Gå til innhold

Stakkars, russiske mødre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenk det, om sønnen min skulle blitt hentet inn som kanonføde i en krig, med trussel om 10 års fengsel ved å motsette seg. Demonstranter blir tvangsvervet. 
 

Ser bilder av disse guttene som nå verves inn, de er like gamle som min egen sønn. Det skjærer faktisk i meg, jeg tror neppe dette dette var foreldrenes drøm. For en tragedie 😥

Anonymkode: 3d2ba...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva med de ukrainske mødrene?

Anonymkode: 35bd7...449

Det er ganske jævlig det også 😥 Kun tapere blant vanlige folk, forsvar søsteren din eller la hjemstedet ditt bli overtatt av en gal mann. I det minste er det i hvert fall en viss ære i det, for hva det er verdt. 

Anonymkode: 3d2ba...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mange er jo så hjernevasket av Putins propaganda at de gjerne sender de av sted.

Anonymkode: a54ea...8ab

Ikke alle gjør det. Ville du gjort det? Hvilke valg har de egentlig? 

Anonymkode: 3d2ba...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ikke alle gjør det. Ville du gjort det? Hvilke valg har de egentlig? 

Anonymkode: 3d2ba...baf

Derfor skrev jeg mange, i stedet for alle.

Anonymkode: a54ea...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Stakars sønner sier jeg.

Anonymkode: 5d00a...183

Absolutt. Men jeg ser det naturlig nok fra perspektivet til en mor, i og med jeg er det selv. Men ja, for en fremtid. For ordens skyld, jeg har mitt hjerte med Ukraina. Men det brister noe ved tanken på hva enkelte nå forventes å ofre. Dette er ikke kampen til den vanlige mann i gata. Eller sønn. 

Anonymkode: 3d2ba...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke tanken på at en eller flere av mine måtte bevæpne seg for å dra ut i krig. Uansett hvor eller hvorfor. Jeg tror ikke ett eneste menneske som er forelder liker å sende barna sine ut i krig. Å tro at noen gjerne gjør det,er jo en ufattelig ignorant tanke. 

Endret av NotNaomi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bekjente og venner både i Russland og Ukraina. I Ukraina kunne man relativt lett slippe unna med å betale rundt 3000 euro ved grenseovergang, langt ifra alle var begeistret til å bli sendt til fronten. I Russland er det nå noe annet - det er umulig å slippe.. i Ukraina fikk alle menn som har tre barn reise ut av landet som flyktninger, i Russland sendes de med tre barn til fronten på samme linje som alle andre..Grusom situasjon for alle mødre og koner 😕

Anonymkode: 7138f...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har bekjente og venner både i Russland og Ukraina. I Ukraina kunne man relativt lett slippe unna med å betale rundt 3000 euro ved grenseovergang, langt ifra alle var begeistret til å bli sendt til fronten. I Russland er det nå noe annet - det er umulig å slippe.. i Ukraina fikk alle menn som har tre barn reise ut av landet som flyktninger, i Russland sendes de med tre barn til fronten på samme linje som alle andre..Grusom situasjon for alle mødre og koner 😕

Anonymkode: 7138f...5f4

Det er en tragedie, uavhengig hvilken side man politisk tilhører 😥 Jeg føler med de. 

Anonymkode: 3d2ba...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna deres kommer til å voldta, torturere og myrde sivile, så jeg sliter litt med å mønstre så voldsom sympati.

Anonymkode: a54ea...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Barna deres kommer til å voldta, torturere og myrde sivile, så jeg sliter litt med å mønstre så voldsom sympati.

Anonymkode: a54ea...8ab

Kanskje du bør lese litt om hvorfor de blir så skada mentalt i krig? Selvfølgelig er det helt grusomt hva soldater kan gjøre, men nå drar de ikke ut i krig for å utføre slike handlinger, og mødrene vet kanskje også at de vil gjøre slike ting, så det er ikke mindre synd på mødrene av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars hele det russiske folket. De har ikke noe valg - og protesterer de kan det også få store konsekvenser for dem. De som tør demonstrere, er modige. Det fins ytterst få personer som har lyst til å holde et våpen, være med å krige, drepe folk, og kanskje bli drept selv. Det er et helvete som man ikke kan sette seg inn i uten å ha opplevd det. Det er det selvsagt også for det ukrainske folket. Jeg føler med begge grupper. 

Anonymkode: 0a5b3...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 1993 sa Dumaen (det russiske Storting) i fra til presidenten (som da var Jeltsin) at de hadde fått nok av at han ga bort samfunnets ressurser, som var skapt av fellesskapet, til sine nære venner. Dere vet, omtrent det samme som folk her i Norge sier i dag om strømselskapene. Jeltsin lyttet ikke til Dumaen. Til slutt sa Dumaen i fra om at om han ikke sluttet med det ville de måtte avsette han som president.
Da gikk Jeltsin ut i TV og sa at han visste at han brøt mot den russiske grunnloven, men pytt pytt, han sendte militæret mot Dumaen for å opprettholde orden i det russiske samfunnet. Så kriget han først mot Dumaen, sparket ut alle de folkevalgte, og siden endret han på grunnloven, slik at presidenten kunne avsette Dumaen når han (la oss være ærlige, en kvinne kommer aldri til å bli den russiske føderasjonens president) ville (noe han ikke hadde hatt lov til før) i mens Dumaen ikke kunne avsette presidenten mer.

Konsekvensene av dette ser vi i dag.

Grunnen til at Dumaen hadde denne muligheten, når der var enighet om det og oboy var der enighet om å sparke presidenten fordi han misbrukte sin posisjon til å gi vekk samfunnets ressurser til sine nærmeste venner, var for å forhindre at en gal president kunne skade samfunnet eller rent av kaste landet ut i en meningsløs krig. Nå har ikke Dumaen den muligheten mer. Og hvem tror dere jublet over dette i 1993? Norge. Sammen med USA og resten av den Vestlige verden. Vi mente russerne prøvde å "gjeninnføre Sovjetunionen" ved å avsette Jeltsin. Men det var feil, de prøvde å forhindre at presidenten misbrukte sin posisjon for å skape en mafiastat. Noe han jo også gjorde.

On 21 September 1993, when President Yeltsin intended to dissolve the country's highest body (Congress of People's Deputies) and parliament (Supreme Soviet), although the constitution did not give the president the power to do so. Yeltsin justified his orders by the results of the referendum of April 1993.

In response, the parliament declared the president's decision null and void, impeached Yeltsin and proclaimed vice president Aleksandr Rutskoy to be acting president.

https://en.wikipedia.org/wiki/1993_Russian_constitutional_crisis

Twenty-five years ago last night in Moscow, Russian President Boris Yeltsin ordered tanks and airborne troops to shell and storm the “White House,” the Russian Parliament (Supreme Soviet) building, to suppress the opposition trying to remove him.

Declassified documents published today by the National Security Archive include the transcript of U.S. President Bill Clinton’s phone call to Yeltsin the next day to praise him, the memcon in which U.S. Secretary of State Warren Christopher subsequently told Yeltsin this was “superb handling,”.

https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book/russia-programs/2018-10-04/yeltsin-shelled-russian-parliament-25-years-ago-us-praised-superb-handling

 

Anonymkode: 64bf2...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har selv valgt Putin på et tidspunkt. Om alle mødrene hadde gått ut i gatene og demonstrert så hadde vel krigen snart vært slutt. 

Anonymkode: 80ec3...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De har selv valgt Putin på et tidspunkt. Om alle mødrene hadde gått ut i gatene og demonstrert så hadde vel krigen snart vært slutt. 

Anonymkode: 80ec3...6fb

Putin ble utpekt, av Jeltsin, til å overta landet etter han. Han ble ikke demokratisk valgt.

https://www.latimes.com/archives/la-xpm-1999-aug-10-mn-64277-story.html

Putin er aldri blitt demokratisk valgt. Han ble utpekt av tsar Jeltsin til å bli hans etterkommer. Valgene som er blitt holdt i Russland i ettertid har vært en farse, holdt for å gi inntrykk av et demokrati.

https://www.washingtonpost.com/news/monkey-cage/wp/2017/01/11/when-the-russians-fake-their-election-results-they-may-be-giving-us-the-statistical-finger/

https://www.washingtonpost.com/world/europe/russia-duma-election-putin-fraud-claims/2021/09/19/a2d942ae-165c-11ec-a019-cb193b28aa73_story.html

https://www.rferl.org/a/russia-election-fraud-shpilkin/31472787.html

På samme måte ønsker de å holde falske "valg" i Donetsk og Luhansk, for å hevde at folket der demokratisk har valgt å bli en del av Russland. Men der er ikke noe demokrati.

