Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #101 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Det er ikke «prinsen» som nekter her; det er mora. JEG vil ikke kjøpe junk, og selv om du ikke har fått avslag på kjøp av halve porsjoner så betyr ikke det at ingen andre har fått det. Anonymkode: c2e20...b37 Nei, så da får dere spise hjemme så prinsen ikke får ett utilstrekkelig måltid. Anonymkode: 9e529...c5c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #102 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Nei, så da får dere spise hjemme så prinsen ikke får ett utilstrekkelig måltid. Anonymkode: 9e529...c5c Nå har alle mine barn rukket å bli større enn meg selv og vil fint klare å fortære både 2 og 3 retter på rad fra voksenmenyen, så denne tråden handler ikke om meg… 🙄 Som du kan se av anonymkoden er jeg ikke HI. Og egentlig er det vel alle dere med kresne unger som bør spise hjemme. Det er sånne som dere som har ødelagt barnemenyene med deres skrikete junkspisere. Klart restaurantene ikke vet annen råd enn å tilby junk da. Anonymkode: c2e20...b37
Anonym bruker Skrevet 3. september 2022 #103 Skrevet 3. september 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nå har alle mine barn rukket å bli større enn meg selv og vil fint klare å fortære både 2 og 3 retter på rad fra voksenmenyen, så denne tråden handler ikke om meg… 🙄 Som du kan se av anonymkoden er jeg ikke HI. Og egentlig er det vel alle dere med kresne unger som bør spise hjemme. Det er sånne som dere som har ødelagt barnemenyene med deres skrikete junkspisere. Klart restaurantene ikke vet annen råd enn å tilby junk da. Anonymkode: c2e20...b37 Jeg har ikke problem med å ta barna på restaurant, vi finner alltid noe alle liker. Og du - skrikende junkspisere? Virkelig? Det var det du hadde å komme med😂 Anonymkode: 9e529...c5c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #104 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg har ikke problem med å ta barna på restaurant, vi finner alltid noe alle liker. Og du - skrikende junkspisere? Virkelig? Det var det du hadde å komme med😂 Anonymkode: 9e529...c5c Vel, her er jo mange som forsvarer at man ikke skal «ta kamper» på restaurant (som om matglede var en kamp?!?) og mener at barna må få noe «trygt» når de gjennomgår en så anstrengende prøvelse som det er å spise ute… Så det er nok grunn til å tro at de har opplevd sine egne barn som skrikete junkspisere. Og da ser vel restauranten det samme, og tilpasser seg deretter. Anonymkode: 52f44...34a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #105 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vel, her er jo mange som forsvarer at man ikke skal «ta kamper» på restaurant (som om matglede var en kamp?!?) og mener at barna må få noe «trygt» når de gjennomgår en så anstrengende prøvelse som det er å spise ute… Så det er nok grunn til å tro at de har opplevd sine egne barn som skrikete junkspisere. Og da ser vel restauranten det samme, og tilpasser seg deretter. Anonymkode: 52f44...34a Så at barn er kresne i matveien betyr at de kun spiser junk? For en enkel verden å forholde seg til. Anonymkode: 9e529...c5c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #106 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Så at barn er kresne i matveien betyr at de kun spiser junk? For en enkel verden å forholde seg til. Anonymkode: 9e529...c5c Hvis de er så kresne at de ikke kan få noe annet enn det som står på de menyene HI beskriver, da ender de med å spise bare junk… Anonymkode: 52f44...34a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #107 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Hvis de er så kresne at de ikke kan få noe annet enn det som står på de menyene HI beskriver, da ender de med å spise bare junk… Anonymkode: 52f44...34a De får det som er på barnemenyen fordi det er mat de kjenner til og spiser seg mett på. Å utforske og teste nye smaker blir ofte gjort hjemme. På restaurant får alle bestille det de vil, den sunne maten sørger vi for i hverdagen. Mine barn er glade i mange typer mat og får velge fritt uansett når vi tar middagen ute. Hvordan dette kan være et problem for noen kan jeg faktisk ikke fatte. Anonymkode: 9e529...c5c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #108 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (20 timer