Gå til innhold

Er det mange med veldig lav toleranse her

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Jo men hva andre bør gjøre i mitt selskap. Jeg gir jo f i hva andre gjør i sine. Jeg kan ha tanker om det, men jeg tror jo ikke at de er like "rare" på alle måter. Jeg har mine meninger om hva som er rett og galt, og kan gjerne diskutere med de med motsatt mening. Jeg fordømmer jo ikke vedkommende for det, og jeg klarer jo å se at en person har flere sider. 

Anonymkode: 21feb...cce

For min del går grenser mellom hva en tenker er rett og galt i eget hodet uten å legge det på andre og det å faktisk legge føring for andre uten annen grunn enn hva en selv synes. Som de skoa da, selv om det er ett banalt eksempel. Jeg ville jo ikke reist i ett bryllup hvis skoene var viktigere enn å delta. Da har jeg vel fint lite å gjøre der uansett, så vi ville vel begge løst det sånn? Hvem vi inviterer og hvem vi møter opp hos. 

Jeg er veldig liberal rundt det meste, så lenge det ikke går utover noen andre, lever vel ganske greit etter kardemommeloven 😅 Men en ting har jeg lite forståelse for, og det er når små, tullete detaljer går foran det som virkelig betyr noe. Jeg bruker ikke så mye tid på å forstå det heller, i ett uendelig univers hvor vi alle bare er stjernestøv, er det en absurditet å henge seg opp i sko egentlig. 

Anonymkode: 9aefa...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

eller et det manglende forståelse og kunnskap for at mennesker er allsidige og ofte sammensatte?

Ser stadig respons som "jeg er glad det ikke er sånn i min krets", "kjenner jeg er glad jeg ikke er din venn", og " dette sier alt om deg" 

Det er bare litt av det flere her responderer med, og det går på enkelte ting som at de feirer ting på ulik måte, de sløser med penger på annen måte enn deg selv, de er overfladiske på andre områder, eller de syns ikke noe om å feire 17.mai. eller høytider.

Så deles det ut betegnelser på de som man ikke "liker" og tror at den personen ikke kan være en fin person på andre måter. Og er personen både hyggelig og grei på andre måter, så spiller det ingen rolle så lenge den gjør den ene tingen du ikke liker. 

Jeg har lurt på om flere her egentlig har en omgangskrets eller venner og familie i det hele tatt, og hvis det er tilfelle så er det jo trist. Det hjelper jo uansett ikke å fordømme alle som ikke har relasjoner til andre? Hvis det er sånn at dere fordømmende har venner osv, så lurer jeg på om folk rundt dere tør være ærlige med dere? Intolerante og fordømmende mennesker er jo ikke akkurat dem en gjerne hverken betror ting eller kommer med innrømmelser ovenfor. Jeg nekter å tro at en hel omgangskrets er prikk like, eller har akkurat samme verdier. Det eneste jeg kan tenke meg er at dere som er så lite reflekterte bor på en liten plass hvor det medfører ekskludering å ikke "passe inn". 

Så, er det ensomhet, redsel eller manglende forståelse og toleranse som gjør at du kommer med utsagn nevnt her? 

Mange mennesker liker generelt masse drama. De blir såret, krenket, målløse og månebedotten. De finner ting å henge seg opp i, blåser dem opp og koser seg med misnøye. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mens du er åpen og tolerant? Det vises verken i hi eller dine andre innlegg. 

Anonymkode: 9e6d8...4a7

Jeg vil si at jeg er tolerant ja! Jeg dømmer sjelden noen på hverken den ene eller andre måten. Det du blander er at jeg kan være konservativ på enkelte områder ihh til div regler osv. Det misoppfatter du med at jeg dømmer folk. La oss si at noen kom trippende opp i mitt bryllup med joggesko. Jeg hadde helt klart gitt uttrykk for hva jeg mener om det. Kanskje ikke i selve selskapet men helt klart etterpå. Det er jo likevel ikke sånn at jeg hadde avskrevet den personen. Det er da andre sider ved det mennesket jeg liker. 

Skrevet
VeslePesle skrev (2 minutter siden):

Mange mennesker liker generelt masse drama. De blir såret, krenket, målløse og månebedotten. De finner ting å henge seg opp i, blåser dem opp og koser seg med misnøye. 

Er det virkelig så mange av dem? Jeg syns det er påfallende her på forumet, men det er mulig du har rett at det gjelder generellt. Syns det er så merkelig. Folk er da mer sammensatte enn at man avskriver noen på grunn av en handling eller en mening? Hmm :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vil si at jeg er tolerant ja! Jeg dømmer sjelden noen på hverken den ene eller andre måten. Det du blander er at jeg kan være konservativ på enkelte områder ihh til div regler osv. Det misoppfatter du med at jeg dømmer folk. La oss si at noen kom trippende opp i mitt bryllup med joggesko. Jeg hadde helt klart gitt uttrykk for hva jeg mener om det. Kanskje ikke i selve selskapet men helt klart etterpå. Det er jo likevel ikke sånn at jeg hadde avskrevet den personen. Det er da andre sider ved det mennesket jeg liker. 

Du hadde gitt helt klart beskjed om hva du mener med det i ettertid, men dømmende er du ikke i hvert fall......

Anonymkode: 07f9f...7b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hva godt hadde kommet ut av at du tok det opp i ettertid? Så hun visste bedre enn å delta i bryllup med dårlig helse? Jeg vil si at om en brud legger merke til skotøyet til gjestene så har hun fokus et ganske galt sted. 

Jeg er intolerant til smålige mennesker, det innrømmer jeg lett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

For min del går grenser mellom hva en tenker er rett og galt i eget hodet uten å legge det på andre og det å faktisk legge føring for andre uten annen grunn enn hva en selv synes. Som de skoa da, selv om det er ett banalt eksempel. Jeg ville jo ikke reist i ett bryllup hvis skoene var viktigere enn å delta. Da har jeg vel fint lite å gjøre der uansett, så vi ville vel begge løst det sånn? Hvem vi inviterer og hvem vi møter opp hos. 

Jeg er veldig liberal rundt det meste, så lenge det ikke går utover noen andre, lever vel ganske greit etter kardemommeloven 😅 Men en ting har jeg lite forståelse for, og det er når små, tullete detaljer går foran det som virkelig betyr noe. Jeg bruker ikke så mye tid på å forstå det heller, i ett uendelig univers hvor vi alle bare er stjernestøv, er det en absurditet å henge seg opp i sko egentlig. 

Jeg syns ikke joggesko på voksne damer i bryllup er en bagatell  :-D Jeg er sikker på at en haug med damer hadde klikket om man kom i bunad og joggesko. Ikke sant? Så...Det er jo bare noe en syns er viktig det og da. 

Skrevet

Er det virkelig så mange av dem? Jeg syns det er påfallende her på forumet, men det er mulig du har rett at det gjelder generellt. Syns det er så merkelig. Folk er da mer sammensatte enn at man avskriver noen på grunn av en handling eller en mening? Hmm 🙂

Det er særlig her på forumet. I tillegg har jeg nettopp gått en krevende studie der lærerne ga konstruktive, men ærlige og tidvis harde tilbakemeldinger. De var svært forsiktig med hvordan de uttrykket seg og lurte på om det var sårende og slik. Og mange reagerte med blant annet gråt. Rare greier. 

Skrevet

Du hadde gitt helt klart beskjed om hva du mener med det i ettertid, men dømmende er du ikke i hvert fall......

Si meg. Skjønner du ikke forskjell på å mislike et antrekk og å fordømme en person på generell basis? Hva er problemet med det?? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns ikke joggesko på voksne damer i bryllup er en bagatell  😄 Jeg er sikker på at en haug med damer hadde klikket om man kom i bunad og joggesko. Ikke sant? Så...Det er jo bare noe en syns er viktig det og da. 

Men du lager en tråd om at folk her inne har lav toleranse. Du ser det virkelig ikke selv, at du er i den kategorien du kritiserer.

Skrevet

Men du lager en tråd om at folk her inne har lav toleranse. Du ser det virkelig ikke selv, at du er i den kategorien du kritiserer.

Når jeg stadig leser utsagn som jeg nevner i HI, så stiller jeg noen spørsmål og funderer over det. Det er ikke å være intolerant mot mennesker! Du må da se forskjellen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg syns ikke joggesko på voksne damer i bryllup er en bagatell  😄 Jeg er sikker på at en haug med damer hadde klikket om man kom i bunad og joggesko. Ikke sant? Så...Det er jo bare noe en syns er viktig det og da. 

Jeg ser flere, gjerne eldre, som har pene svarte joggesko til bunad. Jeg har til gode å se noen klikke på det. 

Jeg syns det er hysterisk morsomt av deg å starte en tråd hvor du kritiserer andre for å være fordomsfulle og intolerante. Det er faktisk smått utrolig å se noen med så totalt fraværende selvinnsikt. 

Skrevet

Jeg ser flere, gjerne eldre, som har pene svarte joggesko til bunad. Jeg har til gode å se noen klikke på det. 

Jeg syns det er hysterisk morsomt av deg å starte en tråd hvor du kritiserer andre for å være fordomsfulle og intolerante. Det er faktisk smått utrolig å se noen med så totalt fraværende selvinnsikt. 

Du lyver. Det er ikke flere eldre som går rundt i svarte "pene" joggesko til bunad. Nå må du rulle inn :-D 

Jeg orker ikke forklare deg mer når du ikke klarer å forstå. Hjelpe meg. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du lyver. Det er ikke flere eldre som går rundt i svarte "pene" joggesko til bunad. Nå må du rulle inn 😄

Jeg orker ikke forklare deg mer når du ikke klarer å forstå. Hjelpe meg. 

Nei, jeg gjør ikke det. Mister du nattesøvnen nå?

Du kan jo ikke bortforklare verken hi eller kommentarene dine ellers - stor humor! 

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det. Mister du nattesøvnen nå?

Du kan jo ikke bortforklare verken hi eller kommentarene dine ellers - stor humor! 

Åja. Det er deg. Du får bare holde på :-) 

Skrevet

Åja. Det er deg. Du får bare holde på 🙂

Ja, selvsagt er det meg? Jeg har da aldri gitt inntrykk av noe annet. 

Og typisk deg så trekker du deg når motargumentene blir litt for spot on. Du skal ikke snart forkynne at du forlater tråden, da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Når jeg stadig leser utsagn som jeg nevner i HI, så stiller jeg noen spørsmål og funderer over det. Det er ikke å være intolerant mot mennesker! Du må da se forskjellen? 

Nei, jeg ser ingen forskjell.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, selvsagt er det meg? Jeg har da aldri gitt inntrykk av noe annet. 

Og typisk deg så trekker du deg når motargumentene blir litt for spot on. Du skal ikke snart forkynne at du forlater tråden, da? 

Forlate tråden? Er du redd for det? Jeg skal ikke det hvis det kommer flere kommentarer. Syns jo at det er hyggelig med en fan da, selv om du iblant kan bli som den litt irriterende myggen  :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Forlate tråden? Er du redd for det? Jeg skal ikke det hvis det kommer flere kommentarer. Syns jo at det er hyggelig med en fan da, selv om du iblant kan bli som den litt irriterende myggen  🙂

Ja, se på meg som en fan, du, det gjør deg sikkert godt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ja, se på meg som en fan, du, det gjør deg sikkert godt. 

Ja egentlig så gjør det det :-) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

😅 Da er vi jo forskjellige der. Skoa er jo ett banalt eksempel, men den tråden tok såpass av her inne, tenkte det var ett relaterbart tema. 

Men hvis en av gjestene dukker opp i ditt bryllup i joggesko, hva gjør du da? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

😅 Da er vi jo forskjellige der. Skoa er jo ett banalt eksempel, men den tråden tok såpass av her inne, tenkte det var ett relaterbart tema. 

Men hvis en av gjestene dukker opp i ditt bryllup i joggesko, hva gjør du da? 

Jeg ville for det første lurt på hvorfor. Blitt rimelig satt ut. Hadde ikke vedkommende forklart seg, så hadde jeg jo spurt etter selskapet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg ville for det første lurt på hvorfor. Blitt rimelig satt ut. Hadde ikke vedkommende forklart seg, så hadde jeg jo spurt etter selskapet. 

Hvorfor skulle personen forklart seg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor skulle personen forklart seg?

Fordi det ville vært pent antrekk. Joggesko på voksne damer i bryllup er på ingen måte en del av et pent antrekk. Hvorfor må jeg forklare sånt? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Fordi det ville vært pent antrekk. Joggesko på voksne damer i bryllup er på ingen måte en del av et pent antrekk. Hvorfor må jeg forklare sånt? 

Fordi du lager en tråd hvor du lurer på om mange her inne har lav toleranse, og den første setningen i hovedinnlegget ditt er dette : eller et det manglende forståelse og kunnskap for at mennesker er allsidige og ofte sammensatte? Men du ser fremdeles ikke at du er en av de du beskriver. Du er ikke tolerant når du mener at en gjest skal forklare sitt skovalg til de, noe som overhodet ikke er din sak, uansett om det er ditt bryllup. Hva hvis en voksen mann kom med joggesko i bryllupet ditt, måtte han og ha forklart seg for deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...