Gå til innhold

Er det mange med veldig lav toleranse her

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville for det første lurt på hvorfor. Blitt rimelig satt ut. Hadde ikke vedkommende forklart seg, så hadde jeg jo spurt etter selskapet. 

Anonymkode: 21feb...cce

Hva slags svar tenker du ville endret på selve dagen da? Sånn i etterkant. 

Anonymkode: 9aefa...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Si meg. Skjønner du ikke forskjell på å mislike et antrekk og å fordømme en person på generell basis? Hva er problemet med det?? 

Du kan mislike et antrekk så mye du vil, men når du mener at en gjest skal forklare seg for deg ang hvorfor de går med det de går med, så er du fordømmende og intolerant.

Anonymkode: 07f9f...7b1

Skrevet

Fordi du lager en tråd hvor du lurer på om mange her inne har lav toleranse, og den første setningen i hovedinnlegget ditt er dette : eller et det manglende forståelse og kunnskap for at mennesker er allsidige og ofte sammensatte? Men du ser fremdeles ikke at du er en av de du beskriver. Du er ikke tolerant når du mener at en gjest skal forklare sitt skovalg til de, noe som overhodet ikke er din sak, uansett om det er ditt bryllup. Hva hvis en voksen mann kom med joggesko i bryllupet ditt, måtte han og ha forklart seg for deg?

Når jeg skriver pent antrekk så betyr ikke det joggesko. Jeg skjønner ikke hvem som ikke skjønner det! Selvfølgelig er det min sak om gjestene jeg inviterer følger kleskoden. Altså :-D 

Hva slags svar tenker du ville endret på selve dagen da? Sånn i etterkant. 

Ville ikke endret på noe som helst. Jeg ville bare sagt hva jeg mente om det ikke var en veldig god grunn. 

Du kan mislike et antrekk så mye du vil, men når du mener at en gjest skal forklare seg for deg ang hvorfor de går med det de går med, så er du fordømmende og intolerant.

Nei. Det er mulig du er vant til at gjester gjør som de vil når du har kleskode. Hvilket selvfølgelig er tull. Ingen av dere som jeg siterer her gir helt f i antrekk i deres bryllup. Det er bare at vi har ulike grenser og syn på ting, og da glemmer dere at dere heller ikke hadde godtatt alt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ville ikke endret på noe som helst. Jeg ville bare sagt hva jeg mente om det ikke var en veldig god grunn. 

Hva er god grunn for deg da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hva er god grunn for deg da? 

Det vet jeg ikke før jeg hører den. 

Skrevet

Ja, jeg leser de svar du har mottatt hi, og tenker som deg. Flere her inne har lav toleranse, få, eller ingen venner. Vi er på et anonymforum hvor flere er som ovenfor. Dessverre. Nytter ikke å få råd her inne.

Anonymkode: 85eae...463

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Ja, jeg leser de svar du har mottatt hi, og tenker som deg. Flere her inne har lav toleranse, få, eller ingen venner. Vi er på et anonymforum hvor flere er som ovenfor. Dessverre. Nytter ikke å få råd her inne.

Anonymkode: 85eae...463

Ja det blir påfallende. Dessverre 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det vet jeg ikke før jeg hører den. 

Ok, la oss si vedkommende har dårlig rygg da.? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Når jeg skriver pent antrekk så betyr ikke det joggesko. Jeg skjønner ikke hvem som ikke skjønner det! Selvfølgelig er det min sak om gjestene jeg inviterer følger kleskoden. Altså 😄

Nei. Det er mulig du er vant til at gjester gjør som de vil når du har kleskode. Hvilket selvfølgelig er tull. Ingen av dere som jeg siterer her gir helt f i antrekk i deres bryllup. Det er bare at vi har ulike grenser og syn på ting, og da glemmer dere at dere heller ikke hadde godtatt alt. 

Kleskode er jo bare veiledende. De aller fleste oppegående mennesker gjør det de kan for å følge den, men så har du dem som enten ikke kan (økonomi, helse) og dem som ikke bryr seg. Hva gjør man med dem, sender de hjem? 

Anonymkode: 9e6d8...4a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ok, la oss si vedkommende har dårlig rygg da.? 

Jeg har så store problemer med å se at noen skal syns det er greit å troppe opp i bryllup som voksen dame o i en kjole og joggesko! Hadde jeg kjent en sånn weirdo så ok...Det var vel en grunn til at jeg kjente vedkommende. 

Hvorfor handler tråden om joggesko i bryllup? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kleskode er jo bare veiledende. De aller fleste oppegående mennesker gjør det de kan for å følge den, men så har du dem som enten ikke kan (økonomi, helse) og dem som ikke bryr seg. Hva gjør man med dem, sender de hjem? 

Jeg kjenner at jeg er lei temaet. Jeg er lei av å konstruere problemer jeg ikke trenger å forholde meg til, for å konkludere med hvordan jeg ville reagert. Jeg er faktisk vant til at folk vet å både kle seg og oppføre seg normalt i bryllup. 

Skrevet

Jeg har så store problemer med å se at noen skal syns det er greit å troppe opp i bryllup som voksen dame o i en kjole og joggesko! Hadde jeg kjent en sånn weirdo så ok...Det var vel en grunn til at jeg kjente vedkommende. 

Hvorfor handler tråden om joggesko i bryllup? 

Det er ett eksempel, for det var en trådene som viste nettopp utsagn som du etterspør hvorfor. Det er jo fordi du selv skriver at du ville tatt det opp med vedkommende etterpå. For meg er det en rar ting å gjøre, hva oppnår man med det? Og hvordan reagerer du hvis du ikke får ett svar du «godkjenner»? 

Du spør andre om manglede forståelse, manglende innsikt i at andre er sammensatte. Jeg spør deg egentlig om det samme tilbake, i som sagt ett banalt eksempel, men her inne er det jo faktisk de banale eksemplene som dette som tar fyr og har hele spekteret av det du etterspør i hovedinnlegget 😅

Så jeg lurer faktisk oppriktig på hva du da sier/gjør med informasjonen, hvis grunnen ikke er godkjent for din del. 

Skrevet

Det er ett eksempel, for det var en trådene som viste nettopp utsagn som du etterspør hvorfor. Det er jo fordi du selv skriver at du ville tatt det opp med vedkommende etterpå. For meg er det en rar ting å gjøre, hva oppnår man med det? Og hvordan reagerer du hvis du ikke får ett svar du «godkjenner»? 

Du spør andre om manglede forståelse, manglende innsikt i at andre er sammensatte. Jeg spør deg egentlig om det samme tilbake, i som sagt ett banalt eksempel, men her inne er det jo faktisk de banale eksemplene som dette som tar fyr og har hele spekteret av det du etterspør i hovedinnlegget 😅

Så jeg lurer faktisk oppriktig på hva du da sier/gjør med informasjonen, hvis grunnen ikke er godkjent for din del. 

Du ignorerer verdien av å si det en mener. For det er akkurat det jeg hadde gjort :-) hverken mer eller mindre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du ignorerer verdien av å si det en mener. For det er akkurat det jeg hadde gjort 🙂 hverken mer eller mindre. 

Hvordan kan jeg ignorere det? Du svarte nettopp hvordan du ville reagert.

Ok, så din reaksjon ville vært da å spørre hvorfor, og deretter svart: Det er upassende? Eller det synes jeg var upassende? Deretter ferdig med saken? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg kjenner at jeg er lei temaet. Jeg er lei av å konstruere problemer jeg ikke trenger å forholde meg til, for å konkludere med hvordan jeg ville reagert. Jeg er faktisk vant til at folk vet å både kle seg og oppføre seg normalt i bryllup. 

Nå trekker du deg bare tilbake pga du faktisk mangler argumentasjon. Det er greit det, men det er svært ironisk at akkurat du starter en tråd om manglende toleranse. Alt du skriver viser jo at du er en av dem. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan kan jeg ignorere det? Du svarte nettopp hvordan du ville reagert.

Ok, så din reaksjon ville vært da å spørre hvorfor, og deretter svart: Det er upassende? Eller det synes jeg var upassende? Deretter ferdig med saken? 

Jeg hadde nok sagt noe sånt som at hva f...skjer med deg? Du tropper jo ikke opp i brullupet mitt med joggesko. Neste gang får du følge kleskoden.

Finito 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nå trekker du deg bare tilbake pga du faktisk mangler argumentasjon. Det er greit det, men det er svært ironisk at akkurat du starter en tråd om manglende toleranse. Alt du skriver viser jo at du er en av dem. 

Jeg har ikke lav toleranse mot mennesker på den måten jeg skisserte i HI. Det er det denne tråden handler om. Ikke at jeg reagerer og er intolerant om du vil, til visse påfunn. Vær snill å se den forskjellen. 

Skrevet

Jeg hadde nok sagt noe sånt som at hva f...skjer med deg? Du tropper jo ikke opp i brullupet mitt med joggesko. Neste gang får du følge kleskoden.

Finito 

Jeg har ikke lav toleranse mot mennesker på den måten jeg skisserte i HI. Det er det denne tråden handler om. Ikke at jeg reagerer og er intolerant om du vil, til visse påfunn. Vær snill å se den forskjellen. 

