Gå til innhold

13-åring hjemme alene 3dager for n..te gang.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har ei jeg kjenner godt som lar sin sønn på 13 være alene hjemme i 3 dager. Og dette har skjedd flere ganger. Det er ingen som ser til han og han gjør akkurat som han vil. Jeg syns det er fryktelig omsorgssvikt. Ønsker tips til hva dere syns jeg bør gjøre?

Anonymkode: 7b91b...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Har ei jeg kjenner godt som lar sin sønn på 13 være alene hjemme i 3 dager. Og dette har skjedd flere ganger. Det er ingen som ser til han og han gjør akkurat som han vil. Jeg syns det er fryktelig omsorgssvikt. Ønsker tips til hva dere syns jeg bør gjøre?

Anonymkode: 7b91b...54f

Nå mangler det kontekst her. Må han være alene for at hun jobber så er det greit. En 13-åring er for stor til å ha barnevakt.

Hvis hun for eksempel drar til kjæresten istedenfor å være hjemme hos gutten så er det ikke mye greit. 

Anonymkode: fca78...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er hjemme for at hun skal dra på fjelltur med venninner. Drar på torsdag og hjem på lørdag. Og hun dro i forrige uke på hytta i 3 dager med sin mor, mens sønnen var hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Nå mangler det kontekst her. Må han være alene for at hun jobber så er det greit. En 13-åring er for stor til å ha barnevakt.

Hvis hun for eksempel drar til kjæresten istedenfor å være hjemme hos gutten så er det ikke mye greit. 

Anonymkode: fca78...3c7

Saken er vel at 13-åringen er alene 3 døgn i strekk. Årsak er ubetydelig. Man reiser ikke vekk 3 døgn. Hadde mora vært på jobb type 7-16 er det noe annet. Jeg skjønner sånn at 13-åringen er alene hele døgnet, her 3 døgn. Ikke ok!

Anonymkode: 9dc72...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariMath skrev (1 minutt siden):

Han er hjemme for at hun skal dra på fjelltur med venninner. Drar på torsdag og hjem på lørdag. Og hun dro i forrige uke på hytta i 3 dager med sin mor, mens sønnen var hjemme alene.

Ikke normalt og veldig spesielt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Saken er vel at 13-åringen er alene 3 døgn i strekk. Årsak er ubetydelig. Man reiser ikke vekk 3 døgn. Hadde mora vært på jobb type 7-16 er det noe annet. Jeg skjønner sånn at 13-åringen er alene hele døgnet, her 3 døgn. Ikke ok!

Anonymkode: 9dc72...280

Han er hjemme for at hun skal dra på fjelltur med venninner. Drar på torsdag og hjem på lørdag. Og hun dro i forrige uke på hytta i 3 dager med sin mor, mens sønnen var hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MariMath skrev (2 minutter siden):

 

Han er hjemme for at hun skal dra på fjelltur med venninner. Drar på torsdag og hjem på lørdag. Og hun dro i forrige uke på hytta i 3 dager med sin mor, mens sønnen var hjemme alene.

Virkelig ikke ok. Håper det sprer seg og tidenes hjemme-alene fest!

Anonymkode: 9dc72...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Virkelig ikke ok. Håper det sprer seg og tidenes hjemme-alene fest!

Anonymkode: 9dc72...280

Hva syns dere jeg skal gjøre? Har prøvd å snakke med henne, uten hell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariMath skrev (6 minutter siden):

Hva syns dere jeg skal gjøre? Har prøvd å snakke med henne, uten hell. 

Kan du invitere ham til deg? Ellers ringe barnevernsvakten.

Anonymkode: 1bb07...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kan du invitere ham til deg? Ellers ringe barnevernsvakten.

Anonymkode: 1bb07...62b

Tenker du at jeg ber sønnen hennes til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har ei jeg kjenner godt som lar sin sønn på 13 være alene hjemme i 3 dager. Og dette har skjedd flere ganger. Det er ingen som ser til han og han gjør akkurat som han vil. Jeg syns det er fryktelig omsorgssvikt. Ønsker tips til hva dere syns jeg bør gjøre?

Anonymkode: 7b91b...54f

I gammel dager dro man til sjøss på den aldern. Jeg tenker ikke omsorgssvikt. 

Anonymkode: d5160...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariMath skrev (1 time siden):

Han er hjemme for at hun skal dra på fjelltur med venninner. Drar på torsdag og hjem på lørdag. Og hun dro i forrige uke på hytta i 3 dager med sin mor, mens sønnen var hjemme alene.

Da vil sikkert ikke sønnen bli med da. 

Anonymkode: d5160...9a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariMath skrev (2 timer siden):

Han er hjemme for at hun skal dra på fjelltur med venninner. Drar på torsdag og hjem på lørdag. Og hun dro i forrige uke på hytta i 3 dager med sin mor, mens sønnen var hjemme alene.

Det ser ikke bra ut, men rart ikke venninner og moren reagerer? 

Hva sier hun når du tar det opp med henne? 

Anonymkode: fca78...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det ser ikke bra ut, men rart ikke venninner og moren reagerer? 

Hva sier hun når du tar det opp med henne? 

Anonymkode: fca78...3c7

Hun sa at det ikke var noe problem, at han klarer seg selv. Og om det skulle skje noe, så er foreldrene hennes 1t og 15 min unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariMath skrev (1 minutt siden):

Hun sa at det ikke var noe problem, at han klarer seg selv. Og om det skulle skje noe, så er foreldrene hennes 1t og 15 min unna.

Hvis jeg var deg så ville jeg si til henne at du vil ringe BV. Eller så bare gjør du det for å høre hva de tenker.

 

Anonymkode: fca78...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var alene hjemme en uke når jeg var 14,ser ikke helt problemet, kanskje hun har alliert seg med noen naboer, som kan stille opp i tilfelle noe skulle skje. Det gjorde foreldrene mine hvertfall. 

Anonymkode: 97c4e...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg var alene hjemme en uke når jeg var 14,ser ikke helt problemet, kanskje hun har alliert seg med noen naboer, som kan stille opp i tilfelle noe skulle skje. Det gjorde foreldrene mine hvertfall. 

Anonymkode: 97c4e...be5

Dette er en mor som stadig overlater en 13-åring til seg selv. Det skjer mye i hodet på så unge, og de trenger både tilsyn og omsorg. Det er ikke sånn at de ikke trenger det tre dager her og der. De skal ikke behøve å sitte alene med tanker. De skal ikke lage alle måltider og spise alene, og de skal ikke behøve å oppleve at moren ikke vil være der for han i flere dager mange ganger. Noen bør være der på kvelden og noen om morgenen. Han er 13 og ikke 23.

At du var alene en uke syns jeg også er feil da du var 14, men det var tross alt én gang. 

Anonymkode: fca78...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg var alene hjemme en uke når jeg var 14,ser ikke helt problemet, kanskje hun har alliert seg med noen naboer, som kan stille opp i tilfelle noe skulle skje. Det gjorde foreldrene mine hvertfall. 

Anonymkode: 97c4e...be5

Blir litt lei meg når jeg leser sånne innlegg….som synes det er greit å reise fra en 13 åring over flere dager

Anonymkode: 9dc72...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, jeg ringer BV imorgen å hører hva dem sier. Jeg er ihvertfall enige med dem som synes det er unormalt og at en 13 år gammel gutt ikke skal være hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er innafor. Jeg hadde aldri reist fra min 13-åring i 3 dager. Hvorfor mor er borte er også fullstendig uinteressant. Om jeg allerede hadde forsøkt å ta det opp med mor og blitt avfeid, da hadde jeg ringt barnevernsvakten. 

Anonymkode: 245bb...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke en 13 åring bør være alene over natta uansett om mora jobber eller er på fjelltur. 13 år er ikke så gammel/moden. Det kunne vært ok hvis han hadde eldre søsken som var ansvarlig eller hvis de bodde nær naboer som så til han med jevne mellomrom. Han overlever nok, men jeg synes det er for tidlig å være aleine så lenge når man bare er 13 år. 

Anonymkode: e6197...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere barn, yngste 13. Alle har vært hjemme ganske tidlig alene pga sommerjobb, men 13 åringen får ikke være alene over natta. Han og broren på 17 er alene noen timer på kveldstid/tidlig natt en gang i blant, det synes jeg er helt greit (vi er gjerne 10 min i gangavstand unna). 17 åringen er alene over flere dager når vi er på ferie.

Anonymkode: 498f7...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det for nte gang eller er det to helger på rad og ikke før eller siden?

Jeg synes ikke det er noe big deal at en på 13 er hjemme alene en helg en gang i blant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synst fint ein 13 åring kan være heime aleine avogtil.  Kankje ikkje tre dager .

Men ei natt og to går veldig fint om barnet ønsker det sjølv.

Det går ant å ha hyppige tlf samtaler.

Anonymkode: 2a578...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...