Gå til innhold

Mannen til venninne reagerer på aldersforskjell.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Jeg syns bare det er veldig rart at de som forstår han her, ikke vil begrunne det? Kanskje jeg ville fått en idé om hva det handler om? Og som sagt lager jeg ikke noe tullete og lavmål drama med å konfrontere mannen til venninna mi liksom. Kjære vene. 

Han har jo begrunnet det med at ikke er komfortabel med en som er på sin sønns alder

Anonymkode: 3e4f5...abd

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har begrunnet hvordan jeg hadde sett på det, men det hadde jo ikke vært pga aldersforskjellen. 

Han syns vel daten din er umoden og anstrengende å være sammen med da. Kjære vene. 

Anonymkode: fb1ed...f67

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har begrunnet hvordan jeg hadde sett på det, men det hadde jo ikke vært pga aldersforskjellen. 

Han syns vel daten din er umoden og anstrengende å være sammen med da. Kjære vene. 

Du spekulerte og du tok også feil mht hvem som inviterte.

Nå har ikke de to møtt hverandre, så den antagelsen går ut også. Men hadde han møtt han og begrunnet med det, så greit nok. Med en grunn ihvertfall. 

Deg kan man jo ikke vinne med. 

vedkommende sier han syns det er ubehagelig å dra på tur med en som er like gammel som sønnen. Der har du jo svaret! Om du har ytterligere behov for forklaring må du jo snakke med han som har sagt det, og siden dere har en så løs og ledig tone er jo ikke det et problem? Dere er jo voksne og må kunne kommunisere. 

Anonymkode: 413ab...2c1

Han har jo begrunnet det med at ikke er komfortabel med en som er på sin sønns alder

Da er jo det grunnen? Jeg skjønner ikke hva du vil ha av forumbrukerne med dette. Vi kan jo ikke vite mer enn hva han sier. Han syns daten din er for ung for gruppen. Hva mer enn direkte tale forventer du?

Gjest NotNaomi

Men en av damene er jo på hans datters alder ÷ nøyaktig to år? 

Annonse

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Deg kan man jo ikke vinne med. 

vedkommende sier han syns det er ubehagelig å dra på tur med en som er like gammel som sønnen. Der har du jo svaret! Om du har ytterligere behov for forklaring må du jo snakke med han som har sagt det, og siden dere har en så løs og ledig tone er jo ikke det et problem? Dere er jo voksne og må kunne kommunisere. 

Så hvis mannen til venninnen din hadde sagt noe som hun formidlet, så hadde du ringt og konfrontert han? 🙂 sikkert hyggelig for venninnen din det. 

NotNaomi skrev (18 minutter siden):

Så hvis mannen til venninnen din hadde sagt noe som hun formidlet, så hadde du ringt og konfrontert han? 🙂 sikkert hyggelig for venninnen din det. 

Normalt greier folk å snakke ryddig og åpent med venner uten å "konfrontere" dem, altså...

Anonymkode: d3c93...149

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Dere er jo en så åpen og avslappet gjeng, så hvorfor skulle det være et problem? Det er lurt å ta opp ting direkte for å unngå misforståelser. 

Gjest NotNaomi

Det jeg selv har vært inne på, er at han føler seg truet av han. Fordi han er yngre, kjekkere og absolutt mer intellektuell. 

At han er redd for at kona sammenligner dem og at han er rett og slett sjalu.

Det er ikke pene tanker, det er jeg klar over. Men jeg får jo heller ikke særlig hjelp her til å finne mer stuerene grunner. 

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Det jeg selv har vært inne på, er at han føler seg truet av han. Fordi han er yngre, kjekkere og absolutt mer intellektuell. 

Det er ikke pene tanker, det er jeg klar over. Men jeg får jo heller ikke særlig hjelp her til å finne mer stuerene grunner. 

Det er jo du som kjenner denne mannen og vet hva slags type han er. For meg høres det helt snålt ut at en voksen mann skulle tenke slik, men verden er full av raringer. 

Og så lenge du ikke vil snakke med mannen det gjelder vil du jo aldri få svar. Våre forslag blåser du jo bare av. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo du som kjenner denne mannen og vet hva slags type han er. For meg høres det helt snålt ut at en voksen mann skulle tenke slik, men verden er full av raringer. 

Og så lenge du ikke vil snakke med mannen det gjelder vil du jo aldri få svar. Våre forslag blåser du jo bare av. 

Ja og der er du inne på noe. Han er en kjekk mann tross alderen, han er vant til å få fokus. Men han er også litt "cowboy" og en lite intellektuell type. Han har også et noe utdatert kvinnesyn, noe vi noen ganger diskuterer. Men han er helt godtatt uansett, men da er det jo naturlig å tenke at han føler seg truet da. Så da blir jo spørsmålet om vi skal ta hensyn til det.

Jeg blåser ikke av grunner her, men når en kun tar alderen i betrakning, så er det jo like rart som å si at man ikke drar på tur med en med blondt hår liksom. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Normalt greier folk å snakke ryddig og åpent med venner uten å "konfrontere" dem, altså...

Anonymkode: d3c93...149

I dette tilfellet må det nødvendigvis bli å konfrontere.. 

Annonse

NotNaomi skrev (11 minutter siden):

Ja og der er du inne på noe. Han er en kjekk mann tross alderen, han er vant til å få fokus. Men han er også litt "cowboy" og en lite intellektuell type. Han har også et noe utdatert kvinnesyn, noe vi noen ganger diskuterer. Men han er helt godtatt uansett, men da er det jo naturlig å tenke at han føler seg truet da. Så da blir jo spørsmålet om vi skal ta hensyn til det.

Jeg blåser ikke av grunner her, men når en kun tar alderen i betrakning, så er det jo like rart som å si at man ikke drar på tur med en med blondt hår liksom. 

Men det er han som grunngir det med alder, så da blir alt annet spekulasjon, ser du ikke det? 

Som jeg ser det så må du enten snakke med mannen selv, reise uansett og la han avgjøre selv om han vil være med eller be daten din om å ikke dra. At du blir hjemme hjelper jo ingenting? 

NotNaomi skrev (27 minutter siden):

Oboy, dømmende er du i hvert fall ikke.

Oboy, dømmende er du i hvert fall ikke.

Det er jo dette hun har fisket etter hele tiden, at de andre er sjalu på hennes unge elsker😅kjipt at vi ikke skjønte det av oss selv😂

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Men det er han som grunngir det med alder, så da blir alt annet spekulasjon, ser du ikke det? 

Som jeg ser det så må du enten snakke med mannen selv, reise uansett og la han avgjøre selv om han vil være med eller be daten din om å ikke dra. At du blir hjemme hjelper jo ingenting? 

Noen her også. 

Men har bestemt meg for at vi ikke drar. Så får han forklare seg for de andre når vi velger å ikke bli med på grunn av hans motvilje. 

På hvilken måte hjelper det deg å få beskrevet i detalj hvorfor han sa det han sa? Han har gitt en grunn, men den passer ikke inn hos deg så derfor må du dikte opp en annen grunn? Du ber folk her ikke spekulere i ting som handler om deg, men vi skal spekulere i hvorfor en mann _egentlig_ ikke vil på tur, fordi grunnen han oppgir ikke er nok for deg. 

Gjest NotNaomi

Det er jo dette hun har fisket etter hele tiden, at de andre er sjalu på hennes unge elsker😅kjipt at vi ikke skjønte det av oss selv😂

Nei, langt ifra. Dette gjelder ikke "de andre" , det gjelder han. Men nå trekker jeg meg, og forteller de som inviterte hvorfor. Så får de ta det med vedkommende. 

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Noen her også. 

Men har bestemt meg for at vi ikke drar. Så får han forklare seg for de andre når vi velger å ikke bli med på grunn av hans motvilje. 

Han får jo aldri vite at det er pga hans motvilje, for da må du konfrontere han og det vil du ikke. 

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Nei, langt ifra. Dette gjelder ikke "de andre" , det gjelder han. Men nå trekker jeg meg, og forteller de som inviterte hvorfor. Så får de ta det med vedkommende. 

Åja så du legger den byrden hos dem istedenfor å stå for det selv. Bravo 

Gjest NotNaomi

Åja så du legger den byrden hos dem istedenfor å stå for det selv. Bravo 

Det var de som inviterte. Både meg og daten. Når han da setter kjepper i hjulene får han stå for det ovenfor de som inviterte alle. Syns det er helt riktig og rettferdig. 

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Det var de som inviterte. Både med og daten. Når han da setter kjepper i hjulene får han stå for det ovenfor de som inviterte alle. Syns det er helt riktig og rettferdig. 

Igjen. Du lar det bli opp til han som har invitert å konfrontere. Finnes ikke rettferdig en plass faktisk

Gjest NotNaomi

Igjen. Du lar det bli opp til han som har invitert å konfrontere. Finnes ikke rettferdig en plass faktisk

Selvfølgelig er det rettferdig. Vi ble invitert begge to. Takket ja og satte pris på det. Så vil en lage et problem ut av det. Ikke bare for oss, men mer for han/de som inviterte. Da får han svare for det ovenfor han/dem.

Hadde jeg invitert noen, og en ikke respekterte det og samtìdig lagde et problem for andre gjester, så hadde jeg lett konfrontert vedkommende. 

Endret av NotNaomi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...