Så du er selektiv, som de fleste av oss? Se der, du beviser jo selv at folk har forskjellige preferanser. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Finito 

Hehe, såpass ja. Hvilken verdi tenker du at du tilførte ved å si meningen der egentlig? Annet enn sannsynlig en mindre gjest i ditt neste bryllup? Ble bryllupsdagen bedre? Fikk gjesten mindre vondt i kroppen? Du slipper å spises opp innvendig over hodebryet at gjesten tok ett valg du ikke likte? 

Jeg spør fordi jeg rett og slett ikke klarer å relatere meg til reaksjonen, i hvert fall ikke i sammenheng med toleranse og forståelse. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Så du er selektiv, som de fleste av oss? Se der, du beviser jo selv at folk har forskjellige preferanser. 

Jeg minner igjen på eksemplene i HI.

Én ting skal jeg i hvertfall ha, og det er at jeg er tålmodig!

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hehe, såpass ja. Hvilken verdi tenker du at du tilførte ved å si meningen der egentlig? Annet enn sannsynlig en mindre gjest i ditt neste bryllup? Ble bryllupsdagen bedre? Fikk gjesten mindre vondt i kroppen? Du slipper å spises opp innvendig over hodebryet at gjesten tok ett valg du ikke likte? 

Jeg spør fordi jeg rett og slett ikke klarer å relatere meg til reaksjonen, i hvert fall ikke i sammenheng med toleranse og forståelse. 

Nå ville jo vedkommende blitt invitert igjen. Jeg avskriver ikke personer på grunn av en handling, andre verdier (innenfor få grenser), eller annet syn på ting generellt. Som, igjen, var det HI handlet om. Nettopp derfor hadde jeg også sagt fra. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nå ville jo vedkommende blitt invitert igjen. Jeg avskriver ikke personer på grunn av en handling, andre verdier (innenfor få grenser), eller annet syn på ting generellt. Som, igjen, var det HI handlet om. Nettopp derfor hadde jeg også sagt fra. 

Ja, jeg leser eksemplene i hi. Og det jeg ser er at du kritiserer de som ikke har samme tålegrense som deg selv på de samme tingene. Det er ingenting av det du skriver som viser en tolerant og raus person. Du skulle kanskje ønske at du var det, men fakta viser at du slett ikke er bedre enn de du mener å treffe med hi. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Når jeg skriver pent antrekk så betyr ikke det joggesko. Jeg skjønner ikke hvem som ikke skjønner det! Selvfølgelig er det min sak om gjestene jeg inviterer følger kleskoden. Altså 😄

Jeg hadde blitt helt satt ut hvis noen i etterkant spurte meg ut om hvorfor jeg hadde på meg slik og sånn. Det er for øvrig ikke tull - jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvilke klær folk brukte i vårt bryllup. Så lenge de ikke var nakne. Helt sant.

Anonymkode: c1b94...eea

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

HI handler om toleranse, fordømmelse, manglende forståelse for at mennesker er sammensatt, hvis jeg leser riktig. 

Selvfølgelig synes jeg det er interessant da å stille spørsmål tilbake for å se om du skiller mellom dette selv 😄

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det gjør det. Det er noe ironisk over de som lager klageinnlegg over andre brukere her inne, ved å gjøre akkurat det samme som de klager over.

Åh slutt a. JEG skjønner hva HI mente. 

Jenter kan være så dømmende, lite støttende, missunnelige og fæle. Mange her inne lirer av seg stygge kommentarer. 

Anonymkode: f7ca1...a2c

Skrevet

Støtter hovedinnlegget. Jeg synes det er så mange ufine kommentarer her inne. Nå tror jeg ikke det dreier seg om man bor på en liten eller stor plass, men mer om personlighet og helt sikker ensomhet. 

Anonymkode: 8163d...eef

Skrevet

Åh slutt a. JEG skjønner hva HI mente. 

Jenter kan være så dømmende, lite støttende, missunnelige og fæle. Mange her inne lirer av seg stygge kommentarer. 

Anonymkode: f7ca1...a2c

Støtter hovedinnlegget. Jeg synes det er så mange ufine kommentarer her inne. Nå tror jeg ikke det dreier seg om man bor på en liten eller stor plass, men mer om personlighet og helt sikker ensomhet. 

Anonymkode: 8163d...eef

Jeg lurer jo oppriktig på om de ser det selv uten vilje til innrømmelser, eller om de rett og slett ikke makter å se nyanser og forskjell på å kritisere en handling kontra person. Lett er det ihvertfall ikke  :-) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...