Gå til innhold

Omikronvariantene BA.4 og BA.5 smitter lettere vaksinerte personer enn ikke-vaksinerte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Mine barn var uvaksinerte og ble veldig syke. Minste ble vurdert innlagt. Jeg ble ikle smittet selv om de lå i samme seng som meg

Anonymkode: 3d352...911

Slik det ser ut nå, så er dette kun tilfeldigheter. Mange vaksinerte har blitt veldig syke av covid, uvaksinerte merker det knapt. Mange har blitt veldig dårlige av vaksinen. Det er absolutt ingen fordeler av å ta flere vaksiner slik det er nå. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Slik det ser ut nå, så er dette kun tilfeldigheter. Mange vaksinerte har blitt veldig syke av covid, uvaksinerte merker det knapt. Mange har blitt veldig dårlige av vaksinen. Det er absolutt ingen fordeler av å ta flere vaksiner slik det er nå. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Jeg er enig i at anekdoter ikke er så relevant. Derimot er statistikk viktig, og all statistikk viser at uvaksinerte har mye større risiko for alvorlig sykdom og død.

Anonymkode: 3cd58...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Slik det ser ut nå, så er dette kun tilfeldigheter. Mange vaksinerte har blitt veldig syke av covid, uvaksinerte merker det knapt. Mange har blitt veldig dårlige av vaksinen. Det er absolutt ingen fordeler av å ta flere vaksiner slik det er nå. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Og akkurat derfor har det ikke noe å si at den uvaksinerte naboen ikke blir syk i det hele tatt for deg. Man beskytter seg så godt man kan mot det man kan.

Anonymkode: 3d352...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er enig i at anekdoter ikke er så relevant. Derimot er statistikk viktig, og all statistikk viser at uvaksinerte har mye større risiko for alvorlig sykdom og død.

Anonymkode: 3cd58...620

Gjelder dette unge og friske mennesker også? Det vil jeg vite/se statistikk på!

Anonymkode: 522c3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Og akkurat derfor har det ikke noe å si at den uvaksinerte naboen ikke blir syk i det hele tatt for deg. Man beskytter seg så godt man kan mot det man kan.

Anonymkode: 3d352...911

Jeg har svært liten risiko for å bli alvorlig syk av korona. Så den sjansen uten flere vaksiner er jeg faktisk villig til å ta. Akkurat som jeg et villig til å ta en liten risiko hver gang jeg setter meg bal rattet. Jeg er ikke interessert i å putte en haug med vaksiner i kroppen når jeg aller mest sannsynlig klarer meg bedre uten. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg bare minne om at koronavariantene som rådet da vi alle ble anbefalt å vaksinere oss gav mer alvorlig sykdom enn nå. Det er vel ingen som anbefaler dose 4, 5, 6 osv til folk flest nå, eller har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: 94a33...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nå vil jeg bare minne om at koronavariantene som rådet da vi alle ble anbefalt å vaksinere oss gav mer alvorlig sykdom enn nå. Det er vel ingen som anbefaler dose 4, 5, 6 osv til folk flest nå, eller har jeg gått glipp av noe?

Anonymkode: 94a33...c1f

Nei, heldigvis. Er vel kun de over 60 og risikogrupper som blir anbefalt dose 4. Men, er jo flere her som sier de vil ta både dose 4, 5 og 6. Helt uforståelig.

 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Slik det ser ut nå, så er dette kun tilfeldigheter. Mange vaksinerte har blitt veldig syke av covid, uvaksinerte merker det knapt. Mange har blitt veldig dårlige av vaksinen. Det er absolutt ingen fordeler av å ta flere vaksiner slik det er nå. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Det er tull. Vaksinerte blir i hovedsak atskillig mindre syke enn uvaksinerte. Det du sier her er ren løgn og konspiranoia. 

Anonymkode: ab553...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Nei, heldigvis. Er vel kun de over 60 og risikogrupper som blir anbefalt dose 4. Men, er jo flere her som sier de vil ta både dose 4, 5 og 6. Helt uforståelig.

 

Anonymkode: e1e58...2ec

Du vet da ikke hvilken risikogruppe de tilhører. 

Anonymkode: ab553...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du vet da ikke hvilken risikogruppe de tilhører. 

Anonymkode: ab553...b41

Jeg regner med de hadde sagt det om de hadde vært i en risikogruppe. Da er det i det minste forståelig. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er tull. Vaksinerte blir i hovedsak atskillig mindre syke enn uvaksinerte. Det du sier her er ren løgn og konspiranoia. 

Anonymkode: ab553...b41

Friske voksne mindre syke med vaksine i kroppen? Det stemmer ikke. Det er helt bingo. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Gjelder dette unge og friske mennesker også? Det vil jeg vite/se statistikk på!

Anonymkode: 522c3...4e0

Da slår du opp på fhi.no

Denne infoen er offentlig og lett tilgjengelig. 

Anonymkode: ab553...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Du vet da ikke hvilken risikogruppe de tilhører. 

Anonymkode: ab553...b41

 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg regner med de hadde sagt det om de hadde vært i en risikogruppe. Da er det i det minste forståelig. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Hvorfor skulle de fortelle DEG det??

Anonymkode: ab553...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

 

Hvorfor skulle de fortelle DEG det??

Anonymkode: ab553...b41

Det er et diskusjonsforum. Da regner jeg med man kommer med relevant informasjon mtp det man diskuterer. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det er et diskusjonsforum. Da regner jeg med man kommer med relevant informasjon mtp det man diskuterer. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Men personlige helseopplysninger er faktisk ikke det, særlig når folk svarer med nick - som jeg registrerte at noen gjorde i den tråden. Det ville være dårlig nettvett! 

Anonymkode: ab553...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Men personlige helseopplysninger er faktisk ikke det, særlig når folk svarer med nick - som jeg registrerte at noen gjorde i den tråden. Det ville være dårlig nettvett! 

Anonymkode: ab553...b41

'Jeg er i en risikogruppe" er ikke bestandig personopplysninger. 

Anonymkode: f1617...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppriktig nysgjerrig på hvordan du kom frem til den konklusjonen din ut fra den artikkelen du linker til, HI? Kan du forklare det?

Anonymkode: 60872...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

'Jeg er i en risikogruppe" er ikke bestandig personopplysninger. 

Anonymkode: f1617...2c1

Ehhhh … hva slags type opplysninger er det da? 

Anonymkode: ab553...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Men personlige helseopplysninger er faktisk ikke det, særlig når folk svarer med nick - som jeg registrerte at noen gjorde i den tråden. Det ville være dårlig nettvett! 

Anonymkode: ab553...b41

Ingen vet hvem den personen er selv om personen signerer med nick. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Da slår du opp på fhi.no

Denne infoen er offentlig og lett tilgjengelig. 

Anonymkode: ab553...b41

Kan du vise til denne informasjonen? Den finner ikke jeg.... 

Anonymkode: 522c3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Var det ikke så lett å finne kildene jeg etterspurte likevel?

Anonymkode: 522c3...4e0

Ikke meg du spurte, men du kan for eksempel lese her:

https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:22d76262-ad0b-33a5-b589-3e47c21dc0ce

I uke 51 ble det innlagt 1,9 av 100.000 fullvaksinerte over 18 år, mens det ble innlagt 26 av 100.000 uvaksinerte over 18 år.

Legg også merke til denne delen av teksten:

"Totalt er det foreløpig rapportert om 1 136 fullvaksinerte (hvorav 141 vaksinert med tre doser), 123 delvaksinerte (én dose) og 3 484 uvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen siden begynnelsen av koronavaksinasjonsprogrammet. De fullvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen, samt de som er lagt inn på intensiv avdeling har en høyere medianalder, og en større andel av dem har risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19, sammenlignet med de uvaksinerte (Tabell 5). Blant fullvaksinerte som har mottatt en tredje vaksinedose og har blitt innlagt på intensivavdeling siste fire uker, har en større andel av dem risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19. Mediantid fra siste vaksinedose til innleggelse i sykehus siste fire uker var 179 dager (nedre-øvre kvartil: 121-216) for de som er fullvaksinert med to eller tre doser. En studie ved FHI har vist at vaksinerte pasienter innlagt med covid-19 som hovedårsak har kortere liggetid i sykehus og lavere risiko for innleggelse i intensivavdeling enn uvaksinerte pasienter."

Anonymkode: 0334b...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ikke meg du spurte, men du kan for eksempel lese her:

https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:22d76262-ad0b-33a5-b589-3e47c21dc0ce

I uke 51 ble det innlagt 1,9 av 100.000 fullvaksinerte over 18 år, mens det ble innlagt 26 av 100.000 uvaksinerte over 18 år.

Legg også merke til denne delen av teksten:

"Totalt er det foreløpig rapportert om 1 136 fullvaksinerte (hvorav 141 vaksinert med tre doser), 123 delvaksinerte (én dose) og 3 484 uvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen siden begynnelsen av koronavaksinasjonsprogrammet. De fullvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen, samt de som er lagt inn på intensiv avdeling har en høyere medianalder, og en større andel av dem har risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19, sammenlignet med de uvaksinerte (Tabell 5). Blant fullvaksinerte som har mottatt en tredje vaksinedose og har blitt innlagt på intensivavdeling siste fire uker, har en større andel av dem risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19. Mediantid fra siste vaksinedose til innleggelse i sykehus siste fire uker var 179 dager (nedre-øvre kvartil: 121-216) for de som er fullvaksinert med to eller tre doser. En studie ved FHI har vist at vaksinerte pasienter innlagt med covid-19 som hovedårsak har kortere liggetid i sykehus og lavere risiko for innleggelse i intensivavdeling enn uvaksinerte pasienter."

Anonymkode: 0334b...8f0

Over 18 år kan bety 99 år.

Høyere medianalder enn hva??

Anonymkode: 522c3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Ikke meg du spurte, men du kan for eksempel lese her:

https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:22d76262-ad0b-33a5-b589-3e47c21dc0ce

I uke 51 ble det innlagt 1,9 av 100.000 fullvaksinerte over 18 år, mens det ble innlagt 26 av 100.000 uvaksinerte over 18 år.

Legg også merke til denne delen av teksten:

"Totalt er det foreløpig rapportert om 1 136 fullvaksinerte (hvorav 141 vaksinert med tre doser), 123 delvaksinerte (én dose) og 3 484 uvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen siden begynnelsen av koronavaksinasjonsprogrammet. De fullvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen, samt de som er lagt inn på intensiv avdeling har en høyere medianalder, og en større andel av dem har risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19, sammenlignet med de uvaksinerte (Tabell 5). Blant fullvaksinerte som har mottatt en tredje vaksinedose og har blitt innlagt på intensivavdeling siste fire uker, har en større andel av dem risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19. Mediantid fra siste vaksinedose til innleggelse i sykehus siste fire uker var 179 dager (nedre-øvre kvartil: 121-216) for de som er fullvaksinert med to eller tre doser. En studie ved FHI har vist at vaksinerte pasienter innlagt med covid-19 som hovedårsak har kortere liggetid i sykehus og lavere risiko for innleggelse i intensivavdeling enn uvaksinerte pasienter."

Anonymkode: 0334b...8f0

 

Alt som kritikere av koronavaksinene forutså har skjedd – og mye mer.
Kritikere har sagt det fra begynnelsen, og det gjenspeiles nå i alle data og rapporter.

I stedet for å forebygge en infeksjon med korona, eller i det minste forhindre alvorlige forløp, skjer det motsatte: Det er nettopp de vaksinerte som i økende grad blir syke og dør.

En rekke land hvor 80 prosent eller mer av befolkningen er «vaksinert» blir tvunget til å gjeninnføre strenge tiltak som lockdowns fordi «vaksinasjonene» ikke gir noen fordel, men tvert imot forårsaker betydelig skade. 

Det er bevist, ingen bruk av sprøyten når det gjelder virusbegrensning eller noen form for beskyttelse har virket, ikke engang før “Long Covid” , tvert imot gir geninjeksjonene ufattelige skader og øker risikoen for sykdom, sykehusinnleggelse og død."

https://steigan.no/2022/07/alt-som-kritikere-av-koronavaksinene-forutsa-har-skjedd-og-mye-mer/?fbclid=IwAR2cOtIojfM1EcxNRS5VWfEriHWU0ClUYg-gc6tqiEokR8lpVBBaE3DwKJQ&fs=e&s=cl

Anonymkode: 91595...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ikke meg du spurte, men du kan for eksempel lese her:

https://acrobat.adobe.com/link/review?uri=urn:aaid:scds:US:22d76262-ad0b-33a5-b589-3e47c21dc0ce

I uke 51 ble det innlagt 1,9 av 100.000 fullvaksinerte over 18 år, mens det ble innlagt 26 av 100.000 uvaksinerte over 18 år.

Legg også merke til denne delen av teksten:

"Totalt er det foreløpig rapportert om 1 136 fullvaksinerte (hvorav 141 vaksinert med tre doser), 123 delvaksinerte (én dose) og 3 484 uvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen siden begynnelsen av koronavaksinasjonsprogrammet. De fullvaksinerte som er blitt innlagt i sykehus med covid-19 som hovedårsak til innleggelsen, samt de som er lagt inn på intensiv avdeling har en høyere medianalder, og en større andel av dem har risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19, sammenlignet med de uvaksinerte (Tabell 5). Blant fullvaksinerte som har mottatt en tredje vaksinedose og har blitt innlagt på intensivavdeling siste fire uker, har en større andel av dem risikofaktorer som gir moderat eller høy risiko for alvorlig forløp av covid-19. Mediantid fra siste vaksinedose til innleggelse i sykehus siste fire uker var 179 dager (nedre-øvre kvartil: 121-216) for de som er fullvaksinert med to eller tre doser. En studie ved FHI har vist at vaksinerte pasienter innlagt med covid-19 som hovedårsak har kortere liggetid i sykehus og lavere risiko for innleggelse i intensivavdeling enn uvaksinerte pasienter."

