsstake? 

Anonymkode: 2c2a9...37c

Forskjell på julepynt og adventstake som er symbolsk og det å ville ha juleservise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat begynt å spare på et juleservise. Grunnet økonomi har vi ikke hatt det tidligere, men nå ønsker jeg meg en kopp eller en asjett til bursdag eller jul. 

Serviset er ikke viktig for å få en bra jul, men jeg synes det er ordentlig trivelig å dekke på med det i desember. Jeg får en god og varm følelse inni meg når jeg forsøker å skape julestemning og dekke julebord. Det gleder meg å kunne dekke på med noe annet enn det vanlige hvite. 

Hadde jeg hatt en like fin jul uten? Selvsagt! Men allikevel er dette en luksus jeg nå ønsker meg i gave.

Anonymkode: fa070...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er juleserviset den nest viktigste julepynten etter juletreet. Jeg har lite annen pynt, men nyter de flotte tallerkenene mine, sikkert på samme måte som andre nyter annen elsket julepynt. Bytter du ikke ut noe i stuen med annet til jul? Lysestaker, bordpynt eller annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juleserviset løfter julen, stemningen. Samme med juletreet og pynten som består av noe arvet, noe kjøpt i utlandet, noe på salg, noe brukt. Og julegardinene.

Anonymkode: 05993...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har akkurat begynt å spare på et juleservise. Grunnet økonomi har vi ikke hatt det tidligere, men nå ønsker jeg meg en kopp eller en asjett til bursdag eller jul. 

Serviset er ikke viktig for å få en bra jul, men jeg synes det er ordentlig trivelig å dekke på med det i desember. Jeg får en god og varm følelse inni meg når jeg forsøker å skape julestemning og dekke julebord. Det gleder meg å kunne dekke på med noe annet enn det vanlige hvite. 

Hadde jeg hatt en like fin jul uten? Selvsagt! Men allikevel er dette en luksus jeg nå ønsker meg i gave.

Anonymkode: fa070...206

Hva i all verden sparer du for å få råd til et juleservise for? Man kan vel dekke til julebord selv om man ikke har tåpelige røde sløyfer rundt tallerken? Smaker maten bedre dersom man har juleservise? Er det ikke det andre som spiller en rolle rundt julemiddagen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Juleserviset løfter julen, stemningen. Samme med juletreet og pynten som består av noe arvet, noe kjøpt i utlandet, noe på salg, noe brukt. Og julegardinene.

Anonymkode: 05993...1c7

Har du julegardiner? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (Akkurat nå):

Hva i all verden sparer du for å få råd til et juleservise for? Man kan vel dekke til julebord selv om man ikke har tåpelige røde sløyfer rundt tallerken? Smaker maten bedre dersom man har juleservise? Er det ikke det andre som spiller en rolle rundt julemiddagen? 

Kanskje så enkelt som at hva som er tåpelig eller ikke er tåpelig er opp til hver og enkelt ? Noen vil ha juleservise og andre ikke. Det må da virkelig være ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Juleserviset løfter julen, stemningen. Samme med juletreet og pynten som består av noe arvet, noe kjøpt i utlandet, noe på salg, noe brukt. Og julegardinene.

Anonymkode: 05993...1c7

Maten løfter julen, ingen ser tallerken likevel. Den blir jo tilgriset av maten, så hva i all verden?🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (1 minutt siden):

Hva i all verden sparer du for å få råd til et juleservise for? Man kan vel dekke til julebord selv om man ikke har tåpelige røde sløyfer rundt tallerken? Smaker maten bedre dersom man har juleservise? Er det ikke det andre som spiller en rolle rundt julemiddagen? 

Hvorfor i alle dager svarer du meg på en sånn aggresiv måte? Jeg prøvde å svare deg ordentlig for en gang skyld, men det gidder jeg ikke flere ganger. 

Anonymkode: fa070...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Kanskje så enkelt som at hva som er tåpelig eller ikke er tåpelig er opp til hver og enkelt ? Noen vil ha juleservise og andre ikke. Det må da virkelig være ok.

Åja, du tror jeg styrer hva andre skal gjøre? Så mye makt har jeg ikke! Jeg finner det likevel på sin plass å si hva jeg mener. Det må da virkelig være ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs Remington skrev (Akkurat nå):

Åja, du tror jeg styrer hva andre skal gjøre? Så mye makt har jeg ikke! Jeg finner det likevel på sin plass å si hva jeg mener. Det må da virkelig være ok. 

Å lure på hvorfor andre velger annerledes enn deg selv er selvsagt lov. Det er ikke ok å være frekk og nedlatende. Stor forskjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor i alle dager svarer du meg på en sånn aggresiv måte? Jeg prøvde å svare deg ordentlig for en gang skyld, men det gidder jeg ikke flere ganger. 

Anonymkode: fa070...206

Aggressiv? Verden mangler ressurser og dere vil ha juleservise? Kjøp hva dere vil for meg, jeg stusser bare på at en ikke spør etter juleoppskrifter, men serviser. Tipper at dere som er opptatt av dette ikke kan lage mat, ei heller vet hvordan mat smaker 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Å lure på hvorfor andre velger annerledes enn deg selv er selvsagt lov. Det er ikke ok å være frekk og nedlatende. Stor forskjell

Det er jo nedlatende å  spørre om juleserviser, når mennesker sliter med å betale strømregningen sin. Det er frekt det!

Endret av Mrs Remington
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker julen, og elsker å pynte til jul. Men jule servise har jeg ikke, og ønsker meg heller ikke.

Anonymkode: 8d656...b67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (På 9.10.2022 den 22.55):

Det er jo nedlatende å  spørre om juleserviser, når mennesker sliter med å betale strømregningen sin. Det er frekt det!

Ufattelig frekt er det. Aldri vært borti frekkere på dette forumet. Ærlig talt faktisk 🙄

Anonymkode: 48bcf...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 11.10.2022 den 23.35):

Ufattelig frekt er det. Aldri vært borti frekkere på dette forumet. Ærlig talt faktisk 🙄

Anonymkode: 48bcf...cc4

Hei Mrs Remington.

Anonymkode: d2aea...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hei Mrs Remington.

Anonymkode: d2aea...080

Hei hei Anonymkode: d2aea...080 :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Hei Mrs Remington.

Anonymkode: d2aea...080

Haha, tror det faktisk var jeg som skrev det der. Det var ironisk.

Anonymkode: 48bcf...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødvendig er det ikke, men det er jo hyggelig. Dog har jeg aldri kjøpt selv, jeg har arvet. Det er jo enda hyggeligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (På 9.10.2022 den 22.17):

At man har servise som har julemotiv - er det viktig for å føle at man får en bra jul, og isåfall hvorfor?

Det er vel ikke viktig, men det er veldig koselig. Jeg begynner å samle i år og gleder meg til frokosten første juledag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...