Gå til innhold

Er det blitt helt slutt på å oppdra barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Godteri og snop hver dag er usunt , kjole i stedet for bukse utgjør ingen helseforskjeller. Å veilede rundt kosthold handler om noe annet enn kjole og neglelakk.

Nytter stort sett ikke å diskurere noe med deg, men å gå i kjole når du er gutt, eller la gutten din bestemme alt selv, utgjør PSYKISKE helseforskjeller. Det gjør at flere ser rart på deg, og du faller utenfor samfunnet på mange arenaer. 
Å ete godteri 7 dager i uken, handler om hull i tenna og få stor mage/fedme, og det skader kun deg selv. Du blir ikke utstøtt og sett rart på, men DET gjør du om du oppfører deg som et intetkjønn som skal ha full aksept. 

Anonymkode: 7790b...ae0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Nytter stort sett ikke å diskurere noe med deg, men å gå i kjole når du er gutt, eller la gutten din bestemme alt selv, utgjør PSYKISKE helseforskjeller. Det gjør at flere ser rart på deg, og du faller utenfor samfunnet på mange arenaer. 
Å ete godteri 7 dager i uken, handler om hull i tenna og få stor mage/fedme, og det skader kun deg selv. Du blir ikke utstøtt og sett rart på, men DET gjør du om du oppfører deg som et intetkjønn som skal ha full aksept. 

Tror ikke det er så stor nytteverdi i å diskutere med deg også. Intetkjønn ???? Virkelig ?

Anonymkode: f9461...4a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Haha. Seriøst. Du er jo like stivbeint. 

Anonymkode: f06cd...105

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Dette er sikkert litt provoserende for noen her, som mener at barn skal ikke oppdraes. De skal få velge selv, både klær, utseende og oppførsel og til en viss grad seksualitet (Ja, jeg VET vi er født med det.)

Jeg mener voksne må veilede barn, barn trenger ikke å velge alt mulig selv, hva de skal ha på, hvordan håret skal farges, om de skal være intetkjønn eller hva de nå føler seg som. Vokse bestemmer, men  barn kan få lov å velge litt selv.

Jeg ser at enkelte foreldre, bifaller all mulig klesstil og oppførsel. Jeg føler ungene ikke har noe å støtte seg til, en klippe i livet, de skal få lov å gå i kjole når de er gutt, ikke klippe hår og gjerne bruke sminke og neglelakk. Barn som i utgangspunktet har svak psyke, og lite indre stemme, blir negativt påvirket av å ikke ha en tydelig rollemodell, og ender opp som det jeg føler er helt på siden av samfunnet. Og det er foreldres skyld. 

Det er lov å si nei til kjole til en gutt, det er lov å ikke bifalle alle mulighet ideer og dra de med i Pride tog og prate om seksualitet til barn i barnehagealder. 

Du skaper et fremtidig problem for ungen din ved å kalle henne them, eller they, eller hva det nå heter. Vær en god forelder. La barn utvikle seg slik det ønsker, og elske den de vil,  men vær en tydelig voksen, og la hjernen til ditt barn modnes normalt, uten å få lov til å bestemme alt mulig. 

Jeg kunne ikke vært mer enig med deg!

"Det er bare en fase" sier mange og lar ungene gjør akkurat hva som faller dem inn

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Godteri og snop hver dag er usunt , kjole i stedet for bukse utgjør ingen helseforskjeller. Å veilede rundt kosthold handler om noe annet enn kjole og neglelakk.

Javell? Hvorfor skal alt det som er på kanten normaliseres? Hvis du ser på statistikken ang barn og ungdom, så har det aldri vært så høyt antall psykiske lidelser før. 
Å være foreldre handler ikke bare om å gi grenser ved snop og det vanlige. En foreldre skal være en rolle figur som veileder og forteller hvordan ting er. Ei i klassen til datteren min skifter kjønn og kjærester hele tiden. En skikkelig identitet krise, og det kommer av at det skal normaliseres at jenter kan være gutter, gutter kan være jente samt at det skal være flere kjønn. Alt dette klovneriet for at man skal godta homofile/lespiske. Dette er blitt ett sirkus uten like og er galskap. 
hvis noen er født i feil kropp, så vises det i tidlig alder. Ikke ungdomsårene helt ut av det blå. At gutter leker med jente leker har ingenting å si, men å kle på en gutt kjole for han vil gå med det ute er ikke greit. Og som foreldre er det faktisk viktig å si ifra om dette og ikke bare si klær er klær. 
Det er faktisk på grensa til barnemisshandling  og sviktende veiledning for barna. 