Anonymkode: 0334b...8f0

SYKEHUSENE OVERBELASTET AV VAKSINESKADDE

Sykehusene opplever økning av akutt syke, men vet ikke hvorfor, svares det i avisene.  

Men når vi vet at 60 000 har meldt inn bivirkninger av vaksinen, og at det selvfølgelig er toppen av isfjellet. Og at 6000 av disse er kategorisert som alvorlige. Dette er selvfølgelig også toppen av isfjellet. Disse tusener med alvorlige skader havner vel høyst sannsynlig på et sykehus? Og en skal ikke være veldig god i matematikk for å skjønne at  disse 6000 er atskillig flere enn de par hundre på landsbasis, som det ble avisoppslag om hver dag i "pandemiåret" 2020. For øvrig det samme året vi hadde underdødelighet i Norge! Hvordan pandemi og underdødelighet hører  sammen må en nesten være helsebyråkrat, politiker eller journalist i MSM for å få til å høres logisk ut.  

Det er i hvert fall kjent også blant denne gruppen nå at koronavaksinene som ble sagt å gi 97 % beskyttelse i starten av innsalget, har falt helt til noen få prosent. Hvis de gir noen beskyttelse i det hele tatt?  Hvem arresterer dem for denne grove løgnen? I seg selv burde en så grov løgn være nok til å måtte gå av. Eller møte opp i retten.    

I tillegg har de samme myndighetene som pushet Astra Zeneca vaksinen på flere helsearbeiderne, hvorav 5 døde, blod på hendene. Skal de samme helsemyndighetene slippe unna med dødsfall også? 

Ikke nok med det, Moderna som var skrytt opp i skyene, i likhet med AstraZeneca og Pfizer, for å  redde hele kloden, har vist seg å bli tatt av markedet i flere land, for menn under 30 år, da flere ungdommer har fått hjertebetennelser ( myokarditt og perikarditt).  

Kan man bare ramme unge, friske gutter midt i hjertet, med uante konsekvenser for livet videre, og komme unna med det også? 

I Bakvendtland kan alt tydeligvis gå an. Inntil vi folket, grasrota, sier stopp.  

Utallige jenter og kvinner sliter med blødningsproblemer. En av dem en 13-årig jente som har blødd nesten i ett siden hun fikk den såkalte vaksinen i fjor sommer. Hvem tar ansvar for henne? Hva gjør Erna Solberg, Bent Høie, Støre eller Kjerkol for denne jenta? Eller hva med de som rammes av blodpropper? Og plutselige dødsfall, som det har blitt uvanlig mange av.  

I tillegg er det uendelig mange med "korona" for tredje gang, til tross for like mange "vaksiner". Og uendelig mange med influensa nå midt på sommeren. Har det vært vanlig før? 

Helsebyråkrater, sammen med Solberg- regjering  og Støre-regjeringen har ledet mobbe-kampanjen for å få hele befolkningen ned til barna til å ta disse eksperimentelle injeksjonene. De er ikke en gang godkjent, bare nød-godkjent. Mens Ivermectin som har vist seg å ha 85 % reduksjon på sykehusinnleggelser og død, ble gjort nærmest forbudt. Disse politikerne og helsebyråkratene som har pushet dette eksperimentet på hele befolkningen, må nå stå til ansvar.  

Til ansvar for 60 000 skader og overfylte sykehus. Det er nå vi opplever den virkelige pandemien. Den som har blitt skapt av skadelige injeksjoner. Eksperimentelle injeksjoner våre myndigheter har  tvunget på befolkningen. Som attpåtil nå skal skjules i sekkeposten "Covid". Det er ikke sant å si at injeksjonene var frivillige. Når alternativet for mange var å miste jobb, miste mulighet til å se sine nærmeste, miste venner og sosialt liv, og bli utsatt for mobbing er det ikke lenger frivillig.  

Med myndighetene som "sjefsmobbere" og  deres løgner om dugnad, er de ansvarlige for  historiens største helseskandale.

Anonymkode: 91595...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...