Anonymkode: 64bf2...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

De har selv valgt Putin på et tidspunkt. Om alle mødrene hadde gått ut i gatene og demonstrert så hadde vel krigen snart vært slutt. 

Anonymkode: 80ec3...6fb

Valgt?? Mødrene gått ut i gatene og demonstrert?? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bekymret for mine gamle foreldre som er der borte. De er for gamle til å tåle lang reisevei, og nå får de ikke visum til Norge heller. 

Anonymkode: 20d44...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NotNaomi skrev (11 timer siden):

Jeg orker ikke tanken på at en eller flere av mine måtte bevæpne seg for å dra ut i krig. Uansett hvor eller hvorfor. Jeg tror ikke ett eneste menneske som er forelder liker å sende barna sine ut i krig. Å tro at noen gjerne gjør det,er jo en ufattelig ignorant tanke. 

Krig er et verktøy for krenkende gamle gubber som ikke vet bedre. Selv sitter de trygt på kontorene sine. Hvis krigen var så viktig burde de selv stå i front. 

Anonymkode: 0cb68...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Krig er et verktøy for krenkende gamle gubber som ikke vet bedre. Selv sitter de trygt på kontorene sine. Hvis krigen var så viktig burde de selv stå i front. 

Anonymkode: 0cb68...445

Sånn som Karl den XII?

Anonymkode: 64bf2...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er bekymret for mine gamle foreldre som er der borte. De er for gamle til å tåle lang reisevei, og nå får de ikke visum til Norge heller. 

Anonymkode: 20d44...304

Skjønner deg godt. Det vil garantert gå bra med de. Så lenge de er vant med å leve på lite, og det er de hvis de er godt opp i årene. De må leve av det jorden gir de. Det blir ikke så mye mer å få tak i etter hvert der borte, mistenker jeg.

Men de er for gamle til å få slikt innkallingskort som nå deles ut helt tilfeldig i Moskva og andre steder. De vil få være i fred.

Heldigvis.

Jeg er sikker på det går bra med de. ❤️ 

Anonymkode: 64bf2...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Skjønner deg godt. Det vil garantert gå bra med de. Så lenge de er vant med å leve på lite, og det er de hvis de er godt opp i årene. De må leve av det jorden gir de. Det blir ikke så mye mer å få tak i etter hvert der borte, mistenker jeg.

Men de er for gamle til å få slikt innkallingskort som nå deles ut helt tilfeldig i Moskva og andre steder. De vil få være i fred.

Heldigvis.

Jeg er sikker på det går bra med de. ❤️ 

Anonymkode: 64bf2...c8b

De kan ikke leve at det jorden gir dem, fordi de bor i en storby. 

Anonymkode: 20d44...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De kan ikke leve at det jorden gir dem, fordi de bor i en storby. 

Anonymkode: 20d44...304

Åååhhh... 😢

Vova har kuttet pensjonene til langt under det levelige, boikottene vil gjøre at butikkene blir veldig sparsommelige, i tillegg til inflasjon... Jeg går ut fra at de er tidligere ingeniører eller lignende og derfor har vokst opp og levd i storbyen hele sine liv? Ellers hadde jeg bedt for livet om at de flyttet ut på landet. Men det hjelper jo lite når de ikke er vant med å bruke jorden.

Skjønner godt at du er bekymret! ❤️ 

Anonymkode: 64bf2...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mødre??? Disse «barna» har fedre også, og de er mennesker selv. Hvorfor er det mødrene du synes synd på?

Og så er dette postet på feil forum vel 

@Admin?

Anonymkode: 16f41...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...