Gjest Forumassistent Skrevet 4. august 2022 #76 Skrevet 4. august 2022 Ryddet for avsporinger, brukerdebatt og brukerangrep. Forumassistent
Spurvugla Skrevet 4. august 2022 #77 Skrevet 4. august 2022 mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden): I vårt tilfelle så er det ikke kun på restaurant. Det gjelder foreldre som generelt lar barna og de unge velge pølser fordi de «ikke liker» noe annet. Det blir slitsomt på feks restaurant. Mennesker vi kjenner godt og må omgås. Det er ikke barna det er noe feil med, det som irriterer meg er tankegangen og det gjør noe med sammenkomstene. Jeg kjenner voksne med noe av det samme. Ikke at det nødvendigvis må være pølser, men de har utrolig mange begrensninger på hva slags mat de spiser. (Ikke allergier eller lignende. ) Det blir slitsomt å forholde seg til om man skal spise samme, og så må man hele tide la dem velge restauranter. Absolutt irriterende!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #78 Skrevet 4. august 2022 Spurvugla skrev (14 minutter siden): Jeg kjenner voksne med noe av det samme. Ikke at det nødvendigvis må være pølser, men de har utrolig mange begrensninger på hva slags mat de spiser. (Ikke allergier eller lignende. ) Det blir slitsomt å forholde seg til om man skal spise samme, og så må man hele tide la dem velge restauranter. Absolutt irriterende! Ja for det er jo ikke mulig å dele seg opp å gå på to forskjellige restauranter.. Selv om en er på ferie sammen så trenger en ikke å gjøre alt sammen likevel. Anonymkode: c8656...f7e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #79 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja for det er jo ikke mulig å dele seg opp å gå på to forskjellige restauranter.. Selv om en er på ferie sammen så trenger en ikke å gjøre alt sammen likevel. Anonymkode: c8656...f7e Det trenger ikke handle om ferie sammen. Det er ofte situasjoner hvor man møtes for å omgås og det innebærer å spise ute. Det er i slike situasjoner det blir problematisk. Altså når man faktisk skal spise ute med andre. Anonymkode: a3ab6...51b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #80 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg også! Eller vi reiser med besteforeldre da, men de bryr seg heldigvis ikke om sånt. Verre å få dem til å ikke gi barna for mye usunt til daglig, men på ferie er det jo greit. Virker noe bortkastet å kjøpe dyr biff til et barn som foretrekker pølser også... bare av prinsipp liksom. Anonymkode: ff7de...370 Det også. Perler til svin 😂 Nei, for å være seriøs, jeg tar kampene hjemme. I kontrollerte forhold hvor vi har tid og rutiner på stell. Ikke ute blant folk. Så planlegger vi ut fra hvor vi er når vi er ute blant folk. Anonymkode: 0ea86...c18
Anonym bruker Skrevet 4. august 2022 #81 Skrevet 4. august 2022 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men det problemet eier jo dere? Å svare ordentlig på barnas spørsmål er ikke kleint. Du skal ikke se bort fra at de synes deres regler er rigide. Anonymkode: ce5b2...b29 JEG har ikke opplevd dette, jeg har ingen regler på hva folk skal bestille på restaurant. Men jeg siterte et innlegg her, som tipset om å drive dårlig skjult oppdragelse av andre foreldre via forklaringer til egne barn. Det er ikke et problem noen «eier». Det er bare sosialt faux-pas. Anonymkode: ca7a8...591
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå