Gå til innhold

13-åring hjemme alene 3dager for n..te gang.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er glad jeg ikke jobber i barnevernet. Tenk hvor mange meldinger de mottar ala denne. Der de må bruke tid på å nøste opp i noe innringer kunne funnet ut ved å snakke med vedkommende selv. 

Kanskje 13-åringen er moden for alderen. Kanskje 13-åringen ønsker dette. Kanskje de har en bestemor i nabohuset, en onkel som er "i beredskap" hvis gutten ringer. 

Hva med å snakke med folk? Hvis du ikke kjenner henne godt nok til å prate med henne så vet du for lite. Hvis du kjenner henne godt så spør du. 

Anonymkode: c426c...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man skal høre mye før ørene ramler av. Jeg har en 9 åring som antakelig hadde klart seg alene fra han var 2 år. Super selvstendig og flink. Ser for meg at jeg kunne ha vært borte fra ham allerede nå, selv om jeg ikke er. Da jeg var 10 passet jeg 2 barn en hel helg. I dag skal man liksom være myndig før man får være alene hjemme. Blir ikke selvstendig av slik. 

Anonymkode: 12614...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Pils skrev (47 minutter siden):

Litt vansklig spørmål når ikke kjenner modningsnivået til den spesepikke 13åringen er forskjell fra person til person det..

Den spesepikke???

Anonymkode: 095c0...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 24.7.2022 den 18.55):

Har ei jeg kjenner godt som lar sin sønn på 13 være alene hjemme i 3 dager. Og dette har skjedd flere ganger. Det er ingen som ser til han og han gjør akkurat som han vil. Jeg syns det er fryktelig omsorgssvikt. Ønsker tips til hva dere syns jeg bør gjøre?

Anonymkode: 7b91b...54f

Så ring barnevernet! Få ut fingeren. 

Anonymkode: f8d47...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet kanskje så vidt innenfor en gang om det er noen voksne som følger med, kan komme innom og som han kan ta kontakt med ved behov. Og selvsagt bare dersom 13-åring er moden nok og selv ønsker det. 

Men helg etter helg som vane… absolutt ikke innafor. 

Har en på 12,5 år som jeg aldri ville sluppet alene over hele natten. Ser ikke for meg at det endrer seg det neste året heller. 

Anonymkode: 1b916...e15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (På 27.8.2022 den 15.18):

Den spesepikke???

Anonymkode: 095c0...0c8

Skulle stå spesefikke ... deg er en skrivefeil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (På 27.8.2022 den 16.36):

I utgangspunktet kanskje så vidt innenfor en gang om det er noen voksne som følger med, kan komme innom og som han kan ta kontakt med ved behov. Og selvsagt bare dersom 13-åring er moden nok og selv ønsker det. 

Men helg etter helg som vane… absolutt ikke innafor. 

Har en på 12,5 år som jeg aldri ville sluppet alene over hele natten. Ser ikke for meg at det endrer seg det neste året heller. 

Anonymkode: 1b916...e15

Helger er ikke det tryggeste da de ofte drikker og fester hvis de blir helt aleine , joda kan se ut som de engelebarna når kommer hjem igjen så hver forsiktig for du vet ikke som foresatt hva som har skjedd de dagene du ikke har vært tilstedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...