Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #1 Skrevet 14. juli 2022 …og tenker at det jeg ser der er mye det samme som jeg ser på forum her. Veike voksne som ikke klarer å legge barn, pusse barns tenner, stoppe barn fra uønsket atferd, bestemme hva som skal være familiens agenda og ta ansvar. Konfliktsky voksne som heller vil sove 10 år med unger i senga enn å bruke en uke på å lære dem av med det. Tafatte voksne som heller vil være «populære» og si ja, og ender med at ungene bare utnytter det. Man kan få kløe av å se på, men jeg tenker flere her kunne trenge det… de fins på YouTube. Anonymkode: ff52c...87c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #2 Skrevet 14. juli 2022 Hver gang jeg ser Housewives of *** tenker jeg på damene her. Alt som egentlig er helt fritt for drama og alt som kunne vært en konstruktiv diskusjon ender i personangrep og drama. For ikke å nevne hvordan absolutt alt kan starte en totalt meningsløs og barnslig krangel. Anonymkode: abe5f...b37
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #3 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hver gang jeg ser Housewives of *** tenker jeg på damene her. Alt som egentlig er helt fritt for drama og alt som kunne vært en konstruktiv diskusjon ender i personangrep og drama. For ikke å nevne hvordan absolutt alt kan starte en totalt meningsløs og barnslig krangel. Anonymkode: abe5f...b37 Ja, her var det i alle fall ikke så mange som ville diskutere oppdragelse… Anonymkode: ff52c...87c
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #4 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): …og tenker at det jeg ser der er mye det samme som jeg ser på forum her. Veike voksne som ikke klarer å legge barn, pusse barns tenner, stoppe barn fra uønsket atferd, bestemme hva som skal være familiens agenda og ta ansvar. Konfliktsky voksne som heller vil sove 10 år med unger i senga enn å bruke en uke på å lære dem av med det. Tafatte voksne som heller vil være «populære» og si ja, og ender med at ungene bare utnytter det. Man kan få kløe av å se på, men jeg tenker flere her kunne trenge det… de fins på YouTube. Anonymkode: ff52c...87c Sier jo litt når så mange her mener det ett grusomt overgrep å holde ett barn mot hans vilje for å klippe neglene. Det er jo helt tydlig at i mange hjem er det barnet som bestemmer. Da er det ikke rart at ungene blir drittunger og oppfører seg forferdelig som vi ser i supernanny. Barna er ikke vant til at foreldrene setter grenser eller er konsekvente. De vant til å grunne grine/skrike seg til å få viljen sin. Da kan de takke seg selv når barnet ikke kan oppføre seg. Anonymkode: c1a3b...141
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #5 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Sier jo litt når så mange her mener det ett grusomt overgrep å holde ett barn mot hans vilje for å klippe neglene. Det er jo helt tydlig at i mange hjem er det barnet som bestemmer. Da er det ikke rart at ungene blir drittunger og oppfører seg forferdelig som vi ser i supernanny. Barna er ikke vant til at foreldrene setter grenser eller er konsekvente. De vant til å grunne grine/skrike seg til å få viljen sin. Da kan de takke seg selv når barnet ikke kan oppføre seg. Anonymkode: c1a3b...141 Som voksne vil i alle fall ikke ungene takke dem. De vet jo om at de er blitt forsømt. Anonymkode: ff52c...87c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #6 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja, her var det i alle fall ikke så mange som ville diskutere oppdragelse… Anonymkode: ff52c...87c Syns du ærlig talt at du invitere til en saklig diskusjon med et så fordømmende og generaliserende innlegg? Jeg er opptatt av oppdragelse og hvordan man møter barn, men gidder ikke engasjere meg i en tråd der hi legger premissene på denne måten. Anonymkode: d6236...93f
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #7 Skrevet 15. juli 2022 Jeg har nettopp våknet med min niåring ved siden av meg. Han var redd for mørkeret i går kveld. Som en god forelder tenker jeg mer på han enn meg selv. Ligger trangt og sover dårlig hele natta. Men barnet sover godt. Dette skjer titt som ofte. Er på ingen måte konfliktsky eller passiv. Men derimot de foreldre som kaster ut nesten nyfødte fra soverommet sitt og er dødsbastante på at samsoving ikke er lov, mens de selv går å legger seg 2 stykken sammen. Det er dårlige foreldre det! Egoister. Uansett hva Supernanny sier…. (At du orker å se en hel episode av den serien sier litt om deg selv forøvrig….) Anonymkode: 4f41f...4e2
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #8 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): …og tenker at det jeg ser der er mye det samme som jeg ser på forum her. Veike voksne som ikke klarer å legge barn, pusse barns tenner, stoppe barn fra uønsket atferd, bestemme hva som skal være familiens agenda og ta ansvar. Konfliktsky voksne som heller vil sove 10 år med unger i senga enn å bruke en uke på å lære dem av med det. Tafatte voksne som heller vil være «populære» og si ja, og ender med at ungene bare utnytter det. Man kan få kløe av å se på, men jeg tenker flere her kunne trenge det… de fins på YouTube. Anonymkode: ff52c...87c Du vet at helsestasjoner fordømmer metodene til supernanny? Hun er helt ut. Nå er det trygghetssirkel og folkom.no som gjelder. Anonymkode: 218fd...3ee
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #9 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du vet at helsestasjoner fordømmer metodene til supernanny? Hun er helt ut. Nå er det trygghetssirkel og folkom.no som gjelder. Anonymkode: 218fd...3ee Fordi hun bruker timeout ja. Men du ser hvor god effekt timeout har på ungene som er helt ute av kontroll i episodene. Anonymkode: c1a3b...141
Admin Skrevet 15. juli 2022 #10 Skrevet 15. juli 2022 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Admin
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #11 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fordi hun bruker timeout ja. Men du ser hvor god effekt timeout har på ungene som er helt ute av kontroll i episodene. Anonymkode: c1a3b...141 Ja, men hva gjør det med dem følelsesmessig når følelsene deres blir avvist og ikke tatt på alvor. Ønsker vi å oppdra roboter eller reflekterte emosjonelt modne mennesker? Anonymkode: ee96a...a14
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #12 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, men hva gjør det med dem følelsesmessig når følelsene deres blir avvist og ikke tatt på alvor. Ønsker vi å oppdra roboter eller reflekterte emosjonelt modne mennesker? Anonymkode: ee96a...a14 Hvis det du benevner som roboter er min og mine foreldres generasjon tror jeg det vil være et ganske bra resultat. Anonymkode: 063b4...b48
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #13 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvis det du benevner som roboter er min og mine foreldres generasjon tror jeg det vil være et ganske bra resultat. Anonymkode: 063b4...b48 Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg er midt i førtiårene og det var på ingen måte vanlig med time-out og tilsvarende straffemetoder mot småbarn da jeg var liten. Jeg hadde aldri hørt om det faktisk, utenom at skammekrok hadde blitt brukt som straff i skolene før i tiden. Av og til fikk noen husarrest, men det var større barn. Anonymkode: dfdf7...ce9
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #14 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet ikke hvor gammel du er, men jeg er midt i førtiårene og det var på ingen måte vanlig med time-out og tilsvarende straffemetoder mot småbarn da jeg var liten. Jeg hadde aldri hørt om det faktisk, utenom at skammekrok hadde blitt brukt som straff i skolene før i tiden. Av og til fikk noen husarrest, men det var større barn. Anonymkode: dfdf7...ce9 Joda, det var det. Det er ikke sikkert du opplevde det eller husker det, men å bli drept på rommet eller i en form for "skammekrok" var helt vanlig. Det har bare skiftet navn til "timeout". Anonymkode: 063b4...b48
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #15 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Joda, det var det. Det er ikke sikkert du opplevde det eller husker det, men å bli drept på rommet eller i en form for "skammekrok" var helt vanlig. Det har bare skiftet navn til "timeout". Anonymkode: 063b4...b48 Å det folk av dere likevel.. Anonymkode: c1a3b...141
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #16 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Joda, det var det. Det er ikke sikkert du opplevde det eller husker det, men å bli drept på rommet eller i en form for "skammekrok" var helt vanlig. Det har bare skiftet navn til "timeout". Anonymkode: 063b4...b48 Jeg ble aldri sendt på rommet og vet bare om en av mine venninner som ble det. Hun har definitivt psykiske problemer i dag, uten at jeg skal si at det at hun ble sendt på rommet er årsaken til det, men jeg reagerte allerede som barn på måten hun ble oppdratt. Anonymkode: afd4b...1e0
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #17 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Å det folk av dere likevel.. Anonymkode: c1a3b...141 Nåja. Det kan jo diskuteres, når man ser på dette forumet… Anonymkode: ca206...810
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #18 Skrevet 15. juli 2022 Nå er det sikkert 10 år+ siden jeg så programmet, så det er med forbehold om at de har endret det. Men jeg var ikke så imponert. Så mye fokus på at barn skal adlyde, ellers var det timeout. Og supermann var super, mens foreldrene ble fremstilt helt ubrukelig. Jeg vil anta det foregikk veiledning som ikke ble vist som sikkert var ok, men selve programmet virket som utdritning av foreldre, og egentlig barna også.. 2/10 Anonymkode: 6a2da...6a4
sug lut Skrevet 15. juli 2022 #19 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Nå er det sikkert 10 år+ siden jeg så programmet, så det er med forbehold om at de har endret det. Men jeg var ikke så imponert. Så mye fokus på at barn skal adlyde, ellers var det timeout. Og supermann var super, mens foreldrene ble fremstilt helt ubrukelig. Jeg vil anta det foregikk veiledning som ikke ble vist som sikkert var ok, men selve programmet virket som utdritning av foreldre, og egentlig barna også.. 2/10 Anonymkode: 6a2da...6a4 Men foreldrene VAR jo ubrukelige. Veike, slappe, ettergivende, umodne, inkonsekvente amøber.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #20 Skrevet 15. juli 2022 sug lut skrev (5 minutter siden): Men foreldrene VAR jo ubrukelige. Veike, slappe, ettergivende, umodne, inkonsekvente amøber. Det var kanskje sånn hun nannyberta og tvteamet viste dem mer enn at de var så ille. Nå vet vi vel litt mer om hvordan reallity-tv foregår. Uansett så var det jo helt feil å vise frem de stakkars ungene på TV. Anonymkode: b2f1c...ba8
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #21 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Det var kanskje sånn hun nannyberta og tvteamet viste dem mer enn at de var så ille. Nå vet vi vel litt mer om hvordan reallity-tv foregår. Uansett så var det jo helt feil å vise frem de stakkars ungene på TV. Anonymkode: b2f1c...ba8 Foreldre fikk hjelp og barna fikk hjelp så begge vant på å være med der. Anonymkode: c1a3b...141
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #22 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Du vet at helsestasjoner fordømmer metodene til supernanny? Hun er helt ut. Nå er det trygghetssirkel og folkom.no som gjelder. Anonymkode: 218fd...3ee Du vet at metodene til Supernanny bare brukes et ensifret antall dager i et liv, og kun i de hjemmene hvor foreldrene har forsømt seg så lenge at ungene helt har mistet tiltroen til dem? Anonymkode: ff52c...87c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #23 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Det var kanskje sånn hun nannyberta og tvteamet viste dem mer enn at de var så ille. Nå vet vi vel litt mer om hvordan reallity-tv foregår. Uansett så var det jo helt feil å vise frem de stakkars ungene på TV. Anonymkode: b2f1c...ba8 Det er da foreldrenes ansvar hvor mye av privatlivet til familien de vil vise fram. Det er deres oppgave å evt beskytte barna. Men uansett er det ikke ungene som kommer negativt ut når man ser et slikt program. Det er de voksne som utstiller sine svakheter. Anonymkode: ff52c...87c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #24 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er det sikkert 10 år+ siden jeg så programmet, så det er med forbehold om at de har endret det. Men jeg var ikke så imponert. Så mye fokus på at barn skal adlyde, ellers var det timeout. Og supermann var super, mens foreldrene ble fremstilt helt ubrukelig. Jeg vil anta det foregikk veiledning som ikke ble vist som sikkert var ok, men selve programmet virket som utdritning av foreldre, og egentlig barna også.. 2/10 Anonymkode: 6a2da...6a4 Da har du nok glemt ganske mye. Det er ikke veldig mye fokus på at barn skal adlyde, men det er mye fokus på at samspillet er "gone bad". Og da blir det naturlig nok slik at foreldrene (ofte) må gjenfinne sin autoritet og iverksette tiltak. I normale familier, der mor og far er trygge voksne med myndighet allerede når barnet er ett og to år, er det jo aldri behov for å iverksette spesielle disiplin-metoder på en seks-sjuåring. Anonymkode: ff52c...87c
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2022 #25 Skrevet 15. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Joda, det var det. Det er ikke sikkert du opplevde det eller husker det, men å bli drept på rommet eller i en form for "skammekrok" var helt vanlig. Det har bare skiftet navn til "timeout". Anonymkode: 063b4...b48 Timeout og skammekrok er to ulike ting. Anonymkode: ff52c...87c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå