Gå til innhold

Takk for lånet av hytte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi spurte om å få låne en kollegas hytte en helg, noe vi fikk. Det var til veldig hjelp for oss, ettersom vi alle trengte å komme oss bort. Som takk for lånet, ga vi en vin.  Kollegaen min virker lite interessert i oss etter dette. Vi vet ikke om det er annet som plager henne....

Er det slik at vinen må koste tilsvarende utleieprisene? Vi ga jo bare en symbolsk vin som takk for lånet. Har vi gjort feil?

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med "lite interessert"? 

Anonymkode: 0463b...fe8

Vi var vel ansett som bestevenner, innad i firmaet. Etterpå har hun distansert seg, flyttet til annen avdeling. Svarer ikke på henvendelser, spiser lunsj på annet tidspunkt og så videre. Virker rett og slett som om hun unngår meg 😩

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vi var vel ansett som bestevenner, innad i firmaet. Etterpå har hun distansert seg, flyttet til annen avdeling. Svarer ikke på henvendelser, spiser lunsj på annet tidspunkt og så videre. Virker rett og slett som om hun unngår meg 😩

Anonymkode: 0592b...677

Fet hadde jeg tatt opp med henne, men vær obs på at det kan være noe helt annet som plager henne. 
 

Rydder og vasket dere fint etter dere på hytta? Kan dere ha ødelagt noe der? 

Anonymkode: 04689...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Fet hadde jeg tatt opp med henne, men vær obs på at det kan være noe helt annet som plager henne. 
 

Rydder og vasket dere fint etter dere på hytta? Kan dere ha ødelagt noe der? 

Anonymkode: 04689...996

Vi ødela ingenting, det virker bare som om hun ikke var fornøyd med å få en flaske vin som takk for lånet. 

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi ødela ingenting, det virker bare som om hun ikke var fornøyd med å få en flaske vin som takk for lånet. 

Anonymkode: 0592b...677

Kanskje hun syns det var frekt at dere spurte om å få låne hytta? Jeg hadde ihvertfall tenkt at det var veldig frempå, for det er sånt jeg ville tilbudt i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Kanskje hun syns det var frekt at dere spurte om å få låne hytta? Jeg hadde ihvertfall tenkt at det var veldig frempå, for det er sånt jeg ville tilbudt i så fall. 

Men annen kollega som ikke er så nær henne, lånte den også. Den er veldig populær, ettersom den er helt ny. Han ga også ei flaske vin. Regner jo med at at det er ok at jeg gjør det samme?  Jeg er jo, god venn!

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men annen kollega som ikke er så nær henne, lånte den også. Den er veldig populær, ettersom den er helt ny. Han ga også ei flaske vin. Regner jo med at at det er ok at jeg gjør det samme?  Jeg er jo, god venn!

Anonymkode: 0592b...677

Riktig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen spurt om å få låne hytta mi hadde det bevist at de var feil mennesker å ha kontakt med.

Anonymkode: 5215a...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun holder avstand slik at du ikke skal spørre om å få låne den igjen.jeg synes det er frekt å spørre om slikt . Noe annet hvis hun tilbyr, da kan man takke ja. Helt ny hytte, og folk ber om å låbe den , ikke bare du tydeligvis.Nei, det hadde jeg ikke likt altså . Dere burde iallfall gitt henne noe mer enn en vinflaske. 

Anonymkode: d8efb...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Kanskje hun holder avstand slik at du ikke skal spørre om å få låne den igjen.jeg synes det er frekt å spørre om slikt . Noe annet hvis hun tilbyr, da kan man takke ja. Helt ny hytte, og folk ber om å låbe den , ikke bare du tydeligvis.Nei, det hadde jeg ikke likt altså . Dere burde iallfall gitt henne noe mer enn en vinflaske. 

Anonymkode: d8efb...b03

Hun lånte den jo til annen kollega, han er jo fjernere enn jeg er. Han ga en flaske vin som takk for lånet. Skjønner jo ikke at jeg og min familie ikke skulle kunne gjøre samme "operasjon"?  Dersom hun er såå misfornøyd med takkegaven, burde hun vel ha gitt oss en pris på forhånd?