siden): En salat på en restaurant inneholder ofte mer enn bare salat, det er gjerne en rett med rå grønnsaker + noen form for egg, skalldyr, kjøtt eller fisk servert med brød til. Forrettene er ofte granske små og Jan egne seg gor noen som ønsker spennende snaker men ikke så veldig mye. Problemet med å servere hovedrett i halv størrelse er at kundene ofte forventer halv pris også, selv om kostnadene for restauranten gjerne er på 90% eller mer av boksen rett. I tillegg er barn dyre siden de ikke drikker alkohol og alkohol er det mange steder tjener dessidert mest på. Anonymkode: 3ae90...6d7 Dette. De fleste restauranter har størstedelen av inntektene sine fra alkoholsalg, barnefamilier er ikke sterkt representert i den kundegruppen. Det er heller ikke lønnsomt å ha halve porsjoner på menyen, da utgiftene for restauranten er de samme som ved voksenporsjon. Jeg vet om restauranter som sier de er fulle om barnefamilier kommer i døra (og ikke har bestilt bord), fordi de ønsker bordet ledig til noen som bruker mer penger. Alt handler om økonomi. Anonymkode: d850c...419
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #109 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): De får det som er på barnemenyen fordi det er mat de kjenner til og spiser seg mett på. Anonymkode: 9e529...c5c De kjenner jo KUN til den hvis du velger å servere dem pølser og pommes frites ellers også. Det rimer overhodet ikke med neste påstand. Hvis du serverte sushi hjemme, så ville DET vært den maten de kjente til… Anonym bruker skrev (3 timer siden): Å utforske og teste nye smaker blir ofte gjort hjemme. På restaurant får alle bestille det de vil, den sunne maten sørger vi for i hverdagen. Anonymkode: 9e529...c5c Kan neppe stemme; hvis de ender opp med junk fra barnemenyen ute… da har de neppe gjort så mye «utforsking». Verken hjemme eller ute. Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hvordan dette kan være et problem for noen kan jeg faktisk ikke fatte. Anonymkode: 9e529...c5c Det blir jo et problem når alle barnemenyer «må» tilpasses et aller minste felles multiplum… da får ikke andre barn spise det de liker. Her var jamen mange i tråden som virkelig ble aggressive av å kjenne på egne komplekser… Anonymkode: 52f44...34a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #110 Skrevet 4. september 2022 Mine barn spiser veldig variert hjemme. Det betyr ikke at de nødvendigvis liker maten de får servert🙈 Så når vi spiser ute, får de velge. Jeg har to som spiser fra barnemenyen og en fea voksenmenyen.. Anonymkode: 47daf...9f8
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #111 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Mine barn spiser veldig variert hjemme. Det betyr ikke at de nødvendigvis liker maten de får servert🙈 Så når vi spiser ute, får de velge. Jeg har to som spiser fra barnemenyen og en fea voksenmenyen.. Anonymkode: 47daf...9f8 Dette. Det er jo rart at folk ikke skjønner dette. Min tiåring LIKER bare pizza, taco og hamburger. Likevel spiser han alltid middagen vi serverer, enten det er fisk eller kjøtt. Når vi da er ute på restaurant får han velge det han liker, så tar vi ernæringen og oppdragelsen hjemme. De andre barna mine spiser mer variert av eget valg, men kan godt ende på burger eller pizza ute. Anonymkode: 9e529...c5c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2022 #112 Skrevet 4. september 2022 Anonym bruker skrev (På 2.9.2022 den 16.07): Vi spiser ute 2-3 ganger i uken, så greit at det ikke bare serveres drittmat Anonymkode: be8bd...2ee Omg… 2-3 ganger i uka? Det reagerer JEG på, men dere må jo få gjøre som dere vil. Likevel, hva slags ritualer og forventninger skaper dere da, og hva slaga økonomi har dere. Det må jo koste mange tusen i mnd. Og ja, jeg er nok bittelitt misunnelig også Anonymkode: 47361...c94
Anonym bruker Skrevet 5. september 2022 #113 Skrevet 5. september 2022 On 9/2/2022 at 3:22 PM, Anonym bruker said: Altså at barnemeny gjerne består av drittmat som pølse og pommes, pizza eller kjøttboller og spaghetti ? Hvorfor ikke den samme menyen som resten av restaurant menyen bare i halv porsjon? Hvorfor lære ungene at slik mat er for barn?? Anonymkode: eba74...3f3 vi spiser veldig sjelden ute, så vi bryr oss ikke så mye om det, de får kose seg ute Anonymkode: 6ddf7...3b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå