Gå til innhold

Så viste det seg at munnbind ikke gjorde stort bedre likevel


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, det er ikke det jeg mener. At du misforstår alt du skriver med vilje i kraft av ditt opphengt i å belære hele Norge i håndteringen av virussykdommer, er faktisk ikke mitt problem.

Anonymkode: 389eb...c5b

Nei vel, hva mente du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Nei, jeg uttaler meg ikke slik. Som flere over sier, feil munnbindbruk blant befolkningen er noe som man må regne med. Kirurgiske munnbind er beregnet på a) sterile eller svært rene omgivelser, gjerne innendørs, b) kontinuerlig tilgang på nødvendig desinfeksjonsmiddel, c) riktig prosedyre ved å ta av og på munnbindet, gjerne opparbeidet ved trening, d) forutsetning om at man ikke berører munnbind under bruk og e) hyppig skifte av munnbind. 

Munnbind under korona ble brukt i a) ikke-sterile omgivelser (gater, butikker, fly osv), gjerne også utendørs, b) uten kontinuerlig tilgang til nødvendig desinfeksjon, c) ofte av folk som ikke har trening i bruk av munnbind og har feil prosedyre med å ta av og på, d) berøring av munnbind som følge av at folk er uvant, klør, får utslett, pusteproblemer osv og e) enkelte ganger manglende mulighet for å skifte munnbind tilstrekkelig ofte.

Alle disse faktorene medfører feilbruk, og feilbruk kan bidra til motsatt effekt enn den ønskede - at bakterier/virus spres, man smitter seg selv osv. Derfor er det ikke hensiktsmessig å maskere hele befolkningen, inkludert barn over 12 år (over 6 år på fly) med det formål at smitten forsvinner. 

Anonymkode: 389eb...c5b

Munnbind er ikke sterile. Munnbind ble også brukt i hele sykehuset også "urene" områder.

Hva har desinfeksjon med munnbind å gjøre? 

Anonymkode: 162f1...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mer eller mindre alt av tiltak var renspikket tøv all den tid sykdommen var ganske uskyldig for 99% av befolkningen. Det hadde holdt lenge med sunn fornuft. Verden mistet hodet fullstendig og det var ganske fascinerende å være vitne til. 

Anonymkode: fef65...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mer eller mindre alt av tiltak var renspikket tøv all den tid sykdommen var ganske uskyldig for 99% av befolkningen. Det hadde holdt lenge med sunn fornuft. Verden mistet hodet fullstendig og det var ganske fascinerende å være vitne til. 

Anonymkode: fef65...10c

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Anonymkode: 1036e...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Mer eller mindre alt av tiltak var renspikket tøv all den tid sykdommen var ganske uskyldig for 99% av befolkningen. Det hadde holdt lenge med sunn fornuft. Verden mistet hodet fullstendig og det var ganske fascinerende å være vitne til. 

Anonymkode: fef65...10c

For du visste jo selvfølgelig så myyyyye bedre 🤣

Anonymkode: fc822...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...