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Kanskje hun holder avstand slik at du ikke skal spørre om å få låne den igjen.jeg synes det er frekt å spørre om slikt . Noe annet hvis hun tilbyr, da kan man takke ja. Helt ny hytte, og folk ber om å låbe den , ikke bare du tydeligvis.Nei, det hadde jeg ikke likt altså . Dere burde iallfall gitt henne noe mer enn en vinflaske. 

Anonymkode: d8efb...b03

Hun lånte den jo til annen kollega, han er jo fjernere enn jeg er. Han ga en flaske vin som takk for lånet. Skjønner jo ikke at jeg og min familie ikke skulle kunne gjøre samme "operasjon"?  Dersom hun er såå misfornøyd med takkegaven, burde hun vel ha gitt oss en pris på forhånd?

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 2022-8-9 den 1.07):

Vi var vel ansett som bestevenner, innad i firmaet. Etterpå har hun distansert seg, flyttet til annen avdeling. Svarer ikke på henvendelser, spiser lunsj på annet tidspunkt og så videre. Virker rett og slett som om hun unngår meg 😩

Anonymkode: 0592b...677

Da spør du henne rett ut da. Hva som er i veien. Er du redd for svaret? Spør. Blir ferdig med dette. ❤️

Anonymkode: 6f273...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere gode venner utenfor jobb også eller bare på jobb? Selv om dere trives sammen på jobb betyr jo ikke det at dere er bestevenner. Her tenker jeg kollegaen din er lei av at alle skal låne den nye hytta, og du er frekk som har spurt om å få låne den. Om hun hadde tilbudt deg er det en annen sak, og da er det innenfor å si ja. 

Anonymkode: e0118...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hun lånte den jo til annen kollega, han er jo fjernere enn jeg er. Han ga en flaske vin som takk for lånet. Skjønner jo ikke at jeg og min familie ikke skulle kunne gjøre samme "operasjon"?  Dersom hun er såå misfornøyd med takkegaven, burde hun vel ha gitt oss en pris på forhånd?

Anonymkode: 0592b...677

Du, dette er ekstremt dårlig sosial fungering. Jeg skjønner hvorfor hun holder avstand.

Anonymkode: 5215a...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri spurt om å låne hytte av kollega, uansett hvor gode venner enn er.  Det naturlige hadde vært å spør om hun hadde tenkt å leie ut en helg hun ikke skulle bruke den selv. Hvis hun hadde virket interessert i det, hadde jeg spurt hvor mye hun skulle ha for en helg, uavhengig av om andre kolleger hadde lånt mot en flaske vin. Det koster jo faktisk mer enn en flaske vin at noen bruker hytta en hel helg... 

Anonymkode: cb162...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Kanskje hun holder avstand slik at du ikke skal spørre om å få låne den igjen.jeg synes det er frekt å spørre om slikt . Noe annet hvis hun tilbyr, da kan man takke ja. Helt ny hytte, og folk ber om å låbe den , ikke bare du tydeligvis.Nei, det hadde jeg ikke likt altså . Dere burde iallfall gitt henne noe mer enn en vinflaske. 

Anonymkode: d8efb...b03

Hun lånte den jo til annen kollega, han er jo fjernere enn jeg er. Han ga en flaske vin som takk for lånet. Skjønner jo ikke at jeg og min familie ikke skulle kunne gjøre samme "operasjon"?  Dersom hun er såå misfornøyd med takkegaven, burde hun vel ha gitt oss en pris på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke hvorfor jeg skal måtte gi mer til dem, jeg fulgte jo bare "oppskriften". Min kollega som eier hytta er steinrik og trenger jo hverken vin eller inntekt for utleie!

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ho ikkje ville låne vekk hytta, så måtte ho svart NEI. Eg hadde ikkje lånt vekk hytta mi. Der er våre private ting, og nei, bare nei. Hadde ikkje lånt den vekk. 

Anonymkode: 04926...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ho ikkje ville låne vekk hytta, så måtte ho svart NEI. Eg hadde ikkje lånt vekk hytta mi. Der er våre private ting, og nei, bare nei. Hadde ikkje lånt den vekk. 

Anonymkode: 04926...4bc

Jeg har flere kollegaer, alle låner bort hytta si. Du ville ha sett sær ut om du ikke ville ha besøk, låne bort hytta. De fleste ønsker jo at hyttene blir brukt!

Anonymkode: 0592b...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har flere kollegaer, alle låner bort hytta si. Du ville ha sett sær ut om du ikke ville ha besøk, låne bort hytta. De fleste ønsker jo at hyttene blir brukt!

Anonymkode: 0592b...677

Nei, sånn er det ikke. Man ønsker egen bruk, men  slett ikke av andre tilfeldige og frekke raringer.  Men hei på deg Mrs Remington, du kan jo føye dette til på lista over normal oppførsel du ikke har forstått. Samt et lite NB ved punktet om ikke å delta anonymt og med nick i samme tråd.

Anonymkode: 5215a...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Hun lånte den jo til annen kollega, han er jo fjernere enn jeg er. Han ga en flaske vin som takk for lånet. Skjønner jo ikke at jeg og min familie ikke skulle kunne gjøre samme "operasjon"?  Dersom hun er såå misfornøyd med takkegaven, burde hun vel ha gitt oss en pris på forhånd?

Men er du sikker på at han spurte om å få låne den? Kanskje hun vet noe som du ikke vet som gjorde at hun tilbød ham å låne den, kanskje var det en spesiell grunn til at akkurat han fikk bruke hytta. Jeg lånte bort bilen min til en nabo sist uke, av veldig spesielle årsaker. Men det betyr ikke at jeg kommer til å låne den bort til andre naboer eller venninner for den saks skyld. Jeg låner egentlig ikke bort bilen min.  I barnehage og skole er det gjerne sånn at "alle må leke med alle og ikke gjør forskjell", men i voksenlivet har vi blitt, ja nettopp - voksne, og da har de fleste av oss fått på plass de verktøyene vi trenger for å skjønne at om noen får lov til noe, så betyr det ikke at alle får lov. 

Du får spørre henne da om det var noe dere gjorde feil på hytta, glemte eller burda ha gjort ettersom du føler at hun virker litt avmålt-

Og nei, man er ikke sær om man ikke vil ha besøk eller låne bort hytta. 

 

Anonymkode: 0463b...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (1 time siden):

Hun lånte den jo til annen kollega, han er jo fjernere enn jeg er. Han ga en flaske vin som takk for lånet. Skjønner jo ikke at jeg og min familie ikke skulle kunne gjøre samme "operasjon"?  Dersom hun er såå misfornøyd med takkegaven, burde hun vel ha gitt oss en pris på forhånd?

Glemte du anonymknappen? 
 

Man spør ikke kollegaer om å låne hytta uten å i det minste tilby å betale for den! Dere brukte vel strøm, ved osv? Vasket dere godt etter dere? Uansett er det utrolig dårlig stil å kun gi en vin for noe dere ellers måtte betalt mange tusen for! 

Anonymkode: 3c66a...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 9.8.2022 den 23.28):

Hadde noen spurt om å få låne hytta mi hadde det bevist at de var feil mennesker å ha kontakt med.

Anonymkode: 5215a...a31

Noe så merkelig. Jeg hadde med glede lånt ut hytta vår til en venn. 

Anonymkode: 04689...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Remington skrev (2 timer siden):

Hun lånte den jo til annen kollega, han er jo fjernere enn jeg er. Han ga en flaske vin som takk for lånet. Skjønner jo ikke at jeg og min familie ikke skulle kunne gjøre samme "operasjon"?  Dersom hun er såå misfornøyd med takkegaven, burde hun vel ha gitt oss en pris på forhånd?

Hun hadde på ingen måte noen sosial plikt til å låne hytta til deg, selv om hun har lånt den ut til en kollega. Og det høres ut som om du hadde blitt barnslig snurt og syntes det var «urettferdig» om hun ville ha noe av deg for å låne den bort, når hun lånte den bort for en flaske vin til kollegaen. 

Hun holder nok avstand fordi hun ikke ønsker spørsmål om å låne ut hytta mer.

Anonymkode: 04689...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...