Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #26 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Du har ingenting å tape. Om han viser seg å være litt for sær så ser du an, men han virker jo helt enestående utifra beskrivelsen din. Ikke la en slik flott mann gå 😃 Anonymkode: d3017...4bc ❤️ Anonymkode: 97365...d1e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #27 Skrevet 12. mai 2022 Da jeg møtte min mann, var vi begge 32 år. Jeg hadde hatt flere forhold og et samboerskap bak meg. Han hadde aldri vært sammen en jente, ukysset bodde for seg selv, hadde en normal grei jobb, og brukte tiden med kamerater og familie. Jeg stussa jo litt, men ga han en sjanse. Han sa at han aldri hadde stresset med forhold. Kommer det, så kommer det. Han har nå vært min samboer og senere ektefelle i 19 år. Han er verdens beste mann og pappa til våre barn. Det finnes faktisk menn som ikke har ligget rundt. Lykke til med fremtiden. Anonymkode: 49d79...402
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #28 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hi her. Det jeg mener med røde flagg er at han ikke har hatt dame på de godt over 15 årene han har bodd alene. Hvorfor har han ikke det? Er det ingen som finner han attraktiv, eller er det noe med han som gjør at det ikke går an å bo med han? Mulig jeg overanalyserer, jeg pleier det, men jeg blir litt skeptisk. Han er veldig snill. En svært god samtalepartner, empatisk, nysgjerrig, leken, og vi ler og har det så fint sammen. Jeg blir litt glad av å lese svarene deres, for det er jo litt sånn jeg tenker. Jeg vil tilbringe tid med han, bli godt kjent, reise til han når barna mine er hos faren, kanskje på sikt introdusere han for dem hvis ting går rette veien. 😊 Anonymkode: 97365...d1e Jeg fant meg en sånn mann. Han er den beste faren (vi fikk barn sammen), partneren, husfaren og livsledsageren jeg kunne fått, og generelt det fineste mennesket jeg vet om. Hvorfor ingen har plukket ham opp før? Aner ikke. Han er ikke klassisk pen og han har sine sære sider, men så? Han er en av de få menneskene her på jord jeg tåler å være rundt hele tiden. Han er perfekt for meg, og det er jo det som teller. Bruk tiden godt, se hvordan ting utvikler seg, og ikke døm han bare fordi han ikke har vært med noen andre. Plutselig ser du at du har fått tak i gullfuglen Anonymkode: 14bf7...b56
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #29 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det finnes faktisk menn som ikke har ligget rundt. Lykke til med fremtiden. Anonymkode: 49d79...402 Incels. De er ofte bitre og kvinnehatende. Selv om mannen din ikke var det. Anonymkode: 1df29...a64
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #30 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja man legger seg til vaner i forhold også, men da lærer du også å ta hensyn. Det har ikke denne mannen behøvd å gjøre, så da sier det seg selv at han vil bli vanskelig å få til og forandre på noe. Jeg vil gjerne ha eksempler på "snill og søt som dagen er lang, men bestemt" Når mennesker er konfliktsky, så betyr det jo at de ikke vil være ærlige om ting ved konfrontasjoner eller når man spør. De inngår alt som kan føre til ubehagelige situasjoner seg og andre, men det betyr ikke at de mangler følelser som irritasjon, misnøye og reaksjoner som sinne. Så får en jo spørre seg hva de gjør med slike følelser da? Jeg vet om konfliktsky personer som når de først føler seg trygge i fks forhold blir helt jævlie å ha med og gjøre. Unnvikende mennesker kan fort dolke andre i ryggen, fordi du vet aldri hvor du har dem. De ghoster folk veldig lett. Derfor kan man ikke stole på sånne personer. Anonymkode: 0d3c8...10e Det var da svært så bastant du var? Det er selvsagt ikke slik at alle ungkarer er egoistiske og sære, på samme måte som alle som er i forhold ikke er villige til å ta hensyn - man trenger ikke lete lenge her inne før man finner tråder skrevet av frustrerte partnere. Å være søt og snill betyr heller ikke at man automatisk er konfliktsky, igjen er du bastant basert på dine egne meninger og erfaringer. Anonym bruker skrev (1 time siden): Han høres sær ut. Spilling er noe som er for barn, for eksempel. Ikke for voksne. Når han driver på med det i voksen alder er det noe som ikke er helt som det skal. Men så lenge han er god så høres han ut som en god partner og kanskje en god stefar. Men jeg hadde ikke villet fått barn med en slik mann. Så lenge han er snill og bidrar så er han sikkert en god partner ellers. Anonymkode: 1df29...a64 Spilling er en hobby på lik linje med sjakk, bridge, fotball og frimerkesamling. Du virker svært begrenset om du ikke har fått med deg det. Anonym bruker skrev (1 time siden): Så hvordan var faren din "preget av" vond barndom, og hvordan sær? Det var neppe positivt. Selv om man ser negative sider ved noen så dømmer man ikke altså. Man er bare realistisk. Anonymkode: 0d3c8...10e Det er selvsagt ikke positivt å ha gjennomgått et helvete, men det ble heller ikke noe negativt i vår familie. Han var for eksempel svært vàr for høye lyder, så det måtte vi lære oss å ta hensyn til. Å bråke under lek var greit, men vi prøvde å unngå brå og høye lyder fordi vi så at han kvapp. Han var også litt unormalt opptatt av at vi skulle ha sunn, og ikke minst nok, mat. Han selv mistet nesten alt av tenner i ung alder pga dårlig kosthold og hygiene som barn og var litt i overkant streng mtp tannpuss osv. Så altså litt mer "på" med ting som ikke var helt vanlig at fedre engasjerte seg i (dette er over 40 år siden). Men altså snill og god som dagen er lang, og en dedikert mann, far og bestefar. Den beste som finnes, faktisk ❤️ Anonymkode: dc21a...c0d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #31 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Incels. De er ofte bitre og kvinnehatende. Selv om mannen din ikke var det. Anonymkode: 1df29...a64 Eller aseksuelle. Man er jo det hvis man ikke har hatt sex i 15 år. Anonymkode: 9996c...271
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #32 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Eller aseksuelle. Man er jo det hvis man ikke har hatt sex i 15 år. Anonymkode: 9996c...271 Hvem er det som ikke har hatt sex på 15 år? Anonymkode: dc21a...c0d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #33 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvem er det som ikke har hatt sex på 15 år? Anonymkode: dc21a...c0d Hvis man ikke har pult rundt og ikke har hatt kjæreste i 15 år, så har man jo ikke hatt noe særlig med sex? Anonymkode: 9996c...271
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #34 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det var da svært så bastant du var? Det er selvsagt ikke slik at alle ungkarer er egoistiske og sære, på samme måte som alle som er i forhold ikke er villige til å ta hensyn - man trenger ikke lete lenge her inne før man finner tråder skrevet av frustrerte partnere. Å være søt og snill betyr heller ikke at man automatisk er konfliktsky, igjen er du bastant basert på dine egne meninger og erfaringer. Spilling er en hobby på lik linje med sjakk, bridge, fotball og frimerkesamling. Du virker svært begrenset om du ikke har fått med deg det. Det er selvsagt ikke positivt å ha gjennomgått et helvete, men det ble heller ikke noe negativt i vår familie. Han var for eksempel svært vàr for høye lyder, så det måtte vi lære oss å ta hensyn til. Å bråke under lek var greit, men vi prøvde å unngå brå og høye lyder fordi vi så at han kvapp. Han var også litt unormalt opptatt av at vi skulle ha sunn, og ikke minst nok, mat. Han selv mistet nesten alt av tenner i ung alder pga dårlig kosthold og hygiene som barn og var litt i overkant streng mtp tannpuss osv. Så altså litt mer "på" med ting som ikke var helt vanlig at fedre engasjerte seg i (dette er over 40 år siden). Men altså snill og god som dagen er lang, og en dedikert mann, far og bestefar. Den beste som finnes, faktisk ❤️ Anonymkode: dc21a...c0d Det er nok heller du som ikke leser hva jeg faktisk skriver. Jeg skrev at han ikke har *behøvd* å ta hensyn siden han bor alene. Det er et faktum. Det kan hende at han endrer inngrodde uvaner og vaner lett, men da er han nesten umenneskelig. Jeg skrev ingenting om egoisme eller vilje til... Det var slik du tolket det. Å være søt og snill *som dagen er lang* tyder jo på at noe er "feil" Som regel er det konfliktskyhet eller ren overfladiskhet. Å være normalt søt og snill er en moderat utgave av *som dagen er lang* Få med deg det som faktisk blir skrevet du. Anonymkode: 0d3c8...10e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #35 Skrevet 12. mai 2022 Jeg skjønner hva du mener med røde flagg, når en såpass voksen mann ikke har hatt seriøse forhold er det en eller annen grunn til det. Men det trenger ikke være en " dealbreaker"-grunn. Mange menn med lange forhold bak seg kan ha en haug med røde flagg, mens en sjenert fyr som aldri har hatt dame kan vise seg å ha gode sider. Om det er noe ved ham som gjør ham til en dårlig partner vet du ikke før dere blir bedre kjent. Jeg ville prøvd meg forsiktig frem med et kjæresteforhold til denne fyren, og ikke involvert barna på leeenge. Anonymkode: fa058...b68
