Gå til innhold

Han er 37 år og har aldri hatt dame.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har levd for jobben hele sitt voksne liv og aldri bodd med noen. Han bor i en flott leilighet, spiller endel og ser på tv når han ikke er på jobb, og savner noen å dele livet med. Han er snill og søt som dagen er lang, men jeg får litt røde flagg. Jeg er alene med to barn på 50 %, de er åtte og ti år. 
Styre unna eller satse?

Anonymkode: 97365...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde kanskje blitt kjæreste og etterhvert særboer. Men jeg hadde ikke flyttet inn til han med barn. Livet hans er helt ulikt, og han er såpass gammel at det har nok formet han mye.

Anonymkode: 2b2c5...320

Skrevet

Enig med forrige taler.

Kjøreste er greit, og å overnatte der når du ikke har ungene

Men hadde ikke flyttet sammen med han

Anonymkode: 30398...9c6

Skrevet

Hva er de røde flaggene for noe? Altså, hva er det for ting som gir deg røde flagg hos han, utenom det du har nevnt i HI?

Anonymkode: 1df29...a64

Skrevet

Jeg hadde satset. Selvfølgelig ikke flyttet inn med to barn med én gang, men du kan jo flytte inn de ukene du ikke har barn? At han har levd for jobben og ikke har vært i lange forhold før er jo ikke krise. 

Skrevet

Det kommer helt an på mannen.
Kan hende han vil blir en god stefar for barna dersom han får sjansen, kan hende han ønsker egne barn også etter hvert.

Begynn som kjærester, introduser han til barna etter hvert, så ta steget etter en stund å la han overnatte mens du har barna og se hvordan han reagerer på hverdagen med barn.

Du må bare rett og slett se det an.
Her fins det dessverre ingen fasit

Anonymkode: a58dc...32a

Skrevet

Dere kan da være kjærester, og så ser dere hvordan det går? Man kan da aldri være 100 % sikker i starten av et forhold uansett.

Jeg har forresten en bror som er på samme alder, og aldri har hatt dame. Men han er altså en veldig trivelig og kjekk fyr! Kan da være en fordel at han ikke har gale ekser og barn her og der også. 😉 

Anonymkode: 29f70...e00

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Han har levd for jobben hele sitt voksne liv og aldri bodd med noen. Han bor i en flott leilighet, spiller endel og ser på tv når han ikke er på jobb, og savner noen å dele livet med. Han er snill og søt som dagen er lang, men jeg får litt røde flagg. Jeg er alene med to barn på 50 %, de er åtte og ti år. 
Styre unna eller satse?

Hvorfor i helsike skal du sture unna en seriøs mann? Ser ingen røde flagg. Leter du etter feil? 

Anonymkode: 62d4a...e3a

Skrevet

Jeg ser egentlig ikke hva som skulle være et problem? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor i helsike skal du sture unna en seriøs mann? Ser ingen røde flagg. Leter du etter feil? 

Anonymkode: 62d4a...e3a

Han er 37 og har ingen barn eller hatt noe seriøst forhold? Han har vel bare ligget rundt, som så mange menn i dag. Uansett, jeg spurte HI om hun kunne fortelle litt mere om andre røde flagg enn de i hovedinnlegget.

Skrevet

Hvis det ikke er andre røde flagg og du gidder å ha en mann som spiller og ser tv så kjør på. 

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor snill og søt som dagen er lang, skulle være et stort pluss. Det er vel der jeg hadde sett røde flagg. Ingen er nemlig det, og hvis det er fordi han er konfliktsky eller unnvikende, så hadde jeg skygget unna fordi det er mennesker som garantert vil skuffe deg en og flere ganger. Du kan ikke stole på sånne personer.

Nå tviler jeg kanskje på at han er det, og viser kun disse sidene fordi han enda ikke har blitt særlig utfordret ift deg. Alle er snille og søte når de ikke blir utfordret på noen måte, så det må du ta i betrakning. Også at han har kun hatt seg selv å ta særlig hensyn til. Uansett hvor sympatisk han er, så er det helt sikkert at han har lagt seg til vaner og rutiner du neppe får han lett til å forandre på. Det trenger jo ikke være store greiene som er særlig plagsomt men ha det i bakhodet. 

Jeg vet egentlig ikke hva du mener med å "satse", men å bli bedre kjent kan dere jo uten problem. Så får du heller se hvordan det utvikler seg med tiden. Det er uansett ikke så lurt å se for seg noe samboerskap med det første. 

Anonymkode: 0d3c8...10e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke hvorfor snill og søt som dagen er lang, skulle være et stort pluss. Det er vel der jeg hadde sett røde flagg. Ingen er nemlig det, og hvis det er fordi han er konfliktsky eller unnvikende, så hadde jeg skygget unna fordi det er mennesker som garantert vil skuffe deg en og flere ganger. Du kan ikke stole på sånne personer.

Nå tviler jeg kanskje på at han er det, og viser kun disse sidene fordi han enda ikke har blitt særlig utfordret ift deg. Alle er snille og søte når de ikke blir utfordret på noen måte, så det må du ta i betrakning. Også at han har kun hatt seg selv å ta særlig hensyn til. Uansett hvor sympatisk han er, så er det helt sikkert at han har lagt seg til vaner og rutiner du neppe får han lett til å forandre på. Det trenger jo ikke være store greiene som er særlig plagsomt men ha det i bakhodet. 

Jeg vet egentlig ikke hva du mener med å "satse", men å bli bedre kjent kan dere jo uten problem. Så får du heller se hvordan det utvikler seg med tiden. Det er uansett ikke så lurt å se for seg noe samboerskap med det første. 

Alle lager vi oss vel vaner og rutiner, selv vi som er i forhold? 

Og begrepet "snill og søt som dagen er lang" trenger jo ikke å bety at han er uten ryggrad. Man kan godt være bestemt og søt på samme tid ;) Hva mener du med at man ikke kan stole på "sånne personer"? De snille og søte er egentlig slemme?

Anonymkode: dc21a...c0d

Skrevet

Hi her. 
Det jeg mener med røde flagg er at han ikke har hatt dame på de godt over 15 årene han har bodd alene. Hvorfor har han ikke det? Er det ingen som finner han attraktiv, eller er det noe med han som gjør at det ikke går an å bo med han? Mulig jeg overanalyserer, jeg pleier det, men jeg blir litt skeptisk.
Han er veldig snill. En svært god samtalepartner, empatisk, nysgjerrig, leken, og vi ler og har det så fint sammen.
Jeg blir litt glad av å lese svarene deres, for det er jo litt sånn jeg tenker. Jeg vil tilbringe tid med han, bli godt kjent, reise til han når barna mine er hos faren, kanskje på sikt introdusere han for dem hvis ting går rette veien. 😊

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hi her. 
Det jeg mener med røde flagg er at han ikke har hatt dame på de godt over 15 årene han har bodd alene. Hvorfor har han ikke det? Er det ingen som finner han attraktiv, eller er det noe med han som gjør at det ikke går an å bo med han? Mulig jeg overanalyserer, jeg pleier det, men jeg blir litt skeptisk.
Han er veldig snill. En svært god samtalepartner, empatisk, nysgjerrig, leken, og vi ler og har det så fint sammen.
Jeg blir litt glad av å lese svarene deres, for det er jo litt sånn jeg tenker. Jeg vil tilbringe tid med han, bli godt kjent, reise til han når barna mine er hos faren, kanskje på sikt introdusere han for dem hvis ting går rette veien. 😊

Han er nok ikke det beste avlematerialet, nei, men ellers høres han jo fin ut.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Han er nok ikke det beste avlematerialet, nei, men ellers høres han jo fin ut.

Hva får deg til å hevde noe slikt?

Hi kunne snakket om min pappa. Han var opptatt av utdannelse og jobb (kom fra svært fattige kår og det kostet mye å ta klassereisen på den tiden) og ble far for første gang da han var 39 år. Verdens beste pappa og ektemann. Litt sær og preget av en vond barndom, men altså snill og god som dagen er lang. 

Man bør være litt rause, syns jeg, og jeg tenker at flere av dere som tillegger mannen negative trekk basert kun på at han har vært singel kanskje bør gå litt i dere selv? Hva har skjedd i DERES liv som dømmer et menneske på et så tynt grunnlag?

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Alle lager vi oss vel vaner og rutiner, selv vi som er i forhold? 

Og begrepet "snill og søt som dagen er lang" trenger jo ikke å bety at han er uten ryggrad. Man kan godt være bestemt og søt på samme tid ;) Hva mener du med at man ikke kan stole på "sånne personer"? De snille og søte er egentlig slemme?

Ja man legger seg til vaner i forhold også, men da lærer du også å ta hensyn. Det har ikke denne mannen behøvd å gjøre, så da sier det seg selv at han vil bli vanskelig å få til og forandre på noe. 

Jeg vil gjerne ha eksempler på "snill og søt som dagen er lang, men bestemt"

Når mennesker er konfliktsky, så betyr det jo at de ikke vil være ærlige om ting ved konfrontasjoner eller når man spør. De inngår alt som kan føre til ubehagelige situasjoner seg og andre, men det betyr ikke at de mangler følelser som irritasjon, misnøye og reaksjoner som sinne. Så får en jo spørre seg hva de gjør med slike følelser da? Jeg vet om konfliktsky personer som når de først føler seg trygge i fks forhold blir helt jævlie å ha med og gjøre.

Unnvikende mennesker kan fort dolke andre i ryggen, fordi du vet aldri hvor du har dem. De ghoster folk veldig lett. Derfor kan man ikke stole på sånne personer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hi kunne snakket om min pappa. Han var opptatt av utdannelse og jobb (kom fra svært fattige kår og det kostet mye å ta klassereisen på den tiden) og ble far for første gang da han var 39 år. Verdens beste pappa og ektemann. Litt sær og preget av en vond barndom, men altså snill og god som dagen er lang. 

Man bør være litt rause, syns jeg, og jeg tenker at flere av dere som tillegger mannen negative trekk basert kun på at han har vært singel kanskje bør gå litt i dere selv? Hva har skjedd i DERES liv som dømmer et menneske på et så tynt grunnlag?

Han høres sær ut. Spilling er noe som er for barn, for eksempel. Ikke for voksne. Når han driver på med det i voksen alder er det noe som ikke er helt som det skal. Men så lenge han er god så høres han ut som en god partner og kanskje en god stefar. Men jeg hadde ikke villet fått barn med en slik mann. Så lenge han er snill og bidrar så er han sikkert en god partner ellers.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hi her. 

Men det er forskjell på å ikke ga bodd sammen  med noen og ikke ha hatt damer overhodet. Han er neppe 37 og upult? Og med to unger bør du jo uansett ikke flytte sammen med ham. Så er han er bra kjæreste så hold på ham, han er jo gull som ikke kommer med slitsom bagasje. Det er det jo du som gjør.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Så hvordan var faren din "preget av" vond barndom, og hvordan sær? Det var neppe positivt. 

Selv om man ser negative sider ved noen så dømmer man ikke altså. Man er bare realistisk. 

Skrevet

Jeg har en kompis som er 34 år, aldri hatt et forhold, kanskje noe kortvarig, men ingenting seriøst. Han er kjekk, snill og en skikkelig fin fyr. Han har definitivt pult rundt men er nå veldig klar for familieliv og det som følger med. Jeg hadde aldri sett røde flagg hos han iallefall. Hadde han derimot vært 57 og aldri hatt dame, ville jeg kanskje stusset litt👌

Anonymkode: e5b60...51f

Skrevet
Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Han høres sær ut. Spilling er noe som er for barn, for eksempel. Ikke for voksne. Når han driver på med det i voksen alder er det noe som ikke er helt som det skal. Men så lenge han er god så høres han ut som en god partner og kanskje en god stefar. Men jeg hadde ikke villet fått barn med en slik mann. Så lenge han er snill og bidrar så er han sikkert en god partner ellers.

Hvis du helt oppriktig tror at bare barn spiller, er du utrolig naiv. Det er kjempemange voksne som spiller ulike spill, også normale voksne som har jobb, er gift og har barn, og både kvinner og menn. Selv er jeg ikke så glad i gaming, men jeg spiller rollespill, selv om jeg er firebarnsmamma og over 40 år 😁

Anonymkode: 12526...11f

Skrevet
sug lut skrev (36 minutter siden):

Men det er forskjell på å ikke ga bodd sammen  med noen og ikke ha hatt damer overhodet. Han er neppe 37 og upult? Og med to unger bør du jo uansett ikke flytte sammen med ham. Så er han er bra kjæreste så hold på ham, han er jo gull som ikke kommer med slitsom bagasje. Det er det jo du som gjør.

Det ser ikke ut som han anser hennes barn som slitsomme. Og det er det som teller, ikke hva alle andre mener. Selvfølgelig kan hun flytte sammen med ham på sikt, men de må jo ta seg god tid på å bli ordentlig kjent. "Upult" har heller ikke noe med "ikke hatt noe forhold" å gjøre. Sex alene avgjør ikke hvor god partner man er. Og jeg forstår at hun reagerer på at han ikke har hatt dame i en alder av 37 år, altså ikke vært i et forhold. Da kan det skyldes at han har noen egenskaper som gjør det umulig å være i et forhold med ham. 

Anonymkode: 9996c...271

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du helt oppriktig tror at bare barn spiller, er du utrolig naiv. Det er kjempemange voksne som spiller ulike spill, også normale voksne som har jobb, er gift og har barn, og både kvinner og menn. Selv er jeg ikke så glad i gaming, men jeg spiller rollespill, selv om jeg er firebarnsmamma og over 40 år 😁

Anonymkode: 12526...11f

Dette. Min mann gamer noen ganger i måneden, og han er moden og reflektert. Alle har forskjellige hobbyer, noen foretrekker gaming, noen liker strikking, og noen igjen driver med basehopp.

Anonymkode: 9996c...271

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Hi her. 

Du har ingenting å tape. Om han viser seg å være litt for sær så ser du an, men han virker jo helt enestående utifra beskrivelsen din. Ikke la en slik flott mann gå 😃

Anonymkode: d3017...4bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...