Skrevet
Gladjente00 skrev (1 minutt siden):

Javell? Hvorfor skal alt det som er på kanten normaliseres? Hvis du ser på statistikken ang barn og ungdom, så har det aldri vært så høyt antall psykiske lidelser før. 
Å være foreldre handler ikke bare om å gi grenser ved snop og det vanlige. En foreldre skal være en rolle figur som veileder og forteller hvordan ting er. Ei i klassen til datteren min skifter kjønn og kjærester hele tiden. En skikkelig identitet krise, og det kommer av at det skal normaliseres at jenter kan være gutter, gutter kan være jente samt at det skal være flere kjønn. Alt dette klovneriet for at man skal godta homofile/lespiske. Dette er blitt ett sirkus uten like og er galskap. 
hvis noen er født i feil kropp, så vises det i tidlig alder. Ikke ungdomsårene helt ut av det blå. At gutter leker med jente leker har ingenting å si, men å kle på en gutt kjole for han vil gå med det ute er ikke greit. Og som foreldre er det faktisk viktig å si ifra om dette og ikke bare si klær er klær. 
Det er faktisk på grensa til barnemisshandling  og sviktende veiledning for barna. 

Jeg tviler sterkt på at noen skifter kjønn hele tiden. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at noen skifter kjønn hele tiden. 

En feilslått drøm om et annet kjønn
Antall unge jenter som ønsker å skifte kjønn har eksplodert de siste åtte årene. Nå har noen av dem som kom ut som trans, begynt å angre. Tomine er en av dem.
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077

Anonymkode: bcd21...146

Skrevet

HI, du mangler så mye kunnskap at det går nesten ikke an å vite hvor man skal starte. Men hvis du fortsatt tror det går an å «veilede» barn ut av sin kjønnsidentitet, hvorfor begynner du ikke like godt  å veilede dem ut av homofili? Avvenne dem fra å være keivhendte, eller lære de fargeblinde å slutte med å være det? 

CE4C1575-FBB9-4A96-854A-34F7DE406F5F.jpeg

Anonymkode: 817e9...98a

Skrevet
Gladjente00 skrev (4 minutter siden):

Herregud så ironisk. Aldri vært så mange psykiske lidelser før? Ehneivel, men uansett så kommer nok mye av det fordi folk er så fordømmende og altså uvitende som deg og likesinnede :-) altså.

La folk få være akkurat som de føler for. Uten press om å være det ene eller andre kjønnet og uten krav om bruker bekledning. La folk få være frie og uperfekte, så skal du se at de blir friskere! Det går rette vei da heldigvis. 

Anonymkode: 1133c...cb7

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

At andre «ser rart på deg» er ikke et helseproblem, det er et mobbeproblem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Det høres ut som om du mener at om en gutt får gå i kjole som liten, så kommer han til å fortsette med det for alltid og kommer til å bli trans som voksen. Det er jo bare tull. Det er ikke klærne som skaper identiteten, og det er et svært langt steg fra å la en gutt kle seg ut som Elsa på karneval i barnehagen til endre sosialt kjønn på ham. (Det siste kan jeg være enig i at man bør være forsiktig med.)

Og i tillegg sier du at barn ikke blir utstøtt av å ha dårlige tenner og være overvektig. Altså, det hadde vært fint om det var sånn, men...

Skrevet

Jeg er enig i at mange er altfor dårlige til å si nei til barna sine. Om det er misforstått snillhet, fordi man ikke orker å ta kampen eller hva det handler om, det er sikkert litt forskjellig. 

Det som er helt sikkert, er at barn som bare turer fram uten å ha lært å ta hensyn til at det er andre rundt dem som også har behov, de får det vanskelig seinere når ingen liker dem fordi de er blitt som de er blitt. 

Men om de vil ha på kjole eller kline med noen av samme kjønn eller ha grønt hår, det handler om noe helt annet. 

Og hvis gutta mine finner ut at de heller vil ha på kjole, så kan det nok være at jeg må forklare dem at fordi det finnes fordomsfulle voksne som legger seg oppi hva andre har på seg eller hvem de er forelska i, så må de dessverre være forberedt på å møte vemmelige blikk og kommentarer fra slike. 

For meg er det langt viktigere at barna mine vokser opp til å bli ordentlige, hensynsfulle mennesker som har respekt for andre, uavhengig av hva de går kledd i. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Herregud så ironisk. Aldri vært så mange psykiske lidelser før? Ehneivel, men uansett så kommer nok mye av det fordi folk er så fordømmende og altså uvitende som deg og likesinnede 🙂 altså.

La folk få være akkurat som de føler for. Uten press om å være det ene eller andre kjønnet og uten krav om bruker bekledning. La folk få være frie og uperfekte, så skal du se at de blir friskere! Det går rette vei da heldigvis. 

Ironisk? Hva var ironi med deg jeg skreiv over? Å la folk være som de vil har en grense også. Hvis en mann vil være kvinne, helt i orden. Men når de startet i ungdomsårene for det er kult så lurer jeg litt på hvor foreldrene er å veileder. En ungdom har så lite forståelse og kunnskap og er en grunn for at de sier at en hjerne er ikke ferdig utviklet før de er 25 år. Og ungdommer er spontane av seg, det vet alle! Å blande frihet med normal sunn fornuft er på kanten. Alle skal være som de ønsker men ikke la de styre skuta selv. De trenger hjelp og veiledning. Du sender ikke ett barn ned en vei alene uten å hjelpe og forklare hva dette går ut på. 

Skrevet
Gladjente00 skrev (1 minutt siden):

Ironisk? Hva var ironi med deg jeg skreiv over? Å la folk være som de vil har en grense også. Hvis en mann vil være kvinne, helt i orden. Men når de startet i ungdomsårene for det er kult så lurer jeg litt på hvor foreldrene er å veileder. En ungdom har så lite forståelse og kunnskap og er en grunn for at de sier at en hjerne er ikke ferdig utviklet før de er 25 år. Og ungdommer er spontane av seg, det vet alle! Å blande frihet med normal sunn fornuft er på kanten. Alle skal være som de ønsker men ikke la de styre skuta selv. De trenger hjelp og veiledning. Du sender ikke ett barn ned en vei alene uten å hjelpe og forklare hva dette går ut på. 

Du er i alle fall et godt eksempel på at noen utvikler seg langsomt…

Skrevet
Gladjente00 skrev (3 minutter siden):

Her var det mye svada om jeg må få si det. Du tenker da at vi aldri skal ta de under 25 på alvor fordi hjernen ikke er fullt utviklet? Når skal de bli hørt, og når skal de ikke tenker du? Du får nok sette deg litt mer inn i hvordan hjernen fungerer og hvilke deler som utvikler seg når.

Det som er ironisk er jo at det er ofte press og krav som skaper psykiske utfordringer for barn og unge. Når du da fordømmer fordi du ikke skjønner, så blir det jo nok et krav til unge om å være "riktige" Fordi du ikke skjønner hva som er rett for den enkelte. 

Jeg tror med respekt å melde at jeg har møtt veldig mange ungdommer som har både mer kunnskap, bedre formidlingsevne og gjennomtenkte meninger enn hva du gir uttrykk for altså. 

Skrevet

Her var det mye svada om jeg må få si det. Du tenker da at vi aldri skal ta de under 25 på alvor fordi hjernen ikke er fullt utviklet? Når skal de bli hørt, og når skal de ikke tenker du? Du får nok sette deg litt mer inn i hvordan hjernen fungerer og hvilke deler som utvikler seg når.

Det som er ironisk er jo at det er ofte press og krav som skaper psykiske utfordringer for barn og unge. Når du da fordømmer fordi du ikke skjønner, så blir det jo nok et krav til unge om å være "riktige" Fordi du ikke skjønner hva som er rett for den enkelte. 

Jeg tror med respekt å melde at jeg har møtt veldig mange ungdommer som har både mer kunnskap, bedre formidlingsevne og gjennomtenkte meninger enn hva du gir uttrykk for altså. 

Hva hvis noen føler at de er en ulv? Eller en katt? Tar du de også på alvor?

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

En feilslått drøm om et annet kjønn
Antall unge jenter som ønsker å skifte kjønn har eksplodert de siste åtte årene. Nå har noen av dem som kom ut som trans, begynt å angre. Tomine er en av dem.
https://www.nrk.no/dokumentar/xl/en-feilslatt-drom-om-et-annet-kjonn-1.14606077

Antallet er det samme som alltid, det. Men antallet som sier det høyt vil variere. Det avhenger av hvordan verden rundt reagerer. 

Skrevet

Når du stiller sånne spørsmål, gjør du det kun for å latterliggjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Når du stiller sånne spørsmål, gjør du det kun for å latterliggjøre. 

Nei, jeg gjør det fordi der er en grense for de aller fleste et sted. Dette er et intervju med en person som er overbevist om at vedkommende er en ulv. I tillegg er det et intervju med en lærer som forteller om elever som er overbevist om at de er katter (og andre dyr), noe hun ikke får lov å irettesette.

Når du hevder at dette er "for å latterliggjøre" så viser du at du oppfatter det å føle seg som en katt eller en ulv som noe latterlig. Hvorfor er det noe mer latterlig enn det å føle seg som en kvinne når en er en mann, eller en mann når en er kvinne?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nei, jeg gjør det fordi der er en grense for de aller fleste et sted. Dette er et intervju med en person som er overbevist om at vedkommende er en ulv. I tillegg er det et intervju med en lærer som forteller om elever som er overbevist om at de er katter (og andre dyr), noe hun ikke får lov å irettesette.

Når du hevder at dette er "for å latterliggjøre" så viser du at du oppfatter det å føle seg som en katt eller en ulv som noe latterlig. Hvorfor er det noe mer latterlig enn det å føle seg som en kvinne når en er en mann, eller en mann når en er kvinne?

Kanskje fordi din påstand om at man må være enten mann eller kvinne, og at dette er avgjort av jordmora fra fødselen av, ikke er gyldig, og heller ikke har noe med å føle seg som et dyr å gjøre? 

Det er samme argumentasjon som ble brukt mot homofile for bare 30 år siden. «To menn som gifter seg, hva blir det neste, en mann som er gift med en hund? Er det også greit?»

Det er like latterlig og irrelevant å trekke inn dyr i dette spørsmålet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er ikke veldig imponert over argumentasjonen til dere som er enig med HI. Ikke overraskende.

Dette temaet du kommer med her har jeg overhodet ingen kunnskap om. Absolutt ingenting. Så ingen kommentar. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje fordi din påstand om at man må være enten mann eller kvinne, og at dette er avgjort av jordmora fra fødselen av, ikke er gyldig, og heller ikke har noe med å føle seg som et dyr å gjøre? 

Det er samme argumentasjon som ble brukt mot homofile for bare 30 år siden. «To menn som gifter seg, hva blir det neste, en mann som er gift med en hund? Er det også greit?»

Det er like latterlig og irrelevant å trekke inn dyr i dette spørsmålet. 

Hvis du ser ei høne legge et egg, tenker du da at, "det er sikkert en hane", eller tenker du at det er ei høne? Med andre ord, der er en realitet å forholde seg til. Visse ting beskriver realiteten. Når vi sier "kvinne" så beskriver det visse ting. Akkurat som "homofil" beskriver visse ting. Kanskje noen du kaller "homofil" identifiserer seg som hetero? Skal du da kalle en mann som er gift med en annen mann, som elsker den mannen han er gift med, for heterofil, fordi han identifiserer seg som det? Der er altså visse ting som beskriver noe som er en realitet.

Hva du føler endrer ikke på realiteten. "Kvinne" og "mann" er noe som beskriver realiteten.

Har du en god beskrivelse av hva en kvinne er for noe foreslår jeg at du skriver om det i tråden, "hva er ei kvinne".

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvis du ser ei høne legge et egg, tenker du da at, "det er sikkert en hane", eller tenker du at det er ei høne? Med andre ord, der er en realitet å forholde seg til. Visse ting beskriver realiteten. Når vi sier "kvinne" så beskriver det visse ting. Akkurat som "homofil" beskriver visse ting. Kanskje noen du kaller "homofil" identifiserer seg som hetero? Skal du da kalle en mann som er gift med en annen mann, som elsker den mannen han er gift med, for heterofil, fordi han identifiserer seg som det? Der er altså visse ting som beskriver noe som er en realitet.

Hva du føler endrer ikke på realiteten. "Kvinne" og "mann" er noe som beskriver realiteten.

Har du en god beskrivelse av hva en kvinne er for noe foreslår jeg at du skriver om det i tråden, "hva er ei kvinne".

Hva faen...

😂😂😂

Hva en skal lese her noen ganger. Iblant overgår det hva som skrives på Kvinneguiden. Det er godt gjort! 

"En du kaller homo og som er gift med en mann, kan kanskje føle seg som hetero?" 

Omg

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva faen...

😂😂😂

Hva en skal lese her noen ganger. Iblant overgår det hva som skrives på Kvinneguiden. Det er godt gjort! 

"En du kaller homo og som er gift med en mann, kan kanskje føle seg som hetero?" 

Omg

😂😂😂

Jeg vet! Ikke sant?! Noen ganger må en bare synke ned på andres nivå for å vise hvor latterlig det er å hevde at noen føler seg som noe annet enn realiteten er. Som at en kvinne skulle føle at hun er en mann, eller en homofil mann skulle føle at han er hetero. Realiteten er realiteten, uavhengig av følelser.

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Overlater det til biologen, du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...