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #36 Skrevet 12. mai 2022 Hi her. Takk for at dere deler av deres erfaringer. Det gjør at jeg blir litt mer optimistisk på at det kanskje ikke er så galt. Jeg liker han godt, veldig godt, så det er verdt et forsøk. ❤️ Anonymkode: 97365...d1e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #37 Skrevet 12. mai 2022 Min mann var 31 da jeg møtte han, og hadde bodd lenge alene (under studiene i kollektiv). Hadde aldri hatt et forhold, men sikkert hatt noen flørter, og var verken jomfru eller ukyssa. Han hadde vært opptatt av studier, jobb, aktiviteter etc, men da han møtte meg hadde han begynt å ønske å gå litt videre. Han er kjekk, han hadde et seriøst ønske om å være en god partner, var ferdig med ungdomstida, hadde en god jobb, etc. Vi har vært sammen i 18 år nå, og har barn sammen. Han tenker «oss» før «meg», og jeg er veldig fornøyd med han! 👍😊 Anonymkode: 58f2c...1cc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #38 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Hi her. Takk for at dere deler av deres erfaringer. Det gjør at jeg blir litt mer optimistisk på at det kanskje ikke er så galt. Jeg liker han godt, veldig godt, så det er verdt et forsøk. ❤️ Anonymkode: 97365...d1e Det trenger ikke å være galt i det hele tatt. Min var 37 når jeg traff han. Jeg hadde barn, han ikke. Han hadde gjort karriere og reist mye. Ingen langvarige forhold siden han var langt yngre. Han er en fantastisk mann. Jeg er så glad jeg satset på han. Han setter meg og ungene først, og tenker alltid vi og oss, aldri meg og mitt. Han er så raus og omsorgsfull. Jeg er så vanvittig heldig at ingen kapret han før meg! Anonymkode: 7c31d...06f
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #39 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Han tenker «oss» før «meg», og jeg er veldig fornøyd med han! 👍😊 Anonymkode: 58f2c...1cc Hva mener du her? At du må tenke på han før du får tenke på deg selv? Anonymkode: 1df29...a64
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. mai 2022 #40 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dere kan da være kjærester, og så ser dere hvordan det går? Man kan da aldri være 100 % sikker i starten av et forhold uansett. Jeg har forresten en bror som er på samme alder, og aldri har hatt dame. Men han er altså en veldig trivelig og kjekk fyr! Kan da være en fordel at han ikke har gale ekser og barn her og der også. 😉 Anonymkode: 29f70...e00 Hehe, jeg tenkte på min bror også, bare at han har hus og ikke leilighet😅 Hn har garantert sine uvaner og sider han også, og litt sær er det fort å bli når man bor alene. Men han er utrolig grei og omtenksom, stiller alltid opp. Skulle ønske han også fant seg en bra partner.
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #41 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hva mener du her? At du må tenke på han før du får tenke på deg selv? Anonymkode: 1df29...a64 Nei, da misforsto du. Han (i likhet med meg), tenker på hva som er best for oss som familie, heller enn å være egoistisk. Vi er et team, men selvsagt med rom for å gjøre ting hver for oss også. Anonymkode: 58f2c...1cc
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #42 Skrevet 12. mai 2022 Tja... Det er rart å ikke ha hatt et forhold på 15 år Jeg kjenner en mann som jeg ikke forstår kan være singel alltid, men mulig det er sider ved han jeg ikke vet. Du trenger vel uansett ikke å stresse med å flytte sammen? Det tror jeg ikke blir uproblematisk. En mann uten barn vil få sjokk av å plutselig bo med tre mennesker Anonymkode: 6aa04...40d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #43 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er nok heller du som ikke leser hva jeg faktisk skriver. Jeg skrev at han ikke har *behøvd* å ta hensyn siden han bor alene. Det er et faktum. Det kan hende at han endrer inngrodde uvaner og vaner lett, men da er han nesten umenneskelig. Jeg skrev ingenting om egoisme eller vilje til... Det var slik du tolket det. Å være søt og snill *som dagen er lang* tyder jo på at noe er "feil" Som regel er det konfliktskyhet eller ren overfladiskhet. Å være normalt søt og snill er en moderat utgave av *som dagen er lang* Få med deg det som faktisk blir skrevet du. Anonymkode: 0d3c8...10e Dette skrev du: Det har ikke denne mannen behøvd å gjøre, så da sier det seg selv at han vil bli vanskelig å få til og forandre på noe Er ikke det bastant å hevde? Å være snill som dagen er et uttrykk og man bør ikke ta det helt bokstavelig. Så det er faktisk ingenting i veien med min måte å lese på. Anonymkode: dc21a...c0d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #44 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (41 minutter siden): Hva mener du her? At du må tenke på han før du får tenke på deg selv? Anonymkode: 1df29...a64 Mener du at