Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #51 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Helt seriøst, HI - du kan ikke ligge absolutt hele dagene når du har sønnen din der. Selv ikke om han er ute av huset noen timer. Nå må du gjøre alvor av å søke mer helsehjelp! Har du kontaktet kommunens psykiatriske sykepleier, legen din, psykologen? Nå må du bare komme deg opp i normal tid på morgenen og være der for sønnen din - selv om han skulle være ute med kompiser. For når du ligger i senga hele dagen så påvirker du ham negativt også, og det er jeg helt overbevist om at du ikke ønsker å gjøre. Så ring de telefonene du må i morgen tidlig, og sett opp en plan for de neste dagene og ukene. Gi dagene dine innhold! Anonymkode: 1dd25...715 Jeg sa til sønnen min at jeg ikke var bra. Mener du at han blir påvirket av at jeg ligger en dag? Jeg skal ta meg sammen de siste dagene sønnen min er her nå. Planlagt kino en dag og bowling og ut å spise en dag. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2022 #52 Skrevet 13. juli 2022 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg sa til sønnen min at jeg ikke var bra. Mener du at han blir påvirket av at jeg ligger en dag? Jeg skal ta meg sammen de siste dagene sønnen min er her nå. Planlagt kino en dag og bowling og ut å spise en dag. Anonymkode: 11e47...baa Selvfølgelig, for dette er ikke første gang du ligger mye av dagene når du har ham hos deg. Det gjør mest trolig at han lurer på hva du feiler, om det er alvorlig osv. Han skal ikke måtte ta følelsesmessig ansvar for deg som er voksen, men det gjør han trolig, uansett om han viser det til deg eller ikke. Barn får med seg langt mer enn foreldre tror, de tilpasser seg, og de får følger av det. Nå må du gjøre alvor av å søke hjelp! Bra du gjør en endring nå - men du må søke hjelp også og være ærlig om hvordan du har det! Anonymkode: 1dd25...715
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #53 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Selvfølgelig, for dette er ikke første gang du ligger mye av dagene når du har ham hos deg. Det gjør mest trolig at han lurer på hva du feiler, om det er alvorlig osv. Han skal ikke måtte ta følelsesmessig ansvar for deg som er voksen, men det gjør han trolig, uansett om han viser det til deg eller ikke. Barn får med seg langt mer enn foreldre tror, de tilpasser seg, og de får følger av det. Nå må du gjøre alvor av å søke hjelp! Bra du gjør en endring nå - men du må søke hjelp også og være ærlig om hvordan du har det! Anonymkode: 1dd25...715 Helt enig! Det holder ikke at du har snakket med legen en gang, sikkert på telefon også. Du trenger behandlig, og eventuelt medisinering. Men selvfølgelig må du ta i et tak selv også for å få det bedre. Anonymkode: baebc...515
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #54 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Selvfølgelig, for dette er ikke første gang du ligger mye av dagene når du har ham hos deg. Det gjør mest trolig at han lurer på hva du feiler, om det er alvorlig osv. Han skal ikke måtte ta følelsesmessig ansvar for deg som er voksen, men det gjør han trolig, uansett om han viser det til deg eller ikke. Barn får med seg langt mer enn foreldre tror, de tilpasser seg, og de får følger av det. Nå må du gjøre alvor av å søke hjelp! Bra du gjør en endring nå - men du må søke hjelp også og være ærlig om hvordan du har det! Anonymkode: 1dd25...715 Har ikke lagt så lenge når han har vært hos meg. Så du mener han merker noe? Selvom han aldri må ta noe ansvar for meg og mitt på noen som helst måtte. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #55 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Helt enig! Det holder ikke at du har snakket med legen en gang, sikkert på telefon også. Du trenger behandlig, og eventuelt medisinering. Men selvfølgelig må du ta i et tak selv også for å få det bedre. Anonymkode: baebc...515 Takk. Det er sant det. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #56 Skrevet 14. juli 2022 Hvordan takker dere skuffelser? Alltid med godt mot? Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #57 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Har ikke lagt så lenge når han har vært hos meg. Så du mener han merker noe? Selvom han aldri må ta noe ansvar for meg og mitt på noen som helst måtte. Anonymkode: 11e47...baa Barn merker foreldres psykiske sykdom. Og enda mer når du velger å ligge hele/halve dagen når du har barnet hos deg. Har du kontaktet lege, kommunens psykiatriske sykepleier eller psykolog i dag? Anonymkode: 1dd25...715
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #58 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Barn merker foreldres psykiske sykdom. Og enda mer når du velger å ligge hele/halve dagen når du har barnet hos deg. Har du kontaktet lege, kommunens psykiatriske sykepleier eller psykolog i dag? Anonymkode: 1dd25...715 Godt han skal til faren på søndag. I morgen blir det bowling på oss og en kammerat + pizza. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #59 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Godt han skal til faren på søndag. I morgen blir det bowling på oss og en kammerat + pizza. Anonymkode: 11e47...baa Bra dere finner på noe. Hvorfor har du ikke kontaktet lege, psykiatrisk sykepleier, psykolog? Anonymkode: 1dd25...715
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #60 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Hvordan takker dere skuffelser? Alltid med godt mot? Anonymkode: 11e47...baa Jeg takler det med å tillate meg å bli sur og skuffet og så rister jeg det av meg. Voksne folk må kunne takle skuffelser. Anonymkode: e5c7c...698
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #61 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg takler det med å tillate meg å bli sur og skuffet og så rister jeg det av meg. Voksne folk må kunne takle skuffelser. Anonymkode: e5c7c...698 Fornuftig. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #62 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Bra dere finner på noe. Hvorfor har du ikke kontaktet lege, psykiatrisk sykepleier, psykolog? Anonymkode: 1dd25...715 Var mye ferieavvikling så ble ikke noe suksess der. Kommet meg opp og ut om ikke annet. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #63 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Var mye ferieavvikling så ble ikke noe suksess der. Kommet meg opp og ut om ikke annet. Anonymkode: 11e47...baa Men bestill en time, selv om du må vente en stund på den! Anonymkode: baebc...515
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #64 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Men bestill en time, selv om du må vente en stund på den! Anonymkode: baebc...515 Skal gjøre det! Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #65 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Godt han skal til faren på søndag. I morgen blir det bowling på oss og en kammerat + pizza. Anonymkode: 11e47...baa Jeg syns du burde snakke med far til sønnen om han ønsker hovedomsorgen. Så kan du evt ha annenhver helg til du blir frisk. Slik du hilder på nå ødelegger barnet ditt fullstendig og du burde ikke ha ansvar for et barn. Anonymkode: 8a8d5...766
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #66 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg syns du burde snakke med far til sønnen om han ønsker hovedomsorgen. Så kan du evt ha annenhver helg til du blir frisk. Slik du hilder på nå ødelegger barnet ditt fullstendig og du burde ikke ha ansvar for et barn. Anonymkode: 8a8d5...766 Jeg elsker min sønn og gjør alt jeg kan for han. Og jeg håper jo at jeg er god mor for han selvom jeg har mine ting. Han er ikke hos meg hele tiden. Og vil være mest med han før han flytter ut på sikt. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #67 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Jeg elsker min sønn og gjør alt jeg kan for han. Og jeg håper jo at jeg er god mor for han selvom jeg har mine ting. Han er ikke hos meg hele tiden. Og vil være mest med han før han flytter ut på sikt. Anonymkode: 11e47...baa Det vesentlige er ikke hva du vil, men hva som er best for ham. Anonymkode: 9c889...633
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #68 Skrevet 14. juli 2022 Hvor gammel er denne sønnen da? En 16-åring tåler nok bedre at mor ligger til sengs enn en 8-åring. Anonymkode: 7841a...5be
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #69 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Hvor gammel er denne sønnen da? En 16-åring tåler nok bedre at mor ligger til sengs enn en 8-åring. Anonymkode: 7841a...5be Han blir 16. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #70 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Det vesentlige er ikke hva du vil, men hva som er best for ham. Anonymkode: 9c889...633 Hva er hoved argumentet for at jeg ikke bør ha han tenker du? Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #71 Skrevet 14. juli 2022 Det viktigste du kan gjøre, HI, både for deg selv og sønnen din, det er at du nå tar ansvar for egen helse. Ved å gjøre det viser du også han noe viktig, at man må ta ansvar for egen helse og søke hjelp, selv om det kan være vanskelig. Og du kan vise ham at du jobber for å få det bedre og bli bra, selv om det kan ta tid. Han skal jo ha deg i livet sitt i veldig mange år til, til du blir gammel forhåpentligvis, og da trenger han at du tar vare på deg selv. Det er ikke snakk om at du ikke bør ha ham hos deg! Men det flere forsøker å si er at du må komme deg opp om morgenen, for han har ingen andre voksne der. Du må søke hjelp. Du har utsatt altfor lenge å ta ordentlig tak i dette, og da kommer du ikke videre, noe alle trådene dine viser når ligger hele dager. Og du - du har det absolutt i deg å skape en positiv endring i livet ditt, bare du nå søker den hjelpen du kan få og du tenker at dette er noe som du skal jobbe med over tid. Vi møter alle utfordringer i løpet av livet, store og små. Noen får mer enn andre uten at det er en grunn til det, men det kan gjøre at man da blir mer sårbar når man møter nye utfordringer, fordi man er sliten mentalt av å slite. Men selv da, selv da må man gjennom det samme som alltid - man må gjøre det som trengs for å bygge seg opp igjen, skaffe seg hjelp om man trenger det (det viser styrke å søke hjelp når man innser at man trenger det!), og skape innhold i livet på nytt. Det er krevende, det kan virke håpløst til tider. Men det er ingen annen måte å gjøre det på. Det at du tar ansvar for egen helse og skaffer deg hjelp, det er egentlig den største gaven du kan gi sønnen din. For når du jobber med deg selv, så vil både du og han få det bedre. Det vil ikke være godt for ham å gå gjennom livet og bekymre seg for deg! Så ta tak i ting nå. Ikke utsett det flere ganger. Du har det i deg å skape et bedre liv for deg selv, bare du får litt hjelp så lenge du trenger det, slik at du ikke stadig faller ned i kjelleren igjen mentalt (eller, det gjør man gjerne, men poenget er å stadig bygge seg sterkere slik at man har måter å komme seg opp igjen selv, komme seg videre raskere osv.). Du har mange gode sider, og sønnen din trenger deg også. Så skaff deg hjelp nå - ring igjen i morgen til lege, kommune (psyk.sykepleier) og psykolog. Det kan henge litt overalt nå i ferietiden, men da viser du at du er "på", og du kan avtale time så fort det er mulig. Lov deg selv at du nå tar tak! Gjør det for deg selv, men også for sønnen din ❤️ Anonymkode: 1dd25...715
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #72 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det viktigste du kan gjøre, HI, både for deg selv og sønnen din, det er at du nå tar ansvar for egen helse. Ved å gjøre det viser du også han noe viktig, at man må ta ansvar for egen helse og søke hjelp, selv om det kan være vanskelig. Og du kan vise ham at du jobber for å få det bedre og bli bra, selv om det kan ta tid. Han skal jo ha deg i livet sitt i veldig mange år til, til du blir gammel forhåpentligvis, og da trenger han at du tar vare på deg selv. Det er ikke snakk om at du ikke bør ha ham hos deg! Men det flere forsøker å si er at du må komme deg opp om morgenen, for han har ingen andre voksne der. Du må søke hjelp. Du har utsatt altfor lenge å ta ordentlig tak i dette, og da kommer du ikke videre, noe alle trådene dine viser når ligger hele dager. Og du - du har det absolutt i deg å skape en positiv endring i livet ditt, bare du nå søker den hjelpen du kan få og du tenker at dette er noe som du skal jobbe med over tid. Vi møter alle utfordringer i løpet av livet, store og små. Noen får mer enn andre uten at det er en grunn til det, men det kan gjøre at man da blir mer sårbar når man møter nye utfordringer, fordi man er sliten mentalt av å slite. Men selv da, selv da må man gjennom det samme som alltid - man må gjøre det som trengs for å bygge seg opp igjen, skaffe seg hjelp om man trenger det (det viser styrke å søke hjelp når man innser at man trenger det!), og skape innhold i livet på nytt. Det er krevende, det kan virke håpløst til tider. Men det er ingen annen måte å gjøre det på. Det at du tar ansvar for egen helse og skaffer deg hjelp, det er egentlig den største gaven du kan gi sønnen din. For når du jobber med deg selv, så vil både du og han få det bedre. Det vil ikke være godt for ham å gå gjennom livet og bekymre seg for deg! Så ta tak i ting nå. Ikke utsett det flere ganger. Du har det i deg å skape et bedre liv for deg selv, bare du får litt hjelp så lenge du trenger det, slik at du ikke stadig faller ned i kjelleren igjen mentalt (eller, det gjør man gjerne, men poenget er å stadig bygge seg sterkere slik at man har måter å komme seg opp igjen selv, komme seg videre raskere osv.). Du har mange gode sider, og sønnen din trenger deg også. Så skaff deg hjelp nå - ring igjen i morgen til lege, kommune (psyk.sykepleier) og psykolog. Det kan henge litt overalt nå i ferietiden, men da viser du at du er "på", og du kan avtale time så fort det er mulig. Lov deg selv at du nå tar tak! Gjør det for deg selv, men også for sønnen din ❤️ Anonymkode: 1dd25...715 Takk for fint svar fra deg ❤️ Må ha tro på at ting kan bli bedre. Og at jeg klarer å snu det. Jeg får ingen inntrykk av at han bekymrer seg for meg. Og det skal han ikke. Nå håper jeg vi får noen fine dager før han skal til faren (selvom jeg kan ikke gi han den fine opplevelsen han skulle hatt nå). Og han får to fine uker der. Anonymkode: 11e47...baa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #73 Skrevet 14. juli 2022 Vet du, HI, jeg syns lenge at de andre her var stygge med deg når de sa at ungen din ikke burde bo med deg. Men i denne tråden viser du 100% hvorfor de har rett. Sist bælja du over at du ble aleine i 1 1/2 uke, da ble du deppa over dét. Og nå viser det seg at du får den uka med barnet ditt - da går du jammen i seng og depper over dét også?? Snakker om å vise ungen at du ikke setter pris på å ha ham der! Tenker han føler seg som det femte hjulet på vogna… Og så lurer du på om det «har noe å si» at barnet ser deg liggende i senga en hel dag? Da skorter det virkelig på foreldreevner, og jeg syns synd på barnet ditt. Anonymkode: 50d07...e57
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #74 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Takk for fint svar fra deg ❤️ Må ha tro på at ting kan bli bedre. Og at jeg klarer å snu det. Jeg får ingen inntrykk av at han bekymrer seg for meg. Og det skal han ikke. Nå håper jeg vi får noen fine dager før han skal til faren (selvom jeg kan ikke gi han den fine opplevelsen han skulle hatt nå). Og han får to fine uker der. Anonymkode: 11e47...baa Bare ikke far legger seg i seng og griner da. Anonymkode: 50d07...e57
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2022 #75 Skrevet 14. juli 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Vet du, HI, jeg syns lenge at de andre her var stygge med deg når de sa at ungen din ikke burde bo med deg. Men i denne tråden viser du 100% hvorfor de har rett. Sist bælja du over at du ble aleine i 1 1/2 uke, da ble du deppa over dét. Og nå viser det seg at du får den uka med barnet ditt - da går du jammen i seng og depper over dét også?? Snakker om å vise ungen at du ikke setter pris på å ha ham der! Tenker han føler seg som det femte hjulet på vogna… Og så lurer du på om det «har noe å si» at barnet ser deg liggende i senga en hel dag? Da skorter det virkelig på foreldreevner, og jeg syns synd på barnet ditt. Anonymkode: 50d07...e57 Du fikk ihvertfall den glede til at jeg lei meg av sånn kommentar. Så dersom du synes synd så hjalp du han godt her. Spørs i hele tatt om jeg orker å stå opp. Og moren gråter i stuen. Det lille jeg bil bidra med før søndag. Så takk til deg! Anonymkode: 11e47...baa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå