Gå til innhold

Omikronvariantene BA.4 og BA.5 smitter lettere vaksinerte personer enn ikke-vaksinerte


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror du må jobbe med leseforståelsen din. Det som står i artikkelen er ikke det samme som du påstår i overskriften: "Omikronvariantene BA.4 og BA.5 er nå de som regjerer og sprer seg raskt over det europeiske kontinentet. Disse variantene kan lettere smitte vaksinerte personer enn tidligere virusvarianter."

Det står ikke at den smitter vaksinerte lettere enn ikke-vaksinerte. 

 

 

 

Anonymkode: c5509...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo bare rablende galt, det står ingenting av det du skriver i artikkelen? Prøv igjen med noe som faktisk underbygger det du påstår, eller?

Anonymkode: 6c258...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette innlegget øker i alle fall fordommene om antivaxxere som litt tungnemme. 

Anonymkode: 36275...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehe, kanskje du skulle få hjelp til å forstå nyhetene du leser før du reagerer på dem 😉

Anonymkode: 2abab...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les artikkelen en gang til så kanskje du lærer litt om leseforståelse 🙄

Anonymkode: 13edf...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man får jo fordommene mot antivaxere godt bekreftet av dette innlegget. 

Anonymkode: 76ac6...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann 🙈🤪

Men for å svare på spørsmålene så ja, ja og ja. 

Anonymkode: a6d66...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Oisann 🙈🤪

Men for å svare på spørsmålene så ja, ja og ja. 

Anonymkode: a6d66...91c

Kan du begrunne ja nr.2 og 3? For det skjønner ikke jeg.....

Anonymkode: 522c3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Det må jo sies å være en kraftig tabbe av vaksineprodusentene. 
 

https://www.dagbladet.no/nyheter/testet-positivt-i-505-dager/76546120

Ønsker dere fremdeles stikk 3, 4, 5 … 8?
Ønsker dere fremdeles koronapass velkommen? 
Mener dere fremdeles at det var oss ikke-vaksinerte som drev pandemien frem?

Anonymkode: 91595...d15

Les saken igjen 

svaret mitt er 3 x JA

Anonymkode: d9c9c...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Man får jo fordommene mot antivaxere godt bekreftet av dette innlegget. 

Anonymkode: 76ac6...f54

Slike innlegg/bloggposter har dukket opp igjennom pandemien. Leste et innlegg på Steigan.no som påstod at det var mange flere vaksinerte som døde enn uvaksinerte. Innlegget var velformulert, brukte mye tall og referanser til FHI. Så man etter i kildene som var oppgitt fant man tallene og mange trodde dermed at innlegget var riktig. Mange delte og brukte dette innlegget som kilde mot vaksine. Hadde man sett litt nøyere på tallene og bruken så hadde man sett at man fant tallene i kilde, men at innlegget bevist brukte dem helt feil (blant annet lot som tall som dekket nesten to år, kun var fra et tidsrom på noen uker osv). Så det å hive ut en påstand som er feil og referere til en kilde som er ganske troverdig, men som egentlig sier noe annet har ikke vært uvanlig i vaksinedebatten.   

Anonymkode: 06494...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Slike innlegg/bloggposter har dukket opp igjennom pandemien. Leste et innlegg på Steigan.no som påstod at det var mange flere vaksinerte som døde enn uvaksinerte. Innlegget var velformulert, brukte mye tall og referanser til FHI. Så man etter i kildene som var oppgitt fant man tallene og mange trodde dermed at innlegget var riktig. Mange delte og brukte dette innlegget som kilde mot vaksine. Hadde man sett litt nøyere på tallene og bruken så hadde man sett at man fant tallene i kilde, men at innlegget bevist brukte dem helt feil (blant annet lot som tall som dekket nesten to år, kun var fra et tidsrom på noen uker osv). Så det å hive ut en påstand som er feil og referere til en kilde som er ganske troverdig, men som egentlig sier noe annet har ikke vært uvanlig i vaksinedebatten.   

Anonymkode: 06494...73a

Uvaksinerte og vaksinerte dør av korona. Hovedsaklig eldre og syke mennesker. Det ER fakta. Ferdig snakka!

Anonymkode: 522c3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Les saken igjen 

svaret mitt er 3 x JA

Anonymkode: d9c9c...6b6

Så dumt å "ønske koronapass velkommen" når det a. strider mot menneskerettigheter og b. ikke beskytter en dritt så lenge vaksinerte kan bli smittet og smitte videre. Det er også like idiotisk å fortsette å vaksinere seg med en vaksine som virker svært dårlig fordi den er utdatert. Hvor er forresten omikron-vaksinen som Pfizer lovet å slippe i mars 2022? Fortsatt under utarbeidelse? 

Anonymkode: f1617...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vaksinert med tre doser, men svarer likevel nei til alle dine spørsmål. Jeg har hatt covid to ganger, og ble mindre syk av det enn vaksinene. Kommer ikke til å ta flere vaksiner.  Det skjønner jeg virkelig ikke poenget med. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksinen er laget for å beskytte mot alfa-varianten. Den dukket opp for over to år siden. Influensavaksinen må endres hvert år, fordi influensa-viruset muterer. Vi har bare denne ene vaksinen, og den er bedre enn ikke noe for å beskytte seg noe.

Ellers kan man si at bilbelte er en falsk beskyttelse. De aller fleste mennesker krasjer ikke, så hvorfor skal man ha det på? Og hvis man skulle krasje, så vil bilbeltet gi deg nakkesleng, så hvorfor bruke bilbelte?

Anonymkode: 3d352...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vaksinen er laget for å beskytte mot alfa-varianten. Den dukket opp for over to år siden. Influensavaksinen må endres hvert år, fordi influensa-viruset muterer. Vi har bare denne ene vaksinen, og den er bedre enn ikke noe for å beskytte seg noe.

Ellers kan man si at bilbelte er en falsk beskyttelse. De aller fleste mennesker krasjer ikke, så hvorfor skal man ha det på? Og hvis man skulle krasje, så vil bilbeltet gi deg nakkesleng, så hvorfor bruke bilbelte?

Anonymkode: 3d352...911

Fysiske lover ved kollisjon virker på samme måte år etter år. Et virus muterer hele tiden. 

Anonymkode: f1617...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vaksinen er laget for å beskytte mot alfa-varianten. Den dukket opp for over to år siden. Influensavaksinen må endres hvert år, fordi influensa-viruset muterer. Vi har bare denne ene vaksinen, og den er bedre enn ikke noe for å beskytte seg noe.

Ellers kan man si at bilbelte er en falsk beskyttelse. De aller fleste mennesker krasjer ikke, så hvorfor skal man ha det på? Og hvis man skulle krasje, så vil bilbeltet gi deg nakkesleng, så hvorfor bruke bilbelte?

Anonymkode: 3d352...911

Men, hva er poenget når jeg har hatt covid x 2, og ble mer syk av vaksinene enn selve sykdommen?

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er vaksinert med tre doser, men svarer likevel nei til alle dine spørsmål. Jeg har hatt covid to ganger, og ble mindre syk av det enn vaksinene. Kommer ikke til å ta flere vaksiner.  Det skjønner jeg virkelig ikke poenget med. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Samme her. Ble dausjuk etter dose to, med høy feber, daglige migreneanfall i tre uker, konsentrasjonsvansker osv. Hadde korona før dose to og etter dose to. Som en mild forkjølelse. Så hvorfor skal jeg ta flere doser og påføre meg sykdom med vilje?

Anonymkode: f1617...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men, hva er poenget når jeg har hatt covid x 2, og ble mer syk av vaksinene enn selve sykdommen?

Anonymkode: e1e58...2ec

Det er selvfølgelig ikke annet poeng enn hjernevask. Grødeland har vært ute og sagt at vaksinen har nesten null beskyttelse mot den nyeste varianten. Men anonyme kaklehøns på DiB vet så mye bedre enn forskere...

Anonymkode: f1617...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Uvaksinerte og vaksinerte dør av korona. Hovedsaklig eldre og syke mennesker. Det ER fakta. Ferdig snakka!

Anonymkode: 522c3...4e0

og... ?
Selv om både vaksinerte og uvaksinerte dør av korona så gjør ikke det løgn med tall noe bedre. Debatten blir ødelagt når noen forleder andre med bevisst feil bruk av tall.

Anonymkode: 06494...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Men, hva er poenget når jeg har hatt covid x 2, og ble mer syk av vaksinene enn selve sykdommen?

Anonymkode: e1e58...2ec

vet du noe om hvor syk du kunne blitt om du ikke hadde vaksinen?

 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fysiske lover ved kollisjon virker på samme måte år etter år. Et virus muterer hele tiden. 

Anonymkode: f1617...2c1

men folk dør i bilulykker også. Så hvorfor bruke belte?

Anonymkode: 3d352...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

vet du noe om hvor syk du kunne blitt om du ikke hadde vaksinen?

 

men folk dør i bilulykker også. Så hvorfor bruke belte?

Anonymkode: 3d352...911

Min samboer og min voksne sønn ble nesten ikke syke. Uvaksinerte. Jeg ble skikkelig dårlig etter alle tre vaksinene, men mest den første og tredje. Jeg var sykmeldt en måned etter tredje dose. Så tviler sterkt på at jeg hadde blitt noe sykere enn dette av covid uten vaksine. Jeg kommer aldri til å ta denne vaksinen igjen. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min samboer og min voksne sønn ble nesten ikke syke. Uvaksinerte. Jeg ble skikkelig dårlig etter alle tre vaksinene, men mest den første og tredje. Jeg var sykmeldt en måned etter tredje dose. Så tviler sterkt på at jeg hadde blitt noe sykere enn dette av covid uten vaksine. Jeg kommer aldri til å ta denne vaksinen igjen. 

Anonymkode: e1e58...2ec

Mine barn var uvaksinerte og ble veldig syke. Minste ble vurdert innlagt. Jeg ble ikle smittet selv om de lå i samme seng som meg

Anonymkode: 3d352...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Mine barn var uvaksinerte og ble veldig syke. Minste ble vurdert innlagt. Jeg ble ikle smittet selv om de lå i samme seng som meg

Anonymkode: 3d352...911

Virus rammer mennesker forskjellig, og det har det alltid gjort. Å dø av virus er det heldigvis få som gjør (hvertfall unge og friske mennesker). Å bli syk en gang i blant med virus er jo ikke noe krise. Ikke gøy når det står på, men helt naturlig! 

Anonymkode: 522c3...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...