du ikke skjønner at han tenker på dem som et lag før han tenker på seg selv? Anonymkode: dc21a...c0d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #45 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette skrev du: Det har ikke denne mannen behøvd å gjøre, så da sier det seg selv at han vil bli vanskelig å få til og forandre på noe Er ikke det bastant å hevde? Å være snill som dagen er et uttrykk og man bør ikke ta det helt bokstavelig. Så det er faktisk ingenting i veien med min måte å lese på. Anonymkode: dc21a...c0d Ja hvis han er som andre normale mennesker. Folk som har hatt samme uvaner, han er og rutiner uten innblanding i minst 15 år, endrer ikke lett på dem. Som dagen er lang betyr snillere og søtere i stor grad. Det vet da alle, og da skurrer det for meg. Anonymkode: 0d3c8...10e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #46 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Ja hvis han er som andre normale mennesker. Folk som har hatt samme uvaner, han er og rutiner uten innblanding i minst 15 år, endrer ikke lett på dem. Som dagen er lang betyr snillere og søtere i stor grad. Det vet da alle, og da skurrer det for meg. Anonymkode: 0d3c8...10e Han har jo antagelig både jobb, familie og venner. Det er jo ikke som at han har levd isolert på en øde øy. Alminnelig oppegående mennesker skjønner at det å inngå et forhold krever endringer, det gjelder jo også hi. Jeg syns du er svært bastant og negativ, som du leser andre skriver så går det ofte helt fint å komme sammen med innbarka ungkarer. Det kan for eksempel være at han er lynklar til å stifte familie og er villig til å gjøre de endringer som er nødvendige. Anonymkode: dc21a...c0d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #47 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Han har jo antagelig både jobb, familie og venner. Det er jo ikke som at han har levd isolert på en øde øy. Alminnelig oppegående mennesker skjønner at det å inngå et forhold krever endringer, det gjelder jo også hi. Jeg syns du er svært bastant og negativ, som du leser andre skriver så går det ofte helt fint å komme sammen med innbarka ungkarer. Det kan for eksempel være at han er lynklar til å stifte familie og er villig til å gjøre de endringer som er nødvendige. Anonymkode: dc21a...c0d Hi her. Han har sagt at han savner å ha noen å komme hjem til, og han snakker stadig om ‘når han blir pappa.’ Ja, han har trygg, godt betalt jobb, fin leilighet og - for meg - det som virker som en god familie. Det er ingenting i veien med han sånn sett, det var bare dette med at han har vært ungkar så lenge som gjorde at jeg kjente på en liten tvil. Hvorfor det, liksom? Men som mange forteller, trenger ikke det å være noe problem, så jeg velger å ikke fokusere for mye på det. 😊 Anonymkode: 97365...d1e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #48 Skrevet 12. mai 2022 1 minute ago, Anonym bruker said: Hi her. Han har sagt at han savner å ha noen å komme hjem til, og han snakker stadig om ‘når han blir pappa.’ Ja, han har trygg, godt betalt jobb, fin leilighet og - for meg - det som virker som en god familie. Det er ingenting i veien med han sånn sett, det var bare dette med at han har vært ungkar så lenge som gjorde at jeg kjente på en liten tvil. Hvorfor det, liksom? Men som mange forteller, trenger ikke det å være noe problem, så jeg velger å ikke fokusere for mye på det. 😊 Anonymkode: 97365...d1e Ikke få barn med han før dere har bodd flere år sammen! Anonymkode: 6aa04...40d
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #49 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Han har jo antagelig både jobb, familie og venner. Det er jo ikke som at han har levd isolert på en øde øy. Alminnelig oppegående mennesker skjønner at det å inngå et forhold krever endringer, det gjelder jo også hi. Jeg syns du er svært bastant og negativ, som du leser andre skriver så går det ofte helt fint å komme sammen med innbarka ungkarer. Det kan for eksempel være at han er lynklar til å stifte familie og er villig til å gjøre de endringer som er nødvendige. Anonymkode: dc21a...c0d At du tolker realistiske antagelser som negativt er jo merkelig. Det er kanskje greit å ikke tro at alt er like lett og å være naiv? Lynklar? Ikke så gjennomtenkt med andre ord? Anonymkode: 0d3c8...10e
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2022 #50 Skrevet 12. mai 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ikke få barn med han før dere har bodd flere år sammen! Anonymkode: 6aa04...40d Jeg har ingen hast med å få flere barn. Jeg tenker jeg må lande han som kjæreste først. 😅 Hi Anonymkode: 97365...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå